Di
door DieuwkeKramer Feb 8, 2019 om 19:47
Geldzaken & recht

Leesland stuurt dreigbrieven. Wat nu?

Hallo allemaal.

Sinds kort ben ik contactpersoon voor een mevrouw die graag een abonnement van haar overleden echtgenoot op wil zeggen. Het betreft een abonnement op de leesmap van Leesland. Meneer las deze map, gedurende zijn ziekbed. Mevrouw gaf te kennen na zijn overlijden geen abonnement meer te willen.

Dit heeft zij meerdere malen aangegeven, en heeft daarom besloten niet meer te betalen. Volgens de website van Leesland zou de contracthouder op moeten zeggen. Mevrouw heeft nergens getekend, en de contracthouder ligt ruwweg onder de grond.....

Zij is toen een traject ingegaan met Leesland. Allereerst is er tussen cliënt en leesland meerdere malen contact geweest omtrent de opzegging. Zij hebben telefonisch aangegeven dat mevrouw het beste even een brief kon schrijven, met de bekende gegevens en een akte van overlijden. Samen met haar dochter heeft zij dit gedaan, want mevrouw is niet goed met spelling en interpunctie. De brief is ondertekend en is opgestuurd. Na een tijdje niets te hebben gehoord, maar wel een aantal leveringen te hebben ontvangen, liep de schuld op. Zo hoog, dat Leesland stopte met leveren.

Als mijn cliënt niet betaalde, dan zou er een incassobureau naar haar toe gestuurd worden. Mevrouw en haar dochter konden alle stress hieromheen niet meer aan, en besloot mij als contactpersoon in te stellen. Ik durf wel te zeggen dat ik verstand heb van financiën, maar hier weet ook ik geen raad mee

Mevrouw was toen emotioneel niet stabiel, en toen Leesland haar onderdrukte om het rekeningnummer te veranderen, zodat het abonnement door kon gaan, heeft mevrouw dit gedaan. Achteraf had zij dit het beste niet kunnen doen, maar dit doen mensen wanneer ze emotioneel niet stabiel zijn.

Even voor de feestdagen ontving zij een brief van een incassobureau, waarin stond dat er nog een betalingsachterstand stond, en dat met een bedrag van 488 euro en de achterstand erbij opgeteld mevrouw van het abonnement af zou zijn.

Mevrouw wilde Leesland niet uitkopen, wat vrij logisch is, want een overlijden is altijd reden tot opzegging van een abonnement. Ongeacht het product of een eventueel welkomstcadeau. Mevrouw en meneer kregen destijds wel een welkomstcadeau, en dat zou ook de voornaamste reden zijn dat mevrouw niet van het abonnement af kon komen. Na wat gereken omtrent die 488 euro, kwamen mijn cliënt en ik erachter dat dat het bedrag was, als mevrouw Leesland zou uitkopen. Hier ging zij niet mee akkoord natuurlijk. Leesland vermeldde in de brief ook niet duidelijk dat dat dat bedrag betrof.  Volgens mij stond er iets in over administratiekosten van 488 euro. Maar dat bedrag was op de cent af het bedrag wat mevrouw zou moeten betalen als zij Leesland zou uitkopen.

Samen met mevrouw heb ik een brief opgesteld, waarin mevrouw aangaf niet gediend te zijn van zo een hoge rekening, en ook niet van plan was om te betalen, omdat zij al had aangegeven van het abonnement af te willen (Er was al schriftelijk opgezegd alleen ivm het welkomstcadeau zat ze vast aan een abonnement wat nog 1.5 jaar zou duren).

Even leek het rustig, tot afgelopen dinsdag

Mevrouw kwam huilend naar mij toe WEER een brief van Leesland, waarin zij aangaven een bedrag van 154.30 euro te willen zien, zodat de achterstand was weggewerkt en het abonnement alsnog door kon gaan. Er was geen duidelijke factuur te zien, en waar het bedrag vandaan komt, wij hebben geen idee. Naar alle waarschijnlijkheid is het alsnog die totale achterstand zonder uitkoping.

Ook geeft het incassobureau aan, wanneer er tzt geen betaling volgt, zij een rechtszaak zal komen, waarin mijn cliënt zich kan verweren.

Na heel wat heen en weer gemail, geschrijf en gebel, zit mevrouw nog steeds aan een abonnement vast, die zij een half jaar geleden al heeft opgezegd, en dus nog steeds heeft.

Ik heb zelf altijd geleerd: Gooi de brieven weg en doe alsof je neus bloedt, maar aangezien ze beginnen te dreigen met een rechtszaak, zit ik me af te vragen wat ik moet doen. Ontvangen papieren van Leesland zijn aanwezig.

Gezien de emotionele toestand van mevrouw heeft ze mij als contactpersoon aangesteld. In de brief naar Leesland hebben we aangegeven dat ik een mailadres en een telefoonnummer heb, waar zij contact mee op kunnen nemen als ze iets willen zien van mevrouw, maar alsnog hebben ze het lef om mevrouw een brief te blijven sturen.

Wat zou mevrouw nog kunnen doen om van het abonnement af te komen, en zijn er meerdere mensen die hier last van hebben, en wat hebben jullie er aan gedaan om van het abonnement af te komen. Leesland levert nu dus niet meer, maar zodra er een betaling heeft plaatsgevonden, gaat het abonnement verder en worden alle achterstallige weken aan het einde van het abonnement alsnog geleverd, en moet mevrouw alsnog weer betalen. Iemand tips en ideeën???

Met vriendelijke groet,

Dieuwke Kramer

3625 11 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 8, 2019 om 20:10
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo DieuwkeKramer ,

Leesland is nergens bij aangesloten , neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2019 om 20:22
16869 Antwoorden / 202 Vragen

U kreeg al een uitgebreide reactie en aanvullend: laat u zich vooral niet 'gek maken' en of intimideren en dat geldt uiteraard ook voor de mevrouw voor wie u nu de vraag stelt.
Ik vindt het zeer grof dat men na het overlijden van een contractant zich zo opstelt om na het melden van opzegging naar aanleiding van overlijden zo te handelen.
Mevrouw dient overigens zelf, samen met u een afspraak te maken met een juridisch loket in uw omgeving. Of zij geeft u een schriftelijke volmacht. (Of die heeft u mogelijk al)
In afwachting daarvan vooral niet betalen en als men het al tot een procedure zou laten komen, daar is dan een deurwaarsexploit bij nodig.

Ik ben geen kantonrechter maar ik denk dat indien men het zover zou laten komen eiser met 'een staart tussen de benen' de deur wordt gewezen (in het ongelijk wordt gesteld). Heeft mevrouw in kwestie geen rechtsbijstandsverzekering? Indien wel schakel die dan in.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2019 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, laat u, mevrouw, even helpen door het JL. neem alle correspondentie mee. Dat hinderlijke bedrijf moet met één brief tot stoppen gedwongen kunnen worden.

Wat een horken,

Laat ook het bankrekening nummer van leesland blokkeren bij de bank van mevrouw, zodat ze niet stiekem incasseren. Dat kan via internet.

Succes gewenst.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 8, 2019 om 21:14
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Dieuwke,

Het lijkt me beter om je cliënt aan te melden bij een bewindvoerder.

Waarschijnlijk spelen meerdere problemen een rol....zoals dementie.

marita5
door marita5 Feb 8, 2019 om 21:21
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk spelen meerdere problemen een rol....zoals dementie. Wat een onzin antwoord , u durft nogal , u plakt deze mevrouw een stempel op de rug .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 8, 2019 om 21:36
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Mevrouw is zelf accoord gegaan met verlenging terwijl al eerder schriftelijk en aangetekend het abonnement was opgezegd.

Mevrouw is dus eigenlijk niet meer wilsbekwaam.

Om verdere problemen te voorkomen is het geen schande om mevrouw onder bewind te stellen.

Je moet bevoegd zijn om iemand''s financiële belangen te behartigen......

Thijs12
door Thijs12 Feb 8, 2019 om 21:42
545 Antwoorden / Vragen

GA ga je schamen . Dit is volkomen losgeslagen gedraag je fatsoenlijk.

tenormin
door tenormin Feb 8, 2019 om 21:49
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Zoiets past zeker niet bij een geboren amsterdammer, dit "antwoord". Gadverdamme, wat een conclusie durf je hier te trekken. Verdriet verwarren met dementie. En zelfs dan, waar bemoei je je mee! Schandalig. Bah!

ne
door neodutchio Feb 8, 2019 om 21:55
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Jammer dat er geen minnetjes uit te delen zijn, dit is echt erg om dat zo neer te zetten.

gerbera
door gerbera Feb 8, 2019 om 21:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen

A'dammer ff beter lezen, er is hier geen sprake van financiële belangen behartiging maar van hulp en ondersteunig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 8, 2019 om 22:01
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Helaas spreek ik uit eigen ervaring......in mijn familie.

Als bij een ouder echtpaar er 1 de financien doet en die persoon overlijdt,dan zie je vaak dat de overgebleven bejaarde een vorm van demensie heeft......

Waarschijnlijk is Dieuwke een maatschappelijk werkster.

Als een bewindvoerder het bedrijf aanschrijft ,zal het snel inbinden.....

Thijs12
door Thijs12 Feb 8, 2019 om 22:41
545 Antwoorden / Vragen

GA ze moeten jou onder bewind stellen en de internet aansluiting blokkeren.

tenormin
door tenormin Feb 8, 2019 om 23:07
16836 Antwoorden / 108 Vragen

GA, als er bij een ouder echtpaar er iemand wegvalt kan dat een soort shock veroorzaken; dementie komt niet overnacht. En ik spreek ook uit ervaring met mijn eigen, overleden, man .
@theotrucker +10!

marita5
door marita5 Feb 8, 2019 om 23:09
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@geboren amsterdammer , brutaliteit ten top , als ik uw onzin topics hier lees , vraag ik me af of u ze zelf wel allemaal nog op èèn rij heeft . Deze mevrouw heeft haar echtgenoot verloren , en u geeft nog een waardeloze en onbeschofte trap na . Ik heb uw reactie bij de redactie gerapporteerd , hopelijk word deze snel verwijderd .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 8, 2019 om 23:23
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Laten we nou maar eerst afwachten wat Dieuwke te zeggen heeft op onze antwoorden.

ne
door neodutchio Feb 8, 2019 om 23:33
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dus omdat dit in uw kring is voorgevallen is dat hier ook zo? De overleden echtgenoot las de leesmap in bed. Een hele dag stil liggen niets doen is niet leuk en de 40ste herhaling van GTST is ook onzinnig om te kijken. Zodoende had meneer iets te lezen. Nergens, maar dan ook nergens wordt iets gemeld over de gezondheid van mevrouw. Geen idee of u een partner heeft, maar zou u alles nog op een rijtje hebben als uw partner komt te overlijden? Alles dat geregeld moet worden.
Waar het hier om gaat is dat mevrouw het abonnement op Leesland wilde opzeggen en dat er, schijnbaar, door druk is omgepraat om zelf het abonnement te nemen. U leest de andere topics ook en vaker is het voorbij gekomen dat verkopers en bedrijven gebruik maken van een situatie. In uw ogen zijn al die mensen dus minder tot niet toerekeningsvatbaar. Mevrouw wilde het niet en heeft het toch gekregen. Daar zijn gelukkig juristen voor om dat uit te zoeken.

Dat heeft werkelijk niets te maken met de geestelijke toestand van mevrouw dat u schetst.

U had al gedonder door eerdere uitspraken op dit forum, dit zou uw laatste geweest kunnen zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 8, 2019 om 23:40
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Waar het hier om gaat is,dat mevrouw niet in staat is om zelfstandig een abonnement op een leesmap stop te zetten.

Ook Ts weet er geen raad mee omdat zij geen bewindvoerder  is.

Misschien krijgen we nog te horen van Ts wat haar relatie tot mevrouw is.

ne
door neodutchio Feb 9, 2019 om 08:53
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Is dat van belang? Mevrouw heeft aan een persoon die zij kent de vraag gestelt om haar te helpen, of TS heeft aangeboden te zullen helpen. Wat maakt het dan uit of het haar buurvrouw, beste vriendin, oud klasgenootje of de koningin van Zweden is?
En dat TS geen bewindvoerder is is ook niet van belang.

Mevrouw heeft inderdaad een conflict met Leesland en zoekt hulp daarbij. De reden dat het opzeggen niet lukt is duidelijk. Met uw redenatie is het makkelijk te zeggen dat u ook niet handelingsbekwaam bent. U stelt immers ook vragen over zaken waar u tegen aan loopt. Een klacht of probleem hebben bij een bedrijf is niet gelijk aan dementie, handelingsonbekwaam of wat dan ook.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 9, 2019 om 11:31
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Ik zal nog even de regels uitleggen :

Er is een abonnement afgesloten en een derde ( geen bewindvoerder ) wilt dit stopzetten.

Sommige bedrijven  (zoals de ANWB ) gaan hiermee coulant om: na het sturen van de overlijdensakte en meedelen, dat mijn tante geen rijbewijs heeft,wordt het lidmaatschap opgezegd met een condoleance brief van de ANWB naar mijn tante.

Maar er zijn ook bedrijven, die agressief reageren als een derde ( geen bewindvoerder ) een abonnement wilt stopzetten : zoals de tv gids en verzekeringen.
Zij weten, dat zij "in hun recht " staan en luisteren niet naar derden,tenzij je gemachtigd bent zoals een bewindvoerder.

Ik noem dit misbruik van de regels en onbeschoft, maar het zijn de regels.
Natuurlijk is dat leesmap bedrijf brutaal, maar zij houden zich aan de regels.

Di
door DieuwkeKramer Feb 9, 2019 om 11:31
Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind het zeer jammer dat mevrouw nu als dementerend wordt benoemd. Mevrouw was emotioneel niet stabiel toen Leesland dreigde. Doordat zij onder druk was gezet heeft zij in haar emotionele toestand het rekeningnummer veranderd. Echter heeft Leesland toen te kennen gegeven dat automatich incasseren niet lukte omdat het rekeningnummer verkeerd zou zijn, terwijl dat gewoon goed was!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 9, 2019 om 11:47
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Dieuwke,

Mijn excuses, als je dit zo opgevat hebt,maar ik probeerde mijn eigen ervaring met jou te delen om je te helpen in deze situatie.

Soms lijkt het of bedrijven een abonnee niet willen laten gaan.......

Het abonnement van de tvgids liep al ruim 40 jaar.....

gerbera
door gerbera - Feb 8, 2019 om 21:51
7368 Antwoorden / 14 Vragen

  1. Opzeggen: Door ondertekenen van het inschrijfformulier wordt het abonnement schriftelijk aangegaan en dient daarom ook schriftelijk te worden opgezegd. De abonnee dient het abonnement op te zeggen uiterlijk 1 (een) maand voor afloop van de overeengekomen abonnementsduur. Wordt er geen opzegging ontvangen dan wordt het abonnement stilzwijgend voortgezet met telkens 3 (drie) maanden.
Uit de algemene voorwaarden, waarbij ik vraagtekens zet bij de stilzwijgende verlenging van 3 maanden.
Daarnaast is er schriftelijk opgezegd dus is aan de voorwaarde voldaan.

ne
door neodutchio - Feb 8, 2019 om 21:53
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Met het doorgeven van het nieuwe rekeningnummer zou het kunnen zijn dat het contract is overgegaan op de naam van mevrouw. Hier lees ik niets over terug, wel dat er geleverd wordt, maar niet op welke naam. Als dit gebeurt is, en mevrouw is gewoon handelingsbekwaam, dan valt daar weinig aan te doen.

Advies inwinnen bij het JL kan nooit kwaad. Wie weet is er een kans dat er aantoonbaar druk is uitgeoefend waardoor er ten onrechte accoord is gegeven op het doorzetten van het abonnement. Het JL weet waarop te letten en waar de kansen liggen.

Ka
door Kassagebruiker - Feb 8, 2019 om 23:08
683 Antwoorden / 5 Vragen

Iets voor de Bel Bus? Zal Leesland prettige PR opleveren, denk ik zomaar!

Di
door DieuwkeKramer Feb 9, 2019 om 11:32
Antwoorden / 2 Vragen

Is misschien wel een idee!

panter22
door panter22 - Feb 9, 2019 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen

Je schrijft een heel verhaal om je gelijk te onderbouwen. Er is uitgebreide correspondentie geweest met Leesland, maar waarom het abonnement nog doorloopt, schrijf je niet. En daar gaat het nu juist om. Dan wordt het gissen.
Leesland kent 2 abonnementen. Een voor onbepaalde tijd en een voor 2 jaar met kado.
Meneer heeft destijds een abonnement afsloten voor 2 jaar. Na een half jaar kwam hij te overlijden. Akte van overlijden is opgestuurd op verzoek van Leesland. En daarmee zou het abonnement opgezegd zijn.
Maar dat was het niet, dus er is ,meer aan de hand.
Ik geef argumenten die Leesland genoemd kan hebben:
Meneer heeft het abonnement afgesloten toen hij al ernstig ziek was en duidelijk was dat hij de twee jaar niet vol kon maken. (Mogelijk heeft mevrouw dit gezegd toen zij het abonnement op wilde zeggen)Dat duidt op misbruik.  Er was immers een mogelijkheid om een abonnement voor onbepaalde tijd te nemen. Als mevrouw het abonnement overneemt, dan zullen wij geen actie ondernemen wegens fraude. Daar heeft zij mee ingestemd en zij heeft haar bankrekeningnummer aan ons doorgegeven. (Heeft ze hier ook voor getekend?)
Laat even weten waarom Leesland vindt dat het abonnement niet opgezegd kan worden.

Di
door DieuwkeKramer Feb 9, 2019 om 11:35
Antwoorden / 2 Vragen

Er is ook geen duidelijke reden te benoemen dat het abonnement doorloopt. Leesland noemt als reden omdat mevrouw een welkomstcadeau (of althans haar man) heeft ontvangen. Daarom kan het niet tussentijds worden opgezegd.

Meneer heeft niet geweten dat hij ziek was, en dat hij zou komen te overlijden. Op het moment van afsluiten was meneer nog niet ziek. Een half jaar later is hij plotseling opgenomen in ht ziekenhuis en is daar helaas overleden. Mevrouw heeft nergens voor getekend. Gelukkig maar. Maar waarom Leesland zo moeilijk doet, geen idee!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 9, 2019 om 11:38
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Uit eigen ervaring weet ik,dat sommige bedrijven "agressief " reageren als een derde  (geen bewindvoerder ) een abonnement wilt stopzetten.

Ik heb dit meegemaakt bij een tvgids en een verzekering.

Deze bedrijven maken misbruik van de regels maar het zijn de regels .....

tijger1
door tijger1 Feb 9, 2019 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@GA.

Lees  het topic nog eens. Mevrouw wilde zelf opzeggen, wat niet lukte. Niet een derde.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 9, 2019 om 11:51
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Ts is de "derde"....

Als Ts. de financiële belangen wilt behartigen van mevrouw moet zij naar de rechtbank om zich te laten benoemen tot bewindvoerder.

ne
door neodutchio Feb 9, 2019 om 13:03
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, de mevrouw in kwestie heeft het proberen op te zeggen wat niet gelukt is. Daarom heeft mevrouw hulp ingeschakeld. Er is totaal geen noodzaak iemand onder bewind te zetten. Als u hulp nodig hebt, wat doet u dan? Eerst naar de rechtbank om uzelf handelingsonbekwaam te laten verklaren om daarna de buurman een vraag te kunnen stellen?

panter22
door panter22 Feb 9, 2019 om 18:21
6599 Antwoorden / Vragen

De reden waarom het abonnement doorloopt is dat het gaat om een abonnement voor bepaalde tijd. Zo'n abonnement kun je niet tussentijds opzeggen. Overlijden is een uitzondering,
Dat Leesland moelijk doet is voorstelbaar, Meneer heeft een groot kado gekregen bij het abonnement. Het abonnement liep nog maar een half jaar.
Wat mee zou kunnen spelen is dat  een abonnement op de leesmap een gezinsmap is en geen abonnement speciaal voor meneer,
Als Leesland akkoord gaat met de opzegging, dan lijden ze verlies.
Leesland heeft geprobeerd dat mevrouw het abonnement over wilde nemen. Daar heeft ze ja op gezegd en ze heeft haar bankrekeningnummer doorgegeven.  Daar zal ze bericht over hebben gekregen, maar misschien niets mee hebben gedaan en geen gebruik hebben gemaakt van de bedenktijd van 14 dagen.
Het is verstandig contact op te nemen met het juridisch loket. Maar je zult wel van te voren alle correspondentie op een rijtje moeten hebben. De medewerker van het juridich loket zal te weinig tijd hebben om alle brieven zorgvuldig te lezen.

je
door jendella - Feb 9, 2019 om 09:22
12 Antwoorden / 2 Vragen

Neem contact op met Sociale Raadslieden die helpen beter dan Juridisch Loket en uit slechte ervaring sturen ze mij door naar een advocaat die ik moet betalen. Heb goede ervaring met Sociale Raadslieden en goede oplossing en is gratis.
Met gevoelens voor de gedupeerde mensen.
Met vriendelijke groet,

tijger1
door tijger1 Feb 9, 2019 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Houd toch op met die belachelijke zin “met gevoelens voor”.

U hebt voor iedereen gevoelens blijkbaar.

Isabel28
door Isabel28 - Feb 9, 2019 om 19:12
1 Antwoorden / Vragen

Het hangt af van hoe en wanneer precies het rekeningnummer gewijzigd is. Leeshoek mag verwachten contact te hebben met een mentaal capabele volwassene. Zij mogen ook vragen om het abonnement over te zetten naar een nieuw persoon na overlijden van meneer. Toen mijn opa jaren terug overleed, probeerden ze hetzelfde. Daarom regelde mijn vader destijds alle financiële zaken en abonnementen, gezien mijn oma niet emotioneel in staat was om dergelijke druk te weerstaan. Het feit dat mevrouw de overzet van bankrekening heeft geaccepteerd, terwijl zij niet een mentaal stabielere naaste het abonnement liet regelen, maakt het een geldende overstap. Heeft zij de overzet geaccepteerd voor of na het getekend schriftelijk opzeggen van meneers abonnement? Ervoor betekent dat ze moet betalen en het met meneer gesloten contract moet nakomen, erna betekent dat het contract al ontbonden was en dus niet overgezet kan worden op haar naam. Dit kan gecontroleerd worden door leeshoek te bellen met het abonnementsnummer (beide als dit veranderd is), en vragen wanneer de getekende brief ontvangen is. Expliciet nagaan of mevrouw voor of na de brief onder druk is gezet tot acceptatie, hoe dan ook is vanaf daar het Juridisch Loket behulpzaam. Gezien mevrouw een senior is en onder een beschermde kwetsbare groep valt, kan ze ook contact opnemen met haar gemeente of de maatschappelijke zorg binnen haar gemeente, die kunnen (in principe gratis) advies geven over haar rechten en plichten rond de situatie.

Di
door DieuwkeKramer Feb 10, 2019 om 11:08
Antwoorden / 2 Vragen

Mevrouw heeft destijds meerdere malen aangegeven af te willen van het abonnement. Zowel schriftelijk als telefonisch.  Mevrouw heeft nergens haar handtekening voor gezet. Dat vond ze niet nodig zei ze tegen mij. Mevrouw is voor de brieven van de incasobureaus al benaderd om het rekeningnummer over te zetten. Vrij vlot al, Ze wilde alles goed geregeld hebben. Ze heeft duidelijk aan gegeven geen abonnement meer te willen, alleen Leesland begon met dreigen. Mensen die emotioneel niet capabel zijn, gaan daarin mee, mevrouw deed dat dus ook, alleen heeft zij nergens een handtekening staan

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2019 om 20:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@isabel28

Als u nou even het topic leest, krijgt u antwoord op uw vragen. Dat Leesland is gewoon een louche club dat ze die opzegging na overlijden niet accepteren.

Gr
door Grunn1 Feb 10, 2019 om 01:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@tijger, juiste benaming “louche clubs”. Mijn ervaring is dat na overlijden dit soort louche clubs (er zijn er veel) vaak heel moeilijk doen na overlijden terwijl grote bedrijven zoals verzekeringsmaatschappijen, Essent, ziggo, enz veel begripsvoller omgaan met opzeggingen.

panter22
door panter22 Feb 10, 2019 om 10:00
6599 Antwoorden / Vragen

Louche club? Je kiest er voor om 2 jaar lid te blijven. Als beloning kun je een wasmachine uitkiezen of een ander duur kado. Vind je het dan vreemd dat ze graag willen dat het abonnement overgenomen wordt?
Je kunt ook de leesmap nemen zonder kado. Kun je elk moment opzeggen.
Bij die grote bedrijven wordt alleen je lidmaatschap opgezegd. Een administratieve handeling die in de tarieven verwerkt zit.

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2019 om 10:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22

Een wasmachine als cadeau bij een leesmap? Compleet achterlijk.

Mijnheer had een abonnement, komt te overlijden. Mevrouw zegt op. Opzegging wordt niet geaccepteerd en mevrouw wordt geprest om het abonnement op haar naam te nemen.

Dat noem ik louche.