co
door corneliaj Aug 14, 2017 om 14:19
Geldzaken & recht

Incassocenter / invorderingsbedrijf

Vanwege dit artikel: https://www.invorderingsbedrijf.nl/blog/incasso/geleend-geld-terugvorderen heb ik gereageerd, waardoor vervolgens Incassocenter contact met mij opnam. Uitdrukkelijk werd mij geinformeerd dat het mij niets ging kosten, waardoor ik een dossier heb geopend als consument om geleend geld bij een andere consument terug te halen. Nu blijkt dat het niet kosteloos is voor mij.
Ik heb afgelopen weken al diverse e-mails gestuurd, maar krijg geen enkele reactie terug om dit met hun op te lossen, omdat ik nu eigenlijk het dossier gesloten wil hebben richting mijn debiteur. Mijn debiteur geeft namelijk aan nooit een 14 dagen brief ontvangen te hebben. Hier krijg ik van Incassocenter geen enkele reactie op terug.

Wie heeft ook ervaring met Incassocenter / invorderingsbedrijf en wat kunnen jullie hierover zeggen?

21278 19 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 14, 2017 om 14:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U bent kennelijk een ondernemer? Dit is een consumentensite. Stel uw vraag op

https://www.higherlevel.nl

co
door corneliaj - Aug 14, 2017 om 14:42
4 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Tenormin,

Het gaat om een geleend geld kwestie tussen twee consumenten.

tenormin
door tenormin - Aug 14, 2017 om 15:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@corneliaj: dan komen er vast nog wel antwoorden van medeforumleden, die kunnen u vast verder helpen. Ik zag alleen op de door u genoemde site: "bent u ondernemer etc."

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2017 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees: "no-cure/no-pay". Dus niet "gratis".

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 14, 2017 om 17:25
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Als u een instelling (incassobureau) inschakelt die u gaat helpen het geleende geld terug te vorderen dan gaan zij voor u aan de slag en dat moet natuurlijk betaald worden.
Uw link:
https://www.invorderingsbedrijf.nl/blog/incasso/geleend-geld-terugvorderen

marita5
door marita5 - Aug 14, 2017 om 17:53
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Corneliaj ,

Uitdrukkelijk werd mij geinformeerd dat het mij niets ging kosten,

Het was beter geweest om de voorwaarden te lezen voordat u met dit bedrijf in zee ging :

10 Tarieven

10.1 De tarieven zijn genoemd in de overeenkomst en / of de geldende tarievenlijsten .10.2 Het Invorderingsbedrijf heeft te allen tijde het recht de tarieven te wijzigen door verstrekking van een nieuwe tarievenlijst. De nieuwe tarieven gelden dan ook voor de lopende overeenkomsten. Het Invorderingsbedrijf zal de nieuwe tarievenlijst één maand voor de ingangsdatum daarvan aan Cliënt verstrekken. Indien de wijziging een verhoging inhoudt van 10% of meer kan Cliënt de overeenkomst ontbinden. Het recht op ontbinding vervalt indien Cliënt niet binnen één maand na verstrekking van de nieuwe tarievenlijst schriftelijk -en aangetekend- de overeenkomst ontbindt. 10.3 Provisie is verschuldigd over alle betalingen gedaan, ongeacht aan wie, nadat Cliënt de opdracht in behandeling heeft genomen. De datum van de bevestiging van de opdracht geldt als datum waarop de opdracht in behandeling is genomen. 10.4 De kosten van door het Invorderingsbedrijf in en buiten rechte ingeschakelde derden komen voor rekening van Cliënt. Hetzelfde geldt voor onverhaalbare gerechts- en executiekosten alsmede al die kosten die worden veroorzaakt doordat Debiteuren van Cliënt (een) procedure(s) opstarten. In geval er een honorarium wordt berekend, wordt het honorarium verhoogd met 6% kantoorkosten over dat honorarium, BTW en verschotten. 10.6 Het Invorderingsbedrijf is gerechtigd additionele kosten (ook gemaakt door derden) bij Cliënt in rekening te brengen, voor zover deze niet verhaalbaar zijn op de Debiteur.

Lees hier de volledige voorwaarden , klik op de rode regels..

https://www.invorderingsbedrijf.nl/algemene-voorwaarden

 Lees ook hier enkele klachten ,

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/invorderingsbedrijf/details?companyId=6e4c8c2a-3a3f-48cb-902c-ed43220e39f8

Incasso No Cure No Pay – Incasseren zonder risico

U wilt vooraf weten waar u aan begint en wat het u kost. Daarom werken we niet met kleine lettertjes, maar hanteren we heldere incassotarieven .

https://www.invorderingsbedrijf.nl/incasso-no-cure-no-pay

Ho
door Hopeless - Sep 13, 2017 om 02:38
1 Antwoorden / Vragen

INCASSOBEDRIJVEN ZOALS INVORDERINGSBEDRIJF BV MOETEN GESTOPT WORDEN!!!

Wanneer je internet doorspit dan zijn er heel wat negatieve reviews over Invorderingsbedrijf te vinden. Reviews en veroordelingen (zie o.a. ECLI:NL:RBGEL:2015:5542, uitspraak reclamecode commissie Dossiernr:2014/00604, enz.) die er niet om liegen. De overheid, bij monde de AFM/ACM, willen of kunnen aan dit soort praktijken niets doen. Mogelijk dat publiciteit en/of een gecoördineerd burgerinitiatief praktijken zoals bij Invorderingsbedrijf kunnen doen stoppen. Immers, het kan toch niet zo zijn dat misleiding ZZp-ers, kleine MKB-bedrijven en particulieren consumenten financieel ernstig duperen.
Op de site van de consumentenbond ( https://community.consumentenbond.nl/geld-verzekeringen-6/invorderingsbedrijf-bv-incassobureau-2638/index2.html ) zijn heel wat verhalen van gedupeerden terug te vinden en wordt een aanzet gedaan om via een collectief iets te doen tegen dit onrecht. Naar mijn mening is dit een zeer goed initiatief. Zo'n collectief zou wel eens voor veel mensen soelaas kunnen bieden, vandaar dat ik dit onder de aandacht wil brengen. Mocht zo'n collectief vanuit dat kanaal niet tot stand komen, dan overweeg ik serieus om zelf (hopelijk met de hulp van medegedupeerden) hiertoe actie te ondernemen.

De volgende tekst van een review op webwiki wil ik de lezer niet onthouden.
R.K. schreef 2 dagen geleden
Reviews van ontevreden klanten op Trustpilot over Invorderingsbedrijf worden met dreigementen en ontkenningen benaderd. Deze intimidatie maakt dat klanten zich terugtrekken omdat ze geen zin meer hebben in de mogelijke ellende.
Invorderingsbedrijf wil alleen positieve reviews en laat daarom haar medewerkers een positieve beoordelingen over hun werkgever op het internet zetten. Zoals o.a. Leung en Huisman hebben gedaan.
Disproportionele facturen en schenden van haar zorgplicht is één van de belangrijkste kenmerken van dit bedrijf. Alleen hun inkomen telt, daarom wordt bewust en zonder vooraankondiging op een haalbaar of niet haalbaar gerechtelijk traject aangestuurd. De website is dan ook zeer bewust vaag en onoverzichtelijk gehouden. Vragen worden niet of ontwijkend beantwoord. Administratief is dit bedrijf onzorgvuldig hetgeen bijdraagt om snel in de gerechtelijke fase te kunnen komen. De te produceren stukken eenvoudig van aard, de prijs daarentegen niet. In gesprek gaan met hun lukt nauwelijks of niet. Wanneer zij merken dat hun klant niet alles zonder meer accepteert, komen allerlei coulance-regelingen te voorschijn. Dit al of niet gekoppeld aan een vaststellingsovereenkomst om die klant het zwijgen op te leggen. Moneyfirst en Invorderingsbedrijf zijn aan elkaar gelieerd en worden geleid door gewetenloze snelle jongens. Wanneer de overheid aan deze praktijken niets kan of wil doen, dan kan een groot collectief mogelijk wel wat uitrichten.

MA
door MAuwens Nov 21, 2017 om 19:52
2 Antwoorden / Vragen

ja ik ben ook bezig mensen en bedrijven te zoeken die gedupeerd zijn door Invorderingsbedrijf. Ik ben zelf al voor meer dan 1000 euro opgelicht en ze dreigen nu met een factuur van 4.500 euro als eindafrekening terwijl het oorspronkelijke bedrag wat open stond bij mijn debiteur 650 euro was.
U kunt me bellen op nr 06-52312788

ju
door juliomariner Jan 3, 2018 om 14:23
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Niet handig om uw nummer op een forum te plaatsen

ja
door janice1979 - Sep 13, 2017 om 13:47
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ook heel veel problemen met het incassocentre/incassobedrijf. Ik zou iedereen aanraden om niet met ze in zee te gaan. Gratis was het vanaf dag 1 niet omdat ze werken met een soort abonnement. Dit betekend dat je eenmalig een bedrag betaald per jaar en daarmee kunnen ze je helpen. Maar ze zijn echt niet oke, slechte communicatie (behalve tijdens het sales moment- daar zijn ze charmant, begripvol en heel goed te bereiken, maar daarna is het slecht, ze maken heel veel fouten en zijn zeer onaardig voor hun klanten. Ik zal nooit meer met ze werken, maar het lukt me maar niet om uberhaubt van ze af te komen.
Zeer zeker geen aanrader, probeer het altijd via een andere weg!

succes

Gi
door Gil - Nov 14, 2017 om 17:02
1 Antwoorden / Vragen

Het zijn oplichters, dat zijn ze. Mondeling geven ze je advies wat uiteindelijk tegen jou werkt. Zo zijn wij geadviseerd om akkoord te gaan met het bod van debiteur. ik heb nadrukkelijk gevraagd hoe het dan zit met de voorwaarden en de kosten die incassocenter gemaakt heeft, moeten wij die dan betalen? Meneer zei dat incassocenter zelf de kosten verhaalt bij de debiteur, dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken, dat het ons dan niets kost, maar dat ze de kosten op debiteur verhalen en dat wij dus gewoon het bod moesten accepteren. Op dat advies akkoord gegaan met het bod, en nu willen ze dat wij hun kosten betalen. Meermaals gebeld, werknemers geven aan intern onderzoek te laten doen want ze kunnen de gesprekken terugluisteren. Inmiddels 4 maanden verder en niets gebeurd. Vandaag met één arrogante werknemer gesproken, hij zegt dat hij helemaal niets terug gaat luisteren en dat wij maar het bewijs moeten leveren. Terwijl zij gewoon weten dat het gezegd is. Belachelijk gewoon. Malafide praktijken, want we zouden helemaal niet akkoord gaan met het bod van debiteur als we wisten dat wij voor de kosten zouden opdraaien. Dit hadden wij expliciet gevraagd en werden dus bewust in de val gelokt. Heel jammer om zo met mensen om te gaan.

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2017 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nooit gehoord dat men afspraken zwart op wit moet zetten?

Gi
door Gil Nov 14, 2017 om 20:00
1 Antwoorden / Vragen

Klopt, voortaan zeker doen. Mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig, helaas is het bewijs in dit geval in hun handen en dat weten ze ook wel. Ik ging er natuurlijk niet van uit dat het oplichterij was, anders had ik toch echt om schriftelijke bevestiging gevraagd goordat ik akkoord ging. Sowieso is alles bewust zo gedaan, want kreeg ook te horen van een werknemer 'oh raar ik zie geen aantekening staan, terwijl ik het echt laatst had gezet'. Heel vaag allemaal. Onbetrouwbaar, slecht bedrijf.

MA
door MAuwens Nov 21, 2017 om 19:47
2 Antwoorden / Vragen

je krijgt bij dit bedrijf niets zwart op wit. Ze beloven je van alles en als je vraagt of ze t je willen mailen zeggen ze dat ook toe en vervolgens hoor je er niets meer over. Willen jullie contact met mij opnemen? Hoe meer mensen/bedrijven ik weet te vinden des te sterker staan we.
U mag me bellen op nr 06-52312788 of een pb via facebook. Miriam Auwens

ju
door juliomariner Jan 3, 2018 om 14:25
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Zet nou geen contactgegevens op een forum, zucht

MA
door MAuwens - Nov 21, 2017 om 19:45
2 Antwoorden / Vragen

Ja ik heb helaas ook een slechte ervaring met dit bedrijf...heeft me al 1000 euro gekost. Terwijl de vordering op onze debiteur 650 euro was. Ze dreigen nu met een eindafrekening van 4500 euro!! Dus ik zou graag iedereen die slechte ervaringen heeft met het Invorderingsbedrijf verzoeken contact met mij op te nemen.

an
door anne84 Mar 2, 2018 om 13:41
Antwoorden / Vragen

Beste Mauwens en andere gedupeerden. Ook ik heb slechte ervaringen met Incasso Center. Samen met Invorderingsbedrijf spelen zij onder 1 hoed.
Ik ben bezig om een zaak tegen hen op te zetten. Hoe meer gedupeerden zich hiervoor willen inschrijven, hoe beter. Dan kunnen we ons recht halen!
Hoe kan ik contact opnemen met jullie?
Mvg, Anne

BasCostBudde
door BasCostBudde Mar 7, 2018 om 10:16
Antwoorden / Vragen

Ik ben nog bezig de slechte ervaring te ontwikkelen. Nadat ik hun tweede factuur prompt heb betaald, is de kwaliteit van de communicatie aanzienlijk gedaald.

Zelfde vraag als Anne: hoe kan ik in contact komen?

Edit: Mij kun je vinden op Facebook.

Fa
door Fatiha1982 Mar 13, 2018 om 09:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

beste mevrouw,

ik ben ook een gedupeerde van incasso/ invorderings bedrijf kunt u contact met mij opnemen . Ik kan u niet vinden op facebook