je
door jeannettec5 Apr 2, 2011 om 21:16
Geldzaken & recht

Reclame

ik heb donderdag jl bij de cranenbroek een tuinset gekocht,nu krijg ik vandaag zaterdag de reclamefolder in de bus en daar staat de tuinset voor bijna 90 euro goedkoper,mijn vraag is kan ik terug gaan om die 90 euro op te eisen daar de tuinset 3 dagen later in de reclame gaat is hier een wet voor dat je daar binnen zoveel dagen nog recht op hebt gaarne antwoord gr jeannette

8168 37 Rapporteer

tappie
door tappie - Apr 2, 2011 om 21:32
289 Antwoorden / 82 Vragen

Als de set 90 duurder was geweest,had u dan ook terug gegaan om het verschil bij te betalen?

Is gewoon een gevalletje Helaas Pindakaas, ben ik bang

sw
door swat1500 - Apr 2, 2011 om 21:34
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, een dergelijke Wet bestaat niet. U kunt natuurlijk wel vragen of men het verschil wil terug betalen. Verplicht is men echter niet om het terug te betalen. Nee heb je, ja kan je krijgen.

poltol
door poltol - Apr 2, 2011 om 21:36
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Begin eens met NIETS te eisen.

Pak je bon en de advertentie en ga eens een praatje maken bij Cranenbroek.
Wellicht dat u zonder iets te eisen nog "gewoon" tegemoed gekomen wordt.
Mogelijk in de vorm van tegoed bonnen.

Dus even relaxen en dan naar de winkel.
Laat hier even horen hoe het afgelopen is.

Vr.gr. poltol

quantas
door quantas - Apr 2, 2011 om 22:03
670 Antwoorden / 0 Vragen

Je zult zo'n mensen als klant hebben zeg dan ben je genaaid.

Net wat Tappie zegt had u het verschil ook bijbetaald als het duurder was dat denk ik niet want dan houd die zelfde consument ineens zijn mond dicht.

Of staat u ook elke week de folder van elke supermarkt na te lopen voor producten die u een paar dagen voor de reclame er was gekocht had en nu dus prijsverschil wil hebben.

Dit soort consumenten ben je liever kwijt dan rijk volgens mij.

da
door darkgrumly - Apr 3, 2011 om 04:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jeannettec5,

Aangezien u als consument met de handelaar overeen bent gekomen over de koop van het product voordat de aanbieding gold heeft u geen recht op vergoeding tenzij de handelaar ten tijde bewust was van de aankomende aanbieding. In dat geval heeft de handelaar oneerlijk en/of misleidend gehandeld (zie burgerlijk wetboek boek 6, artikel 193b en 193c). Vergeet niet dat dit bewijs aantoonbaar moet zijn.
Als u dit niet aan kunt tonen kunt u, zoals poltol voorstelde, altijd proberen uw situatie uit te leggen en hopen op een partiële vergoeding, dit mogelijk in de vorm van een waardebon.

Mvg. Darkgrumly

@quantas
Als u bij een supermarkt daarmee 90 euro kunt besparen lijkt het me sterk dat u dit zelf niet zou doen.

harrie
door harrie - Apr 3, 2011 om 07:47
765 Antwoorden / 36 Vragen

Jeannettec5

Wettelijk is het zo; gekocht = gekocht dus u hebt nergens recht op......

Daarom koop ik het liefst bij winkels die een ruiltermijn hebben met geld terug.
In zo'n geval breng je het gewoon terug en koop je het opnieuw.
Is het al gebruikt, heb je 2 mogelijkheden.
1. Je gaat naar de kassa met de bon en vraag rustig en netjes, of het noodzakelijk is om het artikel naar de winkel terug te brengen...of dat ze het gewoon simpel administratief kunnen afhandelen (terugboeken en weer verkopen)
2. Je koopt er alsnog een tegen de aanbiedingsprijs en brengt het later terug met de bon van de eerste aankoop.

Groeten, Harrie

quantas
door quantas - Apr 3, 2011 om 11:06
670 Antwoorden / 0 Vragen

[quote] Als u bij een supermarkt daarmee 90 euro kunt besparen lijkt het me sterk dat u dit zelf niet zou doen.

Ja dat zal iedereen doen maar niet 3 dagen naderhand lopen klagen als er een aanbieding is die er 3 dagen geleden niet was.

Dan kan je net zo goed geen aanbiedingen meer hebben want dan kan je elke dag elke winkel wel afgaan op die manier.

Daarom heet het ook aanbieding en als die aanbieding ingaat op zaterdag en jij koopt op donderdag heb je gewoonweg nergens recht op.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 3, 2011 om 13:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U kunt dus gaan praten met de winkelier en vragen om een schikking.
Desnoods de helft van het verschil, een beetje water bij de wijn en misschien is daar wel over te praten.

di
door digioma - Apr 3, 2011 om 13:55
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wil ik toch even een grote Bouwmarkt (begint met een K...) in het zonnetje zetten...
wij zochten een nieuwe huiskamerdeur met o.a. geslepen glas. De prijs was even slikken en toe ik met de dame aan de infobali overlegde over de maten vertelde ze "terloops" dat dit type deur de week erop in de folder zou komen met 75 euro korting. We hebben dus maar een weekje gewacht en toen de deur besteld. Het kan dus wel.

quantas
door quantas - Apr 3, 2011 om 13:59
670 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk kan het.
Maar in de zaak met de K werken een aantal mensen op vaste afdelingen waar men in een hecht team weet wat er aan reclames komt.

In grote zaken weet men dat gewoonweg nooit want dat wordt niet gecommuniceerd ze zien het wel als de folder er is.

Vandaar dat het bij dit soort zaken wel kan en bij een ander niet.

Maar als u hem gekocht had zonder vragen en de week erop terug was gegaan had u ook geen geld terug gekregen.

=digioma schreef op zondag 3 apr 2011, 13:55: Wil ik toch even een grote Bouwmarkt (begint met een K...) in het zonnetje zetten...
wij zochten een nieuwe huiskamerdeur met o.a. geslepen glas. De prijs was even slikken en toe ik met de dame aan de infobali overlegde over de maten vertelde ze "terloops" dat dit type deur de week erop in de folder zou komen met 75 euro korting. We hebben dus maar een weekje gewacht en toen de deur besteld. Het kan dus wel.

mo
door mowocos - Apr 4, 2011 om 12:53
19 Antwoorden / 0 Vragen

Ligt helemaal aan de winkel of je alsnog dezelfde korting krijgt. De ene winkel hanteert geen termijn (helaas pindakaas dus), andere winkels hanteren soms een termijn van 7 tot 14 dagen. Heb je binnen deze termijn vòòr de kortingsactie aangekocht krijg je dezelfde korting ook bij tonen van de aankoopbon.
Had ik een keertje bij Leen Bakker, maar dit was buiten de door hun gehanteerde termijn. Uit coulance hebben ze toen het verschil terug betaald. Toch netjes !

ko
door koningsjpc - Apr 4, 2011 om 13:01
68 Antwoorden / 4 Vragen

Gekocht is gekocht. Misschien doen ze wel iets uit coulance!!!! Maar het is bij Cranenbroeck, dus deze coulance kun je m.i. wel op je buik schrijven. Daar is het: gekocht is gekocht en ook veel vaak, garantie tot aan de deur.
Type maar eens in: Cranenbroeck bij Kassa of Radar. Enorm veel klachtend.

shepu
door shepu - Apr 4, 2011 om 13:30
33 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dit ook eens gehad bij Karwei. Ben met de bon naar de klantenservice gegaan en heb mijn verhaal verteld. Onmiddellijk geld teruggekregen.
Als het niet lukt, kun je de set (met aankopbon) gewoon teruggeven en je geld terugvragen. Daarna koop je weer een nieuwe set. Ik denk dat ze dat bij Cranenbroek een omslachtige manier vinden en je tegemoet komen. Succes.

bo
door bornsol - Apr 4, 2011 om 13:44
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=shepu schreef op maandag 4 apr 2011, 13:30]Heb dit ook eens gehad bij Karwei. Ben met de bon naar de klantenservice gegaan en heb mijn verhaal verteld. Onmiddellijk geld teruggekregen.
Als het niet lukt, kun je de set (met aankopbon) gewoon teruggeven en je geld terugvragen. Daarna koop je weer een nieuwe set. Ik denk dat ze dat bij Cranenbroek een omslachtige manier vinden en je tegemoet komen. Succes.het zelfde gehad met een bankstel van Leen Bakker 200euro retour gekregen,er bestaan nog wel zaken die een warme douche verdienen

s.canton
door s.canton - Apr 4, 2011 om 14:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een aankoop hebt gedaan die binnen drie weken erna in de reclame/aanbieding komt, is de winkelier verplicht u het verschil terug te betalen. Dit is wettelijk geregeld. Zelf weet ik dit sinds een aantal jaren. Toen mijn man een dure vijverpomp had gekocht bij Intratuin en deze de week erna 85 euro goedkoper was,is hij terug gegaan en kreeg, zonder probleem, zijn 85 euro terug. Ook Intratuin was op de hoogte van deze regel. Succes!

ha
door hanneke - Apr 4, 2011 om 15:21
321 Antwoorden / 1 Vragen

@s.canton:
Interessant! Kunt u ook aangeven waar u dit vandaan heeft? En in welke wet dit dan wel staat?
Volgens mij is daar namelijk helemaal geen enkele wettelijke regeling voor. Maar ik leer graag nieuwe dingen bij!

@shepu:
Ruilen, laat staan geld terugkrijgen, is geen recht.
Van Cranenbroek heeft ook uitdrukkelijk op hun site staan:
[quote]
Ruilen mag (tenzij uitdrukkelijk anders vermeld) onder de volgende voorwaarden:
• op vertoon van de originele aankoopbon
• in originele, onbeschadigde verpakking
• het artikel is ongebruikt
• binnen 7 dagen

Ruilen tegen dezelfde artikelen is niet toegestaan.

Wij geven geen tegoedbonnen en geen contant geld retour.

Ik vrees dan ook dat die truc die u zegt, hier niet zal opgaan.
En nee, Van Cranenbroek doet hiermee niets verkeerd, zij houden zich keurig (zij het erg strikt) aan de wet.

vr1944
door vr1944 - Apr 4, 2011 om 16:16
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas geen recht,maar nee heb je en ja kun je krijgen.Merkwaardig dat er hier figuren zijn die er van uigaan dat het zinloos is om terug terug te gaan,maar daar zou ik me niets van aantrekken ,want een vergelijking maken met een reclame van een supermarkt is onzin.

wi
door wilwes - Apr 4, 2011 om 16:16
8 Antwoorden / 2 Vragen

Als het binnen 1 week evt. mag ruilen dan moet je het verschil terug krijgen.
Je ruilt het dan tegen die aanbiedings prijs.
Zelf ik het 1 keer aan de hand gehad,maar helaas viel het buiten 1 week.

1paul
door 1paul - Apr 4, 2011 om 16:44
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan de wetstekst zo niet voor u ophoesten maar als de winkelier weet dat dat wat u koopt in de aanbieding komt is hij VERPLICHT u dit te melden...

U heeft dus gewoon RECHT op teruggave mits de winkelier op de hoogte was van het feit dat deze set in de aanbieding zou komen...

tenormin
door tenormin - Apr 4, 2011 om 16:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ik vindt dat Poltol zaterdag HET antwoord heeft gegeven een TOPadvies. Ik ken de firma niet maar het lijkt me een zaak die gewoon wettelijk werkt. En eigenlijk is ruilen voor de consument een gewoon geworden "toetje" van de meeste winkeliers want wettelijk gezien hoeft het niet. Nee hoor, gewoon vragen en inderdaad: laat je nog horen of het gelukt is?

pluisjebaby
door pluisjebaby - Apr 4, 2011 om 17:01
31 Antwoorden / 18 Vragen

Ik zou u verhaal doen en misschien krijgt u geld terug uit colance en anders zeg u dat u het set wil ruilen en geld terug wilt hebben, vervolgens koopt u het opnieuw, wie niet waagt wie niet wint!!
SUCCES.

zinook
door zinook - Apr 4, 2011 om 17:04
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=1paul schreef op maandag 4 apr 2011, 16:44]Ik kan de wetstekst zo niet voor u ophoesten maar als de winkelier weet dat dat wat u koopt in de aanbieding komt is hij VERPLICHT u dit te melden...

U heeft dus gewoon RECHT op teruggave mits de winkelier op de hoogte was van het feit dat deze set in de aanbieding zou komen...

Dan hebben wij als supermarktondernemers toch echt een probleem...het lijkt me stug dat dit een wet is, mij is dit niet bekend.

Daarbij: Koop=Koop. Ruilen, retourneren is een service en geen RECHT. Dus zoals iemand eerder aangaf, het spul retourneren zodat je het geld terugkrijgt, dan moet er een geldige goede reden zijn om dit te retourneren, kapot enz. maar niet omdat deze nu in de aanbieding is.

Vragen staat vrij maar recht erop hebben, ik vraag het me af.

loreleigil
door loreleigil - Apr 4, 2011 om 17:06
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=shepu schreef op maandag 4 apr 2011, 13:30]Heb dit ook eens gehad bij Karwei. Ben met de bon naar de klantenservice gegaan en heb mijn verhaal verteld. Onmiddellijk geld teruggekregen.
Als het niet lukt, kun je de set (met aankopbon) gewoon teruggeven en je geld terugvragen. Daarna koop je weer een nieuwe set. Ik denk dat ze dat bij Cranenbroek een omslachtige manier vinden en je tegemoet komen. Succes. Als er niets mis is met de set, is de winkel niet verplicht deze terug te nemen!

bo
door bornsol - Apr 4, 2011 om 17:18
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=jeannettec5 schreef op zaterdag 2 apr 2011, 21:16]ik heb donderdag jl bij de cranenbroek een tuinset gekocht,nu krijg ik vandaag zaterdag de reclamefolder in de bus en daar staat de tuinset voor bijna 90 euro goedkoper,mijn vraag is kan ik terug gaan om die 90 euro op te eisen daar de tuinset 3 dagen later in de reclame gaat is hier een wet voor dat je daar binnen zoveel dagen nog recht op hebt gaarne antwoord gr jeannettestuur de belbus er op af,je krijgt gegarandeerd je 90euro terug plus een excuus bloemmetje

th
door thefuture - Apr 4, 2011 om 17:42
31 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, maar langzamerhand begrijp ik op consumentenpagina's dit soort vragen niet meer. In principe lijkt me dit jammer maar helaas.Je kunt het altijd vragen maar daarna houdt dat op. Als het antwoord van s.canton trouwens klopt, lijkt me zo'n (wettelijke, jaja!!) regeling te idioot voor woorden.

s.canton
door s.canton - Apr 4, 2011 om 18:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Om de vraag te beantwoorden van iedereen die zich afvraagt hoe ik aan die informatie kom : het is een aantal jaren geleden bij een of ander consumentenprogramma geweest. Ik vind het ook niet belangrijk dat er onder de reacties enkele mensen zijn die doen of ik uit mijn nek zit te lullen. Ik weet voor 100% zeker dat het zo is. Het moet trouwens best te achterhalen zijn bij bv de consumentenbond. Maar dat is niet mijn taak.

1paul
door 1paul - Apr 4, 2011 om 19:21
3173 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=s.canton schreef op maandag 4 apr 2011, 18:08]Om de vraag te beantwoorden van iedereen die zich afvraagt hoe ik aan die informatie kom : het is een aantal jaren geleden bij een of ander consumentenprogramma geweest. Ik vind het ook niet belangrijk dat er onder de reacties enkele mensen zijn die doen of ik uit mijn nek zit te lullen. Ik weet voor 100% zeker dat het zo is. Het moet trouwens best te achterhalen zijn bij bv de consumentenbond. Maar dat is niet mijn taak.

Ik meen inderdaad dat dit eens voorbijgekomen is bij radar...

di
door dinty - Apr 4, 2011 om 20:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=s.canton schreef op maandag 4 apr 2011, 14:28]Als u een aankoop hebt gedaan die binnen drie weken erna in de reclame/aanbieding komt, is de winkelier verplicht u het verschil terug te betalen. Dit is wettelijk geregeld. Zelf weet ik dit sinds een aantal jaren. Toen mijn man een dure vijverpomp had gekocht bij Intratuin en deze de week erna 85 euro goedkoper was,is hij terug gegaan en kreeg, zonder probleem, zijn 85 euro terug. Ook Intratuin was op de hoogte van deze regel. Succes! in welk wetboek staat dit s.canton.

ka
door katja54 - Apr 4, 2011 om 20:52
54 Antwoorden / 8 Vragen

ik ben het eens met Harry , gewoon terug brengen en een nieuwe kopen , ik doe het trouwens ook met gekregen kadobonnen , ik koop er iets voor en breng het na een paar dagen terug , zo heb ik contant geld wat ik overal kan uitgeven.

tenormin
door tenormin - Apr 4, 2011 om 20:59
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=katja54 schreef op maandag 4 apr 2011, 20:52]ik ben het eens met Harry , gewoon terug brengen en een nieuwe kopen , ik doe het trouwens ook met gekregen kadobonnen , ik koop er iets voor en breng het na een paar dagen terug , zo heb ik contant geld wat ik overal kan uitgeven.

Okay, legaal gezien is er niets mis met deze "tip" maar het spijt me; dit hoort men niet te doen. Niet dat ik zoiets zou kunnen tegenhouden, maar het is in ieder geval niet mijn stijl van "kopen". Vooral niet als er kleinere winkeliers bij betrokken worden. Ook de grote niet, trouwens. Vraag dan geld voor je verjaardag of wat er ook te vieren valt.

ha
door hanneke - Apr 4, 2011 om 21:03
321 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=katja54 schreef op maandag 4 apr 2011, 20:52]ik ben het eens met Harry , gewoon terug brengen en een nieuwe kopen , ik doe het trouwens ook met gekregen kadobonnen , ik koop er iets voor en breng het na een paar dagen terug , zo heb ik contant geld wat ik overal kan uitgeven.
Dat gaat dus niet, want bij Van Cranenbroek mag je geen dingen terugbrengen, alleen ruilen. En ruilen tegen hetzelfde artikel mag daar niet. Dus dan moet je al twee keer teruggaan: een keer om de tuinset (voor zover die nog ongebruikt en in de onbeschadigde verpakking zit!) om te ruilen voor iets anders, en vervolgens een of twee dagen later weer om dat andere weer om te ruilen voor een nieuwe tuinset tegen aanbiedingsprijs. Maar dan nog moet je voor die 90 euro iets anders uitzoeken, aangezien je geen geld terugkrijgt en Van Cranenbroek ook niet aan tegoedbonnen doet. Een hoop moeite dus!

Koop = koop, en ruilen is een gunst. Geld terug is al helemaal niet verplicht. En Van Cranenbroek houdt zich daar kennelijk erg strikt aan.

Ik ben overigens ook nog steeds benieuwd naar het wetsartikel waarin staat dat als iets binnen drie weken in de aanbieding gaat, de winkel verplicht is dat te melden. Ik kan me best voorstellen dat er een keer zoiets in een programma is geweest, en dat de winkel (onder de mediadruk) het geld heeft teruggegeven. Maar dat het dan een wettelijke verplichting zou zijn, lijkt mij vooralsnog een uit zijn krachten gegroeid verhaal.
Maar nogmaals, ik leer graag iets nieuws, en als iemand het kan vinden, graag!

quantas
door quantas - Apr 5, 2011 om 00:08
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dus als het bij een consumentenprogramma komt is het ook de WET, forget it.

Consumentenprogramma's praten wel meer onzin wat dat betreft, er wordt door diezelfde consumenten oraganisaties ook gezegd dat pc's 10 jaar probleemloos mee moeten gaan en dat de klant 10 jaar garantie zou hebben.

Allemaal grote zwets niks meer niks minder.

Het is al vaker gezegd koop=koop en het is een GUNST om te mogen ruilen of evt geld terug te krijgen er IS GEEN ENKELE WET die de ondernemer dat verplicht.

Hoezo niet jouw taak jij roept hier toch het hardste dat het wel zo is nou kom met bewijs dan zou ik zeggen.

Ik zeg je nu al dat het niet bestaat, dat kan ook niet want dan zouden we in 1 klap gewoonweg geen reclames meer hebben de ondernemer zal wel zot zijn in dat geval.

Ik zie mezelf al bij de bakker aankomen hey vorige week was dat brood € 1,25 nu kost het € 1,00 kan ik ff vangen.

=s.canton schreef op maandag 4 apr 2011, 18:08: Om de vraag te beantwoorden van iedereen die zich afvraagt hoe ik aan die informatie kom : het is een aantal jaren geleden bij een of ander consumentenprogramma geweest. Ik vind het ook niet belangrijk dat er onder de reacties enkele mensen zijn die doen of ik uit mijn nek zit te lullen. Ik weet voor 100% zeker dat het zo is. Het moet trouwens best te achterhalen zijn bij bv de consumentenbond. Maar dat is niet mijn taak.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 5, 2011 om 02:34
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een treurig gezwam dat als je iets koopt, en de winkelier weet dat het artikel in de aanbieding komt, hij dit moet terugnemen binnen 3 weken.
Dan zou je bij de supermarkt kunnen eisen dat ze de pas gekochte koffie terugnemen als er een betere prijs in de folder staat.
Ik heb het geprobeerd : ik heb gisteren mijn tank volgegooid met benzine.
Vandaag was de benzine een cent goedkoper.
Die gluiperd van een pompbediende heeft gisteren niets gezegd.
Volgens mij wist hij het wel.
Ik ben vandaag teruggegaan maar kreeg geen cent terug !
De man achter de kassa keek me meewarig aan en zei alleen maar : 1 april is al geweest.

ikbenik
door ikbenik - Apr 5, 2011 om 09:57
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=1paul schreef op maandag 4 apr 2011, 16:44]Ik kan de wetstekst zo niet voor u ophoesten maar als de winkelier weet dat dat wat u koopt in de aanbieding komt is hij VERPLICHT u dit te melden...

U heeft dus gewoon RECHT op teruggave mits de winkelier op de hoogte was van het feit dat deze set in de aanbieding zou komen...

Helemaal mis.
Dat recht heb je totaal niet.
En de winkelier is dat ook niet verplicht.

ikbenik
door ikbenik - Apr 5, 2011 om 10:00
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Sterker nog: de prijs die tijdens het afsluiten van de koopovereenkomst is bindend. Als een product later duurder geworden is en het product wordt later geleverd, mag de prijs niet worden verhoogd.

Als de prijs later nu omhoog gaat of omlaag, de prijs die tijdens de koop is afgesloten is de prijs en noch de verkopende partij noch de kopende partij mogen en kunnen daar later niet op terugkomen.

tdehond
door tdehond - Apr 5, 2011 om 16:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[edit red.]

@. ts.
Ik beschouw het als een simpel geval van pech gehad als u een product iets eerder koopt dan het in de reclame afgeprijsd wordt.
Volgende keer meer succes.

loreleigil
door loreleigil - Apr 6, 2011 om 13:35
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=katja54 schreef op maandag 4 apr 2011, 20:52]ik ben het eens met Harry , gewoon terug brengen en een nieuwe kopen , ik doe het trouwens ook met gekregen kadobonnen , ik koop er iets voor en breng het na een paar dagen terug , zo heb ik contant geld wat ik overal kan uitgeven.
Ten eerste hoeft de winkel het niet terug te nemen en ook geen geld terug te geven. Een tegoedbon mag ook. Ten tweede vind ik uw manier van doen werkelijk schandalig. Wettelijk zal het allemaal wel mogen, maar ik hoop dat u eens een winkelier treft die het niet pikt, dit gedrag. U maakt het voor mensen met echte klachten over een product moeilijker om hun recht te krijgen met uw gedrag. BAH!