sa
door sanderadvies Sep 1, 2005 om 01:29
Geldzaken & recht

Onduidelijkheden, problemen met de hypotheek??

Geachte heer, mevrouw,

Heeft u vragen over uw offerte of andere vragen, ligt u in de clinch met uw hypotheek adviseur of gewoon een kleine of grote vraag,

U mag mij mailen en zal u een passend antwoord geven.

ALs erkend hypotheek adviseur wil ik u er graag VRIJBLIJVEND en zonder commerciele verwachtingen mee helpen.

ik heb zelf een eigen zaak en maak zoveel mee in een jaar dat ik graag andere mensen hiermee wil helpen.

Groeten

Sander de Loo

1323 14 Rapporteer

tetter
door tetter - Sep 1, 2005 om 08:45
174 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo hr de Loo,

Het is harstikke mooi dat u vragen wilt beantwoorden, maar volgens mij is het niet de bedoeling van dit forum om er reclame te maken.

Overigens valt het op dat er de laatste tijd wel veel hypotheek leed naar voren komt, mischien iets voor KASSA om aandacht aan te besteden in hun uitzending?

pekogi
door pekogi - Sep 1, 2005 om 10:35
143 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Sander. Dit is de tweede keer dat ik antwoord geef op een reactie van je. Nu maak je wel erg reclame voor jezelf. Daar is deze site niet voor. Nogmaals, ook een goedbedoelende "sociale" hypotheekadviseur moet aan het eind van de maand een bepaalde productie halen om de rekeningen en het eten te kunnen betalen. En ook met een eigen "zaak" ben je niet zo onafhankelijk dan je denkt. Ik hoop dat de lezers dit naar waarde weten te schatten. Overigens, voor je denkt een discussie te kunnen beginnen; ik reageer niet meer. Dat is me dit niet waard. Het allerbeste met je bedrijf.

vladja
door vladja - Sep 1, 2005 om 10:48
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Tetter en Pekogi,

Ik heb een amiltje gestuurd naar de redactie met de vraag of de acties
van sanderadvies door de beugel kunnen in deze vraag en antwoord
rubriek en hun tevens attent gemaakt op het vermelden van zijn tel.nr.
in éé van zijn antwoorden.

Het is aan de redactie om te beoordelen of dit toegestaan is.

Vladja

vladja
door vladja - Sep 1, 2005 om 10:48
8293 Antwoorden / 27 Vragen

mailtje dus

Vladja

Redacteur
door Redacteur - Sep 1, 2005 om 15:24
1068 Antwoorden / 62 Vragen

Voor alle duidelijkheid: het is zeker te waarderen als iemand wil helpen. Dus tot zover prima. Echter is de rubriek Vraag & Beantwoord er niet alleen voor de steller van de vraag, maar ook voor mensen die met hetzelfde probleem zitten.

Kortom: dat werkt alleen als vragen en antwoorden via de site lopen. Het plaatsen van telefoonnummers is ook niet toegestaan. Dus als het verder gewoon allemaal via de site verloopt is er geen enkel probleem mits er verder geen commerciele bedoelingen zijn.

sa
door sander123 - Sep 1, 2005 om 19:55
9 Antwoorden / 0 Vragen

even voor de duidelijkheid, het is in deze tijd misschien moeilijk te bevatten, maar ik wil echt graag mensen helpen.

Ik hoef er niets aan te verdienen, dat doe ik in real life al voldoende.

Als ik commerciele activiteiten wilde ontplooiien zou ik wel klanten gaan bellen voor referenties, of leads kopen om te lopen, etc.

Bedankt voor de kritische noot, maar bedoel t echt niet slecht.

Trouwens als ik de anwoorden lees van sommige wannabees denk ik eerder dat ze bang zijn om door de mand te vallen, om ook maar even de bal terug te kaatsen.

sa
door sander123 - Sep 1, 2005 om 19:56
9 Antwoorden / 0 Vragen

de eerlijkheid gebied te zeggen dat met het antwoord van het telefoonnummer deze mevrouw mij gebeld heeft en heb haar, ondanks dat er 5 adviseurs waren geweest die niks voor haar konden betekenen wel erg goed kunnen helpen.

Overigens door een doorverwijzing, dus mocht het woord commercie weer vallen, hoeft niet...

ye
door yellowwwww - Sep 9, 2005 om 15:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou sander, misschien kan je ons helpen. Zie onze vraag "t-mobile wil geen inzage geven in onze gegevens" drie vragen hierboven

BVD

M.

mi
door miss - Sep 16, 2005 om 17:58
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Sander,

Kan jij mij laten weten of ik er voordeel aan heb dat mijn nieuwe hypotheekverstrekker een fout heeft gemaakt in de offerte die ik heb ondertekend. Er staat namelijk een depotbedrag de hoger is als een depotbedrag die ze in een nieuwe offertehebben vermeld. Is een foutje van hun> Graag zou ik van een expert willen weten of dit een vordeel voor mij is?

sj
door sjaak35 - Sep 20, 2005 om 17:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

sander nhg voor een woonwagen is maar tot 60000 euro maar een nieuwe is duurder wat zijn dan de mogelijkheden??mvg sjaak

pekogi
door pekogi - Sep 22, 2005 om 13:39
143 Antwoorden / 1 Vragen

Even iets over hypotheken. Over de lineaire en de aflossingsvrije hypotheek valt niet veel te vertellen. De eerste is in de eerste jaren te duur en de tweede is over het algemeen niet zo’n groot bedrag omdat de banken zeker willen weten dat de hypotheek bij gedwongen verkoop kan worden afgelost.

Dan is er de annuiteiten hypotheek. Bij gelijkblijvende rente gedurende de hele looptijd hetzelfde bedrag per maand. Het eerste jaar betalen van rente en een klein beetje aflossen. Omdat het rentebedrag elk jaar iets minder wordt los je steeds een klein beetje meer af. In combinatie met één (of voor beiden twee) dalende risicoverzekeringen voor mij de ideale vorm van hypotheek omdat je écht iets aflost. Weet je tenminste waar je aan toe bent. Een nadeel is dat deze vorm iets duurder is dan de hypotheek-levensverzekering, en na verloop van jaren de aftrek wat minder wordt. Maar bedenk wel, ondanks alle mooie verhalen: JE BETAALT ALTIJD VEEL MEER DAN DAT JE VAN DE BELASTING TERUGKRIJGT.

En dan de hypotheek-levensverzekering. In eerste instantie een hypotheek met een levensverz. bestaande uit twee delen: 1, een spaarverz. Die er voor zorgde dat op einddatum de hypotheek kon worden afgelost. 2, Een risicoverz. Die uitbetaalde bij overlijden van de verzekeringsnemer vóór de einddatum. Slechts één van deze twee verz.(die dus in é’n polis zitten) kon dus maar uitbetaald worden. Of no. 1, of no. 2. Probleem- en risicoloos. Maar de huizenprijzen stegen veel meer dan in verhouding de inkomens. Dus moesten de banken iets anders bedenken. Aan de rente kon men niets doen, maar aan de verzekering wel. Dus werd er getornd aan de zekerheid. Minder spaarbedrag zodat je op einddatum nog een behoorlijk bedrag moest betalen, gokken met aanndelen of obligaties, waarbij de banken en aandeelhouders het meeste verdienden en de kruimels en het risico voor de klant waren. En natuurlijk nu eerst wat minder betalen en jaarlijks wat meer. Tot het niet meer betaalbaar is. Heel veel verschillende combinaties werden bedacht. En bij afkoop de volgende teleurstelling. Alleen het spaardeel leverde grond op voor afkoop, maar een groot deel van die premie wordt gebruikt voor kosten en provisies. Het is niet voor niets dat levensverzekeringsmaatschappijen een paar tienden van procenten goedkoper zijn dan de handelsbanken. Veel geld wordt verdiend met de verzekering.

Ik heb dit niet geschreven om te waarschuwen tegen het kopen van een huis. Dat is een goede zaak. Maar wel om te waarschuwen alert te zijn bij de prachtige verhalen van de hypotheekadviseurs. Het is mijn advies om voorzichtig te zijn en meerdere opties aan te vragen en te vergelijken. Heel veel succes en wijsheid.

sh
door shoarma - Apr 19, 2006 om 15:39
1 Antwoorden / 8 Vragen

je noemde een wetswijziging betreft koopsompolissen terugvorderen hoe doe ik dit in de kontrakten staat dat dit niet kan gaarne reactie m. vr gr

vladja
door vladja - Apr 19, 2006 om 15:49
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Shoarma,

Je kunt beter een nieuwe vraag stellen, dan inhaken op een heel oude vraag.

Vladja

kt
door kteeuwen - Dec 6, 2006 om 17:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Sander,

Niet iedereen weet hoe goed jij het bedoeld. Jammer.

kteeuwenwss@hotmail.com