al
door aldivo Dec 29, 2018 om 10:23
Geldzaken & recht
Incasso center te Rotterdam

Wie heeft ervaring met Incasso center Rotterdam.

Nadat mijn partner zijn werkgever geld had geleend werd dit na een half jaar van maandelijkse termijnen niet meer terugbetaald waardoor wij nog een bedrag van €8.399,92 te ontvangen hadden. Nadat ik een advertentie zag heb ik in oktober 2017 contact met Incasso center te Rotterdam opgenomen waar ik vriendelijk te woord werd gestaan door [Edit redactie: naamsvermelding verwijderd]. In die periode was mijn schoonvader net overleden, mijn schoonmoeder ernstig ziek en mijn partner opgenomen in het ziekenhuis, al met al niet echt een topperiode. [Edit redactie: naamsvermelding verwijderd] gaf aan ervaring te hebben met dit soort types en verzekerde mij dat het zeker goed zou komen met de vordering en ik dit gerust kon overlaten bij Incasso center zodat ik een zorg minder zou hebben en mij kon focussen op mijn prive zaken zoals mijn partner en schoonmoeder.
Inmiddels meer dan een jaar verder en na vele rekeningen van Incasso center te Rotterdam is deze maand een tussenbalans opgemaakt waarbij wij in totaal €3.489,35 aan kosten hebben betaald aan Incasso center te Rotterdam en slechts €2.827,45 ontvangen hebben via Incasso center te Rotterdam waardoor onze schade na een jaar van frustratie, slechte communicatie en onbegrip de schade voor ons geen €8.399,92 meer is maar €9.060,82 ondanks een gerechtelijk uitspraak waarbij wij in ons gelijk zijn gesteld en door Incasso center te Rotterdam is aangegeven dat alle kosten op de debiteur verhaald zouden worden. De debiteur (ex werkgever inmiddels) is in de tussentijd een volledige boerderij aan het verbouwen, samen met zijn moeder op vakantie geweest en rijdt nog steeds vrolijk rond in een dure lease Tesla van €1.500,- per maand.
Al met al vol ik mij behoorlijk benadeeld door Incasso center te Rotterdam en heeft het ontzorgen zoals [Edit redactie: naamsvermelding verwijderd] tijdens het eerste telefonisch gesprek heeft aangegeven alleen maar voor meer zorgen en een grotere financiele schade gezorgd.

Wie heeft ook soortgelijke ervaring met Incasso center Rotterdam en wat kan ik hier als particulier verder nog mee?

Aldivo

2945 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 29, 2018 om 10:29
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aldivo ,

Spijtig dat u niet van tevoren de revieuws heeft gelezen over dit bedrijf , u bent niet de enige ,  klik op de rode regels .

https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59147-ervaring-met-invorderingsbedrijf-bv-en-incassocenter/

https://nl.trustpilot.com/review/www.incassocenter.nl

Lees ook hier de gegeven antwoorden ,

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/incassocenter-invorderingsbedrijf

al
door aldivo Jan 3, 2019 om 19:45
Antwoorden / 2 Vragen

Ja idd jammer, het was op dat moment een noodgreep gezien de overige prive omstandigheden.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2018 om 10:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een gerechtelijke uitsprak hebt met een vonnis, kunt u een deurwaarder inschakelen om beslag te laten leggen. Dat kan een incassobureau niet.

Haal die naam weg van die persoon.

al
door aldivo Jan 3, 2019 om 19:33
Antwoorden / 2 Vragen

Beste Tijger1,

Je hebt helemaal gelijk. Incasso center heeft direct contact met een deurwaarder die naar hun zeggen beslag zou leggen op eigendom van de debiteur, dit is niet gebeurt omdat de debiteur ineens €1000,- per week zou gaan betalen. We hebben nu een deel uitbetaald gekregen waarbij Incasso center direct geld op heeft ingehouden in de vorm van een rekening waarbij ze o.a. voorschot executiekosten in rekening brengen van 450,- , Buitengerechtelijke incassokosten 795, en urendeclaratie omdat ze een mail verstuurd hebben dat ze een betaling hebben ontvangen en twee keer een telefoongesprek op hun initiatief 129,50 en zo gaat het maar door.
De gerechtelijke uitspraak hebben wij niet van hun ontvangen en is ook niet gedeeld in het portaal waar ze naar eigen zeggen alle stukken in delen maar volgens hun zeggen is deze wel aanwezig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 29, 2018 om 14:22
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Een deurwaarder inschakelen om beslag te laten leggen op de schuldenaar.

al
door aldivo Jan 3, 2019 om 19:34
Antwoorden / 2 Vragen

Dit zou door incasso center worden gedaan maar heeft tot nu toe nog niet geleid tot hetgeen wordt toegezegd. Naam van de deurwaarder krijgen we niet inverband met bescherming van de deurwaarder.

panter22
door panter22 Jan 3, 2019 om 19:41
6599 Antwoorden / Vragen

Wel de papieren die de deurwaarder geschreven heeft?  Bescherming van de deurwaarder?
Die voert toch gewoon zijn werk uit.
Kun je niet bij dat incassocenter weg?
Het kost je meer dan het oplevert.

al
door aldivo Jan 16, 2019 om 10:11
Antwoorden / 2 Vragen

Probeer nu via rechtbijstand te kijken wat we hier mee kunnen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 16, 2019 om 10:32
16887 Antwoorden / 202 Vragen
sw
door swat1500 - Dec 30, 2018 om 01:56
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Als  u met het incassobreau geen no cre no pay afspraak hebt gemaakt dan moet  hun kosten gewoon betalen. Die kosten kunt  wel  optellen bij de openstaande schuld.
Een incassobrea kan echter niet meer dan intimiderende brieven schrijven.
Alleen een gerechtsderwaarder kan met toestemming van de rechter beslag leggen om de andere partij te dwingen betalen.

Ik vermoed dat het hier een privelening aan de (voormailge) werkgever persoonlijk was en niet aan het bedrijf van de werkgever.
De vordering kan dan niet worden verhaald op het bedrijf en zeer waarschijnlijk zal die Tesla op naam van het bedrijf staan of geleased worden.

U had inderdaad beter een deurwaarder in kunnen schakelen. Waarschijnlijk leek het goedkoper om de zaak via Incasso center af te handelen.

U mag van Incasso Center uiteraard een duidelijk en overzichtelijk kostenoverzicht ontvangen of heeft u een vast vergoedingsbedrag afgesproken?

al
door aldivo Jan 3, 2019 om 19:40
Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat idd om een privelening waarbij een door beide partijen ondertekende overeenkomst voor opgesteld is. Volgens Incasso center zou het daarom ook om een gemakkelijk zaak gaan en snel op te lossen en was de afspraak no cure no pay en mochten er betalingen zijn van onze kant dit verhaald zal worden op de debiteur. Nu we voor de eerste keer een deel van de debiteur ontvangen wordt er direct a.d.h.v. een rekening beslag gelegd op een groot deel van het te ontvangen bedrag. Incasso center heeft aangegeven dat zij ook in geval van een privelening beslag op zakelijke spullen kunnen leggen omdat de debiteur eigenaar is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2019 om 10:55
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Een snelle Ps.: een deurwaarderskantoor waarvan men u de naam niet wil geven? Zeer merkwaardig aangezien dat geen privé gegevens zij.