Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 8, 2017 om 21:56
Geldzaken & recht

Ik ben onterecht verbannen van het Radarforum en Radar reageert niet,mag dat?

Hallo mensen,

Ik kijk al vanaf het begin naar TROS Radar
Sinds enkele jaren ben ik ook actief op het Radarforum.

Helaas en tot mijn verbazing,ben ik permanent verbannen van dit forum.
De reden waarom ik verbannen ben: Herhaaldelijk plaatsen offtopic bijdragen, op de man spelen.

Ik ben niet de enige,die dit is overkomen: google maar eens : verbannen van Radarforum.
Ook ik werd regelmatig aangevallen door steeds dezelfde forum leden zoals ene "Mucha".
Ook ik kreeg steeds beschuldigingen en beledigingen naar mijn hoofd geslingerd op het forum.
Ook werd ik regelmatig gesommeerd mijn topic te onderbouwen met rapporten en cijfers.
Als ik de aanvallende forum leden erop aansprak,mocht ik dit niet doen van de moderator.

Het brutaalste is nog,dat Radar niet wilt reageren op mijn brieven en mail.
Dit mag toch niet?
Ik heb deze kwestie inmiddels aangemeld bij De Rijdende Rechter

Heeft iemand nog tips voor mij?

4375 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 8, 2017 om 22:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk mag dat, het is hun forum en zij bepalen de regels.

sw
door swat1500 - Aug 8, 2017 om 22:03
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Als u zich niet houdt aan de forum regels dan mag dit inderdaad. Deel mogen nemen aan forums is geen wettelijk vastgesteld recht. Er zijn dus ook geen wettelijke standaardregels voor forums. Wordt u gebanned dan valt daar niet veel tegen te doen. Tijd voor een andere hobby.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 8, 2017 om 22:05
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo mensen,ik hield mij wel degelijk aan de regels.

Ik heb niemand uitgescholden of gediscrimineerd.

Cookies
door Cookies Aug 8, 2017 om 22:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een heleboel topics van je waren regelrecht flauwekul.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2017 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

So what, join the club.

tenormin
door tenormin Aug 8, 2017 om 22:33
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Leuk wat je schrijft: "join the club"@ tijger1. Maar je bent er nog steeds wel op: ikke niet. ☼

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2017 om 22:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent abuis. Ben ook geband. Ik kan alleen, nu ik weer een ander IP adres heb, de bijdragen wel lezen. Ik zou me dus ook wel weer kunnen aanmelden, maar dat doe ik niet. Overigens jammer voor hen.

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2017 om 22:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Wel, John van Drongelen, ga ik ook maar met mijn billen bloot: weliswaar niet op de manier zoals ik het schrijf ;-); maar was ook lang bij (Avro)Tros radar. Totdat ik, out of the blue, ruim 2 jaar geleden een antwoord gaf en, ineens een Captcha woord (vanuit Amerika) moest invullen om te bewijzen dat ik geen robot was. Kreeg ik een schrijven: ban voor het leven. Heb ze ooit nog eens een PB gestuurd en antwoord? Nooit, never gekregen. Hier krijgt men tenminste nog de reden als je een ban krijgt. Maar wat ik werkelijk niet begrijp is waarom in hemelsnaam heeft u de Rijdende Rechter ingeschakeld? Ik wil niet eens meer op dat forum (lees wel eens wat, dat wel); al zouden ze het me vragen! maar er zitten daar mensen die zoveel IP "adressen" hebben als ze een ban krijgen weer 'gewoon' terug kunnen komen. Waar de Moderatie niets tegen doet. Ga geen namen noemen uiteraard: maar degene met de meeste "levenslange" ban: hij is er nog steeds.
Ik begrijp niet waarom het u zo dwars zit. Maar om een antwoord op uw vraag te geven: ja hoor, de moderatie mag u een ban voor het leven geven en John Reid kan u daarbij niet helpen. Kan dat nu schelen: er is meer dan AvroTros forum (b.v. Kassa forum), toch ☺?

akkerdistel
door akkerdistel Aug 8, 2017 om 22:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ze dachten bij Radar dat jij een proxy gebruikte, niet beseffende dat jij regelmatig echt in de UnSA bent. Vaak zijn mensen die wel een proxy gebruiken, met mindere bedoeling actief op een forum.
Gebruik hier zelf standaard een VPN (tenslotte..) en momenteel ben ik dan ook in Amsterdam :-). Toch fijn dat ze bij Kassa hier niet zo streng op zijn, sowieso zijn al mijn tips natuurlijk onmisbaar, echter bijna niemand snapt ze ;-).

Cookies
door Cookies Aug 8, 2017 om 22:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De reden van de ban op Radar heeft TS ook gekregen.

tenormin
door tenormin Aug 8, 2017 om 23:06
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@carola.83 Ik dus niet, alleen wat ik al schreef. Zal me verder een sausijs zijn. Alleen, dat moet gezegd: het is best irritant dat ik nooit enige uitleg heb gekregen. En wat een proxy is, voor @akkerdistel: geen idee. Heb van veel zaken geen idee. Terug naar Caralo: heb geen "off topic" mail/pb ooit gekregen. Kwam er doodeenvoudig "niet meer in". Erg hoor, slapeloze nachten. Pffff.

Cookies
door Cookies Aug 8, 2017 om 23:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je niet al eerder gewaarschuwd was, dan heeft het idd te maken dat de redactie dacht dat je met proxy werkte en dat is tegen de huisregels.

tenormin
door tenormin Aug 8, 2017 om 23:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, zie dat ik je Caralo noem: nou ja: Carola, je begrijpt wie ik bedoel. En nog steeds: wat in hemelsnaam is een proxy?? Morgen enige uitleg? Please. Je weet (jullie weten?) inmiddels dat ik zo dom ben als het achtereind van een koe(tje).

Cookies
door Cookies Aug 8, 2017 om 23:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zal het zo kort (dus niet helemaal correct) maar hopelijk begrijpelijk neer zetten: als je proxy gebruikt om te internetten, is je IP adres niet bekend. Aan de hand van een IP adres (die iedereen heeft als hij internet), is je identiteit namelijk te achterhalen. Niet voor mij of de groentenboer in Amsterdam, maar wel voor justitie, politie e.d. Echt anoniem ben je daardoor dus nooit. Proxy wordt daarom vaak gebruikt in het criminele circuit. (Maar ook door (keurige??) mensen als bijv. @akkerdistel, die op het web zoveel mogelijk zijn privacy bewaakt. Ik ook trouwens, maar net een ietsje minder dan @akkerdistel.) En, zoals @akkerdistel al schreef: omdat je in de USA zat, dacht de Radar redactie blijkbaar dat je proxy gebruikte.

tenormin
door tenormin Aug 9, 2017 om 00:03
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je wel hoor. Uitleg duidelijk. Voor mij nu ook duidelijk dat Radar onbeschooierd heeft gehandeld door niet op uitleg PB te reageren. De enige verandering was een nieuw email adres, keurig doorgegeven. Ook mijn IP adres/was is bekend: van euronet naar ziggo. Al zou ik het willen (niet); heb totaal geen idee hoe de boel te besodemieteren. Truste.....

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 8, 2017 om 22:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen
Cookies
door Cookies Aug 8, 2017 om 23:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geslaagde selfie!

tenormin
door tenormin Aug 8, 2017 om 23:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Is wel geslaagd @akkerdistel. Ook zoiets: zou ik nooit kunnen. (Wel off topic gaan). ☺

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2017 om 22:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat je daar een ban had, was me al duidelijk. Alle topics die je daar begon, ga je nu hier op Kassa zetten. Er van leren doe je dus ook niet.

En ja, dat mag Radar doen en nee ze zijn jou geen uitleg verschuldigd.

hansje klein
door hansje klein - Aug 8, 2017 om 23:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het (tijdelijk) verbannen zal u echt niet koud op het dak gevallen zijn.

U heeft volgens de gebruiksaanwijzing toch tenminste één voor-waarschuwing gekregen. Ik denk, dat klachten van andere deelnemers óók een grote invloed op de moderator hebben om een ontstane 'onrust' binnen het forum chirurgisch te kunnen bestrijden door iemand te verwijderen. Verder heeft u volgens de huisregels totaal géén rechten, maar dat had u beslist al zèlf gelezen.

CITAAT uit de huisregels: De Moderator behoudt zich het recht voor om gebruikers, al dan niet tijdelijk, de mogelijkheid tot posten en de toegang tot het forum te ontzeggen, mochten zij zich naar het oordeel van de Moderator niet aan de gedragsregels houden. Hieraan gaat minimaal één waarschuwing vooraf, tenzij de overtreding naar het oordeel van de Moderator ernstig genoeg is om direct tot een al dan niet tijdelijke verbanning over te gaan.

Tenslotte ... loopt u nu hier op het Kassa-forum hetzelfde risico wanneer u niet in de pas wilt lopen of de oorzaak van teveel of langdurige onrust wordt. Mijn TIP: Lees wat de vraagsteller wil weten en reageer wanneer u inhoudelijk iets te vertellen heeft, maar altijd gericht op de TS. Wanneer u door anderen aangesproken wordt ... beter niet op reageren, want dan gaat u in de fout, òf zoals de redactie dit noemde gaat u Off-Topic.

tenormin
door tenormin Aug 8, 2017 om 23:33
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@hansje, maar u maakt topics! waarbij men hier wel bijna off topic moet gaan. Dus ga nu niet stellen dat u geheel en al onschuldig bent. Uitlokken o.i.d. heet dat. En dan is het voor sommigen moeilijk om als meneer de Uil niet te reageren met: snaveltjes toe

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2017 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Uw advies aan de Ts is wel komisch. Misschien moet u dan uw eigen adviezen eens opvolgen?:-))

hansje klein
door hansje klein Aug 8, 2017 om 23:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Maar ... @Tenormin en @Tijger en wie er verder nog OT beginnen:

ik probeer(de) gedoceerd steeds de slaapmakende grenzen een milimeter te verleggen, maar bleef daarbij wèl altijd in contact met de moderator/beheerder en die reageerde ook professioneel zonder dreigingen of ban-waarschuwingen.

Waarschijnlijk kennen anderen deze TS van het Radarforum óók en dan blijft mijn raad aan zijn adres om bij Kassa te kunnen overleven: "Wanneer u door anderen aangesproken wordt ... beter niet op reageren, want dan gaat u snel in de fout, òf zoals de redactie dit noemde Off-Topic" en meteen de mist in.

Neem eens een voorbeeld aan deze discussie met 'deze dames' ... daar moet je (eigenlijk) gewoon niet aan gaan beginnen ;-)

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2017 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk zou ik me er niets van aantrekken, hoewel ik uw geopende topics op dat forum ook overwegend flauwekul vond. Maar ieder het zijne.

Ik kan nu, door een ander IP adres de topics en reacties op het Radar forum wel lezen, maar heb zeker niet de behoefte me daar opnieuw aan te melden.

Ik heb, maar dat is strikt persoonlijk, het idee dat op dat forum een situatie van vriendjespolitiek de boventoon voert.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 8, 2017 om 23:54
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil ook geband worden op het Radarforum!

Cookies
door Cookies Aug 9, 2017 om 00:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan ook je account opheffen, hoor. En als je echt een ban wil krijgen: gewoon stevige schuttingtaal gebruiken.

zoekster1
door zoekster1 Aug 9, 2017 om 00:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen

O lekker, ga ik even helemaal los;-)

hansje klein
door hansje klein - Aug 9, 2017 om 00:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@John van Drongelen ... nieuw op dit forum:

''Zet je wonden om in wijsheid.''
Oprah Winfrey

aurora1
door aurora1 - Aug 9, 2017 om 00:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mensen die boetes krijgen vinden ook heel vaak dat die boetes "onterecht" zijn.....
Wilt u nu alles aanmelden bij de Rijdende Rechter? Eerst uw oude brommer en nu dit?
Waar maakt u zich druk over? U kunt ook een eigen weblog op internet beginnen met uw topics. Dus een discussie weblog.

wo
door woutjewachtmans - Aug 9, 2017 om 03:38
22 Antwoorden / Vragen

Let op John ook hier in het kleine clubje van wat er nog is overgebleven van het vroeger o zo populaire forum zit ook een verrader. Als jouw antwoorden niet in zijn straatje past vliegt ie naar de rapporteer knop.

jo
door jorisw - Aug 9, 2017 om 08:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Op het Radarforum wordt je trouwens wel heel gauw geband. Zodra je kritische vragen richting een klagende consument stelt lig je er uit. Net zoals in de TV uitzending, de consument is altijd onschuldig....

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2017 om 08:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien tot "troost".

ik las op het Radarforum dat daar ook kortgeleden "Moneyman" geband is voor het leven.

Voorzover ik het begreep was hij een echte deurwaarder en in al zijn reacties, voor zover ik die van hem heb gelezen, ben ik niets onvertogens tegengekomen. Maar hij praatte een Ts niet naar de mond en gaf ook in keurige bewoordingen aan waar een Ts ongelijk had. Of gaf aan dat het probleem volkomen aan de Ts te wijten was.

Mijns inziens wordt dat op dat forum door de moderatie niet echt op prijsgesteld.

Dus u verkeert in goed gezelschap.:-))

wi
door wilhelmina59 Aug 9, 2017 om 09:51
513 Antwoorden / 0 Vragen

Die bedoel ik dus.
Ga er vanuit dat Moneyman gewoon bij de "buren" verder gaat.
Of de TS" er nu op het Vara forum zijn/haar vraag neerleggen of op het Radar forum.
Antwoorden blijven hetzelfde en er zijn mensen die beide fora voorzien van goed (Juridisch en/of Incassotrajecten) advies.

hansje klein
door hansje klein - Aug 9, 2017 om 10:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Voor @TS en aanvullend m.b.t. de deelnemer @Moneyman op het Radarforum:

@Moneyman was inderdaad vakkundig en werd zonder aankondiging gebanned. Het on-democratische aan de spelregels is, dat de andere deelnemers hierover géén mededeling krijgen en ten tweede op navragen als 'lucht' worden geïgnoreerd.

Later heeft een forum-collega via een eigen topic opgeroepen tot enige weerstand en om meer informatie gevraagd, waarna de topic 'gecensureerd' werd. Ik heb daartegen geprotesteerd door wèèr een topic op te starten, met het gevolg, dat ik van de redactie een mededeling kreeg, dat alle communicatie betreffende 'protesten' direct met de redactie en niet via het forum gevoerd dienen te worden. Géén waarschuwing, géén ban-dreiging! M.a.w. publiekelijke discussie wordt NIET geduld, maar een communicatie met de beheerder staat open. De deelnemers kunnen echter door privé-mails, vorzover niet gebanned, wèl met elkaar in contact treden ... !! Een tool, die op dit Kassa-forum ontbreekt ... en, citaat:  "ook niet ingevoerd zal gaan worden".

Ik kan me aan een stakingsactie op het Kassa-forum herinneren, waarbij tenslotte wèl met deelnemers werd gecommuniceerd, zij het met een kleine crew van slechts enkele stamdeelnemers.

Conclusie: Alle inspanningen van vrijwilligers worden m.i. als groep niet getolereerd, als individue is er wèl communicatie mogelijk. TS is eruit gekickt, kan zich nergens op beroepen en moet dus zijn wonden likken.