Jo
door Josekind Mar 28, 2018 om 14:00
Geldzaken & recht

Privacy bij abn

Mijn bankgegevens bij de abn zijn doorgegeven aan derde ( en dan bedoel ik aan mijn "familie" )
Hoe kan dit gebeuren bij z'n grote bank
dus mijn buren kunnen dua ook mijn gegevens opvragen.
Ben nu al 2 weken bezig met de abn maar word op dit moment afgescheept!
ik laat me dit niet gebeuren!!

1595 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2018 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zijn uw buren dan ook “familie”?

En wat voor gegevens hebben ze dan doorgegeven en zijn die door uw “familie” opgevraagd?

Franske1958
door Franske1958 - Mar 28, 2018 om 14:16
433 Antwoorden / 2 Vragen

Minderjarig misschien???  Of hetzelfde adres?? onder bewindvoering???  Scheiding niet (goed) doorgegeven etc???
U geeft (veel?) te weinig info. Nu moeten wij ook maar raden.

gerbera
door gerbera - Mar 28, 2018 om 14:28
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Gronden voor verstrekking

 uit artikel 8 van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Dat zijn:

  • toestemming van de betrokkene;
  • uitvoeren van een overeenkomst;
  • wettelijke verplichting;
  • vitaal belang van de betrokkene;
  • uitvoeren van een publiekrechtelijke taak;
  • gerechtvaardigd belang van de organisatie.
  • bron;
  • Denk dat uw bank in de fout is gegaan en de Europesche regels wel erg ruim neemt. Komt u er niet uit met de bank kunt u altijd een klacht indienen bij de autoriteit persoonsgegevens.

he
door henk51 - Mar 28, 2018 om 14:37
90 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn bankgegevens zijn ook bekend bij familie,SVB,Pensioenfonds ,webshops e.d.
Hoe dat komt heb zelf rekeningnummer en naam verstrekt bij overmaken of voor ontvangen betalingen .
Ze kunnen alleen de saldi e.d. niet zien tenzij ik hun ook de inlogcodes zou geven die zijn persoonlijk en weet zelfs de bank niet te vertellen die maak je zelf aan.
Alhoewel toen ik bij de bank werkte waren er genoeg mensen die dachten dat ik die zo uit de computer kon halen nou nee dus.

groeten Henk

ne
door neodutchio - Mar 28, 2018 om 14:58
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt. En zijn die fouten ernstig? Ik heb niets te verbergen voor mijn familie.
Mijn vader en ik hebben dezelfde voorletter, dezelfde achternaam en dezelfde geboortedatum, enkel met 30 jaar verschil er tussen. Regelmatig werden er door banken en verzekeraars fouten gemaakt, maar ook weer netjes opgelost. Het is maar hoe je er zelf in staat.

jantje7
door jantje7 - Mar 28, 2018 om 16:06
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Waarschijnlijk was u op 1 januari 2017 nog geen 18 en zijn uw saldo van zowel betaalrekening als spaarrekening op het vooraf ingevulde belastingaangifte ingevuld en zichtbaar voor uw ouder/voogd. Zodra u wel volwassen bent hoeven uw ouders deze bedragen niet meer bij hun vermogen op te tellen en worden deze bedragen ook niet meer weergegeven.

edrick3
door edrick3 - Mar 28, 2018 om 16:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

dus mijn buren kunnen dua ook mijn gegevens opvragen.
Nee hoor.
Ben nu al 2 weken bezig met de abn maar word op dit moment afgescheept!
Lijkt me dat als je een duidelijke vraag stelt je een duidelijke uitleg krijgt.
ik laat me dit niet gebeuren!!
Is al gebeurd. ;-)

aurora1
door aurora1 - Mar 28, 2018 om 22:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi, maar het is toch al gebeurd?
Ik kan geen touw eraan vastknopen: buren, familie, welke gegevens?
Is er misschien sprake geweest van een overboeking naar uw rekening die onjuist was en dat dat geld teruggevraagd wordt?

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 29, 2018 om 08:20
423 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe dit kan gebeuren?
Heel simpel: uw familie zal ongetwijfeld antwoord kunnen geven op alle beveiligingsvragen
postcode en geboortedatum zijn meestal de standaardvragen.
Daarnaast zullen zij ook uw bankrekeningnummer weten.
Meer van belang zijn de volgende gegevens:
Welke familierelatie
Welke gegevens zijn doorgegeven

abnamro
door abnamro - Mar 29, 2018 om 12:11
142 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo JOSEKIND,

Bankgegevens mogen wij zeker niet aan derden geven, tenzij hier een machtiging voor aanwezig is op de rekening. Wij hebben hier strenge richtlijnen voor en streven deze na. Als jij aangeeft dat dit bij jou niet is gebeurd, dan moeten we dit uiteraard gaan onderzoeken. Zo'n uitspraak nemen we uiterst serieus.

Je geeft zelf al aan contact te hebben met ons, maar je niet verder komt met ons. Ons beleid is in zo'n geval, om onderzoek te doen naar de situatie. Onze veiligheidsafdeling buigt zich dan over dit onderzoek en indien nodig treffen wij passende maatregelen. Als je al contact met ons hebt gehad dan ga ik er vanuit dat dit onderzoek loopt.

Als je er niet zeker van bent dat dit onderzoek loopt, dan kan ik je even bellen om dit voor je na te gaan. Wij ontvangen dan graag je telefoonnummer via een privébericht en een tijdstip wanneer je bereikbaar bent tijdens kantooruren. Ik mag inhoudelijk echter niets zeggen over de situatie en het onderzoek vanuit veiligheidsoogpunt. Ik kan alleen voor je bevestigen of dit onderzoek wel of niet loopt, na de nodige verificatie. Als het onderzoek al wel loopt, vragen wij je om dit af te wachten. Je zult dan schriftelijk geinformeerd worden over het verloop van dit onderzoek.

Janwalter
ABN AMRO

tijger1
door tijger1 Mar 29, 2018 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er kunnen hier geen prive berichten gestuurd worden.

abnamro
door abnamro Mar 29, 2018 om 14:06
142 Antwoorden / 0 Vragen

Daar heb je helemaal gelijk in TIJGER1. Niet handig van me. Sorry hiervoor.

Wanneer JOSEKIND hierover telefonisch contact wilt, kan er een bericht via Whatsapp (+31613660024) gestuurd worden. In dat bericht kun je verwijzen naar dit forum. Ook kun je referentienummer 18071 doorgeven.

Met vriendelijke groet,

Janwalter
ABN AMRO Webcare