ING Bank; irritant meldingen Tijdslimiet bereikt
Sinds enige tijd krijg ik elke 5 minuten de melding: Tijdslimiet bereikt, log opnieuw in.
Als ik dan met een betaling bezig was moet ik die weer opnieuw intoetsen en wel binnen 5 minuten, anders kan ik wéér opnieuw beginnen. Heel irritant en ongewenst.
Het betreft de ING app op mijn mobiele telefoon en ook op de iPad.
Weet iemand van jullie hoe dit zit en nog beter of en hoe ik dat uit kan schakelen?
Dank voor het antwoord.
Ik heb deze ervaring niet.
Waarschijnlijk doet u te lang over een handeling.
Voor elke handeling krijgt u 5 minuten.
10 overschrijvingen 10 x 5 minuten.
Bel anders even met de ING om te vragen hoe u dit veranderen kan.
Nee, die meldingen kun je niet uitschakelen of aanpassen. Het is een veiligheidsmaatregel. ING bellen heeft dus geen enkele zin. Je zult je tempo wat moeten verhogen om er niet iedere keer uitgegooid te worden.
Ik heb zelf die melding nog nooit gezien, dus ik heb geen idee sinds wanneer er een tijdslimiet op zit. Ik lees wel dit:
Tijdslimiet en ondersteuning
Bron: https://www.computable.nl/artikel/nieuws/fintech/7466082/250449/digi-slag-banken-zet-400000-volwassenen-buitenspel.html
Dus voor een kleine groep mensen zou je de veiligheden moeten verminderen?
Krijg ik ook, op gewone P.C. Niet meer tijdslimiet bereikt maar: u doet al 5 minuten niets meer. Ja, logisch, dan ben ik een jaar aan het terugkijken van betalingen/stortingen die ik nodig heb. Heel vervelend. Maar goed, als ik een toets aansla heb ik weer 5 minuten. Enzovoorts. ☺
Als u voor een langere periode de af- en bijschrijvingen wilt doornemen/controleren of iets op wilt zoeken dan kunt u ook voor de betreffende periode de afschiften downloaden en opslaan als PDF bestand. Op dat gedownloade bestand zit vervolgens geen tijdslimiet.
Indien gewenst is het overzicht dan ook nog uit te printen.
Dat begrijp ik, maar ik "doe mee aan besparing van papier". Dus ik zit gewoon, braaf, met papier en calculator de bedragen op te schrijven. Verder geen probleem alleen, soms zijn de 5 minuten zo snel voorbij.
Ik zit bij ING en download iedere maand al m'n transacties en importeer deze in Excel.
Kan terugkijken t/m 20/02/2004 bijna 20 jaar dus :-)
Tenormin ontvangt gewoon haar papieren afschriften, heeft ze vaak genoeg gemeld. Maar ja, ruime fantasie...
Bovendien: "ik doe mee aan besparing van papier". Dus ik zit gewoon, braaf, met papier.
@mabelle, je loopt behoorlijk wat jaren achter, hoor. Ik krijg al minimaal 3 jaar geen papieren afschriften meer. En ik doe wel degelijk aan besparing van papier. Plus, ik heb ook al jaren geen kleurenprinter meer maar een laserprinter, niet zo mooi maar leesbaar. Verder lijkt het of je telkens mij moet hebben met een neerbuigend commentaar. Hou dat gewoon voor je en denk het. Gedachten zijn vrij.
Komt omdat je de ene keer dit schrijft, en de andere keer dat. En dat niet 1x maar vele keren. En toevallig heb ik een heel goed geheugen. Wat heeft het soort printer te maken met papier besparing? En hoezo printen? Je schrijft alles toch op een papiertje? En wel gelezen wat Ivo W. schrijft? Je kunt af- en bijschrijvingen gewoon downloaden en opslaan als pdf op je p.c.
Laserprinter is minder vervuilend dan kleurenprinter. Ook ik moet wel eens wat printen (vreemd hé). De bedragen die ik nodig heb schrijf ik gewoon op met pen en papier. En ja, ik heb gelezen van Ivo W. schrijft.
@tenormin
downloaden van pdf wil niet zeggen dat je ze ook uit moet printen, ze zijn ook gewoon (op je gemak) te lezen en je kan er zelfs stukken uit knippen en plakken om b.v. een eigen overzichtje te maken
Ik zit bij ING en download iedere maand al m'n transacties en importeer deze in Excel.
Kan terugkijken t/m 20/02/2004 bijna 20 jaar dus :-)
Tip: niet downloaden als PDF maar in een formaat dat je in een spreadsheet kunt laden. Dan kan je veel makkelijker zoeken en terugvinden.
Dit is een veiligheidsmaatregel, dus zeker niet ongewenst. Als je het echt heel irritant vindt moet je gewoon zorgen dat je alles wat je wilt of iets doen hebt voorbereid en dat het dan direct achter elkaar uitvoert. Dan heb je ooit time-outs.
Zolang u daadwerkelijk bezig bent met handelingen uit te voeren in de browser of app, heeft u géén last van de tijdslimiet.
De tijdslimiet komt immers alleen in beeld wanneer er 'niets' gebeurt in de app of op de geopende pagina van internet bankieren. Een simpele veiligheidsmaatregel die bescherming biedt tegen het vergeten uit te loggen. En de bank gaat écht niet van de veiligheidsprocedures afwijken omdat u het onhandig vindt.
Wanneer u voordat u de overboeking wilt doen simpelweg zorgt dat de gegevens klaar liggen, dan zou een tijd van 5 minuten per overboeking toch meer dan voldoende moeten zijn om het bedrag, naam van de ontvanger, rekeningnummer en het betalingskenmerk in te voeren. U kunt het uzelf ook makkelijk maken door van de mensen en bedrijven waar u met enige regelmaat geld naar over maakt op te slaan in het adresboek van uw bankomgeving/app. Naam en rekeningnummer zijn dan al ingevuld, dan hoeft alleen nog het bedrag en eventuele betalingskenmerk er bij gezet te worden.
Zodra u de eerste betaalopdracht opslaat en een volgende start, dan wordt ook de 5-minuten teller weer op nul gezet, en is er voor het invullen van de volgende betaalopdracht dus gewoon weer genoeg tijd beschikbaar.
Wat u schrijft klopt dus niet.
Terwijl ik aan het schrijven ben krijg ik de melding en wordt er uit gegooid.
Ik vind dit erg iritant.
Op de website is het inderdaad als je een tijdje niets doet er een vraag komt of je er nog bent en dan kan je op doorgaan klikken en wordt je er niet uitgegooid.
Bij de app helaas wordt je er gewoon uitgegooid na 5 minuten.
Bezig of niet.
Ik heb deze ervaring ook niet. Tenminste niet tot nog toe. Er is wel een inactiviteits limiet. Als ik gedurende enige tijd geen actie (muisklikken, tekst intypen) uitvoer wordt ik automatisch uitgelogd. Dat is mijns inziens goed. DAn kan niet iemand anders makkelijk stiekem opdrachten geven als ik vergeten ben uit te loggen.
Ben geen klant van ING maar van ABNAMRO en heb dat nog niet meegemaakt. Ik denk ook dat het een kwestie is van sneller werken, dan wel af en toe even de spatiebalk indrukken (dat heeft meestal geen enkele uitwerking op het proces). Staat het programma namelijk lang 'open' zonder dat er iets gebeurt dan biedt dat voor hele handige jongens (en meisjes....) eventueel een kans tot 'hacken' en dat willen we natuurlijk niet...
Voor een betaling moet je het rekeningnummer van de begunstigde, het bedrag en eventueel een betalingskenmerk invullen. Wat ga je dan opzoeken zodat je vijf minuten geen toets aanraakt? Ik kan me er niets bij voorstellen maar wellicht helpt het om de gegevens eerst op een rijtje te zetten en dan in één keer over te tikken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer