Ik heb bij een dierenwebshop een bestelling geplaatst incl. € 4,95 verzendkosten. Maar tot mijn ergernis vond ik een grote enveloppe in mijn brievenbus met een begeleidend kaart van postnl over € 3.20 portokosten. Aangezien er geen afzender op de enveloppe stond hebben ze mij ervoor laten opdraaien. Hoewel ik weet waar het vandaan komt, wil degene niet reageren. Mijn vragen zijn: - wat kan ik doen om de portokosten terug te krijgen dat ik al inmiddels betaald heb? - wat kan ik doen als er weer iets in mijn brievenbus wordt gedeponeerd? Postnl wil nl. de kosten aan iemand verhalen, Terugsturen was ook geen optie omdat ik het product dringend nodig had. Is er een klachtenwebsite waar ik de internetwinkel kan vermelden? Weet iemand hier raad mee? Alvast bedankt voor de antwoorden.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Toen je die dierenwebshop aangeschreven of gebeld had met je klacht, en je gevraagd had hoe dit mogelijk was, wat was toen hun antwoord? Of heb je hun nog geen bericht gedaan?
Volgens mij is het een verzoek of u wilt betalen, als u het niet had gedaan, had het geen consequenties gehad. Het is geen verplichting Nu u al betaald heeft, krijgt u het natuurlijk niet meer terug.
Hoi gompy2, Ik heb de webwinkel al hierover gebeld en twee e-mails gestuurd maar ze verontschuldigen zich niet eens, laat staan het bedrag terug te betalen.
Aardig van je dat je die kosten voldaan hebt, maar dat had niet gehoeven. En er volgt ook geen boete als je die kosten niet betaalt. Slordig 'foutje' van die webshop om niet voldoende te frankeren. Het zou ze sieren als ze je die kosten zouden terugbetalen.
Ik heb ook zo'n kaart. PostNL werkt de indruk dat de kosten wel verschuldigd zijn en handelt daarmee onrechtmatig. U kunt deze kosten van PostNL terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaald of als schadevergoeding voor de oneerlijke handelspraktijk.
=De portokaart: U heeft post verzonden of [u]ontvangen[/u] waar onvoldoende postzegels op zijn geplakt. Wij hebben de post toch bij de geadresseerde bezorgt omdat wel begrijpen hoe belangrijk het is dat uw post op tijd komt. Wij verzoeken u om de verschuldigde verzendkosten alsnog te betalen.
[quote=alfatrion schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:43]Ik heb ook zo'n kaart. PostNL werkt de indruk dat de kosten wel verschuldigd zijn en handelt daarmee onrechtmatig. bla bla
U heeft toch kunnen lezen dat maszi de kosten kan terugkrijgen van Post Nl. Dat ze het proberen is een ander verhaal: ze schrijven zelf op de kaart: we verzoeken u ...enz; men hoeft aan een verzoek niet te voldoen.
[quote=alfatrion schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:43]Ik heb ook zo'n kaart. PostNL werkt de indruk dat de kosten wel verschuldigd zijn en handelt daarmee onrechtmatig. U kunt deze kosten van PostNL terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaald of als schadevergoeding voor de oneerlijke handelspraktijk.
[quote=De portokaart]U heeft post verzonden of [u]ontvangen[/u] waar onvoldoende postzegels op zijn geplakt. Wij hebben de post toch bij de geadresseerde bezorgt omdat wel begrijpen hoe belangrijk het is dat uw post op tijd komt. Wij verzoeken u om de verschuldigde verzendkosten alsnog te betalen.
bla bla En hoe vorder je deze kosten terug van Post.nl? Per aangetekende brief?
[quote=alfatrion schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:43]Ik heb ook zo'n kaart. PostNL werkt de indruk dat de kosten wel verschuldigd zijn en handelt daarmee onrechtmatig. U kunt deze kosten van PostNL terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaald of als schadevergoeding voor de oneerlijke handelspraktijk.
Als je van iedere realiteitszin gespeend ben wel ja.
Lijkt me toch eenvoudiger als de webshop voor de betaalde kosten opdraait.
[quote=alfatrion schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:43]Ik heb ook zo'n kaart. PostNL werkt de indruk dat de kosten wel verschuldigd zijn en handelt daarmee onrechtmatig. U kunt deze kosten van PostNL terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaald of als schadevergoeding voor de oneerlijke handelspraktijk.
[quote=De portokaart]U heeft post verzonden of [u]ontvangen[/u] waar onvoldoende postzegels op zijn geplakt. Wij hebben de post toch bij de geadresseerde bezorgt omdat wel begrijpen hoe belangrijk het is dat uw post op tijd komt. Wij verzoeken u om de verschuldigde verzendkosten alsnog te betalen.
bla bla
Inderdaad: bla, bla. Wat een geklets! Getuigt van weinig realiteitszin (zoals je meeste antwoorden)
[quote=zoekster schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:55][quote=alfatrion
bla bla En hoe vorder je deze kosten terug van Post.nl? Per aangetekende brief? Mobiele eenheid? Terrifying Terrorist? Tjongejonge... En ook nog een claim tot schadevergoeding ook nog... Brammetje Moszko moet maar gauw weer zijn ambt terugkrijgen...
Hoi, bedankt allemaal voor jullie antwoorden. De webshop heet trouwens vetshop.nl en is onderdeel v/d dierenartspraktijk Dierenzorggroep.nl te Leerdam. Ik heb de assistentes aan de lijn gehad maar ze doen het af met "het paste toch door de brievenbus". Op de e-mails reageren ze niet, ik vind dit schandelijk en heel onprofessioneel. Ik wil ze op een klachtensite aanmelden om andere mensen hiervoor te waarschuwen.
Weet iemand zo'n klachtensite?
Hoe ik het bij de Post terug kan krijgen weet ik niet, maar ik weet nu wat ik als brave burger niet meer moet doen!
Het paste door de brievenbus, nou én? Je hebt brievenbuspost van €3,84! Plakken ze dan overal een postzegel van 64 cent op en verder bekijkt de klant het maar?
Je kunt het nog op klacht.nl plaatsen of klachtenkompas.nl van de consumentenbond. Ze zijn helaas niet aangesloten bij thuiswinkel.org, anders had je daar terecht gekund. Hoewel... het schijnt dat ze evengoed nog wel eens willen bemiddelen, dus je kunt het altijd proberen.
Maar stuur die lui nog eens een mail en zeg dat je met je klacht op het Kassaforum staat. Dat wil nog wel eens helpen. Het is niet dat het bedrag giga is, maar deze webshop moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen tov zijn klanten.
Het briefpakje paste door de brievenbus, zoals u aangeeft. Was het pakket wel gefrankeerd toen u het ontving, want € 8.15 voor een normaal verzonden briefpakje is wel heel erg veel. Standaard verzending kost maximaal € 3.84 voor max. 2 kg. Weet u zeker dan de naheffing van POSTNL niet over een ander door u ontvangen brief of briefpakje gaat, deze naheffing komt meestal een paar dagen na ontvangst van het betreffende poststuk.
Trouwens, zoals hier al eerder is aangegeven, hoeft u op het verzoek van POSTNL niet te reageren en/of te betalen. Meestal stopt een verzoek tot betaling na twee pogingen. Uw geld terugkrijgen zal u nooit en te nimmer lukken, in dit geval zult u uw verlies moeten nemen. Een goede leer voor een volgende keer !!
[quote=maszi schreef op zondag 22 jun 2014, 09:52]
Weet iemand zo'n klachtensite?
Hoe ik het bij de Post terug kan krijgen weet ik niet, maar ik weet nu wat ik als brave burger niet meer moet doen!
Dat heeft u mijn eerdere verwijzing niet gelezen. U helpt het niet meer omdat u al betaald heeft, maar op dat kaartje stond een nummer plus een telefoonnummer als u het er niet mee eens was. Zo had u het terug kunnen krijgen, alleen, dat is nu te laat. Maar als u (voor nu en misschien in de toekomst) geen linken leest, tja, dan kan men net zo goed niet antwoorden.
.......Ik heb de assistentes aan de lijn gehad maar ze doen het af met "het paste toch door de brievenbus"......
Dat kan, maar dan moeten ze het wel voldoende frankeren! Je heb verzendkosten betaald (meer dan achteraf nodig bleek) en dan doen ze er nog te weinig postzegels op ook?!
Die 3,20 moet de Vetshop.nl terug storten op je rekening. Zo doe je dat als je een fatsoenlijke shop bent. Ik heb de Vetshop.nl inmiddels op dit topic geattendeerd.
[quote=tenormin schreef op zondag 22 jun 2014, 11:21] Dat heeft u mijn eerdere verwijzing niet gelezen. U helpt het niet meer omdat u al betaald heeft, maar op dat kaartje stond een nummer plus een telefoonnummer als u het er niet mee eens was. Zo had u het terug kunnen krijgen, alleen, dat is nu te laat. Maar als u (voor nu en misschien in de toekomst) geen linken leest, tja, dan kan men net zo goed niet antwoorden.
Waar jij naar verwijst, daar is de afzender bekend, dus had Post.nl de kosten in rekening kunnen brengen bij de afzender. Hier was de afzender onbekend.
En wie is verantwoordelijk als bleek dat er lijmresten van verdwenen zegels op je pakje of brief zaten....?
Ja, de machines die de post sorteren werken zo hard dat ze wel eens zegels eraf plukken als ze niet tot in de puntjes goed geplakt zijn.
Vette handen en je kreeg een zegel met losse ezelsoor en die vliegen er regelmatig af en op einde van de dag hebben ze flink wat gevonden zegels.....
Daarom hoef je niet te betalen want hun machines en matig plakkende zegels zijn de echte oorzaak dat van 90% die tekort frankeerde door hun zelf zijn veroorzaakt.
Zolang ze de dagelijks gevonden zegels niet oplossen is er geen bewijs of er tekort geplakt was bij aanbieden.
De plaatselijke bezorgen ziet dit en mag er een kaart bij doen maar betalen hoeft niet omdat een rechtszaak om dit binnen te halen teveel kost en ze wegens gebrek aan bewijs en tevens de vele gevonden zegels er zelf ook wel enkele in het sorteercentrum gevonden exemplaren op hadden kunnen doen....
Zelf even de post wegen en meten (= weten), dan weet u of de extra kosten terecht zijn.
Uiteraard heeft PostNL het liefst dat u hun, veel te dure, 0900 nummer gaat bellen. Aangezien aan de post zelf niets meer verdienen, wat gek als je de prijzen jaarlijks met 10 procent opschroeft en de klantenservice met 33,33 procent terug schroeft..
[quote=maszi schreef op zondag 22 jun 2014, 09:52]Hoi, bedankt allemaal voor jullie antwoorden. De webshop heet trouwens vetshop.nl en is onderdeel v/d dierenartspraktijk Dierenzorggroep.nl te Leerdam. Ik heb de assistentes aan de lijn gehad maar ze doen het af met "het paste toch door de brievenbus". Op de e-mails reageren ze niet, ik vind dit schandelijk en heel onprofessioneel. Ik wil ze op een klachtensite aanmelden om andere mensen hiervoor te waarschuwen.
Weet iemand zo'n klachtensite?
Hoe ik het bij de Post terug kan krijgen weet ik niet, maar ik weet nu wat ik als brave burger niet meer moet doen! Grappig, van hun site. Lachen hoor, echt...
Voorwaarden Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle leveringen en diensten van Dierenzorggroep Lek en Linge bij de uitvoering van opdrachten die niet afkomstig zijn van zakelijke klanten of bedrijven. Afwijkende en/of aanvullende overeenkomsten moeten uitdrukkelijk schriftelijk zijn bevestigd door Dierenzorggroep Lek en Linge; dit geldt ook wanneer wordt afgezien van de eis tot schriftelijke bevestiging. Levering vindt alleen plaats binnen Nederland.
Herroepingsrecht
In Nederland geldt een wettelijk vastgelegde zichttermijn van 7 werkdagen. Binnen deze termijn kunt u de bestelling zonder opgave van redenen annuleren. Dit kunt u schriftelijk doen (een e-mailbericht naar info@vetshop.nl is voldoende) of door de producten retour te zenden. Retourneer de producten binnen de gestelde termijn aan:
Dierenkliniek Leerdam Parallelweg 3 4143 LA Leerdam
Zorg ervoor dat het pakket voldoende is gefrankeerd om strafport te voorkomen. Mochten de producten beschadigd of gebruikt zijn, dan wordt u daarvoor een wettelijk vastgesteld bedrag in rekening gebracht. U kunt dit voorkomen indien u de producten uitsluitend test zoals u dat in een winkel zou doen, en ongebruikt en in de originele verpakking retourneert.
=tenormin schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:53: Dat ze het proberen is een ander verhaal: ze schrijven zelf op de kaart: we verzoeken u ...enz; men hoeft aan een verzoek niet te voldoen.
Een verzoek kan ook gedaan worden uit beleefdheid. PostNL wekt de indruk door het te hebben over verschuldigde portokosten. Daardoor kan de indruk ontstaan dat er daadwerkelijk betaald moet worden.
=zoekster schreef op zaterdag 21 jun 2014, 19:55: En hoe vorder je deze kosten terug van Post.nl? Per aangetekende brief?
Dat doe je op dezelfde manier als dat je de kosten vordert van de webshop.
=diumenge schreef op zaterdag 21 jun 2014, 20:14: Lijkt me toch eenvoudiger als de webshop voor de betaalde kosten opdraait.
Het eenvoudigste is om deze kosten te krijgen van een partij die deze kosten vrijwillig wilt betalen.
[quote=gompy2 schreef op zondag 22 jun 2014, 17:28]
Zorg ervoor dat het pakket voldoende is gefrankeerd om strafport te voorkomen. Mochten de producten beschadigd of gebruikt zijn, dan wordt u daarvoor een wettelijk vastgesteld bedrag in rekening gebracht. U kunt dit voorkomen indien u de producten uitsluitend test zoals u dat in een winkel zou doen, en ongebruikt en in de originele verpakking retourneert.
Dat is wel het toppunt! Ze weten dus heel goed dat ze zelf ook niet zuiver bezig zijn.
[quote=zoekster schreef op zondag 22 jun 2014, 17:52] Dat is wel het toppunt! Ze weten dus heel goed dat ze zelf ook niet zuiver bezig zijn. Dat denk ik ook. Maar Corola.83 heeft ze al een melding gedaan over dit topic, en zo hoort het ook. Dat is ook de kracht van consumentenforums, als er een koppeling wordt gemaakt naar de beklaagde partij, maar vooral van klachtensite's. Klachtensite's doen bijna altijd een melding aan een beklaagde partij, opdat die hun weerwoord kunnen geven, en meestal is het opgeloste aantal klachten aardig hoog. Men onderschat internet vaak, en met name dee ondernemers die er een zooitje van denken te kunnen maken. Het werkt ook verder. Is het aantal opgeloste klachten op een klachtensite jegens een bepaalde ondernemer hoog, geeft dat ook meer vertrouwen richting de consument is mijn mening. "Als er klachten zijn, dan worden ze in ieder geval goed opgelost". Ziet men op een klachtensite dat er totaal geen reactie's komen van een beklaagde partij, nodigt dat niet echt uit om daar iets te kopen, tenminste ik zou zeker mijn bedenkingen hebben.
Bedankt voor jullie meedenken en goede tips. Ik laat het echt niet hierbij zitten, al gaat het om een klein bedrag, het is meer een principekwestie. Ik ga ze zeker aanmelden bij klachtenkompas.nl en klachten.nl.
Diumenge, je zegt het goed, er was maar een postzegel geplakt en nee, niets is afgevallen! Ik denk dat het niet zozeer slordigheid was maar dat het met opzet gedaan is. Het kan ze toch niet schelen!
Carola.83 jij ook bedankt dat je vetshop.nl op dit topic hebt geattendeerd.
Ja gompy2, ze besteden heel veel woorden aan hun voorwaarden en weten heel goed hoe het moet, maar zelf houden ze zich er niet aan. Echt een lachertje.
Misschien moeten ze op die manier wat bijverdienen. Zielig hoor. Ik heb er ook aan gedacht hen opnieuw een e-mail te sturen over de vermelding bij Kassa forum en andere klachtensites. Ik heb zo'n vermoeden dat ze mijn e-mails als spam hebben gemarkeerd. Zo krijgt de dierenarts het niet te zien
Ik heb ook in zo'n situatie gezeten. Ik had bij q-park een stallingsgarage aangevraagd. Telefonisch afgesproken dat ik binnen een week tijd een vignet zou ontvangen. Ik kreeg toen een welkomstbrief voldoende gefrankeerd overigens en de parkeer vignet maar zonder postzegels erop. Ondanks dat de afzender naam, adres en logo erop stond kreeg ik ook nogeens een portokosten kaartje van postnl die ik moest betalen ik geloof 82 eurocent. Dit heb ik echter niet gaan. Qpark gebeld en ze vertelden dat ik het verplicht moet betalen als ontvangende partij. Niet mee eens natuurlijk dus heb ik postnl gebeld. Het nummer staat ook op het kaartje. Situatie uitgelegd en mij werd verteld dat ik deze kosten niet hoef te betalen. Financieel/Administratief was alles correct geregeld binnen 2 minuten tijd. Ik heb dat portokosten kaartje opgestuurd naar qpark zoals de postnl medewerker mij adviseerde. Wel een kopie gemaakt voor eigen administratie!
Ik heb overigens niets meer gehoord van qpark. Inmiddels 2 jaar verder en ook geen excuses gehoord.
Je zou postnl kunnen bellen en het bedrijf aansprakelijk kunnen stellen want bij particulieren post moet je het wel zelf betalen maar krijg je het van een bedrijf dan draait het bedrijf ervoor. Dat is wat de postnl medewerker mij vertelde.
Dat is wel jammer maar u weet wie de afzender ervan is begreep ik. Wellicht kunt u postnl bellen en proberen. Misschien regelen zij het ook financieel/administratief voor jou? Ook al stond het adres bij mij er wel op. Als het lukt dan heb je geluk en ben je direct van af.
[quote=vinay schreef op maandag 23 jun 2014, 13:58]Je zou postnl kunnen bellen en het bedrijf aansprakelijk kunnen stellen want bij particulieren post moet je het wel zelf betalen maar krijg je het van een bedrijf dan draait het bedrijf ervoor. Dat is wat de postnl medewerker mij vertelde. Dat klopt niet. Het maakt niet uit of de afzender een bedrijf of particulier is. Het is niet de ontvanger, maar de afzender die een overeenkomst heeft gesloten met PostNL. Daarom is alleen de afzender betalingsplichtig.
Dat is wat de postnl medewerker mij telefonisch heeft verteld. Ik heb op inet gezocht en je hebt inderdaad gelijk. Onderstaand Text komt van postnl website.
Ontvangt u binnenlandse post waarop geen of niet genoeg postzegels zijn geplakt? Als de afzender niet bij ons bekend is, dan vragen we ú daarvoor te betalen. Indien de afzender bekend is worden de kosten bij de afzender in rekening gebracht.
Altijd zal het poststuk worden verzonden. Dat doen we om vertraging van de post te voorkomen. U kunt ondergefrankeerde post weigeren. U hoeft dan de verschuldigde kosten niet te betalen.
Hoe had ik het kunnen weigeren, het was al in mijn brievenbus gedeponeerd. Maar dan nog, dan was ik mijn bestelling ook kwijt. Bovendien had ik de afzender er zelf op moeten zetten en ze hadden het tegen mij kunnen gebruiken....Ik laat me niet meevoeren in hun lage energie! Want eerlijkheid duurt het langs. Ze gingen er vanuit dat ik het niet terug zou sturen, aangezien ik het dringend nodig had. En al had ik het teruggestuurd was ik nog meer geld kwijt. Want als ik het niet gefrankeerd had, hadden ze het weggestreept met de portokosten van mij en of ik het geld voor de producten terug zou krijgen is daar ben ik ook niet zo zeker van. Ik vertrouw ze voor geen meter en wil ook nooit meer iets met ze te maken hebben.
[quote=vinay schreef op maandag 23 jun 2014, 13:56]Niet mee eens natuurlijk dus heb ik postnl gebeld .... Ik heb dat portokosten kaartje opgestuurd naar qpark zoals de postnl medewerker mij adviseerde. Zo ziet PostNL het graag, verdienen ze toch 3 keer i.p.v. één keer aan één en dezelfde brief.
[quote=vinay schreef op maandag 23 jun 2014, 18:12]Port Betaald-post die via een oranje brievenbus van PostNL is verstuurd. Echter is het onmogelijk dit te constateren.
Heh heh, het heeft gewerkt! Ze hebben hun excuses aangeboden en het geld teruggestort. Bij deze wil ik nogmaals iedereen bedanken voor alle steun en tips.
Aangezien ik geen opdrachtgever ben zou ik ook niet betalen. :-)
=mein33 schreef op zondag 22 jun 2014, 10:26: Het briefpakje paste door de brievenbus, zoals u aangeeft. Was het pakket wel gefrankeerd toen u het ontving, want € 8.15 voor een normaal verzonden briefpakje is wel heel erg veel. Standaard verzending kost maximaal € 3.84 voor max. 2 kg.
Waar haal jij die verzendkosten van €3.84 vandaan. Dat zijn portokosten, en dat is iets anders als verzendkosten. ;-)
Gel nagelak kan een allergie veroorzaken. Is dit alleen voor nagellak waar je een lamp bij gebruikt of ook voor bijvoorbeeld Opi Infinite Shine. Het lijkt erop dat hier ook bepaalde ingredienten in zitten die niet goed zijn. Dus gaat het alleen om de nagellak samen met de lamp of gaat het puur om de ingredienten?
Lees meer
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing
-
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer