Ka
door Kassagebruiker Apr 27, 2020 om 15:08
Geldzaken & recht

Opgelet: Phisshing SMS Rabopas

WAARSCHUWING:

27-4-2020 het beroemde en beruchute sms je ontvangen met als afzender 06 48439555 met melding dat mijn Rabobetaalpas met 2 dagen zou verlopen. A: dit gaat nooit via sms, B dit gaat altijd per post en via info via je rekening en C: mijn pas is volgens de achterzijde geldig tot 1/2023.

STINK ER NIET IN tenzij u graag uw geld kwijt wil aan criminelen. Ga niet naar die link en gooi de sms ongeopend weg.

Na controle via google op het 06 nummer las ik veel meer meldingen van deze dag. Zal wel een sms bom zijn.

1054 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 27, 2020 om 15:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook nog even als spam melden. Kreeg er laatst ook een, maar dan van ING waar ik niet eens bij zit. Direct als spam aangemerkt en klaar.

Helaas zullen er, ondanks alle waarschuwingen, toch altijd weer van die zieltjes zijn die er wel intrappen.

Donuts
door Donuts - Apr 27, 2020 om 15:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wie daar nog intrapt kan beter zijn mobiel bij het afval dumpen. Wat is uw vraag?

Ka
door Kassagebruiker Apr 27, 2020 om 15:46
683 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn vraag? Waarde Graspollen, je wil de malloten die er toch op ingaan een tig duizend euro's kwijtraken vandaag niet op de koffie krijgen, je hebt te weinig koffie èn kopjes. Daarom "OPGELET!"

Donuts
door Donuts Apr 27, 2020 om 15:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik krijg sowieso nooit malloten op de koffie. Er wordt al jaren voor dergelijke praktijken gewaarschuwd, heeft voor bepaalde mensen geen enkele zin, dat blijkt wel uit de aantallen die er nog steeds intrappen.

rj
door rjw Apr 27, 2020 om 15:54
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dit soort waarschuwingen lijken inderdaad zinloos te zijn. En als morgen iets vergelijkbaars komt namens ING men weer dezelfde waarschuwing gaat geven. Alsof het dan weer iets heel anders is.

Ka
door Kassagebruiker Apr 27, 2020 om 16:43
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zou jij graag willen dat het iemand overkomt? Vast niet.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 27, 2020 om 15:59
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@kassagebruiker,
bedankt voor de terechte waarschuwing, al zou er maar één persoon mee geholpen zijn vind ik het de moeite van het vermelden waard.

gerbera
door gerbera - Apr 27, 2020 om 16:19
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat er ook een de ronde o.a. van de ING. om de pas om te ruilen voor een anti coronavirus pas. Hoe verzinnen die criminelen het.

Donuts
door Donuts Apr 27, 2020 om 17:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb helaas die aanbieding van een corona vrije betaalpas niet gehad. Weet u nog waar ik deze kan bestellen?

gerbera
door gerbera Apr 27, 2020 om 21:36
7364 Antwoorden / 14 Vragen

In Dubay;-))

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Apr 27, 2020 om 16:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Kreer er vandaag twee, geen SMS maar gewoon via mail: van Rabobank en ABNAMRO. Bij beiden heb ik niets, dus doorgestuurd naar valse-email@rabobank.nl en valse-email@nl.abnamro.com Blijkt nodig te blijven waarschuwen.

tijger1
door tijger1 - Apr 27, 2020 om 16:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is het nut van dat waarschuwen? Als men nou nog niet weet dat dat nep is, dan helpen die verhalen hier echt niet.

Ka
door Kassagebruiker - Apr 27, 2020 om 17:02
683 Antwoorden / 5 Vragen

Kennelijk wordt dit juist gedaan op een dag dat de banken niet tel bereikbaar zijn.