an
door anouschka19782 Mar 19, 2018 om 16:31
Geldzaken & recht

Mag de bewind aan me spaargeld komen

Ik zit sinds kort bij een anderen bewindvoering maar die zegt mijn spaargeld te mogen gebruiken die me ouden BEWIND heeft gespaar in drie jaar mag dit zomaar mvg anouschka

12522 5 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 19, 2018 om 16:47
1353 Antwoorden / 2 Vragen

lijkt me wel. Het is de bedoeling dat al uw schulden gesaneerd wordt en dat al het beschikbare geld hiervoor gebruikt gaat worden. Anders ga ik ook in de sanering en zet het grootste deel van mijn geld op een spaarrekening

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2018 om 16:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zit u onder bewind? Omdat u het zelf niet allemaal kunt regelen, of omdat u schulden hebt?

En wat wil uw bewindvoerder dan doen met dat gespaarde geld?

fransvandenbos
door fransvandenbos - Mar 19, 2018 om 17:22
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ligt eraan,of je nog schulden hebt wel.
Ben je schuldenvrij dan kan ze gaan sparen voor buitengewone uitgaven. Dit tot ongeveer een bedrag van 5000 Euro.
En als je met je leefgeld, als je alleen bent, ongeveer, 50- 60 Euro, kan je eens in de zoveel tijd extra geld aanvragen.

tijger1
door tijger1 Mar 19, 2018 om 18:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom mag je niet een hoger bedrag sparen:-))?

getty
door getty - Mar 19, 2018 om 17:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat geld is gereserveerd voor onvoorziene uitgaven, of als spaarpotje om een keer bv kleren te kunnen kopen.
Als er bv een onvoorziene nota binnenkomt waarbinnen uw maandbudget geen ruimte is om te betalen, mogen ze zeker daar dat geld voor gebruiken. Het komt u zelf dan dus gewoon ten goede.

hansje klein
door hansje klein - Mar 19, 2018 om 17:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Anouschka19872 ...

Lees eens iets over de > spelregels <

U heeft al of kunt (andere) afspraken maken met uw beheerder, óók omtrent uw spaarrekening, zolang het gestelde doel uiteindelijk maar gehaald kan worden. Dat kan in de sfeer van een schuldsanering, maar ook m.b.t. een (beperkte) behindering of t.a.v. minderjarigheid steeds weer anders liggen.

Overleg in vertrouwen zou dus een goede oplossing kunnen zijn. In ieder geval openheid van en over het gebruik van uw spaarrekening aansturen. Blijf echter (ook op dit forum) doorvragen wanneer e.e.a. niet helemaal duidelijk is ...

NB. Wanneer uw vroegere bewindsvoerder voor/met u kon sparen, wat is er dan nu ineens veranderd, dat uw spaargeld aangesproken zou moeten worden? Of is er geen concrete aanleiding en gaat het alleen maar over een verandering van het principe/de spelregels in de documentatie met uw nieuwe bewindsvoerder?