ab
door abcde Mar 5, 2016 om 13:40
Geldzaken & recht

Podium de Vorstin administratiekosten

21 februari 2015 heb ik een ticket besteld voor het optreden van Buena Vista Social Club in De Vorstin te Hilversum. Dit ticket koste 32 Euro, er zijn geen administratiekosten vermeld.

Het optreden zou 11 april plaats vinden. Echter: ivm ziekte kon het optreden niet doorgaan. Ik kreeg de keuze geld terug of bewaren van mijn ticket. De keuze moest direct gemaakt worden.

Een paar dagen geleden kreeg ik bericht dat vanwege wisseling van management het optreden niet door kan gaan. Men vroeg om mijn bankgegevens en vermelde er doodleuk bij dat hier 2 Euro administratiekosten wordt ingehouden (was bij het uitstel van het optreden nog niet aan de orde). Ik schreef direct het bericht terug dat ik geen toestemming geef voor deze administratiekosten en ik rente vraag voor ruim 1 jaar vasthouden van mijn 32 Euro. Hierop kwam het volgende amicale bericht terug van de office manager:

bedankt voor je mailtje.

Helaas moet ik je  verwijzen naar de algemene bezoekersvoorwaarden zoals die door alle poppodia en festivals in  Nederland worden gehanteerd;

en die door de Vorstin sinds dit jaar ook intergraal worden doorgevoerd:

http://www.devorstin.nl/wp-content/uploads/2014/11/vnpf_bezoekers_voorwaarden._doc.pdf

in artikel  2.12 staat : ‘Servicekosten komen nimmer voor restitutie in aanmerking’ .

Groetjes

H****

Zij zijn toch niet bevoegd om deze 2 Euro vast te houden voor een niet geleverde dienst? Ik vind het een supervaag artikel in deze bezoekers voorwaarden die pas dit jaar gehanteerd worden (dus nog niet toen ik het ticket kocht). Bovendien worden bij het ticket nergens administratie of servicekosten genoemd.

Mag dit wat De Vorstin doet? Het gaat maar om 2 Euro, maar ik voel dit als misbruik van het vertrouwen dat zij mijn geld ruim een jaar vast mogen houden. Bovendien is het niet mijn probleem dat zij hun dienst niet kunnen leveren.

2626 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2016 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult die € 2,00 bij het managment van Buena moeten halen.

ab
door abcde - Mar 5, 2016 om 14:22
146 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb een overeenkomst met De Vorstin, niet met Buena. Als De Vorstin geld wil zien zullen ze het zelf bij het management van Buena moeten halen.

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2016 om 16:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De voorwaarden zijn duidelijk en u bent daarmee akkoord gegaan door te boeken.
Elders zijn de regels hetzelfde.

diumenge
door diumenge - Mar 5, 2016 om 16:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De belangrijkste vraag is natuurlijk of die voorwaarden al van toepassingen waren toen het kaartje werd gekocht, door de opmerking "Helaas moet ik je  verwijzen naar de algemene bezoekersvoorwaarden ... en die door de Vorstin sinds dit jaar ook intergraal worden doorgevoerd"  denk ik dat niet.

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2016 om 17:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die voorwaarden dateren van 15 april 2013.

diumenge
door diumenge - Mar 5, 2016 om 17:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat er om vanaf wanneer De Vorstin deze voorwaarden hanteert, niet vanaf wanneer de voorwaarden dateren/bestaan. Ze geven zelf aan deze voorwaarden dit jaar 'intergraal' door te voeren, kennelijk was dat eerder dus niet het geval.

ab
door abcde Mar 5, 2016 om 20:26
146 Antwoorden / 11 Vragen

Dit was ook al mijn gedachte. Mijn tweede gedachte was dat ze geen kosten mogen rekenen voor diensten die ze niet kunnen leveren. Sterker nog: dan zou ik toch rente kunnen vragen? Ze hebben immers ruim een jaar mijn geld vast gehouden.

ab
door abcde Mar 5, 2016 om 20:31
146 Antwoorden / 11 Vragen

.

diumenge
door diumenge Mar 5, 2016 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat ligt aan de voorwaarden die golden bij aanschaf. Rente is te verwaarlozen, geen idee of daar recht op bestaat maar het is de moeite niet.

ab
door abcde - Mar 5, 2016 om 20:31
146 Antwoorden / 11 Vragen

Dit was ook al mijn gedachte. Mijn tweede gedachte was dat ze geen kosten mogen rekenen voor diensten die ze niet kunnen leveren. Sterker nog: dan zou ik toch rente kunnen vragen? Ze hebben immers ruim een jaar mijn geld vast gehouden.

ab
door abcde - Mar 5, 2016 om 20:39
146 Antwoorden / 11 Vragen

NB Op het ticket en bij de betaling waren geen admin kosten o.i.d. vermeld. Slechts

Titel   Locatie Datum Tijd Ticket   Tarief Aantal Totaal
Buena Vista Social Club   Podium de Vorstin 11-04-2015 21:00 Ticket   € 32,00 1 € 32,00
Totaal: € 32,00

Bedankt voor het bestellen van kaarten via www.deVorstin.nl

Dit bericht bevestigt de geslaagde transactie op www.deVorstin.nl.
In de bijlage van dit bericht vind je de toegangsbewijzen voor de hier onder vermelde concerten/evenementen. Bewaar dit bericht voor je eigen administratie.

ab
door abcde - Mar 7, 2016 om 15:42
146 Antwoorden / 11 Vragen

De directeur gaat zich er nu mee bemoeien... In elk geval is hij beleefder dan zijn medewerkers!

Geachte heer ****

Bedankt voor uw mailtje.

Helaas kunnen en zullen wij niet ingaan op uw verzoek.

In onze algemene voorwaarden is duidelijk uitgelegd welke regels wij en ook alle andere podia en festivals in Nederland hanteren.

Ook voor wij deze algemene voorwaarden hebben ingevoerd kenden wij een eigen regeling (stond als zodanig ook op de website) van gelijke strekking.

Als tegemoetkoming komt er nog een vervangend programma dat u gratis kunt bezoeken.

Vriendelijke groet,

gerbera
door gerbera - Mar 7, 2016 om 15:54
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nu maar hopen dat het niet een voorstelling van Kabouter Plop betreft, het gaat maar om € 2,-

ab
door abcde - Mar 7, 2016 om 16:04
146 Antwoorden / 11 Vragen

Die 2 Euro kan mij gestolen worden. Waar het mij om gaat is dat er doodleuk verteld wordt dat De Vorstin het optreden niet door kan laten gaan en desondanks doodleuk 2 Euro achterhoudt. Als ik na de eerste aanbieding om te annuleren in 2015 geannuleerd had, dan had ik dit niet hoeven te betalen. Ondanks dat ik het risico nam dat ik op de nieuwe datum (die dus nooit kwam) wellicht andere verplichtingen kon hebben. Voor mijn gevoel is het misbruik van het vertrouwen.

gerbera
door gerbera Mar 7, 2016 om 16:46
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ben het helemaal met u eens, u hebt gewoon recht op die € 2,-. Wat ik wilde aangeven is wordt er met de aanbieding straks rekening met u gehouden of wordt het, dit is het en daar moet u het maar mee doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2016 om 16:50
16885 Antwoorden / 202 Vragen

En toch: helaas. Er is een dienst geleverd en wel de bewuste boeking voor u. Dat het optreden niet doorgaat is jammer maar in deze, ook wettelijk gezien niet van belang. Nogmaals: helaas. (Hoewel het erg klantonvriendelijk is)

ab
door abcde - Mar 8, 2016 om 01:21
146 Antwoorden / 11 Vragen

Eerlijk is eerlijk: vanavond heeft De Vorstin een bericht gestuurd dat alle teleurgestelden op 23 april gratis een ander optreden kunnen bezoeken. Dat vind ik dan weer netjes van De Vorstin. Voor 2 Euro heb ik dus een gratis ander optreden. En vandaag al is de 30 Euro teruggestort. Dat vind ik zeer snel.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2016 om 17:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen
ab
door abcde Mar 8, 2016 om 20:53
146 Antwoorden / 11 Vragen

Ach, dit verklaart een hoop. Ik vind het persoonlijk erg knap als je een onderneming die je van de gemeente krijgt in 5 jaar tijd zo in de financiële problemen weet te manouvreren.