Had het niet verwacht maar ook hier in Groningen komt het steeds vaker voor. Vandaag post ontvangen wat opengescheurd was en de inhoud (gevouwen kerstkaart met daarin geldbedrag) is weg. Kortom er werd een toegetakelde envelop bezorgd door postNL. Een klacht ingediend zoals velen waar niets mee gedaan wordt. Vandaar dat ik hier mijn verhaal wil delen.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Is het mogelijk dat de post (er gaat genoeg fout) fout bezorgd is en geopend met zonder geld bij jou in de brievenbus gedaan is? Ik neem aan dat post.nl (hoeveel fouten ze ook maken) niet bewust een enveloppe opent, het geld eruit haalt en dan vrolijk de geopende enveloppe bezorgt. Overigens, is het te bewijzen dat er geld meezonden is? Want, met alle respect, zeggen dat het zo is, is nog geen bewijs. En als het zo is, is het een risicovolle manier om geld te versturen, een bankoverschrijving is toch een stuk veiliger, dacht ik.
[quote=dhr.j.vdb schreef op vrijdag 30 dec 2011, 15:57]Had het niet verwacht maar ook hier in Groningen komt het steeds vaker voor. Vandaag post ontvangen wat opengescheurd was en de inhoud (gevouwen kerstkaart met daarin geldbedrag) is weg. Kortom er werd een toegetakelde envelop bezorgd door postNL. Een klacht ingediend zoals velen waar niets mee gedaan wordt. Vandaar dat ik hier mijn verhaal wil delen.
Dit zijn incidenten dat een geopende envelop in je brievenbus beland. Waarom geld sturen bij een "kerst" kaart wetende dat er vele per ongeluk in de verkeerde brievenbus belanden vanwege de drukte.
Ook ik heb al post van de buren opengemaakt daar ik niet goed heb opgelet en deze brief tussen mijn brieven zat. Gewoon dicht plakken en bij het juiste adres afleveren of in een brieven bus gooien
Voor hen die geld meesturen bestaat de mogelijkheid als je deze brief tegen het licht houd kan zien dat er geld in zit. Als je dan toch geld via de post wilt versturen, wikkel de biljetten in ondoorzichtig papier of zoiets dat deze niet zichtbaar zijn als je ze tegen het licht houdt.
Nooit per post geld versturen, er werd 25 jaar geleden al voor gewaarschuwd. Het blijft mensenwerk en de verleiding is er altijd. Een poststuk gaat door meerdere handen, dus het risico is er altijd.
@haarp. Vroeger stuurde mijn oma - ja, ja, daar komen de verhalen! - altijd geld op en deed dat in een wenskaart terwijl het geld daarin tussen carbonpapier zat. Dat was zo werd mij gezegd opdat men niet kon zien dat er geld in de envelop meegestuurd werd. Is die methode in de vergetelheid geraakt?
[quote=zwemmer schreef op zaterdag 31 dec 2011, 11:59]@haarp. Vroeger stuurde mijn oma - ja, ja, daar komen de verhalen! - altijd geld op en deed dat in een wenskaart terwijl het geld daarin tussen carbonpapier zat. Dat was zo werd mij gezegd opdat men niet kon zien dat er geld in de envelop meegestuurd werd. Is die methode in de vergetelheid geraakt?
@ooparry, Ben en jij er ook al zo een die de site nodig heeft om laf om zich heen te blaffen? Ik vroeg dus of die onschuldige truc met het carbonpapier bekend is, want dat was heel verstandig.
"Vroeger stuurde mijn oma", ja inderdaad, vroeger was het moeilijker om geld aan iemand te sturen/geven (postwissel enz) en kwam de post ook vaker aan. Nu kan je geld versturen in de spreekwoordelijke muisklik en komt het zeker aan. En dat laatste kan je van de post heden ten dage niet meer zo zeker stellen ..................... Als de postbode's al nederlands kunnen lezen moeten ze ook nog hun leesbril opzetten èn ook nog eens de post in de juiste brieven doen, en dat is kennelijk ook een vak apart.
Bovendien, waar koop je tegenwoordig nog carbonpapier?
[quote=zwemmer schreef op zaterdag 31 dec 2011, 13:03]@ooparry, Ben en jij er ook al zo een die de site nodig heeft om laf om zich heen te blaffen? Ik vroeg dus of die onschuldige truc met het carbonpapier bekend is, want dat was heel verstandig.
In de afgelopen 2 weken ook 3 keer post ontvangen die open gemaakt is, in het verleden nooit geen last van gehad met de vaste postbode. Waardeloos die Postnl !
[quote=despuiter schreef op zaterdag 31 dec 2011, 14:56]In de afgelopen 2 weken ook 3 keer post ontvangen die open gemaakt is, in het verleden nooit geen last van gehad met de vaste postbode. Waardeloos die Postnl !
Is dit het eerste jaar dat er bij jou drie brieven werden geopend?
Laat mij het anders aan je uitdrukken. Jij zegt "In de afgelopen 2 weken ook 3 keer post ontvangen die open gemaakt is, in het verleden nooit geen last van gehad met de vaste postbode. Waardeloos die Postnl !"
Dit kunnen ook kaarten zijn die per abuis verkeerd zijn afgeleverd. Als mijn vrouw een stapeltje kaarten uit de brieven bus haalt scheurt ze soms ook per ongeluk een verkeerde envelop open.
Conclusie: je mag blij zijn dat er nog mensen zijn die deze kaarten aan het juiste adres afleveen.
Idd. mijn oma deed dit vroeger ook doch mijn ouders hadden het geld er al uitgehaald alvorens ik de brief kreeg. Of dit carbonpapier was weet ik niet meer. Een beetje nostalgie ... van voor in de jaren zeventig.
[quote=haarp schreef op zaterdag 31 dec 2011, 21:51][quote=despuiter schreef op zaterdag 31 dec 2011, 14:56]In de afgelopen 2 weken ook 3 keer post ontvangen die open gemaakt is, in het verleden nooit geen last van gehad met de vaste postbode. Waardeloos die Postnl !
Is dit het eerste jaar dat er bij jou drie brieven werden geopend?
Laat mij het anders aan je uitdrukken. Jij zegt "In de afgelopen 2 weken ook 3 keer post ontvangen die open gemaakt is, in het verleden nooit geen last van gehad met de vaste postbode. Waardeloos die Postnl !"
Dit kunnen ook kaarten zijn die per abuis verkeerd zijn afgeleverd. Als mijn vrouw een stapeltje kaarten uit de brieven bus haalt scheurt ze soms ook per ongeluk een verkeerde envelop open.
Conclusie: je mag blij zijn dat er nog mensen zijn die deze kaarten aan het juiste adres afleveen.
Correctie het waren er 4 volgens mijn vrouw en niet 4 in 1x maar op verschillende dagen. Conclusie: Waardeloos die Postnl Het adres staat er duidelijk op dus 4 verkeerd bezorgen is ook ......
Ik raad je aan een schriftelijke klacht in te dienen bij Post.nl, ondergetekent door meer mensen bij jou in de buurt en postcode met een idem probleem.
Loopt de communicatie met Post.nl niet naar behoren raad ik je aan een gegronde klacht in te dienen bij consuWijzer
Rouwkaart van kennisje twee dagen na de begrafenis ontvangen; notabene in dezelfde regio als wij wonen... we waren zeker naar deze begrafenis gegaan als we van het overlijden hadden geweten. Dank Post.nl !!! Daarentegen een kerstkaart van een kennis ontvangen die ongefrankeerd was (mogelijk de postzegel eraf geschoven in de sorteermachine) Twee grote kaarten met het bevel 92 cent aan zegels te plakken voor deze ene kleine kerstkaart en op te sturen naar Post.nl. Stond op beide kaarten dezelfde code. Alweer reuze bedankt Post.nl.
Mag ik hier mijn bijdrage in Vraag en Antwoord herhalen? Het is vandaag nog relevanter geworden.
De postbezorging is ook hier heel erg slecht, ik heb bij KPN, TNT, POST NL enz. veel klachten daarover gemeld. De laatste keer werd me gezegd dat ik het allemaal zou verzinnen en dat ze niet meer op mijn klachten zouden reageren! Als het te vaak fout gaat mag je er dus niets meer van zeggen. Overigens maakt het niet veel uit, er is nog nooit een klacht opgelost.
Vorige week kreeg ik een correct geadresseerde brief waarbij op de printregel onder op de envelop het verkeerde huisnummer geprint was, dus een ander nummer dan op de envelop stond. De machine maakt dus een fout. Ik heb het bij toeval gezien, waarschijnlijk is dit wel vaker gebeurd. Ik probeerde dit door te geven aan POST NL maar ze weigeren glashard om hiervan een melding te maken.
Vandaag ontdekte ik dat op 18 januari een envelop met daarin een luister-cd en pakje kaarten aan mij is verstuurd en niet is bezorgd, tenminste niet bij mij..
En ik heb ook al eens een opengescheurde envelop gekregen, waarvan de inhoud weg was. Hierbij was het duidelijk dat het bij de post was gebeurd, want er zat een briefje bij waar dat op stond.
Ik word er helemaal wanhopig van, ik kan niets doen, want klachten nemen ze niet aan. En niet alleen cadeautjes en bestellingen komen niet aan, ook mijn hele privacy ligt op straat want bankafschriften en persoonlijke brieven zijn in het verleden meermalen verdwenen.
[quote=donna schreef op maandag 30 jan 2012, 22:31]Mag ik hier mijn bijdrage in Vraag en Antwoord herhalen? Het is vandaag nog relevanter geworden.
De postbezorging is ook hier heel erg slecht, ik heb bij KPN, TNT, POST NL enz. veel klachten daarover gemeld. De laatste keer werd me gezegd dat ik het allemaal zou verzinnen en dat ze niet meer op mijn klachten zouden reageren! Als het te vaak fout gaat mag je er dus niets meer van zeggen. Overigens maakt het niet veel uit, er is nog nooit een klacht opgelost.
Vorige week kreeg ik een correct geadresseerde brief waarbij op de printregel onder op de envelop het verkeerde huisnummer geprint was, dus een ander nummer dan op de envelop stond. De machine maakt dus een fout. Ik heb het bij toeval gezien, waarschijnlijk is dit wel vaker gebeurd. Ik probeerde dit door te geven aan POST NL maar ze weigeren glashard om hiervan een melding te maken.
Vandaag ontdekte ik dat op 18 januari een envelop met daarin een luister-cd en pakje kaarten aan mij is verstuurd en niet is bezorgd, tenminste niet bij mij..
En ik heb ook al eens een opengescheurde envelop gekregen, waarvan de inhoud weg was. Hierbij was het duidelijk dat het bij de post was gebeurd, want er zat een briefje bij waar dat op stond.
Ik word er helemaal wanhopig van, ik kan niets doen, want klachten nemen ze niet aan. En niet alleen cadeautjes en bestellingen komen niet aan, ook mijn hele privacy ligt op straat want bankafschriften en persoonlijke brieven zijn in het verleden meermalen verdwenen.
Bovenstaande is mij zeer bekend. Je staat met de rug tegen de muur. In hoeverre worden klachten serieus genomen!?
Er is een Geschillencommissie Post, maar daar kun je alleen als afzender een klacht indienen, ze willen met de geadresseerde, dus de benadeelde partij, niets te maken hebben. Typisch PostNL. Voor wie het wil weten:
Koninklijke PostNL BV Postbus 30250 2500GG Den Haag -
Aangesloten bij de GeschillenCommissie Post vanaf 27-2-1998 tot heden Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen Koninklijke PostNL, voorheen TNT Post. Een klacht over post die niet aangekomen is, kan alleen door de afzender en niet door diegene voor wie de post bedoeld was worden ingediend
Op de Kassa website lees ik: PostNL verbetert bezorgkwaliteit. Ja, humor hebben ze wel bij de Vara.
Vorig jaar is 96.1% van de poststukken op tijd bezorgd.
Maar nu even rekenen: volgens de website van PostNL zijn 4.070.000.000 voor verzending aangeboden. Met 3.9% was dus wat mis. Als ik goed reken zijn dat 158.730.000 poststukken.
[quote=donna schreef op woensdag 1 feb 2012, 10:44]Op de Kassa website lees ik: PostNL verbetert bezorgkwaliteit. Ja, humor hebben ze wel bij de Vara.
Vorig jaar is 96.1% van de poststukken op tijd bezorgd.
Maar nu even rekenen: volgens de website van PostNL zijn 4.070.000.000 voor verzending aangeboden. Met 3.9% was dus wat mis. Als ik goed reken zijn dat 158.730.000 poststukken.
Moeten we echt blij zijn met deze "verbetering"?
Ik vind dit bedrag schokkerend dat er 158.730.000 poststukken niet tijdig dan wel niet geleverd worden.
[quote=zwemmer schreef op zaterdag 31 dec 2011, 11:59]@haarp. Vroeger stuurde mijn oma - ja, ja, daar komen de verhalen! - altijd geld op en deed dat in een wenskaart terwijl het geld daarin tussen carbonpapier zat. Dat was zo werd mij gezegd opdat men niet kon zien dat er geld in de envelop meegestuurd werd. Is die methode in de vergetelheid geraakt?
Zwemmer In principe niet alleen is het carbonpapier nu vervangen door aluminiumfolie :) Werkt perfect!
[quote=nomen schreef op zaterdag 4 feb 2012, 13:00][quote=zwemmer schreef op zaterdag 31 dec 2011, 11:59]@haarp. Vroeger stuurde mijn oma - ja, ja, daar komen de verhalen! - altijd geld op en deed dat in een wenskaart terwijl het geld daarin tussen carbonpapier zat. Dat was zo werd mij gezegd opdat men niet kon zien dat er geld in de envelop meegestuurd werd. Is die methode in de vergetelheid geraakt?
Zwemmer In principe niet alleen is het carbonpapier nu vervangen door aluminiumfolie :) Werkt perfect!
Als een postbezorger jouw reactie leest ivm de aluminium folie dan hoeft hij/zij de brief maar te vouwen als indicatie dat er geld mee wordt gestuurd.
Geld per post versturen is oud nieuws, via internetbankieren kan iedereen veilig een bedragje overmaken.
Het is inmiddels Kerst 2013, twee jaar verder. Nog steeds wordt (kaarten)post opengemaakt!!!!
Wij en onze familie worden er regelmatig mee geconfronteerd, het hele jaar door. Opengescheurde brieven, niet alleen kerstkaarten, maar ook andere felicitatie kaarten, wel of niet met inhoud. Bij PostNl denkt men blijkbaar nog steeds dat mensen geld of andere waardevolle dingen versturen. De gescheurde enveloppen worden weer dichtgeplakt met tape en met een begeleidende kaart van PostNL doorgestuurd met een bericht of de ontvanger maar even de porto wilt betalen. Schijnbaar gebeurt dit landelijk, want de familie is nogal verspreid over het land.
Iedereen die wij kennen en dit heeft meegemaakt zijn er van overtuigd een postzegel te hebben geplakt, toch is deze verwijderd........vreemd. De post wordt dus niet naar behoren geleverd en op verdachte manier "beschadigd", volgens PostNL door de machine, een grote smoes lijkt mij. Ik weiger dan ook steeds de porto te betalen, dat zou dan dubbelop zijn voor PostNL.
Zijn er nog steeds mensen die hetzelfde mee maken? Ik wil deze discussie dan ook weer op gang brengen om te weten of dit bij veel mensen voorkomt.
Misschien dat het programma Kassa er eens aandacht aan kan geven?
Als je de huidige sticker plakte en goed vast... moeten er sporen van lijm zitten.
De strafport is gewoon weg gooien en je hoorde nooit meer iets..... Retour afz is vaak onmogelijk en open post... ja had je de kerstkaart maar aangetekend moeten sturen.....
Ik heb de meeste digitaal gestuurd dus die Klets zegels, nu ook duurder....
Mijn stiefmoeder is overleden En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens Mijn vader is sinds 2008 dood En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten Dat moet nu dus verrekend worden
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst
Lees meer
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen. Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer