de
door deknapste Jan 31, 2005 om 19:37
Geldzaken & recht

Patstelling

Geachte lezers,


Wij hebben in 2001 een bank gekocht met daarbij een Protexx verzekering/behandeling. Deze verzekering hield in dat indien er bepaalde vlekken (binnen 5 jaar) niet uit de bank te verwijderen waren, de bank opnieuw gestoffeerd zou worden. U raadt het al: wij hebben vlekken in bank die niet te verwijderen zijn. Na lang onderhandelen hebben we eindelijk gelijk gekregen en de bank mag opnieuw gestoffeerd. Echter 1 probleem; onze kleur is niet meer leverbaar. Wij naar de meubelzaak geweest om een andere kleur uit te zoeken, maar niets dat in de buurt kwam. Na lang gewik en geweeg hadden we dan toch een andere kleur uitgezocht, maar nu blijkt de stof weer duurder. 137 euro per zitting (6 stuks) meer, oftewel een dikke 800 euro meer. Nu willen ze dat wij de meerkosten voor onze rekening nemen. Wij hebben hun "vorstelijk" aanbod natuurlijk afgeslagen omdat zij niet kunnen leveren wat in 2001 afgesproken was. Eind van deze week komt er iemand langs om over deze patstelling te praten en er een oplossing voor te bedenken.


Kunnen wij gewoon eisen dat zij de meerkosten voor hun rekening nemen, omdat onze "oude" stof/kleur niet meer leverbaar is? Of  kunnen zij zeggen zoek maar een kleur uit van de goedkopere stof, terwijl er geen kleur in de buurt komt van wat we hebben?


Dank voor uw antwoord,


Spier

646 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2005 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag deknapste,


Ik adviseer je te gaan onderhandelen met als doel de duurdere stof te krijgen die er het dichtste bijkomt met bijbetaling van € 400,-. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2005 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Ton,


Misschien nog wel belangrijk om te vermelden:


Onze bank bleek al een behandeling te hebben gehad vanuit de fabriek. Door de Protexx behandeling werkt het nu tegendraads. Een vlek wordt nu moeilijker te verwijderen ipv makkelijker. Het geheel valt dus te verwijten aan het bedrijf die de Protexx behandeling heeft uitgevoerd. Nu zijn wij dus aangewezen op een stof die niet onze eerste keus is en we moeten er nog voor betalen ook.


De stof die we nu op het oog hebben komt ook niet in de buurt van onze orginele kleur, maar de rest is helemaal knudde (naar onze smaak). Let wel, dit gaat niet om 1 of 2 teinten verschil, maar een compleet andere kleur. Het moet ook nog bij de rest van het interieur passen.


Verder was onze stof niet goedkoop, er bestaat echter nog 1 zwaardere stof en juist in die categorie zit onze tweede keus. Dit was onbewust gekozen, dit kregen we pas later te horen.


Feit blijft dat ze niet kunnen leveren wat wij hadden/hebben.


Groet,


Spier 


 

ve
door verwijderd - Jan 31, 2005 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nogmaals dag deknapste,


Je schrijft 'feit blijft dat ze niet kunnen leveren wat we hebben/hadden'. Dat is precies je sterkste onderhandelingspunt wat je moet uitbuiten als er iemand eind deze week komt om de patstelling te bespreken en een oplossing te bedenken. Zet dat voortdurend in relatie met je garantie (die dus niet waargemaakt kan worden door de leverancier) en focus op de helft van de meerkosten. In een dergelijke situatie zijn er altijd twee verliezers. Het gaat erom: hoe kom je hier met de minste kleerscheuren uit! Sukses, groeten, Ton.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer