ba
door batchie Apr 19, 2007 om 13:52
Geldzaken & recht

Postbank adres wijzigen

Ik heb al sinds mijn 12e een rekening bij de postbank (pennierekening naar easyblue naar studentenrekening naar girorekening)

Nu probeer ik al ongeveer 4 jaar mijn adres te wijzigen.

Elke keer krijg ik een brief terug van de postbank dat dat niet kan omdat mijn handtekening niet klopt. Dan kan kloppen want het gaat hier om een krabbel die ik heb gemaakt toen ik 12 was.

Ik wil nu graag mijn adres gewijzigd zien. Hoe kan ik dat het beste doen?

819 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ben je voor de adreswijziging naar het loket geweest? Ik neem aan dat als je uitlegt dat die handtekening inmiddels gewijzigd is door de jaren, dat zij dit wel in orde kunnen maken?

Succes, Kristina.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ze gaan toch ook akkord met je handtekening op een acceptgiro kaart ?
als je naar het loket gaat en je zet je handtekening  ,en deze is hetzelfde als op je giropas moeten ze het wel accepteren .

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

nu is het zo dat ik steeds een verhuis kaartje heb ingevuld, ik ben de eerste keer wel naar het loket geweest en daar kreeg ik het advies eens goed na te denken over mijn handtekening.

betalingen deed ik altijd via internetbankieren.

helaas was ik mijn toegangscode vergeten waardoor ik niks meer kon,

nu heb ik alsnog een andere bankrekening kunnen regelen via de abn maar ik wil mijn postbank bank nog gebruiken

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

dat je handtekening niet meer klopt met die die je hebt gezet toen je 12 was, akkoord, maar ook jij hebt, als het goed is, je moeten legitimeren bij de postbank.

Als het goed is heb je dus ter plekke je handtekening moeten zetten en een kopie van je legitimatie moeten achterlaten.

Ik zou dus naar het postkantoor zelf gaan en met je legitimatiebewijs ter plaatste eisen dat ze je adresgegevens aanpassen.

Linda

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Batchie,

Bij de melding van de postbank dat je handtekening niet klopt hoort een brief bij te zitten waarop je je huidige handtekening dient te schrijven. Deze handtekening is vanaf dat moment de handtekening die de postbank bewaard.

Zodra je dit formulier hebt terug gestuurd wordt ook je adres aangepast.

Jantje

ve
door verwijderd - Apr 20, 2007 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hetzelfde meegemaakt. Al 40 jaar een postbankrekening. Adreswijzigingen steeds gelukt tot voor kort. Hoewel ik alle acceptgiro's e.d. al jaren met dezelfde handtekening onderteken was de adreswijziging met die handtekening niet mogelijk. Laats moetsen we ons legitemeren bij het postkantoor. Ik heb toen de stukken die gemaakt zijn door de postbeambte meegenomen. De postbank inmiddels daarvan een kopie gestuurd en gewezen op de legitimatieplichrt waaraan ik had voldaan en die in hun systeem is opgenomen. Daarna niets meer vernomen en de post komt gewoon aan op mijn huidige adres. Zonder problemen verder. Ga even langs het postkantoor en laat je indentiteit opnieuw vasstellen en EIS dat ze ook meteen je adres wijzigen. Werkt dat niet opstappen bij de postbank is mijn advies.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2007 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

op zich wel vreemd.

ik heb vroeger een andere handtekening gehad. Tussendoor heb ik die eens veranderd en daar heb ik nooit meer iets van gehoord. Werd gewoon geaccepteerd.

ve
door verwijderd - May 3, 2007 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi sorry voor de late reactie,

ik heb het eea geprobeert met paspoort

mar hun willen niks wijzigen. ik snap niet waarom

want ik heb mijn pasje laten zien + paspoort.

Ik krijg van hun het advies om het via internetbankieren te doen
maar ik heb geen codes voor het ionternetbankieren omdat hun ze niet willen versturen.