me
door melagiem1 Feb 19, 2019 om 07:41
Geldzaken & recht

Niet geactiveerde account bij FXVC trading

Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Afgelopen zondag las ik op de website van HP De Tijd een artikel over het Cryptohopper platform dat door Ruud Veltkamp is opgericht. Het leek mij al te mooi om waar te zijn, alleen geld in leggen en een bot zorgt voor je aan- en verkopen van cryptovaluta en de winsten stromen binnen.

Ik wilde het platform eens nader bekijken en gebruik maken van een account die je met een button op deze pagina kon openen. Gaandeweg de procedure kreeg ik steeds meer het vermoeden dat dit helemaal niets te maken had met het Cryptohopper platform. Eigenlijk heel bedriegelijk, want zo wordt het wel op de site gebracht. Ik ben de partij gaan checken via Google en FXVC blijkt gewoon een reguliere broker te zijn gevestigd op Cyprus. Geen scam of andere narigheid.

Toen dit duidelijk was heb ik de procedure om een account te openen afgebroken. Ik kreeg vrij rap daarna een e-mail of ik de account wilde activeren. Dit heb ik niet gedaan, ik heb niet op de link geklikt. De volgende dag ontving ik een e-mail van FXVC met de vraag of ik diverse vragen nog wilde beantwoorden waaronder leeftijd, beroep, wel/geen ervaring met handelen etc. Ik heb een reply gestuurd dat ik besloten had dat ik geen account wilde openen, de rekening niet geactiveerd had en de registratie heb afgebroken en dat ik niet wil handelen met het verzoek mijn gegevens te verwijderen.

Het schetste mijn verbazing dat vrij rap daarna ik een e-mail ontving met de melding dat de registratie van mijn account rond was en dat ik alleen nog mijn KYC documenten (paspoort, rijbewijs etc.) hoefde toe te sturen. Ik heb een reply gestuurd met een verwijzing naar mijn vorige e-mail.

Ze beschikken niet over mijn IBAN-nummer, creditcard gegevens, paspoort, rijbewijs etc. Niet eens mijn volledige naam, ook niet over alle gegevens die nodig zijn om een rekening te openen. Bij mijn weten heb ik geen agreement met hen en ik ben nog even in hun terms gaan spitten en daar staat dat er pas sprake is van een agreement zodra het eerste deposit is gestort en dat gaat niet gebeuren.

Mijn vraag aan jullie, kan ik dit verder gewoon negeren door niet meer te reageren? Het laatste wat ik wil is dat ik facturen ga ontvangen voor bv. het maandelijks aanhouden van een rekening van euro 20 per maand. In mijn optiek is er geen agreement omdat ik de procedure heb afgebroken, de rekening niet heb geactiveerd en ze niet beschikken over de benodige KYC documenten en antwoorden op vragen die nodig zijn. Wil het toch voor de zekerheid even checken. Bedankt alvast!

5470 6 Rapporteer

Topantwoord

pe
door peentjes - Feb 19, 2019 om 09:02
421 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij dat u het verder kan negeren. In uw geval had ik na het afbreken van de procedure ook nooit meer replies gestuurd. Want elk teken van leven leidt weer tot nieuwe reacties.

me
door melagiem1 - Feb 19, 2019 om 09:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Peentjes dank u wel voor uw reactie. U heeft inderdaad gelijk, wellicht had ik beter geen replies kunnen sturen. Ik had een reply gestuurd vanuit de gedachte, dan staat het in ieder geval op papier dat ik geen account wil. Waarschijnlijk hebben dit soort partijen daar helemaal geen boodschap aan. Dank!

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2019 om 09:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u ging het sprookje lezen en halverwege werd u bang van de boze wolf?

Voortaan uw nieuwsgierigheid in toom houden.

me
door melagiem1 - Feb 19, 2019 om 11:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1 waarom nou weer zo´n, flauwe reactie die niets toevoegt! Zeg dan gewoon niets.

costnix
door costnix Feb 19, 2019 om 12:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger1 is gewoon heel slim en trapt niet in zulke flauwekul en bedriegerij.

tdmduc
door tdmduc Feb 19, 2019 om 12:49
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou het ook gezegd kunnen hebben.... ;-)

sjjoppy
door sjjoppy Feb 19, 2019 om 13:02
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@melagiem1 U hebt het net gelezen: elk teken van leven lokt nieuwe reacties uit dus uw antwoord van 11.26u ook. :-)

me
door melagiem1 Feb 19, 2019 om 17:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

@sjoppie Humor. Ze doen hun best maar :-).

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2019 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, de winsten stromen binnen. En daar bent u dus te nieuwsgierig naar.

Topantwoord

ekiem
door ekiem - Feb 19, 2019 om 19:10
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Mijn advies is : Niet meer reageren en dit "bedrijf " blokkeren. Voor de zekerheid de correspondentie bewaren maar aangezien zij géén akkoord e.d van je hebben is er ook géén sprake van een overeenkomst. Hierbij ga ik er wel vanuit dat zij géén persoonlijke gegevens van u heeft ontvangen.

Ekiem