ik
door ikke59 Dec 6, 2008 om 15:01
Geldzaken & recht

Kosten bankpas

Fortis gaat per 1 januari 2.60 per maand rekenen voor het gebruik van je bankpas en 1.00 euro voor mede rekeninghouders.

Het moet toch niet gekker worden dat je hier ook al voor moet betalen is dit bij andere banken ook zo.

Kan ik gewoon het pasje van mijn echtgenoot opzeggen zonder dat de en/of rekening veranderd wordt.

676 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 6, 2008 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij sns per 1 sept 1.95 pm per rekening inkl. 2 passen

ve
door verwijderd - Dec 6, 2008 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Bij de RABO betalen we al jaren voor het gebruik van de bankpas. En het gaat per 1-1-2009 ook weer omhoog.

En natuurlijk worden we niet beloond voor het internet bankieren en/of pinnen. Het feit dat deze bank ons geld bewaard en verhandeld geeft ons geen recht op gratis passen. Want ja, deze banken hebben natuurlijk heel veel kosten????? En moet je toevallig toch een keer op een kantoor zijn dan moet je hier een nummertje trekken want aan balies doen ze hier niet. De wachttijd en de wachtrij zijn dan ook vaak van een flink allure. Maar gelukkig mogen wij helpen door te betalen voor onze passen. [ ;-)) ]

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Dec 6, 2008 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Ja, bij andere banken betaal je ook voor je pasje: Bij Postbank is dit 10,95 per pas, per jaar. En op Uw andere vraag: Ja, U kunt het pasje van Uw echtgenoot gewoon opzeggen, het heeft verder geen gevolgen voor de en/of rekening die U heeft. Echter: persoonlijk zou ik dit nooit doen, want dan heeft U altijd maar EEN pasje ter beschikking, en dat kan lastig zijn, zeker als U eens samen wat anders aan het doen bent. Bijv. U bent onderweg,werk etc. en moet bijv.tanken.... terwijl Uw echtgenoot boodschappen wil gaan doen terwijl ze thuis zit, hoe moet dat dan? (Cash geld: altijd in huis?)Tja, het is maar hoe je het bekijkt..succes,Gr. Henri

ve
door verwijderd - Dec 6, 2008 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ikke59

Als u nooit eerder voor een pasje heeft moeten betalen, heb je mazzel gehad. De 'goedkope' jaren zijn dan voorbij.

Postbank: basis €10,95 / uitgebreid €12,50 p.jr.

Alternatief is dan één pasje afstoten, maar ja .... één van de twee heeft dan ook niets op zak indien er zich iets voordoet waarbij je het nodig zou hebben.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2008 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar, dit zijn niet de kosten van de Bankpas....dit betreft de Pakketprijs, ongeacht de pas betaal je zowieso voor het Pakket en voor je vrouw als Mederekeninghouder ;

Pasje opzeggen heeft dan geen nut, zolang haar naam op de rekening staat betaal je toch die E 1,00  met of zonder pas………..

Bij een betaalpakket is de pas gratis . ( zie info in je infobrief )

Pakketprijs Hoofdrekeninghouder E 2,60 per maand

Mederekeninghouder E 1,- per maand

https://www.fortisbank.nl/bankzaken/pdf/tarieven/tarieven_betalen_2009.pdf

Succes,

ve
door verwijderd - Dec 6, 2008 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben 2 en/of rekeningen mijn man gebruikt een pasje voor de ene rekening en ik gebruik alleen een pasje voor de andere rekening. We zijn alle twee de pincode kwijt van elkaars rekeningnummer en als je die weer op gaat vragen kost je dat ook weer geld. Als we geld van elkaars rekening nodig hebben regelen we dit voordat we de deur uit gaan via internetbankieren mochten we onverwachts geld door de weeks nodig hebben en we zijn niet thuis dan is er altijd wel een fortisbank waar je gewoon bij die speciale automaat waar je alles kan regelen geld van elkaars rekening op kan nemen.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2008 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

als al het comtante geld er uit is kun je helamaal lachen. zij hebben de macht

ve
door verwijderd - Dec 6, 2008 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap best wel dat het balen is dat je voor een pas betaald. Maar je maakt toch ook gebruik van pinnen, dan is het ook logisch dat je hiervoor betaald. Deze techniek, de uitgifte van passen etc. kost de banken heel veel geld. Het betalingsverkeer is niet kostendekkend.

Bij de meeste banken betaal je voor een "pakket", waarin automatisch 1 pas zit. Wel kost een 2e pas wel vaak extra. Je kunt 1 pas wel opzeggen, maar dan kan  jouw man niet meer pinnen, want een pas is persoonsgebonden (als jouw man de de pincode van jou gebruikt, is dat voor eigen risico). Gevolgen voor de en/of rekening heeft dat niet. Dat blijft gewoon en/of.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2008 om 01:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ikke, (net of ik tegen mezelf typ)

Bij Europese wetgeving is jaren geleden al bepaald dat je gratis bij je geld moet kunnen komen als het op een bank staat. De overkoepelende Duitse Consumentenbond heeft dit bewerkstelligd.

Van de 1000 betalingen betaal ik er zeker 999 contant.

Bij de lokale Rambo bank haalde ik eens in de ruwweg 14 dagen voldoende op om de tijd door te komen. Dat liet ik door hen met hun pas en hun pincode uit de automaat halen. Wel legitimatie meenemen voor het geval je een medewerker treft die jou niet kent. Dat vinden ze lastig en hebben mij voorzien van een pas met pincode. Voor mijn pas betaal ik niets. Nu haal ik het zelf uit de automaat.

Dit jaar moest ik bij SNS ineens betalen voor de passen. Ik heb ze prompt teruggebracht en gezegd dat ze het ingehouden bedrag moesten storneren. De passen kon ik houden en er werd gestorneerd. Dus bij SNS ook gratis pas.

Bij de postgiro heb ik de pas laten verlopen en op €1,- na er alles weggehaald, ook de kapitaalrekening leeg. Starre bank met slechte service, want ons postkantoor is weg. Daar ben ik helemaal klaar mee, forever!

De andere banken heb ik voorspeld dat ik 85 jaar word en ze nog lang last van me zullen hebben als ze zo graaigraag doorgaan.;-)

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2008 om 03:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kosten berekenen is heel oud excuus voor het dure betalingsverkeer waardoor banken niet kunnen concurreren met internetbanken die geen betalingsverkeer gebruiken. Deze luchtbel is volgens mij definitief ten einde. Toch blijven banken geld vragen .

Heb zelf als kantoorbeheerder van een bank deze arrogantie meegemaakt en moeten uitleggen. Miljarden is er uitgegeven aan de chipknip. Miljarden wordt er verdiend aan renteloze bedragen op betaalrekeningen. Woekerpolissen, beleggen, verzekeringen, als het praatje maar goed genoeg is verkoop je alles ter eer en glorie van de organisatie en je eigen salaris.

Waar is de tijd dat een bank blij is dat je bij hem een rekening hebt?

Tot slot hoe groot ook deze crisis ook mag worden je moet blijven betalen als consument . Geen overheid die je helpt en al dat bankvolk moet ook leven,

ve
door verwijderd - Dec 7, 2008 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

de kosten die de banken berekenen voor het (wan)beheren van ons geld rijst zo langzaam maar zeker de pan uit. Te meer omdat ze zeggen dat ze de kosten die ze maken voor het betalingsverkeer hiermee dekken. Dat is onzin. Ten 1e betalen ze geen rente over het positief staan. 2e berekenen ze een onzinnige rente (ongeveer 15%) als je roodstaat. Er zijn veel bankklanten die structureel rood staan. Per saldo levert het de banken geld op in plaats van kosten.

Er is echter 1 bank die geen kosten berekend. Sterker nog je krijgt rente op je lopende rekening.  Dat is de DSB-bank!!!! Enige nadeel? je kan maximaal E 250,- uit de muur halen en je kan via internet geen geld overboeken naar het buitenland. Volgens mij komt half januari ook de ASN bank met zo'n betaalrekening.

Overstappen is geen probleem. Je nieuwe bank regelt dat zo voor je .

criticus

ve
door verwijderd - Dec 7, 2008 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ai DSB bank zorgt bij mij dat m'n haren over m'n hele lijf recht overeind gaan staan. Dit is het enige produkt van deze bank waar (nog niet)geen winst op wordt gemaakt. Voor de rest weten ze mensen aardig in een finaciele crisis te krijgen. Ben er uit eindelijk nog redelijk goed uitgesprongen dankzij iemand die zich   belangeloos voor mij heeft ingezet. Ik adviseer mensen altijd met een grote boog om deze bank heen te lopen.

Maar goed om niet te veel af te wijken lijkt het mij wel een goed plan om mijn passen in te leveren en dat de bankmedewerker dan constant zijn pas mag trekken ook voor mij internetbetalingen.

Jammer dat we hier in nederland niet meer gezamelijk op de bres springen zo blijven we altijd de melkkoe