Ma
door Mark Jeronimus Feb 26, 2024 om 16:02
Geldzaken & recht

ILost raakt spullen in tas kwijt

Ik heb onlangs een tas verloren op de bus. Op de pagina van Connexxion heb ik een link gevonden voor verloren/gevonden voorwerpen, deze linkt door naar iLost. Ik kon geen enkele andere mogelijkheid vinden om contact met Connexxion op te nemen over verloren voorwerpen.

Na wat onderzoek op internet blijkt iLost een internationaal platform te zijn waar allerlei bedrijven hun gevonden voorwerpen op kunnen plaatsen.

Bij iLost heb ik mijn tas teruggevonden. Na beschrijven van veborgen kenmerken kon ik de tas laten opsturen naar mijn huis. Ik kreeg tegelijkertijd een email met een link om een recentie voor iLost achter te laten.

Na ontvangst van mijn tas kwam ik er achter dat twee voorwerpen ontbreken. Mijn tas zat behoorlijk vol, en één van de missende voorwerpen lag helemaal op de bodem. Dit zijn niet de duurste of interressantste voorwerpen, welke een vinder er uit zou willen stelen. In mijn tas zaten voorwerpen die duurder/interresanter zijn voor een vinder om te stelen, voorwerpen welke ik wél terugvond in mijn tas. Ook: Als een vinder het geweten mist om iets van de bodem te stelen (maar niet iets duurders bovenop), zou deze dan niet de hele tas meenemen?

Na contact opnemen met iLost, kreeg ik enkel te horen dat ik een "grove beschuldiging" maak en ze dat niet accepteren, en da ik zélf beter op mijn spullen moet letten.

Nu wil ik een negatieve recentie acterlaten met eerdergenoemde email. Deze link is "verlopen". Het zou inderdaad zo kunnen zijn, omdat de link al 4(!) dagen oud is (Zo lang duurde het opsturen, ontvangen, en er zat nog een weekend tussen), maar ik vind het frappant dat ik vlak na een negatief, doodlopend, gesprek met iLost geen recentie meer kan achterlaten!

Ik vind het tevens onacceptabel dat iLost hier een soort monopoliepositie heeft voor verloren voorwerpen. Als je de service van Telfort niet goed vind kan je toch ook naar KPN gaan, en als Vamos me belazert kan ik toch ook naar Bol.com? Het is niet alsof mijn tas bij iLost ligt, die lag bij een depot van Connexxion. iLost bied uitsluitend een web service om bedrijven zoals Connexxion wat (ontwikkel)werk uit handen te nemen. Mag zo'n monopolie zomaar?

Dus ik geef mijn beklaag over iLost, en ben benieuwd of er anderen zijn met soortgelijke ervaringen. Tevens ben ik benieuwd of ik nog wat kan doen om iLost te overtuigen dat de schuld waarschijnlijk bij hen ligt en dat ze onderzoek moeten doen?

4321 17 Rapporteer
sira
door sira - Feb 26, 2024 om 16:06
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Wie zegt dat ILost de spullen heeft zoekgemaakt?

U hebt de tas in de bus laten staan. Was de bus voor u alleen gereserveerd? Of mochten er ook andere passagiers mee?

ju
door juliomariner - Feb 26, 2024 om 16:08
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou zeggen begin zelf zo'n bedrijf dan is het monopoly voorbij.
U kunt onmogelijk bewijzen dat de schuld bij hen ligt. Welk belang zouden ze ook hebben bij een zoals ui zelf zegt minder wqaardevol ding dat in de tas zit.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 26, 2024 om 16:10
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat u hier neits aan kunt doen. U zult m.i. nooit kunnen bewijzen dat, als het zelfs wel zo zijn zijn, iemand vanb ILost zaken zou hebben verwijderd uit uw tas. dat kan al evengoed, lijkt mij zelfs voo re hand liggend, dat degene die de tas heeft gevonden dat heeft gedaan, wel of niet moedwillig bij nagaan wat er in de tas zat. En houd er rekening mee dat u zonder afdoende/degelijk bewijs niet zomaar anderen kunt beschuldigen van een strafnbaar feit U kunt dan zelfs strabraa worden gesteld!.  De oplossing": inderdaad goed op spullen letten en niet per ongeluk vergeten en laten liggen. Hoe dan ook heeft u klaarblijkelijk toch het meeste terug gekregen. Ik ben een paar maanden geleden een pet vergeten in de trein. Daarvoor heeft NS een eigen service edoch de pet is nooit ingeleverd bij hen. Overigens beteknt het ook nog dat ILost geen monopoliepositie heeft. Ze werken in ieder geval niet/voor namens NS.

tenormin
door tenormin - Feb 26, 2024 om 16:15
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik begrijp dat u uw tas, met twee voorwerpen minder, die niet eens waardevol zijn, hebt terug ontvangen via iLost? En duurdere dingen zaten er nog wel in? Ik zou zeggen: chapeau voor iLost, dat u de hele tas, zonder de (goedkope dingetjes)  weer in uw bezit is. Wat ook @sira zegt: de bus was vast niet leeg. Voor hetzelfde geld had u uw tas, met inhoud, nooit meer terug gezien.

Thecla58
door Thecla58 - Feb 26, 2024 om 16:17
857 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan me de reactie van iLost op jouw contactmoment  erg goed voorstellen. Hun reactie je beter op jouw eigen spullen moet letten, snijdt - wat mij betreft - zeker hout.
Trouwens weet je wel zeker dat die twee 'verdwenen' items daadwerkelijk in die tas zaten?

Een negatieve recensie achter laten, is eigenlijk erg kinderachtig. Wat denk je daarmee op te schieten? Da iLost een mea culpa uit gaat spreken? Get real. Take your loss and let it go.

Naast de weg: iLost raak(te) geen spullen kwijt. Jij raakte je spullen kwijt. Dus hand in eigen boezem steken zou je sieren.

ne
door neodutchio - Feb 26, 2024 om 16:19
5157 Antwoorden / 12 Vragen

De tas lag onbeheerd in de bus, is meegenomen door de chauffeur of schoonmaker, is naar een verzamelpunt gebracht waar iemand het beheer over heeft en is wellicht daarna naar een centraal punt gebracht door een chauffeur en een andere bewaarmedewerker.
U geeft zelf aan dat I lost de tas niet in beheer gehad heeft, hoe kunnen zij dan verantwoordelijk zijn voor het zoekraken van die spullen? Hoe zou een medewerker van een platform die alles digitaal aangeleverd krijgt iets uit de tas kunnen halen? En waarom verdenkt u I lost wel, maar een andere buspassagier, chauffeur of schoonmaker en de verzamelpuntmedewerker wel?

Sorry dat ik het zeg, maar I lost zorgt er voor dat u uw tas weer terug hebt en u wilt ze een trap na geven.

ti
door tilpend - Feb 26, 2024 om 17:21
132 Antwoorden / 0 Vragen

"Tevens ben ik benieuwd of ik nog wat kan doen om iLost te overtuigen dat de schuld waarschijnlijk bij hen ligt en dat ze onderzoek moeten doen?"

iLost heeft, zoals u zelf ook schrijft, de spullen nooit in handen gehad, hoe kan de schuld dan bij hen liggen?

"Ik vind het tevens onacceptabel dat iLost hier een soort monopoliepositie heeft voor verloren voorwerpen. Als je de service van Telfort niet goed vind kan je toch ook naar KPN gaan, en als Vamos me belazert kan ik toch ook naar Bol.com?"

Ik moet toch echt hard lachen om uw reactie, u snap toch zelf wel dat deze vergelijking totaal geen hout snijdt? Hoe ziet u dat voor zich? Dat u in uw handtas, die u door uw eigen schuld verloren bent, een briefje gaat stoppen waarin u aangeeft dat de vinder geen gebruik mag maken van iLost maar van een andere dienst? U mag blij zijn dat er überhaupt een service voor verloren voorwerpen is.

Uw klacht is onredelijk en onrealistisch.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 26, 2024 om 18:57
2071 Antwoorden / Vragen

Wat een unieke mix van "entitlement" met een paupermentaliteit.

ti
door tilpend Feb 27, 2024 om 17:10
132 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een Award was voor "Meest Treffende Omschrijving" zou ik u daarvoor bij deze willen nomineren.

rj
door rjw Mar 2, 2024 om 14:24
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Hahaha, briljante omschrijving!

1paul
door 1paul - Feb 27, 2024 om 08:19
3156 Antwoorden / 0 Vragen

MEN doorzoekt de gevonden tas om te zien of er ergens een adres is achtergebleven, als deze erin zou zitten sturen ze de tas alsnog na of neemt men zelf contact op met de vermeend eigenaar.

dan komt het voor dat men alle spullen die in de tas zitten eruit moet halen en daarbij kan het wel eens gebeuren dat er iets achterblijft en niet terug de tas in gaat, dit is geen onwil maar pure pech, ik snap de reactie dan ook wel en als ik u was zou ik even minder hoog van de toren blazen als dat u nu doet!!

me
door meganega Feb 27, 2024 om 11:02
43 Antwoorden / Vragen

Je mag een gevonden voorwerp helemaal niet doorzoeken.

ti
door tilpend Feb 27, 2024 om 12:43
132 Antwoorden / 0 Vragen

Van wie mag dat niet?

1paul
door 1paul Feb 28, 2024 om 08:18
3156 Antwoorden / 0 Vragen

als het een tas is die open kan doet men dat om de eigenaar te achterhalen Meganega..

me
door meganega Feb 28, 2024 om 11:09
43 Antwoorden / Vragen

Dat mag niet van de wet, ook als je denkt een goede reden te hebben. Het is alleen gerechtvaardigd als het nodig is om een in het belang van de eigenaar of in het algemeen belang toekomend recht of plicht uit te voeren. Denk daarbij aan de plicht om het voorwerp gedurende te onderhouden.
Zorgen om de inhoud? Breng het voorwerp dan naar de politie.

jewee
door jewee Feb 28, 2024 om 11:49
61 Antwoorden / Vragen

Wat een onzin....zelfs de politie en gemeente kijkt in de tas om te kijken of er iets van gegevens gevonden kunnen worden. En nergens staat dat het verboden is.
Hoe moet je überhaupt controleren/ bevestigen of het item wel bij de rechtmatige eigenaar terecht komt.
Dan komt nl altijd de vraag: " kunt u beschrijven wat de inhoud is"?

ti
door tilpend Feb 28, 2024 om 12:15
132 Antwoorden / 0 Vragen

@MEGANEGA: Waar staat in de wet dat dat niet mag? Serieuze vraag, ik ben erg benieuwd hoe de wetgever dat beschreven heeft, inclusief dat het wel gerechtvaardigt is in sommige gevallen.

tenormin
door tenormin Feb 28, 2024 om 12:56
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@MEGANEGA, gevonden voorwerpen gaan al jaren niet naar de Politie maar naar de Gemeente waar "wat" gevonden is. En men mag wel degelijk zoeken in een tas om een adres o.i.d. te vinden. U doelt waarschijnlijk op een brief die niet voor iemand anders bestemd is. Die mag men niet openmaken.

me
door meganega Feb 28, 2024 om 13:16
43 Antwoorden / Vragen

Als je een voorwerp vindt betekent dat niet dat je meteen het eigendomsrecht over het voorwerp verkrijgt. Net zoals dat je niet mag inbreken in een auto om te kijken van wie het voertuig is, mag je niet zo maar bij iemand anders in de tas kijken om te zien van wie het is. De politie heeft een opsporingsbevoegdheid, die mag dat dus wel.

1paul
door 1paul Feb 28, 2024 om 16:00
3156 Antwoorden / 0 Vragen

over in iets kijken staat er niets, staat niet dat het mag en ook niet dat het niet mag.

burgemeester mag een andere organisatie aanwijzen om de plichten van de gemeente te vervullen!! I-lost mag dus aangewezen worden om te handelen alsof het de gemeente betreft..

https://www.verlorenofgevonden.nl/

1paul
door 1paul Feb 28, 2024 om 16:03
3156 Antwoorden / 0 Vragen

site van i-lost zelf, staat trouwens dat men zich in moet spannen om het goed terug te brengen bij de eigenaar, dat kan dus betekenen om in een tas te kijken of daar een adres te vinden is..

https://ilost.co/nl/wetgeving-gevonden-voorwerpen

sira
door sira Feb 28, 2024 om 16:47
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Politie neemt geen gevonden voorwerpen meer aan en dat is al jaren het geval. Iedereen moet naar het (gesloten) gemeentehuis, ook als je een passant bent die een id-bewijs heeft gevonden.

me
door meganega Mar 2, 2024 om 09:44
43 Antwoorden / Vragen

Wat een laag-IQ antwoorden allemaal. Blij dat ik slim ben en wel gewoon een studie rechtsgeleerdheid heb gedaan.

ne
door neodutchio Mar 2, 2024 om 17:32
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Meganega, komt u dan eens met die onderbouwing. Kom eens met de wetteksten waaruit blijkt dat je als vinder niet mag kijken wie de eigenaar is van een goed. Iets roepen kan iedereen, iets zeggen een stuk minder.

1paul
door 1paul Mar 3, 2024 om 08:52
3156 Antwoorden / 0 Vragen

ben ik inderdaad ook heel benieuwd naar, leer graag bij en zeker van iemand die denkt zelf een heel hoog IQ te hebben en bovendien ook nog eens een hele studie achter de rug heeft in rechtsgeleerdheid!!

gerbera
door gerbera Mar 3, 2024 om 15:28
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@meganega, zou die studie nog maar eens doen, u gooit nml een paar zaken door elkaar vwb het al dan niet mogen controleren van de tas als de eigenaar er niet bij is en/of de eigenaar er wel bij is. De beroemde klok en de klepel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 3, 2024 om 17:56
2071 Antwoorden / Vragen

Mensen die een studie te rechtsgeleerdheid hebben gedaan, of zoals ze in Delft dan weer zeiden, een cursus recht, gaan echt niet op zo'n domme manier in discussie. Jij bent gewoon aan het trollen.

rj
door rjw Mar 3, 2024 om 18:57
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Als je slim was geweest had je wel een echte wetenschappelijke studie gedaan en niet, zoals Henk terecht opmerkt, een cursus. Zegt ook wel wat dat mensen minimaal 4 jaar nodig hebben voor zo'n cursus. Als ik zie wat echte studenten (bijvoorbeeld in Delft) na 4 jaar kunnen steekt rechten daar schril bij af. Maar 1 ding moet je dat rechtenvolk nageven: ze kunnen goed uren met een vork schrijven.

me
door meganega Mar 4, 2024 om 17:10
43 Antwoorden / Vragen

Bachelor of Laws goed genoeg?

1paul
door 1paul Mar 5, 2024 om 08:47
3156 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind het prima Meganega maar waar blijft de link nu????

je weet wel die waarin staat dat het echt niet mag volgens de wet!!!!

ben echt benieuwd....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 27, 2024 om 10:37
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mark,

Om welke spullen gaat het?

Als het iets eetbaars is,kan ik mij voorstellen, dat de vinder honger had.....

me
door meganega - Feb 27, 2024 om 10:57
43 Antwoorden / Vragen

Volgens de wet behoren gevonden voorwerpen ter bewaring over te worden gedragen aan de gemeente, het bedrijf blaast dus hoog van de toren. Helaas moet je genoege nemen met 'zo hebben we het gevonden', je hebt namelijk geen bewijs. Je kunt wel melding maken bij Consuwijzer van de ACM.

ti
door tilpend Feb 27, 2024 om 16:37
132 Antwoorden / 0 Vragen

TS is degene die hoog van de toren blaast want iLost heeft de spullen nooit in handen gehad. Ze fungeren enkel als schakel tussen TS, die zijn tas door eigen toedoen is verloren, en Connexxion waar de spullen zijn gevonden en bewaard tot deze zijn teruggestuurd.

iLost kan dus niet de oorzaak zijn van de verdwenen spullen en er is geen enkel bewijs dat (een medewerker van) Connexxion hier verantwoordelijk voor is. Een melding bij de Consuwijzer is dan ook volkomen verspilde tijd van iedereen. TS moet gewoon beter op zijn spullen letten en blij zijn dat hij het meeste van zijn spullen, en blijkbaar ook de meest waardevolle spullen, terug heeft dankzij de service van iLost en Connexxion.

Overigens is het niet verplicht om gevonden voorwerpen ter bewaring aan de gemeente over te dragen, je bent enkel verplicht om aangifte van de vondst te doen. Vervolgens heb je de keuze om het voorwerp zelf te bewaren of aan de gemeente te bewaring te geven.

me
door meganega Feb 28, 2024 om 11:01
43 Antwoorden / Vragen

Behoren en verplicht zijn twee verschillende dingen. Het wordt verwacht, maar het is niet verplicht omdat de wetgever rekening houdt met gevallen waarin het kan bijdragen aan het terugvinden. Je gaat natuurlijk zoeken waar je het voorwerp denkt te zijn veloren
Maar daarom ben je niet minder aansprakelijk als vinder, kies je ervoor om zelf het voorwerp te bewaren dan ben je ook verantwoordelijk voor waardevermindering.

ti
door tilpend Feb 28, 2024 om 12:33
132 Antwoorden / 0 Vragen

Hieronder staat precies omschreven wat je moet doen met een gevonden voorwerp, nergens staat dat van je verwacht wordt dat je het bij de gemeente inlevert, dat is een eigen keuze.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-met-een-gevonden-voorwerp#:~:text=Als%20u%20een%20voorwerp%20vindt,u%20de%20voorwerpen%20heeft%20gevonden.

I
k blijf erbij dat TS zelf veel te hoog van de toren blaast en dat een melding bij de Consuwijzer volkomen misplaatst is. iLost heeft totaal niets te maken met het (vermeende) ontbreken van de spullen uit de tas van TS. Ze kunnen er niet verantwoordelijk voor zijn omdat ze de spullen nooit in handen hebben gehad.

me
door meganega Feb 28, 2024 om 13:03
43 Antwoorden / Vragen

Wat begrijp je niet?  "... kies je ervoor om zelf het voorwerp te bewaren dan ben je ook verantwoordelijk voor waardevermindering."
Het bedrijf treedt op als vertegenwoordiger van de vinder. Dan is het niet zo gek dat je hun verantwoordelijk stelt.

ti
door tilpend Feb 28, 2024 om 13:30
132 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp het heel goed maar u begrijpt blijkbaar niet wat iLost is. iLost treedt helemaal niet op als vertegenwoordiger van de vinder maar biedt een platform aan waarop gemeentes/bedrijven gevonden voorwerpen kunnen plaatsen en waar particulieren op kunnen zoeken naar hun verloren spullen.  En vervolgens kan er contact worden gelegd tussen vinder en eigenaar maar ook dat loopt niet via iLost. Het is in de basis een zoekmachine met contactformulier en niets meer. iLost neemt op geen enkel moment de verantwoordelijkheid van de vinder over en kan dan ook nooit aansprakelijk worden gehouden bij (vermeende) missende spullen.

Overigens heeft de verantwoordelijkheid van waardevermindering natuurlijk alleen te maken met de spullen die daadwerkelijk gevonden zijn. TS kan zoveel beweren maar heeft geen enkel bewijs dat die spullen nog in de tas zaten (als dat al ooit het geval was) toen Connexxion ze in handen kreeg. Heel goed mogelijk dat ze al uit de tas verdwenen waren voor de tas door Connexxion gevonden werd of aan Connexxion werd overhandigd.

me
door meganega Feb 28, 2024 om 15:14
43 Antwoorden / Vragen

Daarmee neem je de rol op als vertegenwoordiger, hoe je het wilt noemen maakt niet uit.

ti
door tilpend Feb 28, 2024 om 16:02
132 Antwoorden / 0 Vragen

Absolute onzin. U kunt blijkbaar niet toegeven dat u verkeerd zit met uw advies en verzint daarom maar vanalles waarvoor geen enkele juridische basis is. Niet de eerste keer overigens dat uw advies op dit forum kant noch wal raakt.

me
door meganega Mar 2, 2024 om 09:41
43 Antwoorden / Vragen

Ik heb gelijk en jij zit fout. Dat jij niet kunt begrijpend lezen is niet mijn problem.

rj
door rjw Mar 2, 2024 om 14:30
3268 Antwoorden / 5 Vragen

@meganega: dat laatste wordt altijd gebruikt door mensen die door krijgen dat ze het zelf fout hadden maar het niet willen toegeven. Het is altijd iets als "je kunt niet begrijpend lezen" of "je moet het zelf onderzoeken". Beide zijn zwakke argumenten. Geef gewoon toe dat je fout zat met je reacties.

ne
door neodutchio Mar 2, 2024 om 15:17
5157 Antwoorden / 12 Vragen

iLost faciliteert enkel een online omgeving waar gevonden spullen op neergezet worden. Als u zelf een advertentie in de krant zet, is de krant dan ook verantwoordelijk voor de inhoud? Dacht van niet. En als ik iets te koop zet op Marktplaats en ik lever niet, is Marktplaats dan verantwoordelijk?
iLost heeft nooit de tas in handen gehad en heeft nooit het beheer gehad over de tas. Zij zijn geen partij in deze.
De enige die aan te spreken is is diegene die de spullen uit de tas gehaald heeft. Maar ja, die is niet bekend.

gerbera
door gerbera Mar 3, 2024 om 15:33
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@meganega,
Wat u niet terug vindt in decursus rechtsgeleerdheid het volgende.;
Artikel 1, ik heb altijd gelijk
Artikel 2, zo ik geen gelijk heb treed automatisch artikel 1 in werking.

me
door meganega Mar 4, 2024 om 18:02
43 Antwoorden / Vragen

Verantwoordelijkheid is een heel moeilijk begrip inderdaad. Gelukkig kan ik wel heel goed lezen.

rj
door rjw - Feb 27, 2024 om 18:54
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Kan er niet (bijvoorbeeld middels AI) een filter op dit forum komen om ongefundeerde beschuldigingen te weren? Wellicht wordt het door de moderator op een gegeven moment verwijderd maar ondertussen wordt een bedrijf (en hun medewerkers) online beschuldigd. En met een beetje pech bljjft die beschuldiging nog lang vindbaar via google.

Ik ben benieuwd hoe TS het zou vinden om zo beschuldigd te worden omdat iemand zijn werkgever zwart wil maken.

1paul
door 1paul Feb 28, 2024 om 08:20
3156 Antwoorden / 0 Vragen

Het is nog erger RJW, TS heeft waarschijnlijk zijn eigen tas kwijtgemaakt en nu beschuldigt die anderen ervan er iets uitgehaald te hebben wat ts waarschijnlijk zelf heeft verkocht aan iemand anders!!

Zeg niet dat dit zo gebeurt is he maar het zou kunnen!!

ne
door neodutchio Feb 28, 2024 om 08:21
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Of het is een persoon met een iets minder goed geheugen en dacht dat die 2 dingen in de tas zaten.

jewee
door jewee - Feb 28, 2024 om 11:40
61 Antwoorden / Vragen

Wat is dit nu voor iets raars. Je vergeet je tas in mogelijk een volle bus...aan het eind vd rit/dag wordt de tas keurig naar gevonden/ verloren gebracht...u vind hem terug via ilost maar beschuldigd deze partij voor het verlies van een 2- tal zaken.

Ridicuul- het is uw tas.
U bent verantwoordelijk, NIET ilost
En wie weet hoeveel mensen er gaandeweg uw tas hebben doorzocht.De enige die hier schuldig is, bent UZELF.

le
door lennykr - Feb 28, 2024 om 11:52
8 Antwoorden / Vragen

Waarom zou U ILost een negatieve review willen geven? U vergeet de tas en t is al een godswonder dat U hem heeft terug gekregen. En U wilt ILost ook nog de schuld geven dat er 2 items (zonder waarde) zijn verdwenen. Als ik U was zou ik mijn zegeningen tellen. Als ik de toon van uw stukje zo lees denk ik dat U zich niet heel aardig heeft uitgelaten tegen de medewerker van ILost. Advies gebruik honing en geen azijn, dan komt U misschien ergens. Maar voor nu uw fout en niet die van ILost. Geeft liever een positieve review dat ze U uw tas hebben terug bezorgd.

mo
door mof - Feb 28, 2024 om 13:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

iLost is slechts een platform waar gevonden spullen vermeld worden zodat de rechtmatige eigenaar die terug kan vinden. Er is geen enkele reden iLost verantwoordelijk te houden voor zaken die in uw tas missen. De spullen liggen ws niet eens bij iLost maar in een depot van de vinder.

ze
door zeemannetje - Feb 28, 2024 om 15:42
120 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ook een grove beschuldiging. Wat is er met die tas gebeurd? Je hebt hem in de bus laten staan daar is die onbeheerd vrij toegankelijk geweest voor iedere passagier en er kan tegenaan gelopen zijn, hij kan omgevallen zijn etc etc tot iemand die tas bij de chauffeur heeft ingeleverd of totdat de schoonmakers die vonden en bij iemand anders van connection hebben ingeleverd. Vervolgens is door Connexion die tas aangemeld bij iLost en daar opgeslagen of is die alleen op de site van iLost gegaan en bij Connexion in opslag gebleven?

Kortom, er zijn makkelijk 100 gelegenheden geweest voor anonieme personen om iets uit die tas te halen of er per ongeluk uit te laten vallen voordat die uiteindelijk bij iLost aangemeld werd.

Volgens mij moet je je verontschuldigingen aanbieden bij iLost.

Iv
door Ivo W - Mar 2, 2024 om 11:00
729 Antwoorden / Vragen

Volkomen eens met ILost.

U doet een grove beschuldiging van diefstal, terwijl ILost niet eens fysiek in bezit is geweest van de tas.

U bent uw tas kwijt geraakt. In de tijd dat uw tas onbeheerd ergens lag kunnen er tientallen mensen aan gezeten hebben. Uiteindelijk wordt de tas 'gevonden' met nog een deel van de inhoud er in en wordt de tas met inhoud als 'gevonden voorwerp' op het platform van ILost vermeld.

Na verificatie en waarschijnlijk het betalen van verzendkosten wordt de tas aan u teruggestuurd en blijkt dat niet alles er in zit. Helaas, maar u heeft geluk dat het meeste er nog wel in zit.
Wie er iets uit uw tas weggenomen heeft is niet bekend. U heeft immers zelf urenlang geen zicht op uw tas gehad en in die uren was er niemand verantwoordelijk voor het op uw tas passen, behalve u zelf.

En uit ervaring met diefstallen weet ik dat een gelegenheidsdief niet altijd de meest waardevolle items meeneemt. Maar eerder kiest voor items die makkelijk "anoniem" te verkopen zijn of die misschien zelf van pas komen.
Dure, wat exclusieve en daardoor makkelijk te herkennen spullen zoals een instrument, specifiek model foto- of videocamera, specifieke hobby items etc zijn niet interessant. Want als gedupeerde van de diefstal kun je die makkelijk als 'jouw eigendom' herkennen als de dief ze op bijvoorbeeld marktplaats weer probeert te verkopen.
Meer gangbare items zijn veel 'anoniemer' te helen.