An
door Annie120 Oct 20, 2017 om 14:16
Geldzaken & recht

Ik ben tegen de invoering van de 6 naar 9% btw. Waar kan ik dit kenbaar maken?

Belachelijk om die BTW te verhogen op alledaagse artikelen. Dit grijpt in in ieders portemonnaie!!

10943 49 Rapporteer

getty
door getty - Oct 20, 2017 om 14:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Niet dat het enige zin heeft, maar misschien kunt u de tweede kamer fracties mailen van de aanstaande regeringspartijen?

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2017 om 14:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Niet hier; daar kunnen we niets mee. ;-)
Moet je bij de politiek zijn.

gerard van kooten
door gerard van kooten - Oct 20, 2017 om 14:23
9 Antwoorden / Vragen

https://groenlinks.us1.list-manage.com/track/click?u=792c4cf2e39c93fd66a7cb144&id=56f4feb250&e=a58ab08f4f

jo
door jorisw Oct 20, 2017 om 19:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Redelijk huichelachtig van GL: jarenlang pleiten ze voor het minder belasten van arbeid en meer belasten van consumptie. En nu ze door eigen toedoen aan de zijlijn staan zijn ze daar opeens tegen.

ge
door gewicht Oct 23, 2017 om 15:10
170 Antwoorden / 1 Vragen

Juist opgemerkt Jorisw.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2017 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Start een actiegroep. Is zinloos, maar dan bent u gezellig bezig.

ge
door gewicht Oct 23, 2017 om 15:11
170 Antwoorden / 1 Vragen

Nog beter, eis nieuwe verkiezingen.

je
door jedv - Oct 20, 2017 om 14:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben fel tegen de verhoging. De crisis heeft bij ons onder dak er behoorlijk ingehakt en we zien nu, nu het beter gaat, er niet voor terug.
Ik woon samen met een zus. Zij raakte in 2010 werkloos door een faillissement van een zaak.
Zij kreeg na 42 jaar werken 38 maanden ww. Daarna? NIETS, helemaal niets. Geen toeslagen of was dan ook om dat ik nog werk had. Dan trek je je pensioen naar voren, maar uiteindelijk lever je dan ook nog eens 30% in. Ondertussen ging de AOW-leeftijd omhoog. Gevolg: AOW-gat!!!!

De zaak startte door en ik mocht mee met de nieuwe baas.
In 2013 ging de zaak wéér failliet en toen was ik ook aan de beurt. Ook ik kreeg na 47,5 jaar werken 38 maanden ww. Maar ook ik kreeg te maken met een inkomensverlies van € 600,-- netto in de maand. En... ik krijg over een paar maanden ook te maken met het AOW-gat.

Dan hoop je op een nieuw kabinet, maar we krijgen weer een kabinet voor de rijken. Met dank aan Rutte hebben we dus zéér vorstelijk bijgedragen aan de crisis. Een ook nu krijgen we weer niets erbij. Want die rekensommetjes van Rutte kennen we zo zachtjes aan wel.
Laat de toekomstige ministers een in verschillende kranten krijgen naar de rouwadvertenties. Dàn kunnen ze zien dat tegenwoordig weel veel mensen de AOW-leeftijd niet halen. En dan langer doorwerken.....? Hoe belachelijk kun je het maken in Nederland?

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2017 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u uitgetrokken bent van de WW komt u wellicht in aanmerking voor de IOAW of de IOW. informeer daarnaar.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 20, 2017 om 15:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nooit iets gespaard begrijp ik. Of een verzekering tegen werkeloosheidheid?

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2017 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@De ts heeft WW.

panter22
door panter22 Oct 20, 2017 om 15:55
6599 Antwoorden / Vragen
panter22
door panter22 Oct 20, 2017 om 15:59
6599 Antwoorden / Vragen

IOAW en IOW lopen door tot de pensioengerechtigde leeftijd.Dan heb je geen AOW-gat.
https://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/einde-ww-uitkering/detail/ww-uitkering-bereikt-de-maximale-duur/wanneer-recht-op-ioaw
Niet pensioen naar voren halen. Mooi laten ingaan op de pensoioengerechtige leeftijd.
Pensioen wordt van de uitkering afgetrokken, daar schiet je niets mee op.

ha
door harryromijn Oct 23, 2017 om 13:50
272 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben in NL een werknemersverzekering, die bij ontslag buiten eigens chuld u een tidj een uitkerign verleent. 38 mnd in dit geval. Had een prive-verzekering afgesloten voor 10 jaar, en dan niet mekkeren over de premie, en u had een veel kleiner probleem gehad.
Wat dit met uw 47.5 jaar werknemerschap te maken heeft ?> Niets, net als iedere verzekering.  Bij een branverzekering zeurt u toch ook niet, dat u maar 3/4 krijgt van in max 10 jaar tot 0 afgeschreven oude spullen, terwijl u al 50 jaar premie betaald hebt ?

Cookies
door Cookies - Oct 20, 2017 om 14:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom verbaast me dit niet?

Ik ben tegen de invoering van de 6 naar 9% btw.

ro
door ron503 - Oct 20, 2017 om 14:41
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een plan van het aanstaande kabinet die steeds weer bij de formatie terugkomt maar tot nu elke keer door de tweede en eerste kamer wordt afgeschoten. U nu al zorgen maken over iets waarvan u nog niet eens weet of het wel gaat gebeuren is slecht voor uw humeur en nachtrust.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 20, 2017 om 14:47
7194 Antwoorden / 3 Vragen

De link van @Gerard van Kooten:
https://www.geenbtwverhoging.nl/

me
door mein33 - Oct 20, 2017 om 14:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Deze BTW verhoging is nog maar een voornemen van het as. Kabinet en dit voorstel zal eerst nog door de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging in de tweede- en eertstekamer moeten worden aangenomen.
Maak uw misnoegen over dit voorstel kenbaar bij de fractiespecialisten van alle tweedekamer fracties.

marita5
door marita5 - Oct 20, 2017 om 14:51
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Annie120 ,

Ik ben tegen de invoering van de 6 naar 9% btw. Waar kan ik dit kenbaar maken?

Teken deze petitie , klik op de rode regel .

https://www.geenbtwverhoging.nl

newmikey
door newmikey Oct 20, 2017 om 15:55
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, geweldig! Eerst al je persoonlijke gegevens invoeren op een site die geregistreerd is op naam van GroenLinks maar waar géén enkele rechtmatige verklaring over de bescherming van je persoonsgegevens te bekennen is. Dan zien we hier over een paar weken wel weer de klachten over het feit dat "Big Brother" alles van je weet en je privacy op straat ligt. Leuk!

marita5
door marita5 Oct 20, 2017 om 15:59
11517 Antwoorden / 15 Vragen

@newmickey , Ts is er tegen , en vraagt waar kan ik dit kenbaar maken , dus bij deze . Richt u reactie aan Ts , ik kan er niks mee .

reflecs
door reflecs Oct 21, 2017 om 14:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@newmikey, Eerst al je persoonlijke gegevens invoeren. ? Kan me voorstellen dat het snel de lucht in moest; inmiddels hebben ze voldoende tijd gehad om fatsoenlijke (achtergrond)informatie te vermelden. Jammer dat dat dan toch niet gebeurt. De privacy zou bij Groenlinks wel in goede handen moeten zijn ;) https://groenlinks.nl/standpunten/privacy

John1313
door John1313 Oct 23, 2017 om 18:55
34 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben tegen de invoering van de 6 naar 9% btw. Waar kan ik dit kenbaar maken? Maar distantieer me van alles wat met Grrrroen Links te maken heeft! Grrrrrwlijk!

latevogel
door latevogel Oct 23, 2017 om 21:43
86 Antwoorden / 0 Vragen

En zo heeft de meerderheid der Nederlanders altijd wel iets (gevonden) om te blijven kankeren!
Mensen wat zijn jullie allemaal ontevreden in een tijd waarin het nog nooit zo goed met de Nederlander is gegaan.
Kijk eens een paar decennia geleden, moesten ze op zaterdagochtend nog werken en geloof me, die mensen hadden meer plezier in het leven dan die PVV etc. stemmers van tegenwoordig die overal bang voor MOETEN zijn.
Verzet je nou via die link en zeur eens wat minder! Die 3% erbij aan BTW dat raakt je goed in de portemonnee! Groen Links zal echt jouw privacy wel respecteren!

newmikey
door newmikey - Oct 20, 2017 om 14:53
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, waar klagen we over? In Europa zijn we middenmoters voor wat betreft zowel het standaard als het lage BTW tarief. De verhoging van 6 naar 9% op het lage tarief zal weinig impact hebben op het consumptiepatroon. Woonlasten vormen de grootste uitgavenpost voor huishoudens. In de laagste inkomensgroep bedragen de woonlasten 39 procent van de bestedingen, maar het aandeel daalt naarmate het inkomen stijgt (CBS 2015). De hogere inkomensgroepen besteden relatief meer aan kleding, interieur, vervoer en recreatie.

Voeding bedraagt ongeveer 16% van de uitgaven. Als je daar deze BTW verhoging in meeneemt, stijgt dat slechts met  een halve procent (16/106*109)-16. Dat lijkt uitstekend gecompenseerd te worden door andere maatregelen.

Portugal PT 6 / 13 23
Finland FI 10 / 14 24
Greece EL 6 / 13 24
Croatia HR 5 / 13 25
Denmark DK 25
Sweden SE 6 / 12 25
Hungary HU 5 / 18 27

ja
door jan24 Oct 23, 2017 om 14:12
109 Antwoorden / 4 Vragen

NewMickey je was mij al voor. Ik had in dezelfde trent willen reageren.
Inderdaad waar klagen we over? Mij daarbij ook best realiserend, dat niet iedereen de luxe heeft niet elk spreekwoordelijk dubbeltje eerst om te moeten draaien alvorens het uit te geven.
Hier krijg je wat, daar laat je wat.
En onder de streep gaan we er toch mogelijk nog wat op vooruit.

gerbera
door gerbera - Oct 20, 2017 om 15:33
7366 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR JEDV - 20 OKT. 2017 OM 14:31
1 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Laat de toekomstige ministers een in verschillende kranten krijgen naar de rouwadvertenties.
Dàn kunnen ze zien dat tegenwoordig weel veel mensen de AOW-leeftijd niet halen.

De mensen die de AOW leeftijd wel halen zijn er vele male meer. Maar die zetten geen advertentie in de krant.
Dus wat dit met de BTW verhoging te maken heeft?

Cookies
door Cookies - Oct 20, 2017 om 16:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En, Annie heb je wel gestemd of had je even geen zin? Andere optie is het ER verhogen de komende jaren. Maar dat wil je waarschijnlijk ook niet?

me
door mein33 Oct 20, 2017 om 17:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Annie heeft wel gestemd, maar op een partij die geen regeringsverantwoordelijkheid wil nemen. ;-))

ha
door harryromijn Oct 23, 2017 om 14:21
272 Antwoorden / 0 Vragen

Direct doen, Eigen Risico Zorg naar NUL zelfs.
Maar dan de schaduwzijde: vlg onderzoek RTL-Z betalen we met 17,1 mln NL-ers € 378 p.p. aan eigen risico zorg. Dit naar nul betekent NIET dat de zorg goedkoper wordt, enkel, dat dit uit andere bronnen betaald moet worden. Dus OF eigen premie omhoog OF Zvv ( nu 5.75 % van uw inkomen, zie uw inkomsten cq belastignstrookje) omhoog OF meer uit de algemene belastingpot tot een totaal van € 5300 per NL-er.

Dus... Eigen risico naar NUL = € 6,5 MILJARD ergens anders weghalen. Even invullen graag.
Geen idee ? ? Dan ook niet over dat E.R. zeuren.

ro
door ron503 - Oct 20, 2017 om 16:24
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als we dan toch kritisch zijn is het hervormen van de belastingschijven nadelig voor mensen met een laag inkomen want die is in een paar jaar tijd al gestegen van 33,6 % naar 36,9% voor bedragen die niet voor loonheffngskorting in aanmerking komen. Als je iets boven het minimumloon uitkomt is het zelfs 45,59% geworden dus het vakantiegeld waarvoor je zelf een deel van het salaris inleverd en eventueel een eindejaarsuitkering wordt netto zo goed als gehalveerd. De plannen zijn nu om het belasingstelsel in twee schijven op te delen dus gaan de mensen met een lager inkomen meer inkomstenbelasting betalen en zoals dat zo mooi heet mensen met een boven modaal inkomen juist minder inkomstenbelasting betalen. De heffingskorting wordt voor boven modaal wel procentueel afgebouwd maar door de lagere belastingschijf ruimschoots gecompenseerd. Ik ben geen deskundige op fiscaal en politiek gebied maar mensen met een laag inkomen betalen het voordeeltje voor mensen met een boven modaal inkomen.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2017 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron503

Dat u geen deskundige bent, blijkt wel.;-))

Het minimumloon in 2017 ca.€ 18.000, als je daar het vakantiegeld van 8% en zeg zo’n zelfde bedrag aan eindejaarsuitkering optelt, kom je aan ca. € 21.800.

Tot bijna € 20.000 betaal je 36,55% belasting, daarboven 40,8%, dus maar net over € 2.000.
die tweede schijf loopt tot € 33.791, dus dat is wel wat meer dan “iets meer dan het minumumloon”.

Weliswaar daalt de loonheffingskorting, maar aan de andere kant stijgt de arbeidskorting.

Voor vakantiegeld wordt geen deel van het salaris ingeleverd, dat krijgt u er bovenop.

ha
door harryromijn Oct 23, 2017 om 13:18
272 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, er zijn zo veel ron503's. Wel kwaken, maar geen seconde zich in de materie verdiepen.

jo
door jorisw - Oct 20, 2017 om 19:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het 1 van de beste plannen van de laatste jaren. Werk wordt minder belast en in ruil krijgen we een belasting waar je zelf meer invloed op hebt. Wat mij betreft had het nog wat verder mogen gaan. Bijvoorbeeld vlees naar het hoge BTW tarief.

Maar verder protesteren heeft geen zin: we hebben zelf voor deze regering gestemd.

gerbera
door gerbera Oct 20, 2017 om 22:01
7366 Antwoorden / 14 Vragen

we hebben zelf voor deze regering gestemd.

Wie we, ik dus ff niet.

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2017 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ook niet.

aurora1
door aurora1 Oct 21, 2017 om 15:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En ik ook niet, dus nix "we"

ha
door harryromijn Oct 23, 2017 om 13:27
272 Antwoorden / 0 Vragen

Het Nederlandse kiessysteem: je kiest voor een bepaalde partij of een persoon uit die partij, en geef daarmee een mandaat om te doen names jou, wat die persoon resp. partij het best haalbare vindt voor Nederland gezien de beperkende randvoorwaarden. Hierbij regeert de meerderheid, met begrip voor de minderheid.
Niet tevreden: ga naar een land, waar het vlg jou beter geregeld is. Er zijn landen, waar de meerderheid per kiesdistrict alles krijgt, en de meerderheid van die mandaten de regering vormt ( USA, 50,01% in 51% van de kiesdistrikten bij een 2-partijen systeem of zelfs bij een 3-partijen systeem 34 % van 34% der kiesdistrikten = 11,56 % van de uitgebrachte stemmen = U.K.).  Er zijn zelfs landen, waar de onmetelijke wijsheid van één partij of zelfs één persoon prevaleert boven alles.

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2017 om 01:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar u dit kenbaar kunt maken? Met borden op het Malieveld gaan staan? Vragen of u bij de regionale omroep dit mag mededelen?
Die verhoging is overigens om weer andere zaken beter te kunnen bekostigen, zoals subsidies/toeslagen, loonsverhogingen enz.

be
door beijenkorf - Oct 23, 2017 om 12:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Vind te zot voor woorden die btw verhoging. Welke idioot bedenk het zoiets? Denken alleen maar aan zichzelf.

nancy du grand
door nancy du grand - Oct 23, 2017 om 13:03
16 Antwoorden / Vragen

3% is 3 euro op 100 euro meer. Pakje sigaretten kost  7 euro. Ik zou zeggen, bezuinigingspost nr1 .
Dit jaar maar geen nieuwe iphone8, iphone 7 doet het ook nog. Bezuinigingspost nr 2
De toeslagen gebruiken voor huishouden ipv nieuwe ipad. Bezuinigingspost nr 3.

lo
door lopaka - Oct 23, 2017 om 13:05
70 Antwoorden / 47 Vragen

Bij het criminele kabinet (Rutte en consorten)_

t.
door t.de.jager - Oct 23, 2017 om 13:07
9 Antwoorden / 0 Vragen

Gezond voedsel geen btw en junk food 10% btw.

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 13:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kiloknallers is ook junkfood.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus appels 0% en appeltaart 10%? Wordt lollig.

mv
door mvegter - Oct 23, 2017 om 13:07
2 Antwoorden / Vragen

Ben tegen de verhogen van de btw. Alle noodzakelijke levensbehoeften worden dan duurde. Voor veel mensen erg moeilijk.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 23, 2017 om 16:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zoek een beter betaalde baan of ga studeren. Je hebt 90% zelf in de hand.

sm
door smeenk54 - Oct 23, 2017 om 13:10
19 Antwoorden / 6 Vragen

Ben tegen een verhoging.

ha
door harryromijn - Oct 23, 2017 om 13:10
272 Antwoorden / 0 Vragen

Bezwaar: Tweede ( en Eerste) Kamer  + regering.
Zet u er dan ook gelijk bij, waar en hoe dit fiscale gat dan gedicht moet worden oftewel: waar te bezuinigen cq welke belasting omhoog ?
Misschien toch de (Loon- en) Inkomstenbelasting wat minder verlagen ? Dan gaan zeker weer andere mensen piepen, want grijpt ook in in ieders portemonnee, doch.. zie ze massaal te overtuigen, want.. we leven hier nog altijd in een democratie.

Er TEGEN zijn... dat kan een intelligente aap nog. Maar met betere voorstellen komen, dat zijn de komende sterren aan ons politieke firmament.

Cookies
door Cookies - Oct 23, 2017 om 13:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, Annie het heeft zelfs de Nieuwsbrief gehaald.

me
door mein33 - Oct 23, 2017 om 13:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nou, Annie het heeft zelfs de Nieuwsbrief gehaald.

Maar Annie heeft nog geen tijd gehad om hier weer iets van zich te laten horen.
Annie is waarschijnlijk aan het demonstreren op het Binnenhof, althans ik zag daar vanmorgen heel erg vroeg iemand met een spandoek (er stond 'Spandoek' op) en dat kon, naar mijn idee, niemand anders zijn als Annie.  ;-))

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 13:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als ze een tassie vast hield, was het op 100% zeker Annie.

tenormin
door tenormin Oct 23, 2017 om 21:21
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ze hield tasie niet vast: die gozer wilde met haar dansen.. Dus was niet Annie.

di
door dinoo Oct 24, 2017 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola en tenormin,
 ik ben de zus van miggy die dit liedje heeft gzongen en nu al bijna 5jaar  is overleden, hou je aub bezig met de vraag van ts aub

costnix
door costnix Oct 24, 2017 om 19:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heeft dat er mee te maken?

Cookies
door Cookies Oct 24, 2017 om 19:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: je bent abuis; de tekst luidt:

Annie, hou jij me tassie effe vast
Want die gozer wil met me dansen
Annie, geef mij me tassie maar weer t'rug
Want die gozer, die kan niet dansen

Cookies
door Cookies Oct 24, 2017 om 19:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@dinoo: triest dat Miggy is overleden, maar zit je nu dan het web af te speuren om mensen te verbieden het over het liedje te hebben? Het moet niet gekker worden. We hebben het NIET over Miggy, maar over Annie.

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2017 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toch mooi dat iedereen die tekst van “Miggy” dan nog kent?;-))

je
door jendella - Oct 23, 2017 om 13:50
12 Antwoorden / 2 Vragen

Rutten met zijn aanhang kunnen het niet waarmaken met hun Wanprestatie en Wanbeheer om het volk dat minder bedeeld zijn nog meer de afgrond in te duwen en de armoede te vergroten en de rijken te verrijken.
Goede Raad: laat regering Rutten gauw naar de Demonen sturen en in de poel des vuur gooien en dan zijn wij verlost van alle nare nadelen die ons worden eengedaan en zijn wij bevrijd en kunnen wij Vredig, Liefdevol en Gelukkig ons Leven voortzetten.
Met gevoelens voor de Minderbedeelde Gemeenschap van Nederland!!!!!!!!!!!!!

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 14:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is Rutte, zonder 'n'. Minder bedeelden? We leven niet in de 19e eeuw hoor.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nare nadelen? Zijn er dan ook fijne nadelen? Poel des vuur? Moet de brandweer weer uitrukken en die worden ook van belastingcenten betaald.

En wat voor gevoelens hebt u dan voor die gemeenschap?

Ik denk dat u beter een recept voor een pilletje kan halen bij uw dokter.;-)

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 15:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Pilletjes kunnen de minder bedeelden niet betalen.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 16:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is ook weer zo. Zielig.

es
door escape35 - Oct 23, 2017 om 13:54
1 Antwoorden / Vragen

IK BEN TEGEN DE BTW VERHOGING!!

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schelden is hier verboden.

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 14:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ik ben tegen ordinair geschreeuw.

endemion
door endemion Oct 23, 2017 om 14:58
237 Antwoorden / 3 Vragen

Het past prima in het plaatje hoor. En wie zijn jullie nu helemaal om te gaan beweren dat iemand niet even lekker z'n emoties mag uiten wanneer die zich daartoe geneigd voelt!?

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 16:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@endemion. Misschien leden die de voorwaarden van dit forum kunnen lezen?

me
door mein33 Oct 23, 2017 om 22:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Schreeuwen doe je op het Malieveld als je het ergens niet mee eens bent.

costnix
door costnix Oct 24, 2017 om 19:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Weer een computer, die met het CapsLockStuck virus is besmet :-(

du
door dutchcoach - Oct 23, 2017 om 14:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben absoluut tegen de  verhoging van dit BTW tarief het leven is al duur genoeg, en nog meer ministers kunnen er zich nog meer de zakken vullen en weer een nieuw cabinet van list en bedrog want zo is het.

wi
door wini1940 - Oct 23, 2017 om 14:14
10 Antwoorden / 1 Vragen

geen btw verhoging gewoon 6% houden.

endemion
door endemion Oct 23, 2017 om 15:07
237 Antwoorden / 3 Vragen

Dat hele idee dat prive personen belasting zouden moeten betalen slaat eigenlijk nergens op. Als er al belasting geheven moet worden doe dat dan bij de bron ofwel bij bedrijven. En ik weet dat in iig de VS het ook eigenlijk zo geregeld is en er verschillende met name advokaten zijn die hebben gezegd "laat mij die wet zien die zegt dat ik belasting moet betalen" maar die wet geeft het dus niet en zij betalen allang geen belsting meer. Als je naar het belastingstelsel kijkt wordt eigenlijk hetzelfde spelletje als met recycling gespeeld (https://youtu.be/koqNm_TgOZk). Verplaatsing van verantwoordelijkheid.

ja
door janlog - Oct 23, 2017 om 14:14
1 Antwoorden / Vragen

Ja, ik ben tegen de BTW verhoging op boodschappen, de kleine man wordt weer gepakt, om grote bedrijven lasten verlichting te geven.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook de grote man haalt boodschappen.

tenormin
door tenormin Oct 23, 2017 om 21:23
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Welnee @tijger1, de grote man laat boodschappen doen, toch?

dokun
door dokun - Oct 23, 2017 om 14:21
152 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kunt u maar op 1 manier kenbaar maken en dat is in het stemlokaal!

me
door mein33 - Oct 23, 2017 om 14:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

iK BEN TEGEN DE BTW VERHOGING!!

Ik ben  "tegen" mensen die "tegen" een BTW-verhoging zijn omdat ze simpelweg slecht één onderdeel', van een vrij complex belastingveranderingssysteem, er uitpikken omdat dit zogenaamd de 'eigen' portemonnee zal raken.
Verdiep u eerst eens in de materie (alleen nog maar voorstellen en ideeën) alvorens hier op een vaak ongenuanceerde wijze uw ongenoegen te plaatsen.
Doe dat liever op Facebook bij uw zgn. vrienden en vriendinnen en lotgenoten.

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 15:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wijze woorden, mein33. Ja ja, zomaar een complimentje van een vrouw.;-))

me
door mein33 Oct 23, 2017 om 15:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Duizend maal dank. ;-))

endemion
door endemion - Oct 23, 2017 om 14:51
237 Antwoorden / 3 Vragen

Tja je kunt je stem laten horen via https://www.geenbtwverhoging.nl/ maar aangezien zelfs referenda aan de kant geschoven worden als het die lui hoger op de piramide niet bevalt...

newmikey
door newmikey Oct 23, 2017 om 23:43
830 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo "referenda aan de kant geschoven"? We hadden tot nu toe alleen een niet-bindend raadgevend referendum met als doel de volksvertegenwoordiging raad te geven omtrent een wetsvoorstel. Er stond (of staat) nergens in de wet dat de volksvertegenwoordiging ook maar enige verplichting heeft behalve kennis nemen van de uitkomst.

endemion
door endemion Nov 6, 2017 om 13:21
237 Antwoorden / 3 Vragen

Hun hele functieomschrijving is het vertegenwoordigen van de wil van het volk. Dus met of zonder loophole die jij denkt te moeten aandragen blijft het punt staan.

reivi22
door reivi22 - Oct 23, 2017 om 15:06
66 Antwoorden / 0 Vragen

Hahaha ik ben er ook op tegen,maar klagen heeft geen zin daar in Den Haag.
Ik ben ook tegen de lage spaarrente en de huurverhoging ieder jaar.
Volgend jaar zijn we ook weer zo 100€ extra kwijt aan de energiebelasting.
Voor mij hoeft het ook niet,maar Rutte & co beslissen voor ons in Den Haag.
Die 3% is niet leuk uiteraard,zal een gemiddeld gezin zo 15€ kosten per maand schat ik in.
'We'' hebben gekozen voor dit kabinet en daar zullen we het (voorlopig) vier jaar mee moeten doen.

ge
door gewicht Oct 23, 2017 om 15:21
170 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet te hopen dat we er 4 jaar mee moeten doen.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 16:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

€ 500;00 aan duurdere boodschappen?

Cookies
door Cookies - Oct 23, 2017 om 15:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ben tegen alles wat geld kost. Vaste lasten, dagelijkse boodschappen zouden voor de minder bedeelden gewoon gratis moeten zijn.

endemion
door endemion Nov 6, 2017 om 13:26
237 Antwoorden / 3 Vragen

Als ze het op deze manier zouden doen heb ik niks tegen BTW verhoging: https://youtu.be/ViywrpAyVdY?t=3766

ba
door batav - Oct 23, 2017 om 15:12
29 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie dat er nogal wat VVD stemmers reageren op deze goede vraag.

me
door mein33 Oct 23, 2017 om 15:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Helemaal geen goede vraag en nog overbodig ook.
Je weet toch waar het plan wordt gemaakt die t.z.t. in wetgeving wordt omgezet, dat hoeft je toch hier niet te vragen ??

marijke77
door marijke77 - Oct 23, 2017 om 16:34
158 Antwoorden / 3 Vragen

https://www.geenbtwverhoging.nl/

Cookies
door Cookies - Oct 23, 2017 om 16:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Protestactie tegen deze schandalige btw verhoging a.s. donderdag om 12 uur verzamelen op het Malieveld in Den Haag (zie foto). Daarna wordt naar het Paleis Noordeinde gelopen, waar men rond 13 uur verwacht wordt. Voltallige pers is aanwezig voor een gratis fotoshoot op het bordes.

Deel vooral de oproep via de social media.

me
door mein33 Oct 23, 2017 om 17:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

;-))  ;-))  ;-))

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Perfect. Zijn er ook nog gratis bussen voor de minder bedeelden in het land? Ik zou er haast Facebook voor nemen.

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 18:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oeps, vergeten. Het OV is die dag gratis op vertoon van een inkomensverklaring 2016 (max. verzamelinkomen 12.000 euro), ook weer gratis te downloaden op 'mijn belastingdienst'.

tenormin
door tenormin Oct 23, 2017 om 21:32
16836 Antwoorden / 108 Vragen

En staat W.A. dan ook op het bordes? Ben belazerd om ook maar in een demonstratie mee te lopen. Heb die oproep ook niet of Facebook gezien. Maar eerlijk is eerlijk: laten ze dan, i.p.v. de b.t.w. te verhogen op groente en fruit andere dagelijkse zaken verhogen. Sigaretten worden natuurlijk, fair genoeg, weer verhoogd. Doe maar de pasta's en andere dikmakers: kant en klare (slechte) maaltijden etc. Maar voorlopig, gaat niet over het Topic: wordt er geld uitgegeven aan andere naamstelling van de Ministeries. Kost een paar centen, geeft natuurlijk niet? ;-((

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 22:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Misschien wordt er die dag ook nog wel een flinke pasta maaltijd gekookt voor alle belangstellenden, want pasta is prima voedsel hoor, dan moet juist naar 0 procent. Maar ik neem aan dat Carola ook vergeten is te vermelden dat voor de inwendige mens GRATIS wordt gezorgd. ;-))

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 22:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, tijger1 dat ben ik niet vergeten. Ze moeten hun eigen (vanzelfsprekend droge) boterhammen mee nemen.

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 22:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens heb ik na donderdag minder tijd voor V&B,  want dan sta ik (voor de kijker links) naast Rutte op het bordes. Ik vertrouw er op dat jullie daar begrip voor hebben. Het was erg leerzaam voor mij om hier te mogen ervaren wat er leeft onder de gewone mens. ;-)) Ik neem dat mee in mijn nieuwe carrière.

John1313
door John1313 - Oct 23, 2017 om 18:59
34 Antwoorden / 1 Vragen

aanbieding-verzetspamflet3

newmikey
door newmikey Oct 23, 2017 om 20:50
830 Antwoorden / 0 Vragen

En u dacht "kom, laat ik er eens een oud plaatje uit 2014 bij zoeken om het verhaal kracht bij te zetten..."?

http://newobserveronline.com/netherlands-geert-wilders-promises-to-reverse-immigration-after-his-party-makes-gains-in-local-elections/

John1313
door John1313 Oct 24, 2017 om 19:04
34 Antwoorden / 1 Vragen

Goed lezen Newmikey; De thema's op het pamflet luiden o.a. BTW, hypotheekrente, zorg, pensioenen, ouderen etc.

Wat is hier oud aan? Eén van de thema's gaat het hier om: BTW!

Ik haalde het plaatje van de PVV website daar was- en is het actueel.

Jouw plaatje van newobserveronline is inderdaad van 4 jaar geleden maar er is niets veranderd.

Nog steeds tijd voor verzet dus! Deze partij is met 20% van de stemmen gewoon opzij gezet!

Is dat Democratie?

newmikey
door newmikey Oct 24, 2017 om 19:20
830 Antwoorden / 0 Vragen

Yep, 20% van de stemmen is nog steeds geen meerderheid en wij hebben afgesproken dat in een democratie de meerderheid regeert. Heeft niets met "opzij zetten" te maken. De SP en GL zijn ook niet "opzij gezet".

jo
door jorisw Oct 26, 2017 om 17:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@John1313: ga je schoolgeld terughalen. Ze hebben je vreselijk slechts rekenles gegeven. De extreemrechtsen hebben bij lange na geen 20% van de stemmen gehaald (en zullen ze nooit halen ook).

h.
door h.diks54@upcmail.nl - Oct 23, 2017 om 19:36
1 Antwoorden / Vragen

door Brigitte 23 Okt 2017

Ik ben tegen de invoering van 6 % naar 9 % Btw

He
door Helen 66 - Oct 23, 2017 om 20:40
119 Antwoorden / Vragen
He
door Helen 66 - Oct 23, 2017 om 20:46
119 Antwoorden / Vragen

Iedereen gaat erop vooruit volgens Rutte.
Maar Wajongers gaan per 1 jan.2018 van 75% naar 70% van het MINIMUMloon.
Er zou wel ruim 200.000 banen voor hen gecreeerd worden als tegenprestatie, maar dat is niet gelukt. Nog geen 10% daarvan.
Dus wel korten, maar geen banen. En jobcoaches (UWV) die komen alleen praten en rapportjes schrijven en dan een factuur indienen.
In 5 maanden tijd geen enkel contact gelegd voor een baan. Zelf na hard en lang zoeken een werkervaringsplek gevonden, met tegemoetkoming van reiskosten (dus deel vergoed) en 200 Euro bruto stagevergoeding. UWV kort dit bedrag + 10% op je Wajong en als die reiskosten worden vergoed via km vergoeding dan zien we dat ook als loon en wordt die reisskosten vergoeding ook gekort + 10%.
Waarom dan in vredesnaam gaan werken als je daardoort er alleen op achteruit gaat. Kun je beter lekker elke dag uitslapen en hoef je niet door regen wind en kou op je fietsje naar het station.
Werk moet lonen en dit motiveert en stimuleert niet.

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 21:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit topic gaat over de btw-verhoging. En bovendien is die Wajong korting een maatregel van het oude kabinet. In principe werkt iedereen voor de 1e 1600 euro Jan met de korte achternaam. De basisregel is dat iedereen financieel voor zichzelf zorgt, dus iedereen die kan werken, moet gewoon werken.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 21:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien van die btw verhoging waar dit topic over gaat,  mag u als Wajonger een aardig bedrag bijverdienen voordat dat gekort wordt. Dus als die stagevergoeding helemaal gekort wordt maar eens even contact opnemen met het UWV.

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 23, 2017 om 22:04
641 Antwoorden / 77 Vragen

In de stembus, maar nu bent u te laat!

audb
door audb - Oct 23, 2017 om 22:10
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Even voor de duidelijkheid het is een plan die nog steeds door de tweede kamer heen geloost moet worden en kijk dan maar eens welke partijen er voor stemmen.

Het zijn denkelijk toch partijen die het hards roepen er tegen te zijn maar als het er op aankomt als eerste hun vinger omhoog steken.

Maar het is ook echt zo dat de meeste politici bixewueel zijn, ze naaien ons allemaal...

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2017 om 22:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lijkt me een akelige ziekte, bixewueel zijn.

newmikey
door newmikey Oct 23, 2017 om 23:44
830 Antwoorden / 0 Vragen

En als een plan alleen door de tweede kamer heen moet om geloost te worden gebeurt er ook niks...

g.
door g.roelings - Oct 25, 2017 om 16:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het is duidelijk een ultra rechts kabinet. De inkomstenbelasting verlaging is voor boven de 20.000 euro. Daaronder een verhoging van 0,4%. En dan zitten we meteen bij de uitkeringen. Dus de uitkeringen gaan omlaag en dat betekent minder besteedbaar vermogen. Plus de BTW verhoging van 6 naar 9% betekent nog minder besteedbaar vermogen. Het is duidelijk waar de belasting verlaging van de hogere inkomens vandaan komen, van de uitkeringen en lagere inkomens. Niets maar dan ook niets heb ik gehoord ter faveure van de lagere inkomsten. Is er ergens een actriegroep die zich daar druk over maakt?

jo
door jorisw Oct 26, 2017 om 17:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ultrarechts zit in de oppositie. Dit is gewoon een middenkabinet die een beleid voor de middeninkomens heeft gemaakt. In lijn met de verkiezingsuitslag. Als de bevolking een links kabinet wilde hebben hadden SP/GL/PvdA toch wel een meerderheid gehad zou je zeggen.

me
door mein33 - Oct 25, 2017 om 17:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR DINOO 24 OKT. 2017 OM 19:40
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

carola en tenormin,
 ik ben de zus van miggy die dit liedje heeft gzongen en nu al bijna 5jaar  is overleden, hou je aub bezig met de vraag van ts aub

@DINOO,

Als van elke artiest die in de afgelopen eeuwen is overleden geen muziek meer zou mogen worden gespeeld, gedraaid of de tekst niet meer zou mogen worden gebruikt en/of aangehaald, dan zou dat het einde voor  97% van de goede nummers en teksten betekenen.

Blijkbaar schaamt u zich voor deze tekst en de uitvoering daarvan en dat is volkomen onterecht.
Door de jaren heen heeft deze (hier aangehaalde) tekst en uitvoering ervan heel veel mensen op de e.o.a. wijze een plezier gedaan.
In het recente verleden heeft u uw verzoek hieromtrend wel eens vaker gedaan en hoe vaak u dit ook doet, het zal/kan geen gevolg krijgen.

Cookies
door Cookies - Nov 6, 2017 om 13:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nu het topic toch weer gebumpt is, maar even deze vraag: En Annie, de petitie al ingezonden?