di
door dirk23 Jan 16, 2023 om 21:24
Geldzaken & recht

Oude VVV bonnen en Amazon.nl

Amazon staat op het lijstje van winkels die vvv bonnen accepteren. Ik heb het geprobeerd maar het nummer van de bon wordt niet geaccepteerd. Misschien werkt het alleen met vvv kaarten. Is dit juist? Want voorzover ik weet zijn de VVVbonnen onbeperkt geldig. Ze zijn al een paar jaar oud.
Er is een site van bol die de bonnen omzet naar bol.com bonnen. Is dat koosjer?

8533 10 Rapporteer

sira
door sira - Jan 16, 2023 om 21:30
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Ja die site is betrouwbaar.

U kunt ook het hoofdkantoor in Leersum eerst even bellen 0343-439489

mahadma
door mahadma - Jan 16, 2023 om 21:52
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Zonet gelezen dat als de oude bonnen niet meer herkend worden door de kassa van de winkel schijnt er een omruiloptie via de vvv om een nieuwe kaart te kunnen gebruiken.

me
door mein33 - Jan 16, 2023 om 22:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

VVV-bonnen omzetten naar die van BOL.com werkt prima.

di
door dirk23 - Jan 17, 2023 om 09:36
249 Antwoorden / 137 Vragen

Hoe gaat dat omwisselen in zijn werk (niet digitaal denk ik? )en krijg je het volle bedrag in bol bonnen? Ik ben al blij dat niemand hier zegt dat de bonnen niet meer geldig zijn..

marita5
door marita5 - Jan 17, 2023 om 09:51
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dirk23 ,

N.a.v uw reactie .

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://www.vvvcadeaukaarten.nl/bolcom

DOOR DIRK23 - JAN 17, 2023 OM 09:36
244 ANTWOORDEN / 134 VRAGEN

Hoe gaat dat omwisselen in zijn werk (niet digitaal denk ik? )en krijg je het volle bedrag in bol bonnen? Ik ben al blij dat niemand hier zegt dat de bonnen niet meer geldig zijn..

di
door dirk23 Jan 17, 2023 om 10:10
249 Antwoorden / 137 Vragen

Bedankt voor de reactie. Heb het net geprobeerd, het is niet gelukt. Naast kaartnummer heb je ook een Veiligheidscode nodig. Die staat niet op de papieren bon. Nu weet ik het even niet meer....

sira
door sira Jan 17, 2023 om 21:22
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Bedankt voor de reactie. Heb het net geprobeerd, het is niet gelukt. Naast kaartnummer heb je ook een Veiligheidscode nodig. Die staat niet op de papieren bon. Nu weet ik het even niet meer....

Dat komt omdat u nog papieren bonnen hebt. U moet ze dus eerst inwisselen voor een pasje en pas daarna kunt u een andere bon kiezen.

M2
door M2022 - Jan 17, 2023 om 10:08
33 Antwoorden / 3 Vragen

.  Hoi, volgens mij werkt dat omruilen bij bol alleen met vvv cadeaukaarten, en niet met de 'ouderwetse' papieren vvv bonnen. Ik had zelf ook nog een stapel vvv bonnen, van wel 15 jaar oud, en ondervond ook moeilijkheden bij het uitgeven. Voordeel is in elk geval dat ze onbeperkt houdbaar zijn, dat wel. Het nadeel is dan weer dat je ze, voor zover ik heb ontdekt, nergens online kunt gebruiken of omwisselen. Je zal ze dus echt in een fysieke winkel moeten uitgeven. Ikzelf heb vorig jaar nog een aantal bij Hornbach besteed, dat ging prima. Maarer zijn nog veel meer winkels die ze aannemen,  er staat ook n lijstje op de site van vvv.  Zie hier:
https://www.vvvcadeaukaarten.nl/besteden/vvv-cadeaubon/winkels

di
door dirk23 Jan 17, 2023 om 10:15
249 Antwoorden / 137 Vragen

IDD, papieren bonnen kunnen waarschijnlijk niet digitaal omgezet worden. Ik las op de vvv site, dat ze na 3 jaar elk jaar 6 euro beheerkosten er van af halen. Is dat bij jou ook gebeurd?
En ja, als alle saldo er nog op staat , ga ik wel naar gamma....

M2
door M2022 Jan 17, 2023 om 10:19
33 Antwoorden / 3 Vragen

Hmm die 6 euro beheerkosten zegt me niets. Ik heb gewoon het bedrag uit kunnen geven dat het waard was.

di
door dirk23 Jan 17, 2023 om 10:34
249 Antwoorden / 137 Vragen
M2
door M2022 Jan 17, 2023 om 10:53
33 Antwoorden / 3 Vragen

Ja maar dat gaat denk ik alleen over de cadeaukaart en niet de bon?

di
door dirk23 Jan 17, 2023 om 11:01
249 Antwoorden / 137 Vragen

misschien wel. Daar dacht ik ook aan. Als alles er nog op staat, heb ik een electrische figuurzaag van gamma op het oog. Wel een stuk zwaarder dan de blutooth koptelefoon die ik bij amazon of bol wilde kopen.....

redfloor
door redfloor Jan 17, 2023 om 12:34
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb een paar maanden geleden ook een stapel oude VVV-bonnen gebruikt. De waarde blijft, maar ze zijn nog maar beperkt te gebruiken.

Kan inderdaad alleen in fysieke winkels en de Gamma is daar een van, dus alvast veel plezier met de figuurzaag!

di
door dirk23 - Jan 17, 2023 om 13:55
249 Antwoorden / 137 Vragen

Ik heb net gecheck dat mijn enige kaart van 10 euro geen saldo meer heeft. Jammer van de niet gebruikte 10 euro. Maar dat hun verdienmodel.

sira
door sira - Jan 17, 2023 om 21:43
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Zoals ik al eerder aangaf, neem contact op met het hoofdkantoor in Leersum.

Cadeaubonnen zijn niet iets dat je jaren in de lade moet laten liggen, is niet alleen niet leuk voor de gever, maar ze verlopen ook.

Ik heb een paar jaar 1x in de week als vrijwilliger in een drukbezochte VVV-winkel gewerkt, maar mij deed je met een VVV-bon geen plezier en toch gingen ze als warme broodjes over de toonbank. De bonnen waren of beperkt inwisselbaar en als je al eindelijk een winkel had gevonden, was het een winkel waar je niet in geïnteresseerd was of je moest er zo'n eind voor rijden dat dat weer niet de moeite waard was.

Toen kwam het moment dat er VVV-winkels samengevoegd moesten worden i.v.m. de kosten, terwijl het hoofdkantoor in een kapitaal pand bleef zitten, maar dat heeft uiteindelijk de VVV wel een deuk opgeleverd

wi
door wim koelewijn - Jan 18, 2023 om 10:49
68 Antwoorden / Vragen

saldo checken ? nummer en pincode intoetsen en Uw saldo wordt aangegeven...

Du
door Duc7 Jan 18, 2023 om 12:15
35 Antwoorden / Vragen

Het gaat hier op Papieren versie van de VVV bon, deze heeft geen pincode!
de link die jij gebruikt is voor VVV cadeau kaarten, dat is niet hetzelfde als een VVV bon