st
door stan egging Dec 19, 2015 om 14:48
Geldzaken & recht

Hypotheekrente te verlagen

Hallo,

ik heb de voorbeeld brief van Kassa met alle gegevens over het opheffen van de renteopslagen naar mijn Hypotheekverstekker gestuurd. Nu kreeg ik een nietszeggend antwoord waarin totaal niet ingegaan wordt op de vragen zoals in de brief vermeld staan. hieronder hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail. Hierin vraagt u ons uw hypotheekrente te verlagen. U heeft hiervoor de laatste WOZ-beschikking van uw woning meegestuurd. In deze reactie leg ik uit waarom wij uw verzoek nog niet behandelen.

Waarom behandelen wij uw verzoek nog niet?

Direktbank wijzigt de opslag op de hypotheekrente alleen op de datum dat uw rentecontract vervalt. Deze renteherzieningsdatum is voor u 1 december 2018. Dit houdt in dat wij nu nog niet weten of het dan mogelijk is de renteopslag voor u te verlagen. Wij hebben hiervoor namelijk de in dat jaar geldige WOZ-beschikking nodig. Direktbank stuurt u vier maanden voor de renteherzieningsdatum de aankondigingsbrief. U heeft daarna voldoende tijd ons een nieuw verzoek voor het verlagen van de renteopslag te sturen.

Mijn vraag is dus nu wat moet ik nu doen? ik weet niet of het antwoord klopt wat ze schrijven. ik kan natuurlijk aangeven dat ze de brief niet goed gelezen hebben want mijn vraag ging niet over de hypotheekrente maar over de hypotheek opslag en de rest van de vragen is natuurlijk ook niet beantwoord. Maar ik denk als ik dit doe dat ik opnieuw zo'n nietzeggend antwoord krijg.

met vriendelijke groeten,
Stan Egging
stegging@hotmail.com

1153 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2015 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt dus zelf het antwoord van de bank niet goed gelezen.

Zij schrijven toch: Dit houdt in dat wij nu nog niet weten of het dan mogelijks is de RENTEOPSLAG. voor u te verlagen.

Verder is dit een openbaar forum, dus is het heel onverstandig uw mailadres te vermelden. Spam.

Vraag de redactie het te verwijderen.

Ro
door Rob_Kassa - Jan 1, 2016 om 23:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Staat dit in de voorwaarden van Direktbank?  In de algemene voorwaarden van bv. de ABN AMRO bank staat dat de polishouder om verlaging mag verzoeken indien hij/zij daar op basis van de berekening over de restschuld recht op heeft.

Indien deze reaktie niet overeenkomt met de exacte tekst uit uw voorwaarden kunt u beter uw verzoek herhalen met verwijzing naar het het betreffende artikel in de voorwaarden en dan verzoeken om toelichting.

Nog maar een keertje.

(Leest u wel de reactie van Tiger1? Uw emailadres direct laten verwijderen!!!!)