ka
door katriena May 12, 2010 om 22:19
Geldzaken & recht

Kado-bon

ik heb een kado-bon gekregen voor een brunch in een restaurant.
als je echter van de bon gebruik wilt maken moet je eerst de prijsverhoging betalen, ik weet niet wat de bon gekost heeft, hij is nog geen jaar oud.
Mag een prijsverhoging doorberekend worden???

557 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt me wel,
Stel u heeft een bon gehad voor een brunch twv 25 euro en de brunch kost nu 27,50. Het is dan redelijk om die 2, 50 erbij te laten betalen.

Mastag

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

katriena

Voorzover ik jouw bericht goed interpreteer, heb je een tegoedbon voor een brunch zonder dat er een limiet genoemd wordt. Dat houdt dan in dat je recht hebt op een brunch zonder bijbetaling.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Katriena,

Wanneer je bij die brunch meer gebruikt dan de waarde van de cadeaubon, dan dien je bij te betalen.

Gisteren moest ik ook bijbetalen op een cadeaubon. Dat was er één voor een diner voor vier personen, inclusief alcoholvrije drankjes. We konden eten wat we wilden, doch ik moest 2 pils en twee wijn bijbetalen, plus de fooi. Er werd geen waarde van alcoholvrije drankjes verrekend met de alcoholhoudende drankjes. Zou ik daar een probleem van maken? integendeel, het was zo goed dat ik er in 't vervolg zelf geheel voor ga betalen....

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hrdwerrorman: Wanneer je bij die brunch meer gebruikt dan de waarde van de cadeaubon, dan dien je bij te betalen. Ja, dat is logisch en dat je alcoholische drankjes moet betalen is in dit geval ook logisch, dat staat er duidelijk bij.
Maar als je een bon hebt voor een brunch en er wordt geen limiet in tijd of in geld genoemd, dan zou je die brunch binnen een redelijke termijn zonder bijbetaling moeten krijgen. Een termijn van een jaar is in het algemeen bij een kadobon heel redelijk.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Jan:

Staat op de bon ook niet hoeveel er voor de bon betaald is en ook geen datum dan zou ik ook even vragen hoe het zit. Doch ik liet me het plezier van een fijne brunch er niet door vergallen, ook achteraf niet.

H.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hrdwerrorman: daar geef ik je helemaal gelijk in.