op
door oppie6 Jul 27, 2011 om 18:52
Geldzaken & recht

Prijsverhoging ziggo telefoon

Mag ziggo (en ik neem aan andere aanbieders) de prijs voor bellen van en naar vaste lijn verhogen van€ 003,0 naar €00,8,0 . Een verhoging van 166%!
switchen naar een andere aanbieder heeft weinig zin want de schaapjes zullen mekaar wel volgen in "Graailand"
Ziggo heeft toch niet plots meer onkosten aan het bellen van vaste naar vaste lijn.De kabels en alle benodigde faciliteiten zijn er al en blijven er zolang er "vaste "telefoons worden verkocht
Het is met telefoon toch niet zo dat zoals vanwege een slecht oogst de aardappelen schaars( dus duur) zullen zijn.
Mogen die ontzettende verhogingen eigenlijk wel. Is dit geen vorm van prijsafspraak, want de andere aanbieders blijven echt niet achter

1005 10 Rapporteer

mastag
door mastag - Jul 27, 2011 om 19:50
955 Antwoorden / 19 Vragen

Natuurlijk mag Ziggo dat,
Het reeds betaalde netwerk is de laatste jaren toch flink opgewaardeerd.
Vroeger was een Ziggo basisabonnement 512kb down en 64 kb up nu is dat
10Mb down en 1Mb upload.
U krijgt meer zenders in mooiere kwaliteit (HD) en ja KNP heeft de beltarieven onlangs al fors verhoogd voor vaste telefonie dus kan Ziggo niet achterblijven.
In zo'n netwerk gaan jaarlijks vele tientallen miljoenen euro's zitten en die zullen moeten worden terugverdiend.

Maar u kunt Ziggo per maand opzeggen en gewoon met een andere provider gaan bellen hoor.
U belt hopelijk niet mobiel want daar zijn sommige abonnementen wel 40 euro per maand met 200 belminuten dus 0,50 per minuut. Maar ach daar krijg je dan wel zo'n slimme telefoon bij die je in de twee contractjaren twee keer betaald.

Mastag

birdies
door birdies - Jul 27, 2011 om 20:17
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Mag ziggo (en ik neem aan andere aanbieders) de prijs voor bellen van en naar vaste lijn verhogen van€ 003,0 naar €00,8,0 . Een verhoging van 166%!.......

Jammer dat je niet de prijsverlaging vermeld van bellen naar mobiele nrs: van 0,15 naar 0,08 ct!

dobby
door dobby - Jul 27, 2011 om 20:22
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 27 jul 2011, 20:17]van 0,15 naar 0,08 ct! Sorry.. niet persoonlijk.. maar personal issue van mij.. mag het 2 hele ordes meer zijn? (maar idd.. dat vergeet men wel even.. en gevoelsmatig zoek ik verbinding met iemand.. of dat nu vast of mobiel is.. dat maakt mij op dat moment niet uit..) (nou ja - mij wel, maar das weer iets anders).. transparantie en eenheid hebben wel voordelen...

op
door oppie6 - Jul 27, 2011 om 20:24
1 Antwoorden / 2 Vragen

het gaat hier om ouderwets bellen zoals we al deden voor we de woorden "uploads, mb's , digitaal , en zo kenden.
ik heb het hier over gesprekstarieven van vaste telefonie die niets met" meer zenders, mooier beeld en hd technieken" te doen hebben

börgemeister
door börgemeister - Jul 27, 2011 om 20:25
506 Antwoorden / 25 Vragen

Zelf heb ik VolopBellen Altijd, dús in principe wijzigt voor mij in gunstige zin des woords: o.a. gratis bellen naar het buitenland.
Voor wat betreft de kosten van € 0,08 per minuut lijkt mij een aardige compromis.

Gij kunt zich ook per 1 september a.s. uw telefonieabonnement wijzigen in VolopBellen Altijd voor € 10,00 per maand.

Eigenlijk moet je zeggen een verhoging enerzijds vast naar vast ( € 0,03 naar € 0,08 per minuut) en een verlaging anderzijds: van vast naar mobiel bellen (€ 0,156 naar € 0,08 per minuut)!

mastag
door mastag - Jul 27, 2011 om 20:31
955 Antwoorden / 19 Vragen

Oppie,
Over hetzelfde netwerk, wat volgens jou er al jaren ligt en niets meer kost, gaan wel deze moderne diensten heen. Daar betaal je als telefoonklant gewoon aan mee.

Mastag

snah
door snah - Jul 27, 2011 om 22:29
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo ,
Mosschien is switchen naar een andere provider wel voordeliger .

Ik zat bij ziggo met het goedkoopste abbonement voor internet € 29,95 p/maamd , met een dowmloadsnelheid van hooguit 3 mb .

Ben 1,5 jaar geleden overgestapt naar de provider Alice , mijn internetsnelheid is nu 5 tot 6 keer sneller en het maandbedrag is 0,05 cent minder en ik kreeg er gratis bellen bij ( naar alle vaste nummers in Nederland ) .

Helaas om kostendekkend te blijven heeft Alice sinds een half jaar wel een opstarttarief van 10 cent per gesprek , de belminuten zijn gratis .
Het bellen naar mobiel is wel prijzig , daarom kan je beter je mobiel gebruiken als je naar een mobiel nummer wil bellen .

Kortom ik ben zeer tevreden met de overstap naar Alice .
En nee ik werk niet bij die toko .

Hans

snah
door snah - Jul 27, 2011 om 22:40
654 Antwoorden / 61 Vragen

O ja , nog vegeten te melden , ik kreeg verleden week een aanbieding van Alice , als ik het abbonement voor 1 jaar vast zet ( daarna weer per maand opzegbaar ) krijg ik de komende 6 maanden € 10,- korting .

Er is ook zo'n aanbieding voor nieuwe klanten .

jaapje_1
door jaapje_1 - Jul 28, 2011 om 07:47
315 Antwoorden / 0 Vragen

Dat andere aanbieder niet achter zullen blijven houdt niet in dat er prijsafspraken zijn gemaakt.

Het is overigens wel een opmerkelijke verhoging.
Starttarief gaat van 2,5 cent naar 3 cent
Vast naar Vast gaat van 3,5 cent per minuut naar 8 cent per minuut
De enige verlaging is van vast naar mobiel van 15 cent per minuut naar 8 cent per minuut.

Het is aan de opta om te bepalen of deze prijsverhoging door de beugel kan, dien een klacht in via consuwijzer.nl zodat deze daar terecht komt. Overigens is er al jaren een strijd tussen de opta en de aanbieders aan de gang omdat de prijs van vast naar mobiel veel te hoog is/was. Het is wel vreemd dat de prijzen gelijk getrokken worden aangezien het voor de provider ook duurder is om een connectie naar mobiel op te zetten.

tdehond
door tdehond - Jul 28, 2011 om 08:50
4744 Antwoorden / 9 Vragen

M.i. mag dat. Wat vervelend is dat Ziggo tegelijkertijd ook tv extra pakket fors duurder maakt voor de mensen die een klein extra tv pakket afnamen en relatief duurder maken voor de analoge tv afnemers: minder zenders voor gelijke prijs.

+ op de kabel is geen concurrentie. Bij ADSL providers is wel keuze, dus concurrentie tussen de ADSL providers.

Ziggo ( e.a. kabelproviders) heeft dus een monopolie positie en het lukt de overheid nog steeds niet om dit te doorbreken.