eb
door ebkarin Jun 4, 2004 om 17:58
Geldzaken & recht

Opzegging Nederlandse Leeskring

Ik heb per aangetekende brief mijn leesmap die loopt via de Ned.Leeskring te Apeldoorn opgezegd. Na een maand ontvang ik van de bezorger een standaarbriefje(tevens met een nieuw adres in Sliedrecht) dat mijn opzegging in gaat per week 46 2006. Mijn vraag is kan ik dan pas van een leesmap af??Ze bieden me opnieuw schitterden welkomscadeau's aan terwijl ik der  juist van af wil.Vind dit echt een vreselijk agressieve manier van colporteren.

Ik had ergens gelezen dat het volgens de wet op de colportage helemaal niet mocht om een paar jaar contract aan te bieden?

Hoe moet ik nu verder handelen?

732 4 Rapporteer

mi
door mike12 - Jun 7, 2004 om 08:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wil graag weten waar dat blijkt uit de Colportagewet, en/of waar het in het forum behandeld is. Kan namelijk niets erover vinden via de zoekfunctie.

ee
door eeyore - Jun 9, 2004 om 14:49
23 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

dit is een bekende kwestie die elders in het forum al twee keer aan de orde is geweest. Een meerjarencontract mag inderdaad niet, maar zij omzeilen dit door bijvoorbeeld 4 losse jaarcontracten te laten tekenen. Dit is echter ook onwettig.

als je geen contract(en) hebt met data, dan zullen ze die eerst moeten overleggen!

Succes,

Joyce.

eb
door ebkarin - Jun 9, 2004 om 14:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de vlotte reactie, maar waar kan ik ergens iets terug vinden over deze vorm van colportage?

Ben me er niet van bewust dat ik ooit originele contracten; het zij in de vorm "van losse" jaar contracten gekregen heb van hun.

Dus ik wil ze toch wel enigszinds wijzen op de juiste informatie!!

Ik denk dat ik dan iets meer succes heb.

Bij voorbaad dank

ee
door eeyore - Jun 9, 2004 om 16:10
23 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Als je in het zoekvak Leeskring intikt en bij zoeken op vraag en beantwoord, komt er nog het een en ander naar voren over de leeskring.

Groetjes,

Joyce.