Na
door Nathanvdhd Apr 3, 2020 om 10:40
Geldzaken & recht
Kruidvat leeftijdsdiscriminatie

Dag,

ik heb als 21 jarige jongen gesolliciteerd bij kruidvat. De sollicitatie bestond slechts uit je naam, leeftijd en email-adres. Ik werd dezelfde avond nog gemailt dat de voorkeur naar iemand anders ging. Toen heeft mijn vriendin gesolliciteerd met de nep leeftijd van 16. Zij werd meteen gevraagd welke uren ze kan werken. Ik kan nergens een bijbaan krijgen want overal word ik afgewezen op basis van mijn leeftijd. terwijl zij mijn CV niet eens hebben gezien.

6257 11 Rapporteer

ja
door jackyh - Apr 3, 2020 om 10:58
953 Antwoorden / 4 Vragen

Geld, geld en nogmaals geld. Jij bent duurder.  Discriminatie? Natuurlijk maar dat maken ouderen ook dagelijks mee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 3, 2020 om 11:03
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Zie hier waar u dit kunt melden: https://meld.nl/melding/discriminatie/leeftijdsdiscriminatie/ en als ik u was zou ik dat zeker doen!

ne
door neodutchio - Apr 3, 2020 om 11:04
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Waarop baseerd u een discriminatie op basis van sexe? Wellicht ook dan even solliciteren als 16 jarige jongen. Dan wil nog niet zeggen dat de voorkeur voor een meisje discriminatie zou betekenen.
Dat u overal afgewezen wordt is niet de schuld van Kruidvat. Puur op basis van het minimumloon kan al een inschatting gemaakt worden.

tijger1
door tijger1 - Apr 3, 2020 om 11:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Solliciteer bij een distributiecentrum of zo, daar zitten ze te gillen om medewerkers. Of ga asperges steken.

jewee
door jewee Apr 3, 2020 om 11:47
61 Antwoorden / Vragen

Asperges steken!!! In het midden van het land.

Magnum007
door Magnum007 Apr 3, 2020 om 12:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Jij ziet dingen niet meer helder.

ma
door marnix1 Apr 3, 2020 om 12:40
256 Antwoorden / 22 Vragen

Die tijgert, hoe vaak heeft ie nou al die opmerking gemaakt?
En dan verongelijkt zijn als zijn 'zinvolle" opmerkingen worden weggehaald,
slaat de eenzaamheid toe?

tenormin
door tenormin Apr 3, 2020 om 13:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@magnum007 en @marnix1, tijger1 schrijft ook het woord distributiecentrum, wat, zeker vandaag de dag, heel voor de hand ligt. Jullie vallen dan over asperges steken. Dat is toch ook zoeken naar?

me
door mein33 Apr 3, 2020 om 13:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR JEWEE 3 APR. 2020 OM 11:47
6 ANTWOORDEN / VRAGEN

Asperges steken!!! In het midden van het land.

@jewee,

Waar heeft u gelezen dat Ts in het midden van het land zou wonen ?

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2020 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, iemand wil geld verdienen, en daar moet hij voor werken. Misschien woont de Ts wel in het midden van het land. En bij elke stad liggen wel meerdere distributiecentra waar ze nu veel krachten nodig hebben.

En als de Ts dan zo'n flinke jongen van 21 jaar is, kan hij zijn handen uit de mouwen steken als hij geld wil hebben. Of wil hij een baantje waar hij kan luieren of over make-up klessebessen?

Magnum007
door Magnum007 Apr 3, 2020 om 19:12
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Jij kijkt naar de wereld door een "gepensioneerde bril": Jij hebt geen benul wat er nu afspeelt in de wereld.

Ik geef toe,dat je op sommige gebieden zoals belastingen kennis hebt,maar dat mag ook wel op jouw leeftijd.

Maar jij toont geen empathie naar iemand van 21.
Als ik nu die leeftijd zou hebben, zou ik zwaar gestressed zijn in deze wereld.....

De "gouden: jaren 50 en 60",wanneer je nog makkelijk een goede baan kreeg zonder diploma ligt helaas ver achter ons.

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2020 om 19:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

U bent een grote huilebalk.

mr
door mrmoto Apr 3, 2020 om 19:34
167 Antwoorden / 4 Vragen

Magnum007 , praat U uit ervaring of heeft de bewuste periode niet meegemaakt ?
en neem maar van mij aan er was niets gouds aan de jaren 50/60.

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2020 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

Leer eens lezen. De Ts zoekt een bijbaan, zit dus nog op school.

Magnum007
door Magnum007 Apr 3, 2020 om 20:42
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mr. Moto,

Mijn moeder had in de jaren 60 HBS en een typediploma, zij kon direct aan de slag als directiesecretaresse.....

Mijn vader kwam in 1961 (gevlucht als Nederlander uit een kolonie) zonder een technische diploma in Nederland en kon direct aan de slag als automonteur bij een Volkswagen garage.

In die tijd was er genoeg werk en waren de eisen minder hoog.

aurora1
door aurora1 Apr 3, 2020 om 21:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Magnum: hou svp eens op met die verhaaltjes te vertellen, heeft niets met de vraag te maken en het interesseert helemaal niemand.

Magnum007
door Magnum007 Apr 3, 2020 om 22:15
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Verveel je je soms?

Pak eens een goed boek....;-))

Tr
door Trostomaat Apr 3, 2020 om 23:13
239 Antwoorden / Vragen

Alles was natuurlijk beter in die jaren 50/60. Veel hogere welvaart ook.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 3, 2020 om 11:25
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Wat mee kan spelen is het feit dat een 16 jarige minder uitbetaald hoeft te worden dan iemand van 21jaar.
Het gaat dus om een bijbaan.

me
door mein33 - Apr 3, 2020 om 11:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een mannelijke verkoopmedewerker gezien in een Kruidvat filiaal, maar dat kan ook aan mij liggen !  ;-))

diumenge
door diumenge Apr 3, 2020 om 11:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik wel hoor en die zijn zeker ouder dan 16.

getty
door getty Apr 3, 2020 om 13:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

zeker wel

Donuts
door Donuts Apr 3, 2020 om 13:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat ligt inderdaad dan aan u of u heeft uw verkeerde bril op. Ook medewerks(t)ers van ver boven de 21 jaar werken er.

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2020 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat is de filiaalhouder, de rest is vrouw.

Donuts
door Donuts Apr 3, 2020 om 13:58
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ach, u bent bekend met de samenstelling van het personeel in alle Kruidvat filialen? Knap hoor.

lo
door lovewinnie Apr 3, 2020 om 14:45
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Hier zeker wel. Jong en oud . Man en vrouw

me
door mein33 Apr 3, 2020 om 15:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Beste mensen, hebben jullie de ;-)) gemist en zou het misschien wel kunnen komen omdat ik een man ben en de man nou niet di.... ..... ....  .!?   ;-)))

aurora1
door aurora1 Apr 3, 2020 om 22:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De (meerdere) winkels die ik van Kruidvat ken hebben zelden mannen als medewerkers. Als die er al zijn, dan zijn het meestal bedrijfsleiders, eventueel in wording/opleiding.

Magnum007
door Magnum007 Apr 3, 2020 om 22:16
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

In welk dorp woon je ?

rj
door rjw - Apr 3, 2020 om 19:22
3261 Antwoorden / 5 Vragen

9,54 vs 3,50 per uur. Kan jij aantonen dat je 6,04 euro per uur meer waard bent? Zo niet, dan is het gewoon een business keuze om een 16-jarige te nemen. Of laten we het eens omdraaien. Stel jij hebt een winkel en zoekt een hulp in de winkel. Het werk is niet zo moeilijk waardoor een 16-jarige het prima kan doen. Zou jij (van je eigen geld) 6,04 meer gaan betalen voor iemand die hetzelfde werk doet?

Magnum007
door Magnum007 - Apr 3, 2020 om 19:27
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Nathan,

Allereerst wens ik jou veel sterkte bij het zoeken naar een baan in deze economische crisis....

Kruidvat is een "prijsvechter": zij moeten dus zoveel mogelijk verkopen voor een lage prijs om te overleven.
Ik zie inderdaad vaak alleen 1 volwassen bedrijfsleider en de rest zijn scholieren.

Jij bent met 21 dus eigenlijk al te duur voor Kruidvat.

Hopelijk komt er een einde aan deze kapitalistische praktijken na deze economische crisis.

Er moet een nieuw economisch systeem komen met een basisinkomen voor elke Nederlander vanaf 18 jaar.
Ook moeten alle uitzendbureaus in handen komen van de overheid ,zodat de overheid werkzoekenden kan plaatsen tegen extra betaling.
Ik merk,dat veel werk ,zoals het "asperge telen" gedaan wordt door goedkope krachten uit bijvoorbeeld Polen.
Ook hiervoor pleit ik een verbod.

De uitzendbureaus zouden de accommodatie In de regio moeten regelen (zoals een gratis hotel) voor Nederlandse uitzendkrachten,die seizoensarbeid kunnen doen.

Elke dag,dat deze corona-crisis voortduurt zal het huidige kapitalistische systeem afbrokkelen...

Dus nog even volhouden en blijven hangen bij je ouders is mijn advies.

aurora1
door aurora1 Apr 3, 2020 om 22:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dom-dommer-domst en maar de maatschappij uitzuigen. Bah, driewerf bah. Principieel zou @m geen gratis geld moeten willen aannemen en ontvangen in en van deze kapitalistische maatschappij. Gelukkig zijn er niet al te veel uitzuigers.

Magnum007
door Magnum007 Apr 4, 2020 om 00:10
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Misschien kun je even Op1 terugkijken van vrijdag 3 april 2020.

Als je zag hoe de kapitalist, Jort Kelder ,het economisch belang belangrijker vindt dan de gezondheid van de mensen (hij pleitte om zo snel mogelijk de huidige corona-crisis maatregelen te stoppen om de economie weer op gang te brengen) dan snap je misschien hoe serieus het huidige probleem is met de vrije markt economie ten opzichte van de corona-crisis .

Veel rijke mensen zijn bang ,dat hun oude luxe leventje gaat verdwijnen.....

tijger1
door tijger1 - Apr 3, 2020 om 21:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts zoekt een BIJBAANTJE.

Asperges worden GETEELD door Nederlandse boeren.

Polen, enzovoort, komen ze STEKEN, die zijn niet te beroerd om te werken en zitten niet op een gratis basis inkomen te wachten.

Maar mama-hotel kan nooit kwaad.

me
door mein33 Apr 3, 2020 om 21:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Misschien wil @magnum wel ZELF eens de handen uit de mouwen STEKEN om het mooie product, wat een asperge is, te gaan STEKEN voor zijn eigen basisinkomen  !!    ;-))

Magnum007
door Magnum007 Apr 3, 2020 om 21:17
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Voor Polen is het Nederlandse minimumloon veel geld.

Deze liberale uitbuiting moet worden gestopt.

Nederlandse werknemers kunnen worden beschermd door ze een basisinkomen te geven.

Ook bij distributiecentra wordt er weinig betaald.

Magnum007
door Magnum007 Apr 3, 2020 om 21:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mein,

Als ik mijn ziekte lichaam kon inruilen tegen een gezond lichaam ,zou ik zelfs stront gaan scheppen......;-))))))))

me
door mein33 Apr 3, 2020 om 21:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@magnum,

U doet mij sterk aan ene John van Drongelen denken ????

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2020 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, trekken en zeuren en zaniken. Nooit iets geleerd en nooit iets bijgebracht en alleen maar op de samenleving teren en in de rondte klagen. En waarom zou de Ts nog een poot uitsteken als hij een basisinkomen krijgt?

aurora1
door aurora1 Apr 3, 2020 om 22:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, meneertje met alleen maar praatjes, domme verhaaltjes en nooit iets gepresteerd. Handophouder en klager die geen cent bijdraagt aan vraagstellers op weg helpen.

Magnum007
door Magnum007 Apr 3, 2020 om 22:18
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo heren,

Kijk even terug naar Nieuwsuur van vanavond:

Ging over jongeren met schulden.

me
door mein33 Apr 3, 2020 om 23:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mijnheer van Drongelen,

Schulden krijg je als je meer uitgeeft dan er binnenkomt, zo simpel is dat en dat los je met een basisinkomen niet op !
Financiële discipline moet je met de paplepel worden ingegeven en daar zit'm nou net nou de kneep, want de jeugd wordt al meerdere decennia niet meer door de eigen ouders opgevoed, want die besteden dat uit aan derden en in het weekend proberen ze dat te compenseren door hun kroost zgn. extra te verwennen.

Magnum007
door Magnum007 Apr 4, 2020 om 00:17
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mein,

Mijn naam is Magnum007.

Ik geef jou gedeeltelijk gelijk.

Inderdaad is het vrijwel onmogelijk om als 1 verdiener een gezin te onderhouden....

Misschien kun je ook even "Op1" terugkijken van vrijdag 3 april 2020.

Jort Kelder,waarschijnlijk net zo een VVD aanhanger als jij, pleitte om zo snel mogelijk de economie weer op gang te brengen ondanks alle doden ,die gaan vallen....:-(((

Ik vermoed, dat veel rijke mensen,zoals jij bang zijn om hun luxe leventje te verliezen.....;-))

aurora1
door aurora1 - Apr 3, 2020 om 22:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo 21-jarige "jongen", let op: je bent tot en met je 18e een jongen, erna gaat dat niet meer op, en ook geen andere smoezen van kinderen.
Als je als 21-jarige "jongen" zo loopt te zeuren en klagen en maar weer gezelligheid losjes woord "discriminatie" in de mond neemt zoals velen ten onrechte doen, kom je nooit ergens. Huilebalkjes wil niemand. Ga iets doen, bijv. écht werken, zoals genoemd: distributiecentrum en inderdaad: asperges steken. Met een vriendin die met je meehuilt en jammert kom je al helemaal nergens. Zoek een vriendin/vriendenkring die van aanpakken is en niet tegen gejammer kan. Daarmee heb je meer kans te slagen, voor bijbaantjes en banen voor later als je je als een volwassene weet te gedragen.
Heeft u niet door dat met bijbanen waarbij je moet aanpakken op je CV men in je geïnteresseerd raakt voor de echte banen? Dit is nu alleen al een grote miskleun, ik hoop dat u volwassen gaat worden. Geen enkel bedrijf zit te wachten op een zich onvolwassen gedragende volwassene met praatjes en klagen, die graag veel verdient maar niet stikt van ijver. Er is werk genoeg voor bijbaantjes voor mensen die met de handen willen wapperen.

Magnum007
door Magnum007 Apr 4, 2020 om 00:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen dagen?

Er is een economische crisis wereldwijd.

Erg flauw om deze jonge man zo af te kraken vanachter je geraniums.....;-((

me
door mein33 - Apr 4, 2020 om 10:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR
MAGNUM007 4 APR. 2020 Ik vermoed, dat veel rijke mensen,zoals jij bang zijn om hun luxe leventje te verliezen.....;-))

Maakt u zich vooral om mij geen zorgen, ik heb mijn schaapjes nl. wel op het droge !

U heeft blijkbaar een bloedhekel aan het kapitalistische systeem, maar wees blij dat dat hier zo is, anders was u misschien ook wel afhankelijk van "MAX-maakt mogelijk" omdat u anders van de honger wel eens geen ontlasting zou kunnen hebben, zoals velen wel ondervinden in landen met het Socialistische systeem.
Voorbeelden te over bij Omroep Max van Dhr. J. Slagter, die overigens wel heel goed werk verricht.

Verder ga ik er niets meer over zeggen omdat dit volledig O.T. is  :-((