si
door simeon916 Jan 16, 2014 om 08:17
Geldzaken & recht

Rood staan op "slapende"rekening, kan dat?

Per toeval kwam ik er achter dat ik nog een rekening had bij de SNS Bank, waarvan ik dacht dat deze was beeindigd vanwege te laag saldo (nog in gulden). Deze rekening zou staan op een adres waar ik al ruim 18 jaar niet meer woon en ik dus al ruim 18 jaar geen gebruik meer van maak. Toen ter tijd werden er nog geen kosten gerekend voor het gebruik van zo'n rekening, pinpas, etc. Noch mocht ik er rood op staan.
Nu blijkt dat de rekening is veranderd en er wel kosten worden berekend, wat ook gebeurd is. Ik denk zo'n 18 jaar, want de klantenservice wist mij te melden dat deze 270 euro rood staat.
Kan de SNS Bank dit doen, zonder mij te informeren, zonder mijn toestemming om de rekening te handhaven met die kosten die nu wel voor die rekening betaald moeten worden.
Maar vooral, kan de SNS Bank dit doen met een rekening die al ruim 18 jaar niet gebruikt wordt?

2235 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2014 om 09:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En wat is er met de afschriften gebeurd?

mahadma
door mahadma - Jan 16, 2014 om 09:39
11630 Antwoorden / 51 Vragen
0

Kennelijk heeft u geen adreswijziging (toen ter tijd) doorgegeven, anders had u post blijven ontvangen. Dit is een administratieve roodstand.

Kan de SNS Bank dit doen, zonder mij te informeren, Ze konden u niet bereiken, hoe hadden ze het moeten doen? zonder mijn toestemming om de rekening te handhaven U heeft nooit een opzegging gedaan en toestemming voor handhaven heb ik nog nooit van gehoord. met die kosten die nu wel voor die rekening betaald moeten worden. Dat is veranderd in de loop der tijd en u heeft zelf niets gedaan om deze kosten te stoppen.

Wellicht zijn de coulant, maar dat zult u met de sns moeten uitvechten.

snsbank webcare
door snsbank webcare - Jan 16, 2014 om 15:47
54 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste simeon916,

We zien dat je dezelfde klacht ook op het forum van Tros Radar hebt geplaatst. Wij als afdeling Webcare van SNS Bank behandelen beide fora. Daarom plaats ik hieronder het antwoord wat ik je zojuist op Tros Radar heb gegeven:


Beste A. Sanou,

Vervelend om te lezen dat het niet gelukt is om een spaarrekening bij SNS Bank te openen. Uit je verhaal begrijp ik dat je nog een zogeheten 'slapende rekening' bij ons hebt.
Wanneer je ons je persoonlijke gegevens kunt e-mailen, webcare@sns.nl, dan kijken we of wij iets voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Othman
Webcare SNS Bank

si
door simeon916 - Jan 25, 2014 om 18:54
11 Antwoorden / 2 Vragen
0

SNS Bank was inderdaad coulant en heeft de rekening alsnog opgeheven. Het minsaldo heb ik niet aan hoeven te zuiveren. Mijn hartelijke dank dus aan de SNS Bank, voor deze goede afhandeling.

mahadma
door mahadma - Jan 25, 2014 om 18:58
11630 Antwoorden / 51 Vragen
0

Netjes opgelost, dank voor het melden van de afloop! Fijn weekend.

mi
door mickeybleu - Jan 25, 2014 om 19:52
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mooi van SNS

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2014 om 20:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Netjes van de bank, bedankt voor het terugmelden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

SI
SIEGLIEN VENLOO - Jul 2, 2024 om 04:11
Vakantie & reizen

Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij

Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik d ... Lees meer

ju
jukwis - Jul 3, 2024 om 20:15
Auto & vervoer

Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.

Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !? Lees meer

Mo
Movara - Jul 3, 2024 om 13:27
Winkels & webshops

Tegoedbon en geen geld na aankoop van kapot kledingstuk mag dat

heb een blouse (€19,99)gekocht in 2e handswinkel waar men zegt dat elk stuk zorgvuldig wordt nagekeken.
Helaas is bij dit stuk een fabricagefout over het hoofd gezien. Ik heb gebeld (14/6-'24); moest foto's met toelichting per email sturen.
hierna 2x gebeld en vanochtend uitsluitsel gekregen: geld kan niet teruggegeven of overgemaakt worden; dit staat ook op de kassabon.
Bij uitz ... Lees meer