ekiem
door ekiem Jul 23, 2020 om 19:43
Geldzaken & recht

Pay pal

Goedenavond,

Ik heb meegedaan aan een paar enquêtes waarbij ik h.e.e.a wilde laten uitbetalen. Hierbij wilden zij mij uitbetalen via pay pal.
Omdat ik zo'n account niet heb ben ik aan de slag gegaan en een pay pal account aangemaakt en daarop het geld mogen ontvangen.

Mijn vraag is het volgende.........Is dit veilig ?
Ik verwacht niet veel met dit account te gaan doen maar zag dat als ik het saldo op mijn rekening wil zetten ,ik dan wel mijn IBAN nummer moet koppelen. Is dit vertrouwd.

Ekiem

6190 19 Rapporteer

borg queen
door borg queen - Jul 23, 2020 om 20:10
127 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb al bijna 20 jaar paypal. Ik betaal hier liever mee dan met ideal. Je kan je Ibanrekening koppelen en/of je creditcard. In al die tijd nooit problemen gehad. Persoonlijk kan ik het aanraden.
Maar je moet altijd voorzichtig blijven, met elk betaalsysteem vanwege phishing of andere criminele activiteiten.

audb
door audb Jul 24, 2020 om 16:18
1668 Antwoorden / 5 Vragen

U weet ook dat de voorwaarden in de afgelopen jaren zijn veranderd in negative vorm.

Natuurlijk hebben ook hun last van oplichters maar als je zeer duidelijk kan aantonen dat je zonder te weten met een oplichter te maken hebt gehad dat je een grote kans hebt om nooit je geld terug te zien?

Voorheen was dat geen probleem mits je het goed kon aantonen.

Zelf mee gemaakt dat op ebay een verkoper al jaren daar handelde maar toch iets niet geleverd kreeg.

Het bleek dat zijn account was gehackt en ebay daar ook melding van maakte maar ik toch naar me centen kon fluiten.

ga
door gastonf Jul 24, 2020 om 20:27
20 Antwoorden / 6 Vragen

Sja en om het juridisch aan te kaarten word lastig want Paypal zit in Luxemburg...voor mij nooit meer Paypal.

diumenge
door diumenge - Jul 23, 2020 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja hoor, dat is veilig. Beveilig je account wel goed.

ekiem
door ekiem - Jul 23, 2020 om 21:27
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Je hebt het over het beveiligen van het account. Maar.je ligt toch in met je.mailadres en wacht  woord. Dat is, dacht ik toch afdoende. Is er meer nodig wat betreft beveiliging.
Ik hoor het graag.

Ekiem

rj
door rjw Jul 24, 2020 om 13:44
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Voor de extra veiligheid moet je voor dit soort toepassingen een wachtwoord nemen dat je nergens anders voor gebruikt. Meestal worden zaken gehackt omdat mensen overal hetzelfde wachtwoord gebruiken. Dan wordt vervolgens ergens een lijst met gebruikersnamen en wachtwoorden geroofd en dan ga je die gewoon proberen op andere sites. Grote kans dat je dan veel succes hebt.

Dus: uniek wachtwoord voor Paypal maakt het meteen al veiliger.

diumenge
door diumenge - Jul 23, 2020 om 21:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als extra beveiliging kan je je via je telefoon een inlogcode ontvangen (twee-factor authenticatie) dat maakt je account al een stuk veiliger, en verder natuurlijk een sterk én uniek wachtwoord gebruiken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 23, 2020 om 21:52
2055 Antwoorden / Vragen

Om mee te betalen is Paypal een prima optie maar als je geld op Paypal wil ontvangen, en dan doel ik niet op een paar tientjes, moet je er wel rekening mee houden dat Paypal héél vervelend kan doen over bepaalde activiteiten zoals erotische diensten, drugs, vuurwerk you name it en dan kan je rekening ineens zomaar bevroren zijn en is er behoorlijke kans dat je het resterende geld kwijt bent. Geen "rare" dingen doen en dan is er niets aan de hand.

ekiem
door ekiem - Jul 23, 2020 om 22:42
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Kwartje gaat al vallen. Zal me nog eens goed op die pay pal site inlezen. Ga zo ie zo geen rare dingen doen.

Ekiem

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 24, 2020 om 09:10
16848 Antwoorden / 202 Vragen

U doet mee met enqquetes waarvoor u via pay pal een beloning kunt ontvangen. Welk bureau is dat? Ik doe zelf ook regelmatig mee en vooral bij een organisatie die zelf uitbetaald na behalen van voldoende saldo. Daarvoor beschikt men over mijn bankrekeningnummer en ik zie geen aanleiding om dat onveilifg te vinden. Laten uitbetalen via PayPal lijkt mij ook niet onveilig. Men kan via PayPal voor zover i kan nagaan dan ook toch niet zomaar van uw bankrekening laten afschrijven. Maar als u het onveilig vindt, dan simpelweg niet doen.

ekiem
door ekiem - Jul 24, 2020 om 09:31
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemorgen,

Dat bedrijf heet MOBROG . Ik had vrij snel een klein bedragje bij elkaar gesprokkeld en wilde 10 euro uit laten betalen. Toen bleek dat zij dit maar op 3 manieren deden , helaas niet via bonnen. Vandaar dat PayPal gedoe. Was trouwens bijna direct gestort.

Bedankt voor de melding dat men niet zomaar van je bankrekening geld kan afschrijven. Dat was wat ik wilde weten .

Ekiem

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jul 24, 2020 om 11:12
104 Antwoorden / Vragen

Je moet PayPall aan een rekening koppelen. Anders werkt hun systeem niet. Bij niet leveren van goederen halen zij het geld bij de verkoper van de rekening en storten zij dat op uw rekening. Ik werk reeds zeer veel jaren (van af het begin) met PaypPall en ik heb noit problemen gehad die niet opgelost werden.

ko
door kooikertje60 - Jul 24, 2020 om 11:59
20 Antwoorden / 11 Vragen

Paypal is veilig en MOBROG doe ik ook al jaren aan mee. Betaald goed.

ekiem
door ekiem - Jul 24, 2020 om 13:06
676 Antwoorden / 100 Vragen

Helemaal mee eens.  Vandaar die paypal. Was er alleen niet mee bekend.

Qu
door Quaraf - Jul 24, 2020 om 13:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het is vertrouwd betaal systeem maar je kan ook geld storten van je bank zonder het te koppelen. Het is even uitzoeken maar het is mogelijk.

audb
door audb Jul 24, 2020 om 16:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Via Ideal en kredietkaart

ekiem
door ekiem - Jul 24, 2020 om 14:10
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenmiddag,

Is het dan ook zo dat als iemand mij iets wil betalen dat ik dan kan zeggen "betaal maar op mijn paypal "en dat ik dan mijn mail adres geef. Heb nl net iets verkocht via marktplaats. Is een klein bedrag hoor. Maar gaat dat dan op die manier.

Ekiem

gerbera
door gerbera Jul 24, 2020 om 14:43
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk even hier hoe dit werkt dit gaat, als ik het goed begrepen heb, via een betaalverzoek aan het e-mailadres van diegene die moet betalen.

audb
door audb - Jul 24, 2020 om 16:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Paypal is een bank die alleen online te bereiken is.

En ja het is veilig anders raken ze hun vergunning kwijt maar let wel op dat het geen gratis bank is.

Zelf heb ik van Wish.com* (voor de zoveelste keer) geld terug gekregen en van de €2 die is terug gestort kreeg hield ik €1.90 over en als dat net als bij mij enkele keren gebeurt is dat gewoon weg gegooit geld.

* Nooit kopen bij wish of het moet na vergelijking bij Aliexpress  echt heel goedkoop zijn .

le
door legaumais - Jul 26, 2020 om 17:05
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren een PayPal-account. Hoewel PayPal mij vaak heeft gevraagd, heb ik nooit een bankrekening of creditcard aan deze PayPal-rekening gekoppeld.
Als ik PayPal wil gebruiken op een verkoopsite, plaats ik onmiddellijk het benodigde bedrag op mijn PayPal-rekening met "Bancontact Mister Cash" en betaal vervolgens met "het saldo" van mijn PayPal-rekening.
Dit alles is gratis en direct.

ekiem
door ekiem - Jul 26, 2020 om 18:54
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Bedankt voor jullie uitleg, ben een stuk wijzer geworden. Het uitbetaalde begrag is inmiddels op mijn paypal account gestort. Heb toch maar mijn bankrekening gekoppeld en een deel van dat bedrag naar mijn rekening doorgesluisd.
Kreeg toen de melding dat dit binnen een paar dagen op mijn rekening zou worden bij geschreven. Zal wel zo horen maar dacht dat dit direct zou plaatsvinden.

Ben eerlijk gezegd niet van plan om veel met dat paypal gebeuren te gaan doen. Wil er alleen de enquete verdiensten op laten storten om dit daarna direct door te sluizen op mijn bankrekening.

Ekiem

tdmduc
door tdmduc - Jul 26, 2020 om 21:48
704 Antwoorden / 2 Vragen

PAYPAL al meer dan 10 jaar mijn rots in de InternetBranding

Veel gemak en bovenal veiligheid.

ekiem
door ekiem - Jul 27, 2020 om 18:54
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Daar ben ik weer met een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Het gaat om het volgende................Ik had een klein bedrag van mijn net geopende paypal rekening naar mijn bankrekening overgemaakt. Ging prima dus niets aan het handje.
Maar naast dat bedrag is er 2 x 0,11 eurocent ook nogeens apart erbij gestort. Ik heb werkelijk géén idee hoe of wat maar zag wel dat het van paypal komt.

Weten jullie hier iets meer over, ik hoor het graag,

Ekiem