Gu
door Guess71 Apr 10, 2020 om 10:04
Geldzaken & recht
Schade door bouw werkzaamheden

Ik woon in een monumentaal huis van 1910 dat niet onderheid is.  Mijn huis staat op een hoek, voor en naast mijn woning is een straat.  Er wordt nu zo'n beetje 2 jaar gebouwd aan een nieuwbouwproject naast de weg aan de zijkant van mijn woning. Hierdoor rijd er zwaar vrachtverkeer langs mijn woning. Voorheen was de straat naast mijn woning afgesloten voor dubbelassig verkeer maar de gemeente heeft dit bord weggehaald. Tevens lag er tot voor kort naast mijn woning een verkeers drempel, na lang aandringen hebben ze deze verwijderd omdat ze wisten dat deze drempel trillingen verzoorzaakte. Voordat er gebouwd kon worden naast mijn woning moest er eerst gesloopt worden. Om het verhaal kort te maken alles bij elkaar heeft heel veel trillingen veroorzaakt en de scheuren staan in de muuren, Er is een nul meting geweest ze hebben trillingmeters geplaatst waarvan ik ook de uitslagen kreeg. Deze trilling uitslagen lagen ver boven de norm. Alleen de officielle rapporten delen ze niet want wij zijn niet de opdrachtgever.
Via de rechtbijstand hebben we nu een advocaat die ons bijstaat. Bij de eerste schade is er een constructuur langs geweest en deze heeft rapport opgemaakt. In dit rapport staat dat de trillingen schade aan mijn huis veroorzaken. Een jaar later is er door de verzekering een nieuwe constructuur gestuurd. Deze man heeft een hele andere visie die zegt dat het door verzaking komt en droogte van de grond. Tevens heeft de laatste constructuur overleg gehad met de constructuur van het bouwbedrijf en de gemeente en het blijkt dat ze elkaar kennen vanuit hun jeugd. U begrijpt al dat het voor ons nu vechten is tegen de bierkaai, ze wijzen naar elkaar en stellen hun bevindingen op elkaar af. Nu is de gemeente die riool in de straat aan het vervangen en rijd er weer groot materieel door de straat terwijl er borden staan dat ze moeten omrijden. U begrijpt al dat we er gek van worden en de gemeente gewoon doet waar het zin in heeft. Je ziet de scheuren met de dag groter worden en we staan letterlijk met onze handen in het haar. Ons huis ziet er uit als een huis in het gasgebied in Groningen. Het is zo vermoeiend elke moet je boos worden de mensen die verantwoordelijk zijn nemen niet op en bellen niet terug. De vraag is dus wat kunnen we nu en hoe ?

3473 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2020 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt een rechtsbijstandsverzekering. Laat die zijn werk doen.

ha
door harrybre Apr 13, 2020 om 12:32
240 Antwoorden / Vragen

En aan een rechtsbijstand verzekering heb je iets, of - mijn ervaring - zijn die ook enkel goed om claims te laten verzanden ?

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2020 om 12:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee of u er iets aan hebt. Als u denkt van niet, dan gewoon opzeggen.

Magnum007
door Magnum007 - Apr 10, 2020 om 11:19
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Guess,

Ik snap je frustratie.

De rechtbanken zijn helaas voorlopig dicht....

Om welke stad gaat het?

Neem contact op met de lokale omroep voor een interview met een camera ploeg.

Stuur ook een mail naar de Belbus.

justmeagain
door justmeagain Apr 10, 2020 om 23:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

Om naar de rechtbank te gaan zal toch eers8de advocaat/jurist zijn werk moeten doen. Dat heen en weer communiceren kan jaren duren. Dus dat de rechtbank nu dicht is naakt niet zoveel uit.

Gu
door Guess71 - Apr 10, 2020 om 13:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is Belbus ?

Magnum007
door Magnum007 Apr 10, 2020 om 18:37
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Guess,

Kijk je wel eens naar het televisie programma "Kassa" ?

Grunnen.
door Grunnen. Apr 13, 2020 om 10:51
509 Antwoorden / Vragen

Een bus met een bel erop

diumenge
door diumenge Apr 13, 2020 om 10:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De Belbus was een item van het televisieprogramma van Kassa dat consumentenproblemen aan de kaak stelde door met die Belbus en de gedupeerde consumenten bij bedrijven langs te gaan (denk een beetje aan het vroegere van Pieter Storms, maar dan een mildere, luchtigere versie). Tegenwoordig bestaat het item nog, maar is het onder de BNN invloed vervallen tot een kinderachtige item met verkleedpartijen). Dus aan de Belbus had je waarschijnlijk al niets, maar nu zeker niet meer. Zoals als aangegeven, laat de rechtsbijstand z'n werk doen.

Overigens, de buren zullen hier toch ook wel last van hebben? Verenig je.

Magnum007
door Magnum007 Apr 13, 2020 om 19:40
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Ik ben het niet je eens.

Sahil van de Belbus gebruikt iets krachtigs om zijn doel te bereiken met de Belbus : humor.

Jammer ,dat je deze humor niet ziet.

Vooral de aflevering, dat hij zich verkleedde als Mongoolse krijgsheer bij een Chinees reisbureau was hilarisch.....:-)))))))))

diumenge
door diumenge Apr 15, 2020 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik hoef geen humor te zien bij een consumentenprogramma, daarnaast is het niet eens grappig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2020 om 18:04
16888 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft een rechtsbijstandsverkering en er is een advocaat ingeschakeld. Laat die advocaat dus zijn/haar werk doen en de nodigeprocedures starten m.b.t. verkrijgen van schadeloosstelling etc. Hoe dan ook lijkt het mij dat tenminste uw Geentebestuur aansprakelijk gesteld kan/moet worden en u kunt eventueel ook nog om aandacht vragen voor uw probleem bij de https://www.nationaleombudsman.nl/contact-en-adres maar als al gezegd: laat eerst uw advocaat zijn/haar werk doen.

Magnum007
door Magnum007 Apr 10, 2020 om 18:39
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Heremiet,

De rechtbanken zijn gesloten voor normale zaken.....

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 10, 2020 om 18:45
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Of dit een normele zaak is, is aan 'De Rechtspraak'om te beoordelen en er staat toch echt helemaal niets in de weg dat de ingeschakelde advocaat zijn/haar werk doet en vordering instelt. Daarbij zijn op basis van ook mijn ervaring dit soort schade zaken zaken die hoe dan ook langdurig zijn. En nog langduriger sla er oop sprake kan zijn van hoger beroep e.d.
Als er geen vordering wordt ingesteld/ procedure gestart gebeurt er helemaal nooit iets! (En p.s waarom deze reactie alleen bij mij?)

Magnum007
door Magnum007 Apr 10, 2020 om 22:28
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Heremiet,

In het verhaal van TS staat,dat er al een advocaat is ingeschakeld.

Ik vermoed,dat TS een snellere oplossing wilt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 11, 2020 om 09:59
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Dat kan Ts wel willen maar dan is voorbij gaan aan een ingeschakelde advocaat niet erg slim en en kan ook nog conflicterend zijn met polisvoorwaarden van zijn Rb verzekering. Elders advies vragen om mogelijk een en ander te versnellen kan en mag uiteraard altijd. Ik gaf daar nog een verwijzing voor.

Gu
door Guess71 Apr 18, 2020 om 19:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie advies.
Mijn advocaat wil zijn werk echt wel goed doen maar hij moet wel overtuigend bewijs kunnen voorleggen aan de rechter. Dat er schade is dat is duidelijk en zichtbaar. De instanties die verantwoordelijk zijn voor de schade proberen er gewoon onderuit te komen.
De aannemer / gemeente zijn in princiepe verzekerd en deze hebben hun bouwexperts ingeschakeld. Daar zit het pijnpunt een beetje deze spannen samen zelf met de constructeur die door onze eigen verzekering is ingeschakeld, ik heb dit terug kunnen lezen in hun bevindingen.
Mijn advocaat overlegd nu met mijn rechtbijstand verzekering of er een contra expertisie verricht kan worden. Hier wachten we nu op. P.S Via de advocaat hebben we de gemeente/ het bouwbedrijf/ sloopbedrijf al aansprakelijk gesteld.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 11, 2020 om 10:07
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Goedemorgen, ik bedenk mij dat het heel erg nuttig kan zijn om m.b.t. de gehele gang van zaken advies in te winnen bij https://www.eigenhuis.nl/contact/ en men daar mogelijk gezamenlijk met de door u ingeschakelde advocaat nader van dienst kan zijn. Men heeft daar ook 'eigen' bouwkundige experts.

Ik lees ook dat er sprake is van twee conflicterende expertise rapporten en heeft de laatste mogelijk niet onafhankelijk gewerkt op basis van de opmerking die u maakt over overleg en het elkaar kennen . Dat is m.i. reden om, indien u dat nog niet heeft gedaan, bij uw verzekeraar aan te dringen op een derde en wel onafhankelijke expertise en zo men dat zou weigeren dan kan deze info voor u van belang zijn: https://www.verzekeraars.nl/branche/zelfregulering/overzicht-zelfregulering/klachtenbehandeling-intern-richtlijnen

M.b.t. het negeren van omrijborden door aannemers, direct een klacht indienen bij uw Gemeente en vragen om een inrijverbod voor vrachtwagens en/of handhaving.

panter22
door panter22 - Apr 11, 2020 om 10:11
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de advocaat al ingelicht dat de borden om om te rijden genegeerd wordenen er toch met groot materieel door de straat wordt gereden.Foto's er bij voor bewijs?

1paul
door 1paul - Apr 14, 2020 om 09:50
3201 Antwoorden / 0 Vragen

Verzamel wel bewijs, filmen met datum in beeld, dat men zich niet aan de afspraken houd, verder zal de advocaat zijn werk moeten doen en JA, dit gaat lang, heel lang duren tot je een schikking aanneemt die veel lager is dan de werkelijke schade....

doe dit dan ook niet en stel voor dat er een bedrijf komt welk alle schade opknapt op hun kosten NA een onafhankelijk opgesteld rapport....