Opschorting abonnement bij Lexa
In aug 2019 , na afloop van mijn kwartaalabonnement heb ik volgens Lexa mijn abonnent opgeschort in plaats van opgezegd . Ik heb nooit een bevestigingsmail hiervan gezien en heb nooit meer een mail van Lexa gehad .
Ik ontdek nu dat sinds toen iedere maand €19,95 van mijn rekening is gehaald .
Lexa wil mij niet tegemoet komen om in ieder geval een deel van het geld terug te storten . ????!!!!
U hebt dus blijkbaar ruim anderhalf jaar niet naar uw bankrekening gekeken.
Hebt u wel een bewijs van opzegging?
Ik heb nooit een bevestigingsmail hiervan gezien en heb nooit meer een mail van Lexa gehad .
Tijger reageert alleen maar om te reageren. Niet voor niets worden bijna al de bijdragen door de redactie weggehaald. Er staat toch duidelijk Ik heb nooit een bevestigingsmail hiervan gezien en heb nooit meer een mail van Lexa gehad .
@koekeloer
En heeft de Ts ZELF een bewijs dat hij opgezegd heeft?
Als u iets te klagen hebt, moet u bij de redactie zijn.
U had zeker een bevestiging van opzeggen moeten krijgen zodat u actie kon ondernemen, in elk geval nu maar weer opzeggen en bevestiging vragen want het abonnement loopt door.
12.07u correctie,
ik bedoel doordat een bevestiging uitbleef had u destijds actie kunnen ondernemen om die bevestiging alsnog te verkrijgen.
Hallo Anprofel ,
Veelgestelde Vragen , klik op de rode regel .
HOE SCHORT IK MIJN PROFIEL OP?
In tegenstelling tot het verwijderen van je profiel is het opschorten van je profiel slechts tijdelijk:
- Je profiel zal niet meer op Lexa.nl verschijnen en je zult geen e-mails meer ontvangen van partners van Lexa.nl
- Je gegevens (advertentie, foto's, profiel, contacten, berichten etc.) worden bewaard.
- Je kan je profiel op elk gewenst moment opnieuw activeren wanneer je met je huidige gegevens inlogt, of via de e-mail die je ontvangen hebt na het opschorten.
- Indien je over een Full Membership beschikt zal dit gewoon doorlopen wanneer je profiel opgeschort is. Ook zal het automatisch verlengd worden indien de automatische verlenging actief is.
Indien je je profiel wilt opschorten klik je op je profielfoto (of de grijze standaardpictogram) uiterst rechts op de taakbalk bovenaan elke pagina en kies je vervolgens 'Mijn account'. Links onderaan deze pagina vindt je de link 'Mijn account opschorten' om je profiel op te schorten. Vervolgens klikt je in de pop-up melding op 'mijn profiel opschorten'.
Hierna volgt een bevestiging dat je profiel is opgeschort totdat je dit weer activeert op het moment dat het jou uitkomt. Omdat je het profiel op elk moment weer kan activeren, loopt de automatische verlenging zoals gezegd tijdens het opschorten door.
HOE ZET IK DE AUTOMATISCHE VERLENGING VAN MIJN MEMBERSHIP STOP?
Je kunt de automatische verlenging op elk gewenst moment stopzetten door deze ten minste 48 uur voor de vervaldatum te annuleren. Je doet dit door op je profielfoto (of de grijze standaardpictogram) te klikken uiterst rechts op de taakbalk bovenaan elke pagina en vervolgens 'Mijn account' te kiezen. Op deze pagina zie je onder 'Mijn membership beheren' je huidige Full Membership en de verlengings- of vervaldatum. Om de automatische verlenging stop te zetten klik je op 'Mijn membership beheren'.
Vanwege veiligheidsredenen zal je gevraagd worden om je inloggegevens te bevestigen. Let op: het gaat hierbij om je e-mailadres en niet je gebruikersnaam. Vervolgens moet je enkele stappen doorlopen vooraleer je je automatische verlenging kunt stopzetten. Wanneer je automatische verlenging correct is stopgezet ontvang je hier ook een bevestiging van op je persoonlijke e-mailadres.
Let er op dat wanneer je membership is geëindigd, je profiel nog wel online blijft als gratis profiel. Je dient dit apart te verwijderen. .
https://www.lexa.nl/faq/#!home
Er is geen geschil over de vraag of u een abonnement heeft op Lexa of niet.
U vraagt teruggave van, volgens u onterecht afgeschreven abonnmentsgeld.
U zult dus moeten aantonen dat u het abonnement conform de regels heeft opgezegd nu Lexa zich op het standpunt stelt dat u het abonnement alleen opgeschort heeft en dus, volgens de voorwaarden, nog steeds betalingsplichtig bent.
Kunt u dit niet aantonen dan heeft u geen recht op geld terug. Zo snel mogelijk alsnog opzeggen als u geen bewijs van opzegging hebt. Als het goed mag u per maand opzeggen.
Wellicht staat er nog een ongelezen mail van Lexa van 2019 in uw spambox van email.
Het wordt de hoogste tijd dat de wet dit soort sites aan banden legt. Hier worden honderdduizenden mensen geld afgetroggeld in de hoop om iets te vinden wat deze sites niet kunnen waarmaken, omdat ze veelal gebruik maken van fictieve cotacten. Het geld wat ze aan deze mensen verdienen wordt in veel gevallen door verschillende rekeningen weggesluist. Veelal is het moeilijk om aangemaakte profielen te verwijderen, waarna na verschillende maanden, er weer een vordering opduikt. Het is jammer maar ik denk dat 'Anrofl' naar zijn geld kan fluiten. Het zou een idee zijn als KASSA hier iets meer tijd en aandacht aan zou willen besteden om dit soort dit malefiede bedrijfjes. een halt toe te roepen omdat ik denk dat deze 'Anrofl' als persoon hier niet alleen is staat. Succes
Als eerste wil ik u adviseren om regelmatig om uw bankrekening te kijken. U had dit natuurlijk al veel eerder moeten opmerken. Laat dit in elk geval een les zijn.
Ten tweede, bekijk altijd of u echt hebt opgezegd en controleer altijd op een bevestiging. Heb u echt opgezegd of hebt u op opgeschorten gedrukt destijds? Hebt u bevestiging van een opzegging? Indien u geen opzegging maar een opschorting hebt gedaan dan hebt u helaas pech. Hebt u wel een opzegging gedaan maar geen bevestiging gehad? Dan had u dit destijds natuurlijk al moeten hebben opgemerkt en direct actie hebben ondernomen. Ook dan hebt u pech en staat Lexa in haar recht. Wel opgezegd en hier bevestiging van? Dan kunt u weer naar Lexa gaan hiermee en uw geld terugvragen.
Mij hebben ze ooit verplicht voor een jaar lidmaatschapsgeld te betalen. Ik had nergens iets ondertekend, maar zij beweerden dat ik op hun website accoord was gegaan met een lidmaatschap voor een jaar. Bewijzen konden ze niets. Mijn rechtbijstandsverzekeringm kwam niet in actie (schadebedrag te laag). Wel werd me geadviseerd om maar te betalen, want de bewijslast lag bij mij. Maar hoe moet IK bewijzen dat ik NIET een vinkje heb gezet op de website van Lexa? Onmogelijk. ik vind het één grote oplichterbende!
De vraag is of u een abonnement kunt opschorten ipv opzeggen. Daaraan hoeft lexa nietmee te werken als dat niet in de algemene voorwaarden wordt vermeld. Opzeggen is veel duidelijker. Dan had u aan uw eigen opzegmail voldoende.
@MOF, deze niet gezien?
Hallo Anprofel ,
Veelgestelde Vragen , klik op de rode regel .
HOE SCHORT IK MIJN PROFIEL OP?
In tegenstelling tot het verwijderen van je profiel is het opschorten van je profiel slechts tijdelijk: M.a.w opschorten kan wel, tidelijk.
Na opzeggen moet je wel controleren of de Incasso ook stopte...
En opschorten? Ik wist niet dat dit ook kan...
Maar je moet wel regelmatig je bank controleren op dit soort spook boekingen.
Nu beetje erg laat gereageerd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Merkkleding besteld, chinees goed gekregen
Via Bertina moda (of Van Dongen mode) een jas besteld van Gant.
Er komt weken later een jas uit China, niet de maat en niet met het Gant-logo.
Geprobeerd terug te sturen en geld terug te krijgen, maar zij sparren met allerlei eigen regeltjes,
Heb gemaild dat dat tegen de Europese regels is, maar niets meer gehoord.
Kunt u mij adviseren?
F. Koot
06 [telefoonnum
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer