timber_1
door timber_1 Mar 24, 2007 om 11:24
Geldzaken & recht

Onterechte Bekeuring

Hallo forumleden.

Deze week viel een envelop van CJIB in de bus.

Een bekeuring  van 50 Euro dus, met feitcode R315B (Stilstaan op trottoir/voetpad,etc).

Het feit is nu dat ik en mijn vrouw  en de auto op de plaats DELICT(R'dam-Rijnmond) nooit geweest zijn of ook maar in de buurt.

We zijn woonachtig in Brabant, en kom zelden over de Moerdijkbrug

We waren gewoon thuis. (hiervoor dus ook geen bewijs).

Er moet dus een of andere schrijffout gemaakt zijn dan wel vals kenteken(ik heb de orginele kentekenplaten nog).

Op de schikking staat mijn auto alleen omschreven met het kenteken en niet met het merk/type/kleur auto.Ik weet niet of dit normaal op een proces verbaal opgemaakt door de verbalisant ter plaatse(parkeerpolitie,etc) wel genoteerd staat. Dit zou mijn zaak bij een beroep bij de officier v justitie wel sterker maken mocht er een ander merk/type auto genoteerd staan.

Mijn vader is zo n zelfde geval ( zo n 30 jaar geleden )ook overkomen en heeft toen niet hoeven betalen.

Mijn vragen zijn:

#Wat zijn mijn kansen door een beroep te doen bij de officier v justitie of daarna kantongerecht?(denk zelf nihil)

#Is het mogelijk om een copie van het orginele proces verbaal of foto op te vragen (indien mogelijk hoe doe je dat dan)?

#Zijn er nog verdere kosten aan verbonden bij een beroep bij een kantongerecht?

#Is het aanbevolen het beroepschrift aangetekend verstuurt worden?

Bij voorbaat dank voor eventuele reacties

5055 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet zeker in beroep gaan "hoe staat waarschijnlijk op de achterkant van de beschikking"

Jaren geleden kreeg een collega van mij een bon omdat hij in arnhem door roodlivht zou zijn gereden, op een tijd dat hij in roermond op zijn werk was en zijn auto voor de deur stond.

Zijn bezwaar werd erkend om dat na onderzoek bleek dat zijn nummer op een ander automerk zat dan zijn auto.

Als er een verbaal is gemaakt moet het type auto daar in vermeld staan.

succes hans

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

De normale procedure is in dit geval;

A/ De desbetreffende officier van justitie per brief uw bezwaar kenbaar maken en dat u hem/haar verzoekt om de bewijzen in copy naar u toe te sturen, maar houdt er rekening mee dat erg veel officieren van justitie nog te lui zijn om een arm uit te steken om even een telefoontje te plegen naar de RDW of het dossier verder in te willen zien.
(en inderdaad staat dit op de achterzijde van de beschikking)

B/ Alleen als deze officier van Jjustitie uw verhaal gelooft en u heeft medegedeelt de zaak te seponeren dan hoeft u het beschikkingsbedrag niet te betalen.

C/ In de meeste gevallen echter wordt het een zaak voor de rechter te Leeuwarden. (CJIB is in die contreiën gevestigd).
Ga daar wel naar toe als u meent toch getuigen te kunnen vinden zoals uw buren die uw auto op dat tijdstip voor uw huis hebben zien staan, een bonnetje van een supermarkt, een grote aankoop die u niet zomaar op een fiets vervoert en dergelijke.
Heeft u geen enkele getuige dan zal wellicht de tocht naar Leeuwarden veel duurder uitvallen dan het betalen van de bekeuring ,hoe onterecht ook!!
Het niet op tijd betalen levert ook steeds verhogingen op en een niet verschijnen voor de rechtbank Leeuwarden zal altijd in een veroordeling uitmonden hoeveel brieven u er ook aan besteden gaat en zelfs bewijzen uwerzijds zullen bij de rechtbank volkomen worden genegeerd!

Er zijn geen kosten verbonden aan het traject OvJ-Rechtbank Leeuwarden. Pas daarna in een ingesteld hoger beroep (na de uitspraak Leeuwarden) moet wel griffierechten worden betaald bij de rechtbank in hoger beroep die dan plaats zal vinden bij een rechtbank dichter bij uw woonplaats.

Ik raad u dus aan om uw bezwaar kenbaar te maken bij de OvJ.      Wel het bedrag aan het CJIB te betalen.
Bij het binnenkomen van een behandeling rechtbank Leeuwarden uw bezwaar per brief nogmaals  maar nu daar naar toe verzonden (dossiernrs enz uitgebreid in uw brief beschreven!) dat u  ten onrechte verbaliseerd bent (omschrijving) en dat u bij een veroordeling u zich daarbij niet zal neerleggen.

Want het recht in Nederland is in vele gevallen door luie en incompetente agenten en officieren van justitie zo krom als wat.
Officieren die al vele jaren de omgekeerde bewijslast voeren terwijl zij het zijn die bewijzen zouden moeten dat u,ik, de burger een desbetreffende overtreding werkelijk zouden hebben kunnen gemaakt.

Het is ook daarom dat ik veronderstel dat de desbetreffende OvJ zich zal gaan hullen in stilzwijgen.

Sterkte!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier uit blijkt mijns inziens dat er iemand met valse nummerplaten rondrijdt.

Teken bezwaar aan maak kopieen van uw kenteken bewijs , daar op staan namelijk gegevans van uw auto zoals merk type kleur.

En stuur die aangetekend op.

johan

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

En inderdaad,

Gezien de nummerplaten waarop een 1'tje, zelfs een 2'tje is bijgevoegd moeten er wel heel toevallig veel kentekenplaten van auto's afvallen.
Want alleen al in dit stille (tuindorp) Nieuwendam waar de misdaad wel veel langs- maar er nauwelijks in komt weet ik zowieso al een 6-tal auto's en een bestelbus aante wijzen.

Het zou aardig zijn om dat gegeven eens bij die RDW te vragen want ik vermoed dat er honderdduizenden rondrijden met andermans kentekenplaten.

Ach, weet je wat!

Ik zal dit eens gaan vragen in een e-mail of fax naar hun.

Tot horens van......

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag over het aantal "verloren/gejatte"kentekenplaten inmiddels doorgespeeld naar de RDW.

Ik ben benieuwd!
U ook??

De V.V.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Grootvader je verhaal mbt de toevoeging 1 of 2 op de plaat gaat niet helemaal op want als je kentekenbewijs zoek is of je bent deel 3 kwijt moet je dublikaten aanvragen en ook dan krijg een toevoeging op je kenteken plaat dus iet alleen als de platen "verloren" zijn.

tenzij de afgifte deel 1 van voor de invoering van die regel is.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps ben wel benieuwd hoeveel platen er per jaar "verdwijnen"

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

'k Zal jullie informeren wanneer ik een antwoord van de RDW heb gekregen want ook ik ben hardstikke nieuwsgierig.

De V.V.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@grootvader. Dat 1-tje of 2-tje krijg niet alleen als je kentekenplaten van je auto "afgevallen" zijn, maar ook als je het overschrijvingsbewijs (het vroegere deel III) kwijt bent.

groet louisa2

ve
door verwijderd - Apr 20, 2007 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo forumleden

Ik heb 13-04-07 een bevestiging van mijn beroepschrift gekregen het kan nog maximaal 16 + 8 weken duren (volgens het schrijven).

Ik zal het laten weten hoe het afloopt.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2007 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het CJIB zit in ieder geval in het rechtsgebied Leeuwarden en daar zal dan ook zeer,zeer waarschijnlijk de eerste rechtzaak zijn zoals dit ook in mijn geval gebeurde terwijl dit een bekeuring was te Amsterdam!
Dus het gaat in eerste instantie niet waar een feit gepleegd zou zijn maar waar het CJIB is gevestigd.

Overigens heeft dit CJIB noch de RVD gereageerd op mijn e-mails in deze.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,het vervolg

Ik heb eergisteren bericht gehad van het CJIB (best snel)en hierin stond:

Beslissing van de officier van justitie op het door u ingestelde beroep.

Betrokkene/bemachtigde heeft aangevoerd dat in beschikking genoemde gedraging niet is verricht. Deze stelling is niet nader onderbouwd en ook anderzins is niet aannemelijk geworden dat in de beschikking genoemde gedraging niet is verricht. De officier van justitie verklaart daarom het beroep ongegrond.

Dit formulier is centraal in een geautomatiseerd proces vervaardigd en is daarom niet ondertekend.(daarom ging het snel,standard antwoord)

Er word hier met geen woord gerept over de door mij aangevraagde bewijzen zoals zijnde :kopie pv of enigerlij andere bewijzen zoals merk/type/kleur van mijn auto.

Is het CJIB/OvJ niet verplicht dit bewijs op mijn verzoek te leveren?

(wie dan wel?)

Of kan dat pas bij een schriftelijk beroep bij de kantonrechter.

Heeft iemand ervaring met een brief naar de kantorechter

Moet dit dezelfde brief zijn als die naar de OvJ is gestuurt met het verzoek om bewijzen zoals hierboven al beschreven zijn?

Voor een beroepschrift bij de Kantonrechter verwijst men mij(staat op nieuwe schikking) naar: OvJ P/a 50000 3500MJ Utrecht

Dit is het zelfde adres als waar ik mijn eerste beroep naar toe heb gestuurt!!!!!!

Komt mijn nieuw beroep op de zelfde stapel/ambtenaar als de eerste????????????

Graag uw reacties.

ve
door verwijderd - May 9, 2007 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zult eerst moeten betalen voor u kunt verzoeken naar de hoorcommissie te mogen gaan om uw verhaal te doen. Daar is uw dossier voorhanden met de foto's, als die gemaakt zijn, of anders het door de verbalisant opgemaakte proces-verbaal. Als type en kleur van uw auto niet overeenkomen met de in het proces-verbaal genoemde hebt u een goede kans. Is dat wel het geval, dan wordt het moeilijk, maar dan worden de door u ingebrachte bezwaren opnieuw in overweging genomen en in een nieuwe beschikking beoordeeld. Is die ook negatief voor u dan kunt de zaak aan de rechter doen voorleggen. Niet, zoals Grootvader meent, in Leeuwarden, maar in Rotterdam, in het qambtsgebied van de daar zetelende rechter is immers het feit gepleegd. U kuntdan verschijnen en nogmaals persoonloijkj uw verhaal doen aan de kantonrechter. Vooraf hebt u gelegenheid het dossier in te zien. Er zijn aan deze gang van zaken geen kosten verbonden. Wel als u kopieën wenst. Aangetekende verzending is niet vereist, maar geeft wel zekerheid.In ieder geval verschijnen en uw verhaal doen mt zoveel stukken als tot bewijs van uw schldeloosheid kunnen bijdragen.

Succes