to
door toondejong Jun 8, 2004 om 14:30
Geldzaken & recht

Persoonsgebonden voorziening in relatie met WAGW

Mijn ouders bewonen en zijn eigenaar van een appartementin de gemeente Breda. Vermeld dient te worden dat vader gehandicapt is en rolstoelgebonden is. In 2001 kregen zij (overigens niet zonder slag of stoot!), middels een persoonsgebonden voorziening,(welke in contractvorm werd vastgelegd) toestemming van de Vereniging van Eigenaren van het complex om zg automatische deurdrangers te laten monteren op de gemeenschappelijke toegangsdeuren. De gehele voorziening + een duurzaam onderhoudscontract is/wordt volledig door mijn ouders gefinancieerd. De voorziening is destijds 100% meegenomen in de aanvraag woningaanpassing in het kader van wet voorzieningen gehandicapten (WAGW) en als zodanig gesubsidieerd. Een van de voorwaarden, opgenomen in de overeenkomst met de VvE, is dat bij verkoop van het appartement, mijn ouders het geheel in orginele staat dienen terug te brengen.

Welnu, mijn ouders willen nu hun appartement verkopen om wat kleiner te gaan wonen. Ze hebben dit gemeld bij de bestuurder van de VvE en tevens aangeboden dat, indien de VvE dat wenselijk vindt, de bedoelde voorziening tegen afschrijvingswaarde kan worden overgenomen. Is dit geen optie voor de VvE dan zullen mijn ouders de gesloten overeenkomst respecteren.

Echter wat schets de verbazing: de bestuurder van de VvE liet weten dat zij de voorziening OM NIET over te gaan nemen. Bedoelde voorziening is tenslotte volledig gefinancieerd door de WAGW en derhalve, zo stelt de bestuurder, zijn mijn ouders geen eigenaar, handelen zelfs niet rechtsgeldig en bepaald de gemeente Breda wat er met de voorziening (dient te) gaat gebeuren!! De bestuurder van de VvE SOMMEERT nu bij transport/verkoop van het appartement, afstandsbediening, gebruiksaanwijzingen en garantiepapieren alsmede gegevens omtrent het onderhouscontract aan hen over te dragen!

Mijn ouders zijn met stomheid geslagen en hebben de VvE aangekondigd de voorziening bij hun vertrek uit het complex te laten verwijderen. De VvE dreigt nu met een juridische procedure.

Mediation is uitgesloten gezien de huidige verhoudingen en recente geschiedenis. Wie staat hiet nu in zijn recht?, maar beter, wat is wijsheid?

736 5 Rapporteer

user123
door user123 - Jun 13, 2004 om 21:32
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Een vervelende situatie. Wat is wijsheid vraagt u. Welnu, het verwijderen van de voorzieningen zal kosten met zich meebrengen. Gezien de verhoudingen zal de VvE de herstelwerkzaamheden kritisch beoordelen. De voorzieningen hebben voor u hoogstwaarschijnlijk geen waarde meer. Kortom : u bespaart kosten.

De VvE stelt dat u geen eigenaar bent over de voorzieningen. Dat zou best eens kunnen kloppen.

Zoals ik het begrijp uit uw verhaal zult u aan het kortste eind trekken bij een juridische procedure. U moet zelf bepalen of het u dat waard is. Dat is mijn wijsheid.

ho
door honda98 - Mar 15, 2013 om 13:32
103 Antwoorden / 1 Vragen

het word hoog tyd dat dit kabinet op stapt !
ze maken er zelf een crisisvan !
en het land er bij !
laat het kabinet op hun eigen uit gaven be zuiniggen ! maar zelf doe ze er niets aan !
daar zijn ze veelste eigenzinnig voor om dat door te hebben !
ze zijn te veel met zichzelf bezig ! en wij als burger moeten maar zien rond te komen !
ik hoop dat dit kabinet heel snel zal vallen en dat er weer gestemt moet worden !
ik hoop ook dat men beter kijkt waar je op stemt !

ma
door marleenvanh - Mar 15, 2013 om 14:08
452 Antwoorden / 1 Vragen

'Enorme fraude met persoonsgebonden budget' ...... DAAROM is het geld nu dus OP!!

ma
door martin507 - Mar 15, 2013 om 15:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

Geef geen geld maar vouchers (minder fraude). Want natuurlijk moet iedereen zelf kunnen bepalen waar hij zorg inkoopt. Of dat nu is vanwege de signatuur of de kwaliteit maakt niet uit, je moet je thuis voelen en goed geholpen worden. En wie kan dat nu beter bepalen dan de klant zelf. De neuzen moeten niet naar de wensen van Zorgkantoren/ verzekeraars maar naar de wensen van de klant. Dan kan je het beste met geldstromen instellingen sturen lijkt mij.

ch
door chevyrolf - Mar 15, 2013 om 22:07
60 Antwoorden / 12 Vragen

laat ze eerst de oplichters pakken , er word zoveel gerotzooid studenten die er van leven en mensen die het aanvragen en dan naar een anderland gaan met het geld ,en mensen die het niet nodig hebben , een betere controler er over zou beter zijn , scheelt een hoop geld ,en dat kunnen ze weer verdelen aan de mensen die het echt nodig hebben