mi
door miss Sep 16, 2005 om 17:52
Geldzaken & recht

Oversluiting

Ik ben bezig om mijn huidige hypotheek over te sluiten. Nu heb ik bij mijn nieuwe hypotheekverstrekker een offerte ondertekend. Nu krijg ik een andere offerte toegestuurd om te ondertekenen met een ander bedrag voor verbouwingskosten dus een ander depotbedrag. Kan iemand mij laten weten of dit consequenties heeft voor de hypotheekverstrekker, dat ze een foutief bedrag hebben vermeld in de eerste offerte bij het depotbedrag?

470 3 Rapporteer

curious
door curious - Sep 17, 2005 om 10:34
45 Antwoorden / 7 Vragen

Je vraag is te algemeen om goed te kunnen beantwoorden. Leidend is de hypothecaire zekerheid die wordt gevraagd. De geldlening kan daaraan gelijk zijn of kleiner, en het depotbedrag is uitsluitend bestemd ter controle op de bestedingen. Overigens sluit je dan niet alleen over maar lijkt het op uitbreiding van je geldlening.

hy
door hypexpert - Sep 17, 2005 om 10:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het volgende gebeurt er als de offerte wordt aangepast.

de rente wordt verlaagd indien nodig.(afhankelijk van de rente ontwikkeling)

de offerte krijgt een nieuwe geldigheids duur.

Je kunt verder geen rechten aan een offerte ontlenen daar de acceptatie  pas bij een compleet dossier volgt.Indien er dan een  verschil is bijv.opgaaf van de verbouwing dan was er vanzelf een correctie gekomen.'

In de praktijk komt het erop neer dat de offerte goed moet zijn in samenspraak met het dossier.

sa
door sander123 - Sep 17, 2005 om 13:14
9 Antwoorden / 0 Vragen

erg simpel antwoord, als er een nieuwe acceptatie offerte is uitgedraaid of informatie offerte (laatste hoeft niet door klant getekend te worden) en hier staat een lager depot bedrag in, is dat het bedrag wat in depot gaat. Alle andere middelen komen bij notaris vrij.

Mits uiteraard de hypotheekadviseur geen fout in de nieuwe raming heeft gemaakt, anders moet er nog een keer een nieuwe offerte getekend worden.

groet Sander