je
door jenika Sep 17, 2008 om 16:26
Geldzaken & recht

LBIO

ik had een alimentatie achterstand deze betaalde ik aan het Lbio maar deze instantie hadden geen geld ontvangen . en stuurden deurwaarders enz toen ik de ombudsman er op zette werd het geld gevonden. na bijna 3 jaar vechten met het lbio, ik moet 6 maanden via het lbio mijn alimentatie betalen aan mijn expartner. maar door dit eindeloze gevecht om de door mij betaalde alimentatie heb ik dit niet gedaan . ik was telkens overstuur als er weer een aanmaning of deurwaarder kwam. nu moet ik 0ver de afgelopen 3 jaar toch het maandelijkse opgeld betalen dit is inmiddels 600 euro moet ik dit betalen?? de deurwaarder die hun tenonrechte stuurden willen ze ook op mij verhaln/ kan dit zo maar

998 3 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 18, 2008 om 06:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Als ik het goed begrijp betaalde je `gewoon` de volgende maanden alimentatie maar niet niet omdat voorgaande betaling zoek was ?

Natuurlijk moet je dat dan (als)nog gaan betalen.........

je
door jenika - Sep 18, 2008 om 06:59
25 Antwoorden / 13 Vragen

nee daar ben ik schijnbaar niet duidelijk geweest uiteraard betaalde ik  iedere maand . maar niet via het lbio. ik betaalde netjes aaan mijn vrouw maar dit ,ag pas weer nadat ik eerst 6 maanden via het lbio betaal. daarna mag ik het weer rechtstreeks aan mijn vrouw betalen.

stacey
door stacey - Sep 18, 2008 om 09:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Er kunnen 3 dingen gebeurd/aan de hand zijn, of je had nog (opstalkosten)schuld openstaan bij LBIO, dat vermeerderd dan (door bv rente, incassokosten ed) als het al die tijd open blijft staan en na 3 jaar kan dat aardig opgelopen zijn.

Of je ex-vrouw heeft meerdere hulp verzoeken gedaan, elke keer dat dat gebeurd verlengd de termijn met aantal maanden dat je langer Via LBIO moet betalen (en dus ook de opslagkosten) en dat heb je dan wellicht niet betaald als je direkt aan je ex betaalde dus heb je daarvoor een openstaande schuld bij LBIO.

--Blijft hij of zij in de toekomst weer in gebreke? Dan kunt u opnieuw een beroep op ons doen. Bij een volgende overname van de inning verdubbelt steeds de termijn waarin de betalingsplichtige via het LBIO betaalt. Bij uw eerste verzoek aan het LBIO moet hij of zij zes maanden via ons betalen. Bij uw tweede verzoek zijn dat twaalf maanden. De derde keer twee jaar… ---LBIO

Je moet dus even nagaan waar die kosten dus precies vandaan komen, maar in deze beide gevallen zul je ze wel moeten betalen.

Of - Het betreft  (onterechte kosten) van de deurwaarder die kwam voor geld dat wel al reeds Bewijsbaar Betaald was, dan is dat natuurlijk niet jou probleem maar dat van LBIO en hoef jij niet voor de kosten op te draaien (mits alles wel op tijd betaald was natuurlijk).

Ik zou zeggen, zoek alle papieren/bewijzen ed die je hebt bij elkaar en bel voor een afspraak naar juridisch loket  je kunt dan een half uur gratis gesprek/advies krijgen en zij kunnen je dan wel vertellen wat je het beste kunt doen als ze weten wat er hier nu precies aan de hand is.

Succes,