ca
door casuarisvogel Feb 8, 2012 om 17:20
Geldzaken & recht

Kosten postverzending, geldigheid postzegels

Postzegels kun je al lange tijd niet meer per stuk kopen. Het gaat per vel of per rol. Vorig jaar bestelde ik voor een behoorlijk bedrag vellen postzegels van TNT, met barcode sticker boeken en registerboekjes, voor verzending van aangetekende pakketten. Volgens TNT zouden de zegels altijd geldig blijven.

Nu is Post.nl afgesplitst van TNT post. Postbodes zijn op grote schaal ontslagen. De website van post.nl linkt voor vragen door naar een pagina waar voor elke ingetikte vraag een automatisch antwoord komt, dat verwijst naar het postkantoor. Postkantoren bestaan niet meer. Verzending gaat nu via postagentschappen in boekwinkels en supermarkten.

Sinds dit jaar kan het postagentschap in de supermarkt de barcode stickers niet meer inscannen. De postzegels kan ik daardoor niet meer gebruiken voor de verzending van aangetekende pakketten.

TNT heeft me niet verteld dat de postzegels en barcode stickers voor bijna geen enkel poststuk meer gebruikt kunnen worden en me zo voor mijn doel waardeloze postzegels verkocht.

Kan ik mijn geld terugvragen van TNT?

Is er een manier om toch met de eerder bij TNT aangeschafte postzegels en barcode stickers aangetekende post via Post.nl te verzenden?

4356 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

getty
door getty - Feb 8, 2012 om 17:53
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Gekochte postzegels zijn volgens mij nog gewoon geldig. U bedoelt postzegels op een rol met een nummer 1 of 2 erop?

ca
door casuarisvogel - Feb 9, 2012 om 13:45
50 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ja, inderdaad. Ik heb die rollen gekocht en gebruikte ze voor gewone briefpost maar ook voor aangetekende pakketten, met de door TNT geleverde barcode stickers en registratieboekjes.

Die zegels zijn geldig. Op brieven kunnen ze nog gebruikt worden. Maar ze kunnen met de scanner van het postagentschap van de supermarkt de barcode stickers niet meer inlezen. Nu zit ik dus met zegels die voor bijna niks meer gebruikt kunnen worden en moet ik opnieuw betalen voor een pakketzegel.

Als ik Post.nl daarover iets wil vragen, kan ik op de website via een link contact een vraag stellen. Elke vraag wordt beantwoord met een verwijzing naar het postkantoor. Maar het postkantoor bestaat helemaal niet meer.

brainless
door brainless - Feb 10, 2012 om 11:10
324 Antwoorden / 0 Vragen
0

Postkantoren bestaan nog steeds.
Alleen zijn ze (vaak) ondergebracht in andere ondernemingen.

Je kunt daar gewoon je vraag stellen.
Vind een postkantoor

ca
door casuarisvogel - Feb 14, 2012 om 15:47
50 Antwoorden / 4 Vragen
0

Bedankt voor je reactie, Brainless. Vorig jaar is officiëel het laatste postkantoor gesloten. Wel zijn er postagentschappen, zoals die bij de kassa van de supermarkt waar ik mijn pakjes gewoonlijk afgeef voor scannen en verzenden. De kassiére haalt de scanner over het pakje met de TNT barcode sticker en zegt dan, "Hij kan 'm niet scannen."

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 14, 2012 om 15:52
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

TNT is oud en nu Post NL dus zijn ze vergeten deze nog wel geldige zegels in hun scan systeem te zetten....

Wel waren de eerste fraude gevoelig dus niet overal helaas meer te gebruiken.

ca
door casuarisvogel - Feb 15, 2012 om 19:27
50 Antwoorden / 4 Vragen
0

Tja, als dat zo is, dan was het toch TNT die fraude gevoelige zegels drukte. Hadden ze dat niet meteen beter kunnen doen?

TNT had de wettelijke verplichting om de geldigheid van de postzegels te garanderen, zelfs de zegels van staatsbedrijf PTT. Nu TNT is opgesplitst in een TNT poot en een Post.nl poot, blijft die verplichting gehandhaafd, lijkt me.

Ik heb geldige TNT barcode stickers en geldige postzegels gekocht van TNT.

Via de omweg van het niet kunnen/willen scannen van de oude barcodes, beperkt Post.nl de bruikbaarheid van de postzegels die eerder zijn verkocht. Je kunt ze dus niet meer gebruiken waarvoor ik ze heb gekocht, maar ze nemen die zegels ook niet retour.

postnl webcare
door postnl webcare - Feb 16, 2012 om 12:58
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Casuarisvogel,

Zeer vervelend om te vernemen dat je tegen dit probleem aan loopt.

De aangetekende zegels zijn nog geldig, al kan het inderdaad zo zijn dat sommige barcodes niet (de 3SRRRE serie bijvoorbeeld) te scannen zijn. De zendingen kunnen wel aangeboden worden, de kantoren hebben indien de barcode niet scanbaar is zelf ook formulieren liggen of de mogelijkheid om een barcode uit te draaien.

Graag zou ik nog van je horen welke locatie het betreft zodat er contact met hen opgenomen kan worden.

Met vriendelijke groet,

Francis
PostNL Webcare

ca
door casuarisvogel - Feb 27, 2012 om 17:24
50 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik zal hier het adres zetten, maar misschien wil de moderator dat adres weer weghalen zodra het probleem is opgelost?

Het gaat om het postagentschap aan de kassa van C1000 Jol Lelystad.

Ik zou heel blij zijn als Post.nl dit probleem kan oplossen, want ik heb nog heel veel postzegels en barcode stickers.

postnl webcare
door postnl webcare - Feb 28, 2012 om 12:38
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste casuarisvogel,

Hartelijk dank voor het doorgeven. Het zal worden besproken met de medewerkers van de betreffende locatie. Ik ga ervan uit dat hiermee het probleem snel is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Francis
PostNL Webcare

ca
door casuarisvogel - Feb 28, 2012 om 16:47
50 Antwoorden / 4 Vragen
0

Heel graag, Francis.

bolkovitsch
door bolkovitsch - Feb 29, 2012 om 11:56
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

@ postnl
Ik heb zelf nog Aangetekend liggen met 3SRRRC is dit het zelfde product als 3SRRRE ?

kan ik dan bij het postkantoor in 1 keer omwisselen of moet dit telkens weer wanneer ik iets verzend?

postnl webcare
door postnl webcare - Mar 8, 2012 om 13:01
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste bolkovitsch,

Het is helaas niet mogelijk alles in 1x om te wisselen.

Met vriendelijke groet,

Francis
PostNL Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer