mh
door mharten Dec 22, 2016 om 19:53
Geldzaken & recht

Mag een bewindvoerder mijn leefgeld met 1/4 verlagen?

Mijn bewindvoerder heeft sinds enige maanden mijn leeg geld verlaagd van 74 naar 50€ per week. Mag dit zo maar? Voorts is gebleken dat men een jaar lang (!), zonder mij in te lichten, mijn Menzis, zorgverzekering niet heeft betaald, zonder mij hiervan op de hoogte te stellen. Er is eveneens een rechtszaak geweest hieromtrent in autustus '16, waar ik niks van wist! Mag dit zo maar?

5011 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2016 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat mag allemaal niet ZOMAAR. U w zorgverzekering moet zeker betaald worden. En een rechtzaak daarover? Hoezo? Maar het is nu al december, hebt u nadien geen toelichting gehad?

Als u klachten hebt, moet u dat eerst schriftelijk aan de bewindvoerder melden en komt u er niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij de rechter.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 23, 2016 om 00:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u straks van de bewindvoering af bent zou ik wel een financiële coach nemen.
Als u vindt dat van €74 naar €50 een kwart is gaat het nooit goedkomen het is bijna 33% en geen 25%.

mo
door mof - Dec 23, 2016 om 12:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Je zorgverzekering moet worden betaald, iedereen moet minimaal basisverzekerd zijn in NL, zo is de wet.
als uw bewindvoerder de verzekering niet betaalt kan dat alleen als er een afspraak met Menzis is zodanig dat u wl verzekerd bent.
en dat lijkt me vrij sterk.

een rechtzaak waar u niets van wist? Als u betrokken partij bent zult u op de hoogte moeten worden gehouden.

ik zou een met de bewindvoerder, of degene die hem heeft aangesteld gaan praten.

henrykeijzer
door henrykeijzer - Dec 23, 2016 om 12:53
11 Antwoorden / 1 Vragen

Best M

Ik ben zelf bewindvoerder en er zijn een aantal dingen die je moet weten

Is deze bewindvoerder via de rechtbank aangesteld?
Oftewel jij hebt een beslissing van de rechtbankwaarin dit staat en bevestigd wordt vaak ook met de reden waarom ( schulden, onvermogen, bescherming)

Ik ben gevallen tegen gekomen waarin dit niet het geval is en dan moet je onmiddelijk actie ondernemen

Want: een bewindvoerder dient ieder jaar tegenover de rechter verantwoording af te leggen over jouw financien en deze is de enige die daarover kan en mag oordelen. Dit betekend ook dat jouw schulden niet mogen toenemen

Uit jouw relaas bllijkt dat erin ieder geval iets niet kan

Normaal wordt het leefgeld bepaald vanuit het minimum loon minus vaste kosten en normaal is dat voor een alleenstaand persoon inderdaad 50 euro per week tenzij in jouw geval indicaties zijn dat dit niet kan ( ziekte o.i.d beperkingen)

Bovendien is hij verplicht indien jij daarom vraagt maandelijks met jou te overleggen c.q. te laten zien wat er met jouw geld gebeurt.
Het kan dus niet zijn dat jouw standaard vaste kosten niet betaald worden

Oftewel, hij is zwaar in gebreke te stellen.Als je mijn hulp hierbij nodig hebt ben ik graag bereid je te helpen voor zover dat mogelijk is

Henry Keijzer
Management-adviseur/bewindvoerder
[edit-redactie]

gerbera
door gerbera Dec 23, 2016 om 14:20
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe goed ook bedoeld het is niet de bedoeling hier reclame te maken voor eigen toko. Aan redactie verzocht gegevens te verwijderen

tenormin
door tenormin Dec 23, 2016 om 14:22
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, hebben we het allebei precies op dezelfde tijd gedaan. De redactie waarschuwen dan ;-)

henrykeijzer
door henrykeijzer Dec 23, 2016 om 14:33
11 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een beetje belachelijk

Mijn hulp aanbieden heeft niets met toko te maken. Ik weet uit ervaring hoe mensen door bewindvoerders behandeld kunnen worden en weet hierdoor de juiste wegen om dit soort mensen  te tackelen

Blijkbaar weten jullie niets van deze materie

tijger1
door tijger1 Dec 23, 2016 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij is Henry een vrijwilliger en heeft hij geen toko op dat gebied.

tenormin
door tenormin Dec 23, 2016 om 14:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, nee, maar er staan persoonlijke gegevens vermeld; dat is dus nooit de bedoeling hier, toch? Ik heb het niet over een toko, hoor. Dacht ik ook helemaal niet.

gerbera
door gerbera Dec 23, 2016 om 16:14
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nogmaals hoe goed ook bedoeld, het verstrekken persoonlijke gegevens zijn gewoon niet toegestaan. En of wij er wel of niets van weten, verwijzing naar instanties waar de Ts hulp kan vinden is zeer waardevol en wel toegestaan. Dus heeft u advies waar de Ts het beste terecht kan, buiten u zelf, vermeld dat. En onder een toko kun je zoveel verstaan dus ook als vrijwilliger. Ik werk ook als vrijwilliger, maar zou ik hier mijn gegevens en onderwerpen plaatsen wordt ik denk ik overspoeld door gewenste en ongewenste oproepen. Zeker als ik mijn e-mailadres er bij vermeld.

vr1944
door vr1944 Dec 24, 2016 om 10:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Gelukkig geeft de redactie geen gehoor aan dit onzinnig verzoek van een paar moraalridders met hun zelfbedachte regels .Het is aan TS in te gaan op dit aanbod.

zoekster1
door zoekster1 Dec 24, 2016 om 10:38
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wij weten inderdaad heel weinig van de materie en aangezien ts toch behoorlijk in de penarie zit ben ik blij dat hier een helpende hand van deze persoon wordt uitgestoken. Ik sluit me bij VR1944 aan (en dat gebeurt niet zo vaak ;-)) dat dit soort moraalriddergedoe hier helemaal niet op zijn plaats is.

Cookies
door Cookies Dec 24, 2016 om 11:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat in de penarie zitten, valt blijkbaar wel mee, want TS is niet geïnteresseerd in de antwoorden.

ka
door kareuter - Dec 23, 2016 om 14:11
22 Antwoorden / 3 Vragen

MHARTEN,
Advies: ga naar een rechtswinkel en leg daar de hele zaak goed uit. Zet bij voorkeur thuis al het een en ander op papier en maak, als dat kan, telefonisch een afspraak.
Succes
Kareuter

henrykeijzer
door henrykeijzer Dec 23, 2016 om 14:36
11 Antwoorden / 1 Vragen

Leuk verzonnen maar je moest eens weten hoe bewindvoerders mensen kunnen manipuleren en onder druk zetten
Blijkbaar is dit hier ook gebeurd en dan gaat " het slachtoffer" heel moeilijk naar de rechter omdat er angst bestaat dat de bewindvoerder dan nog " vervelender" wordt

tenormin
door tenormin - Dec 23, 2016 om 14:20
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@henrykeijzer, heb de redactie verzocht uw persoonlijke gegevens weg te halen. Is niet toegestaan op het forum privé gegevens neer te zetten.

gerbera
door gerbera - Dec 24, 2016 om 14:47
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft niets met moraalriddergedoe te maken, (zie reactie @henrykeijzer) maar als men graag allerlei rotzooi in de mailbox wil ontvangen vindt ik dit prima. Dus zoekt diegene die zijn persoonlijke gegevens graag de wereld in wil helpen het maar uit. Zal in het vervolg meldingen hierover achterwege laten. Maar straks niet komen klagen dat er ongewenste fanmail binnenkomt.