gerbera
door gerbera Sep 14, 2014 om 11:07
Geldzaken & recht

Onvolledige informatie

In het kassaprogramma wordt gesproken over het betalen van vermogensbelasting bij een bedrag van € 21.139. Wat er helaas niet bij verteld is dat dit gaat om spaargeld vamn alleenstaande. Voor gehuwde is dit bedrag het dubbele nml € 42.278. Mogelijk dat mensen op het verkeerde been zijn gezet. Dit had best wel even vermeld kunnen worden.

1036 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2014 om 11:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gerbera,

Dat is juist.
Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Sep 14, 2014 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En voor bejaarden met weinig inkomen is de vrijstelling tot op heden nog veel meer.

Maar ze kunnen natuurlijk niet alle regels behandelen.

Er werd namelijk ook niet verteld dat die bijtelling van vermogen invloed heeft op de zorgtoeslag.

zw
door zwaardvis - Sep 14, 2014 om 12:56
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 14 sep 2014, 12:37]Er werd namelijk ook niet verteld dat die bijtelling van vermogen invloed heeft op de zorgtoeslag.
Alles wat boven de vrijstelling komt zorgt inderdaad ook voor een lagere zorgtoeslag. Immers die 4% wordt tot je inkomen gerekend dat de hoogte van de toeslagen bepaalt. En heb je meer dan 80.000 boven de vrijstelling krijg je zelfs helemaal geen zorgtoeslag meer. Ook al heb je géén Box1 inkomen en is je fictieve rente je enige inkomen.....

zw
door zwaardvis - Sep 14, 2014 om 13:00
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En ik durf te wedden dat dat binnen 12 jaar ook voor de AOW gaat gelden... Misschien niet 80.000 maar 120.000 of zo. Mark my words. Immers de PvdA vindt 120.000 een gigantisch vermogen ook al heb je daar 40 jaar voor gewerkt. Behalve als ze het jaarlijks aan TV presentatoren mogen uitdelen, dan is het peanuts....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 14, 2014 om 16:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zondag 14 sep 2014, 13:00]Immers de PvdA vindt 120.000 een gigantisch vermogen ook al heb je daar 40 jaar voor gewerkt. Behalve als ze het jaarlijks aan TV presentatoren mogen uitdelen, dan is het peanuts....
Kijk jij wel een beetje uit waar je dit zegt! ;-) Vara (NPsO) = PvdA bolwerk.
Die nemen het meestal niet zo nauw met de waarheid (bron; het internet) zie ook opmerking van TS.

Onderstaande reacties dadelijk (niet van jou dus zwaardvis, aangezien jij weet hoe het precies zit) "wat een onzin kraam jij weer uit lekkerisdat" Ga hier maar eens lezen dan.
En inderdaad dat noemen ze ook wel...

Overigens vond ik het optreden van de heer Hans Peters (Director Corporate Development Nederlandse Spoorwegen, wtf!?) pas echt tenenkrommend, met zijn nietszeggende woorden en bovenal zijn minachtend lachje, van wij, de NS, heeft de macht en wij maken klanten het zo ongerieflijk mogelijk.

pi
door pieterwolters - Sep 14, 2014 om 19:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zondag 14 sep 2014, 13:00]En ik durf te wedden dat dat binnen 12 jaar ook voor de AOW gaat gelden... Misschien niet 80.000 maar 120.000 of zo. Mark my words. Immers de PvdA vindt 120.000 een gigantisch vermogen ook al heb je daar 40 jaar voor gewerkt. Behalve als ze het jaarlijks aan TV presentatoren mogen uitdelen, dan is het peanuts....

De gemiddelde VARA coryfee komt daarvoor z'n bed niet uit.... ;-)

van leyden
door van leyden - Sep 14, 2014 om 19:54
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Voor de waardevermindering van je spaargeld kan je ook een goeie kluis kopen.

van leyden
door van leyden - Sep 14, 2014 om 20:07
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Nederland is ziek.

Duizenden zorgverleners komen op straat te staan en de directies zijn alleen maar bezig om hun salarissen nog hoger op te krikken. Want die stijgen altijd. Crisis of geen crisis. Liever 1 grote opvreter, dan duizend mensen een baan is het motto.
We sterven van de buitenlandse werknemers en alles met een uitkering moet straks ook "wat gaan doen voor de maatschappij". Dat zal straks de ultieme smoes worden van de gemeentes, als ze zelf de bijstand moet gaan betalen.
Wat erop neerkomt dat ze zo n beetje hetzelfde werk gaan doen. (zorgverleners worden mantelzorgers)
De ventjes motten gaan schoffelen of papier prikken, dat scheelt ook weer een zooitje ambtenaren.
Onze boerenslimme overheid...

We dwalen af. Het ging dus om spaargeld.
Gewoon heel simpel, haal alles eraf. Dat doe je toch altijd als iets geld kost? Dan stop je ermee/
Bovendien ben je dan "arm" . Kunnen ze je later ook niet extra plukken.

gompy2
door gompy2 - Sep 14, 2014 om 23:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 14 sep 2014, 19:36][quote=zwaardvis schreef op zondag 14 sep 2014, 13:00]En ik durf te wedden dat dat binnen 12 jaar ook voor de AOW gaat gelden... Misschien niet 80.000 maar 120.000 of zo. Mark my words. Immers de PvdA vindt 120.000 een gigantisch vermogen ook al heb je daar 40 jaar voor gewerkt. Behalve als ze het jaarlijks aan TV presentatoren mogen uitdelen, dan is het peanuts....

De gemiddelde VARA coryfee komt daarvoor z'n bed niet uit.... ;-)
Inderdaad, belachelijk, schandalig.
Als je leest wat die uitvreters betaald krijgen, waar mijn geld ook bij zit, en als je die programma's/eeuwige herhalingen ziet die men er voor terug krijgt dan zakt je daar de broek helemaal van af.
Op 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage afgeschaft, en worden de programma's van de publieke omroepen uit de belastingopbrengsten betaald.
Omroepbudget niet meer op basis ledenaantal is funest, men hoeft zich er niet voor in te spannen, en men kan elkaar douceurtje toeschuiven zoveel als dat men zelf wil en goeddunkt.
Alleen de top van de Vara al:

Matthijs van Nieuwkerk
Jaar: € 502.968,00
Maand: € 41.914,00
Week: € 10.059,00
Dag: € 2.011,00

Paul de Leeuw
Jaar: € 455.000,00
Maand: € 37.916,00
Week: € 9.100,00
Dag: € 1.820,00

Jeroen Pauw
Jaar: € 240.000,00
Maand: € 20.000,00
Week: € 4.800,00
Dag: € 960,00

Paul Witteman
Jaar: € 181.000,00
Maand: € 15.083,00
Week: € 3.620,00
Dag: € 724,00

Dit zijn alleen al de vier bekendste van de Vara, als ik nog verder ga met die lijst van grootverdieners bij alle publieke omroepen, en die lijst is groot, allemaal van internet, dan begin ik spontaan te janken achter m'n toetsenbord van kwaadheid, want mijn geld zit daar ook bij...

Deze reactie zal morgen wel weer weggejorist zijn maar daar kan ik wel om slapen..