Probeer als sinds de ontdekking op 29-09-2011 van het kwijtraken van mijn zendingen van 21-09-2011 duidelijkheid en antwoorden te krijgen. Niemand van POST.NL wil me helpen. Iedereen wijst naar iedereen. Spreek of mail ik eindelijk met iemand, dan wordt ik weer naar het begin verwezen. "bel het service-team op +31 (0)88 868 6868" krijg ik steeds als antwoord, terwijl ik daar begonnen ben. Dat heb ik nu al 3x gedaan met steeds weer het zelfde resultaat. Geen enkele oplossing. Niemand pakt het probleem op, iedereen wijst mij weer door naar een ander. Bij een gemiddeld gesprek krijg ik al snel tussen de 5 en 8 verschillende medewerkers die ik elke keer weer het hele verhaal kan uitleggen. Hiena wordt ik in de wacht gezet om vervolgens weer door verbonden te worden. Zo land ik meerdere keren weer terug bij het non-service team die me dan weer opnieuw doorverbind met iemand die met weer na veel uitleggen en in de wacht zetten opnieuw naar het non-service-team doorverbind. Zelfs als ik eindelijk een Tele Accountmanager van Postnl pakketten ene [Edit redactie] gevonden heb die zegt dat dit niet normaal is. Haakt die af en wil me uiteindelijk niet helpen. Verwijst me dan weer terug naar het service-team. Dus kan ik weer opnieuw beginnen. Nu bijna 6 weken verder en nog steeds worden mij mailtjes en telefoontjes niet beantwoord.
Voor iemand me gaat wijzen op de Postwet uit 2009, de AL (ALV) of de Post.nl klachten formulieren, het Post.nl online klachten formulier, E-mail en de diverse sites. Ik heb ze allemaal al meerdere keren gehad, gelezen etc. Dat maakt mijn pakket niet gevonden. Overigens is het verzekerd verzonden en is me al mondeling verteld dat ik niet kan reken op een vergoeding. Het staatsbedrijf was beter en betrouwbaar. De nu onderbetaalde en vaak ongeschoolde bezorgers, snabbelen wat bij, dat kan niet anders, want waar blijft zo´n pakket van rond de 10kg met behoorlijke afmetingen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Als uw pakket echt "zoek" is geraakt dan zal niemand bij Post.nl u kunnen helpen. Weg is immers weg. Wel moet men u kunnen vertellen op welk moment het pakket uit beeld is verdwenen. U rest waarschijnlijk niets anders dan het indienen van een schadeclaim bij Post.nl en wellicht het doen van aangifte van diefstal cq verduistering van het pakket.
Ik heb het zelfde bij de hand gehad toen het nog tnt was. Werd ook van het kastje naar de muur gestuurd. Maak een copie van al je mails en brieven en ga dan naar de geschillen commissie ik heb het uiteindelijk gewonnen, en zeker als je het verzekerd hebt verstuurd sta je sterk. Je moet wel een bedrag betalen, maar die moet de post ook vergoeden. Het is echt de moeite waard, want ineens wisten ze dat mijn pakje in een "gestolen post auto zat", ze hebben bij de post ook een plicht om goed voor jouw pakje te zorgen daar betaal je voor. Dus www.degeschillencommissie.nl Ik wens je veel succes.
is het pakket wel verzonden en kan de afzender een track & trace code overleggen. het gebeurd helaas maar al te vaak dat je belazerd wordt en het pakket n ooit verzonden is. als de afzender geen tr&tr kan overleggen weet he genoeg, met tr& tr moet tnt je toch kunnen helpen, ook kan je zelf op internet lijken.
Aannemende dat je de verzender bent heb je een barcodenummer. Met dit nummer moet PostNL (voorheen TNT Post) kunnen zien tot waar het pakket is gekomen. Is het verzekerd verzonden dat dient PostNL de schade tot maximaal het verzekerd bedrag te vergoeden. Als de telefonische navraag steeds op de onwil/onkunde/onmacht van PostNL stuit, dan kan je een e-mail sturen aan [edit, mailadres verwijderd - redactie]. Daar ben ik ook verder gekomen dan bij die onnozelaars aan de telefoon.
Gewoon mee doorgaan. Een verzekerd pakket moet vergoed worden. Natuurlijk is het zaak dat aan zo'n verdwaalde verdwijningskwestie door 1 persoon aandacht besteed wordt. Ik zat in hetzelfde parket: laptop verdwenen. Na enige tijd de reguliere weg zonder veel succes bewandeld te hebben, heb ik de directie (Leeuwarden?) hierover aangeschreven. De vermiste laptop is na veel speurwerk uiteindelijk voor 100% vergoed. (Was verkeerd geadresseerd door degeen die in het postagentschap de postcodes intoetst en afgeleverd in een bedrijf waar een anonymus er wel weg mee wist en het pakket tegen de voorschriften in aksepteerde).
Het meeste speurwerk heb ik zelf gedaan. Met telefoonboek, stratenboekje en een hoop na te trekken feiten omtrent de postcode en aflevering. De medewerking van de directie die met mij in contact trad leidde uiteindelijk tot de vergoeding van de nieuwe laptop. Ik hoop dat je op een spoor kunt komen dat je verder brengt.
Is het pakket niet verzekerd maar wel met track en trace ...en het raakt zoek dan kun je geen enkele aanspraak maken op vergoeding. Het eerste antwoord wat u krijgt van de POSTNL is jammer dan, dan had u het maar moeten verzekeren, en als het wel verzekerd is moet u eerst een elfstedentocht schaatsen om een vergoeding te verkrijgen dit mag gewoon volgens de voorwaarden van Postnl 3 maanden duren ...belachelijk, kortom de PostNL bedrijfscultuur is stug en niet klant vriendelijk
Het is heel simpel ...u vraagt aan Postnl om een pakket van A naar B te brengen en zij zijn daar verantwoordelijk voor ...als het misgaat wat natuurlijk kan moet gewoon zonder allerlei vertragingen worden opgelost.
Als ik een pakketje bestel uit China dan kan ik deze gewoon tot aan de deur in Nederland via internet traceren .... track en trace van Postnl houdt gewoon op als het pakket europa verlaten heeft.
POSTNL als u dit leest ik heb nog meer tips voor u!
@ miggel Niet zodra het pakket Europa heeft verlaten, maar zodra het pakket Nederland heeft verlaten! Ondanks barcode en Track&Trace kan PostNL niet eens zeggen aan welke buitenlands organisatie het pakket is overgedragen. De website van PostNL zegt: "Aangetekende post krijgt vanaf het moment van afgifte een speciale, veilige behandeling en de ontvanger moet tekenen voor ontvangst. Zo weet u zeker dat uw post aankomt". Niet dus, weggegooid geld, plus het verlies van de soms onvervangbare inhoud. Conclusie: PostNL is onbetrouwbaar, aangetekende post wordt binnen de PostNL organisatie gestolen en PostNL laat de klant in de kou staan.
Na jaren van goede ervaringen met TNT en Postnl en honderden van pakketten die ik ondertussen bij elkaar heb verstuurd en ontvangen, slaat mij het noodlot nu ook toe!
Pakket weg!!!
Via Track&Trace vind ik alleen maar de info "zending nog niet verwerkt" En het is een aantal keer gescand, dus...WAAR IS HET DAN???
Meerdere keren gebeld en gemaild en het enige wat ze op kunnen lepelen is "helaas, het pakket is blijkbaar zoek"
Ik ben de ontvanger en ze verwijzen me naar de verzender, die vervolgens het verzendbewijs niet meer heeft en er ook geen belang bij heeft dat het pakket wordt opgespoord. De verzender heeft zijn geld tenminste binnen. Ik ben het geld én de inhoud van het pakket kwijt en ik kan niet voor mijn eigen zaak opkomen.
22-12-2011 werd er door een Post.nl medewerker, lees postbode/pakketbesteller, een pakje gebracht. Ons huisnummer was niet vindbaar wist deze persoon te melden, maar i.p.v. alleen naar voor te kijken en niet even naar links waar nog 3 brievenbussen met duidelijk zichtbaar huisnummers kon deze persoon kennelijk niet. Het pakketje werd onbeheerd (onder getuige van buren) op de brievenbussen gelegd en er werd niet aangebeld. Bezorger beweerde achteraf dat wij niet thuis waren en wel had aangebeld, terwijl wij de gehele dag thuis waren. De getuige had ook de indruk dat de bezorger haast had en blij was van het pakje af te zijn. Doordat de getuige bij ons aanbeld is het pakje wel aangekomen, maar anders .....................
op 23-12-2011 was het weer BINGO! De brievenbus was leeg na 18.00 uur. Op 26-12-2011 was er volgens mij geen postbezorger meer geweest maar er lag wel een brief die dus kennelijk verkeerd bezorgd is en door een buur weer in de juiste brievenbus gedaan is.
Je mag toch aannemen dat postbestellers Nederlands kunnen lezen en een goed zicht hebben, eventueel met bril.
Overigens na het vorige pakketje werd mij door de klachtenafhandelaarster gezegd: "het zal nooit meer gebeuren". Tja, wat moet ik daar mee? De praktijk is anders .......................
Een pakket wat zoek raakt word vergoed per KG, staat in hun voorwaarden.
Maar aangetekend verzenden is nauwelijks duurder en dan zoek raken en zelfs waardeloze rotzooi kan dan nog veel geld opleveren. Ik was juist blij dat een pakket niet aankwam dus gebruik die mogelijkheid die hun meer geld koste.
Een tevreden klant omdat een relatief goedkoop ding zoek is geraakt en een nieuwe was voordeliger!
[quote=mahadma schreef op maandag 26 dec 2011, 15:28]off topic:
Je mag toch aannemen dat postbestellers Nederlands kunnen lezen en een goed zicht hebben, eventueel met bril."
Nee, dat mag je niet aannemen, er lopen nl heel veel postbezorgers rond die de taal niet spreken, niet weten hoe de nummering werkt, kunnen bv aan de even kant geen oneven nummer vinden en hup doe maar in een brievenbus
Blijf hopen, ik kreeg vorige week een brief als onbestelbaar retour (adres in Leiden) en die was door mij verzonden in oktober 2008! Sommige mensen noemen dat "snail mail"
Dat is toch al lang geen uitzondering meer? Bij mijn zus en zwager, die in Hendrik Ido Ambacht wonen aan De Heerlijkheid, verdwijnen met grote regelmaat door hen bestelde artikelen. Het is al zo ver gekomen dat ze per post al niets meer bestellen. Degene die daar de post bezorgt of degene in het postdistributiecentrum zal er een aardig handeltje mee drijven! Zelf heb ik 2 1/2 week op mijn inlogcodes van de Ing zitten wachten. Klacht ingediend bij Post NL, kreeg ik als antwoord dat ze miljoenen brieven per dag verzenden en als post niet aankomt zij er dus niets aan kunnen doen. Een hele vreemde zaak als je Post NL betaalt voor het verzenden van je post! Maar ja, het is ook allemaal niet vreemd als je elke malloot zonder screening maar je post laat bezorgen! Post NL had gewoon een Staatsbedrijf moeten blijven! Hun waardeloze postbezorging getuigt er wel van dat ze niet de capaciteiten hebben om op eigen kracht een goed product te leveren! Post NL? Niet meer te vertrouwen, is een onbetrouwbaar en zeer slecht bedrijf geworden! In 1 ding zijn ze goed en dat is hun tarieven verhogen, dan blinken ze uit! Verder zou ik eindelijk wel eens een vet salaris van ze willen ontvangen, want ik ben zo langzamerhand een postagentschap van ze geworden. Elke dag word ik gestoord door zo'n pakketbezorger van Post NL die al zijn pakketjes van mensen die niet thuis zijn op mijn galarij bij mij aflevert. Vaak komen de mensen hun pakketjes niet ophalen en dan kan ik de pakketjes (vaak ook nog eens loodzwaar!!) gaan bezorgen. Ook het feit dat ik er maar te pas en te onpas bij mij wordt aangebeld, irriteert mij zo langzamerhand mateloos! Grote rotzooi dus dat Post NL, ik kan er niets anders van maken!
Wij kennen dit probleem ook regelmatig wordt er post bezorgd van drie straten verderop. ik verzamel deze en gooi ze weer in de bus van postnl ik ben zeker niet van plan het werk van postnl te gaan doen. Maar het mooiste komt nog op 18-10-2012 waren wij de gehel dag weg, wij hebben een bedrijf aan huis waar regelmatig pakketten worden bezorgd. Gelukkig niet alleen door postnl want dan krijgen wij denk ik niets meer. Maar goed op de 18de dacht de bezorger er is niemand thuis weet je wat ik doe ik zet het voor de garage hoef ik niet meer terug te komen (ingehuurde bezorger krijgt alleen voor afgeleverde pakketten betaald) gevolg 3 pakketten gestolen want gerage is aan de openbare weg. 2 pakketten met een waarde van ruim 600,00, en postnl zegt wij hebben ze bezorgd en was geen handtekening ontvangst pakket, jammer dan. Er was 1 pakket bij waar wel voor getekend moest worden dit is nu een onderzoek geworden, maar het is ze niet aan het verstand te brengen dat de andere pakketten dan ook niet bezorgd zijn.
Ook wij zijn 4 pakketten kwijt. Zelfs volledige kentekenpapieren! Die van mij was niet meer leesbaar door het vouwen en bestelde een nieuwe. Deel 1,2,3. Met volledig adres, kenteken van de auto en de mogelijkheid om de auto te verkopen. Hoefde hem alleen maar voor mijn deur te stelen en hij wordt zo legaal doorverkocht!!! Wordt dus niet aangetekend verstuurd door het RDW, ook niet met ontvangstbevestiging. Wat zegt de post.......wij zullen het zoeken.....ja, tuurlijk....niet dus! Het interresseerd ze geen bal. Pakketjes worden afgegeven aan buren zonder briefje in de bus bij de bewoners waar het pakketje voor bedoeld was. Had betaald voor een pakketje, wat nooit is aangekomen maar zeker wel verstuurd door het bedrijf, Heeft het nog een keer verstuurd en hebben extra kosten moeten delen. Vaak post uit andere straat met zelfde huisnummer. Laatst kwam er een buurvrouw uit een andere straat met mijn pakketje! Geen briefje in de bus gehad....wist niet dat het al onderweg was. Echt schandalig allemaal en ze doen er niks mee!!
Bestaat er geen Postwet meer? Heeft PostNL geen verplichtingen meer? Is de klant dan helemaal overgeleverd aan een incompetente organisatie met steeds meer onbetrouwbare medewerkers? Is er geen toezicht meer op die medewerkers? Wordt er niets onderzocht om de rotte appels te verwijderen? Verdienen de postbonzen hun riante salarissen en bonussen door het allemaal te laten begaan en niets te doen om de situatie weer normaal te laten zijn? We worden gemangeld door onnozelaars.
Ik lees hier diverse malen dat door diverse verzenders wordt gesteld dat een "pakje weg is", dat dit onmogelijk is hoef ik u niet uit te leggen. Een pakje is nooit, ja U leest het goed nooit, weg, tenzij je het in een vat zoutzuur gooit dan is de kans wel aanwezig. Ik zit reeds jaren in het transport en wij werken nog steeds zonder elektronica, dus bij ons geen track en trace en geen elektronische handtekeningen, gewoon nog "ouderwets" met pen en papier. Onze zendingen worden aangeboden bij de geadresseerde en niet bij "de buren" omdat de geadresseerde toevallig niet thuis is. Ik kan hier een heel verhaal vertellen maar wij weten uit ervaring dat verzending van goederen niet ingewikkeld of duur hoeft te zijn. Kijk maar eens op de website van LTN distributie
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer