getty
door getty Mar 5, 2011 om 16:23
Geldzaken & recht

Legaliseren handtekening door notaris

Wie weet wat het kost om een handtekening bij een notaris te laten legaliseren? Het betreft het tekenen van een volmacht mbt afhandeling nalatenschap.

30257 10 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Mar 5, 2011 om 16:44
827 Antwoorden / 2 Vragen

Google eens op:
"legaliseren handtekening door notaris"

Heb al gelezen dat sommige notariskantoren dit gratis doen.

getty
door getty - Mar 5, 2011 om 16:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tp schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 16:44]Google eens op:
"legaliseren handtekening door notaris"

Heb al gelezen dat sommige notariskantoren dit gratis doen.

Vanzelfsprekend had ik dit al gedaan... echter het is gratis als je het doet bij de notaris die de nalatenschap afhandelt dit staat ook in de brief van de notaris. In deze situatie zit hij 150 km verderop,dus dat is wat lastig (het betreft een ouder echtpaar). ALs je het googelt geeft men aan dat het geld kost, maar ik kan de lopende kostprijs nergens vinden. Ik kan natuurlijk maandag gewoon een notaris bellen, maar ik ben nu even benieuwd of iemand nu al een prijsschatting heeft.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 6, 2011 om 00:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gewoon een notaris in de buurt even bellen wat het kost, ik weet niet of er mjeerdere notarissen bij u in de buurt zijn als dat zo is gewoon vergelijken wat het bij hun kost.

börgemeister
door börgemeister - Mar 6, 2011 om 01:53
506 Antwoorden / 25 Vragen

De notarissen in ons land zijn niet echt scheutig met het (vrij)geven van tarieven op hun (eigen) website. U kunt een (de) notaris(sen) in uw omgeving opzoeken en meestal (middels een contactformulier) een offerte opvragen.

marcel75
door marcel75 - Mar 6, 2011 om 20:25
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Dat verschilt per notaris en de werkzaamheden die hij daarvoor moet verrichten. Nu gaat het om een particulier, maar bij een zakelijke klant moet er meer werk verzet gedaan en een extra (betaald) register geraadpleegd worden.

Er is dus geen vaste prijs voor. De enige indicatie die ik vanuit het werkveld kan geven is tussen de € 25,-- en € 150,-- incl. BTW. Veel altijd even van te voren bellen of je wel terecht kunt. Als de notaris buiten de deur is, kun je namelijk niets beginnen. En neem een geldig legitimatiebewijs mee.

marcel75
door marcel75 - Mar 8, 2011 om 09:43
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Even nieuwsgierig: ben je er achter wat de kosten bij een notaris bij jou in de buurt zijn?

getty
door getty - Mar 8, 2011 om 11:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=marcel75 schreef op dinsdag 8 mrt 2011, 09:43]Even nieuwsgierig: ben je er achter wat de kosten bij een notaris bij jou in de buurt zijn?

Ja! Ik heb een afspraak gemaakt met de notaris en de kosten zijn € 35
(er was er ook 1 die het voor € 30 deed, alleen was die niet rolstoeltoegankelijk dus dat schoot niet op!)

he
door hendri34 - Oct 20, 2013 om 19:31
3 Antwoorden / 2 Vragen
mahadma
door mahadma - Oct 20, 2013 om 20:12
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Via google gezocht in mijn woonplaats was de eerste notaris € 40,00 en de tweede notaris € 25,00. Gewoon goed zoeken en vragen.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2013 om 23:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mahadma

De erfenis is allang en breed verdeeld en op.(lol)