fo
door fokjeminke Nov 24, 2016 om 19:32
Geldzaken & recht

Schade wc huurwoning

Hallo,
Vorige week is er door een ongelukje schade ontstaan aan de wcpot van onze huurwoning en deze moest vervangen worden. Nu moeten wij deze wcpot betalen,plus plaatsingskosten en afvoer oude pot, omdat de wcpot nog niet aan vervanging toe was.Heeft iemand hier ervaring mee en is dit evt. ook op een verzekering te verhalen? Groetjes

12822 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2016 om 19:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat de vervanging al gebeurd is, dus u zult moeten betalen. Maar moet het nog gebeuren, dan kunt u in de bouwmarkt natuurlijk ook zelf een nieuwe halen en de oude naar de stort brengen.

en nee, dat kunt u niet bij een verzekering claimen.

koekeloer
door koekeloer Nov 26, 2016 om 19:51
562 Antwoorden / 18 Vragen

als iemand van buiten uw huishouden de schade heeft veroorzaakt kan het wel degelijk bij zijn WA verzekering worden geclaimd.

tijger1
door tijger1 Nov 26, 2016 om 20:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft de Ts wel een grote wc, dat die bezoeker met zijn auto of motor naar binnen kon rijden.:-))

holstein
door holstein - Nov 24, 2016 om 19:39
922 Antwoorden / 16 Vragen

Hangt volgens mij ook van je eigen inboedelverzekering af, moet je even nakijken of belletje naar verzekering/ of tussenpersoon.

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2016 om 19:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@holstein, ik kan bij mijn inboedelverzekering geen w.c. pot claimen. Staat dat hij bij het huurhuis hoort, dus mijn eigen verantwoordelijkheid.

Cookies
door Cookies - Nov 24, 2016 om 19:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je had ook eerst kunnen informeren bij de wbv en daarna kunnen besluiten om zelf de wc pot te vervangen. Handige buurman oid.

Dit valt onder opstal, niet onder inboedel.

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2016 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gehuurde spullen zijn sowieso niet gedekt. Een wc-pot is opstal. Maar ook al zou het een eigen pand zijn en geen huurhuis, dan is een "ongelukje" met de wc-pot ( een hamer er in laten vallen? ) op een normale opstalverzekering niet gedekt.

gerbera
door gerbera - Nov 24, 2016 om 21:58
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Om kort te zijn, elke verzekeringsmij zal u vertellen dat u de "pot" op kunt en dit zelf moet betalen.;-))

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 24, 2016 om 23:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ts piest dus mooi naast de pot.

zoekster1
door zoekster1 Nov 25, 2016 om 00:06
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ts kon bij deze wbv duidelijk geen potje breken ;-)

tijger1
door tijger1 Nov 25, 2016 om 11:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Had de klep maar dicht gedaan, want "op elk potje past een dekseltje".:-)

Cookies
door Cookies Nov 25, 2016 om 11:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Compleet van 'de pot gerukt'.

gerbera
door gerbera Nov 25, 2016 om 11:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Compleet van 'de pot gerukt'.
Is dan wel erg wild gedaan, en zit de Ts nu met de brokken;-)

Cookies
door Cookies Nov 25, 2016 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, TS zit OP de brokken.;-))

gerbera
door gerbera Nov 25, 2016 om 11:45
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Nee, want hij is er af gerukt, zoals u schreef.;-))

ko
door korenbloem2000 - Nov 25, 2016 om 13:05
33 Antwoorden / Vragen

Als je W.A. verzekerd bent, daarop aanspraak maken. Ik heb het nog nooit mee gemaakt, maar het lijkt me toch wel dat u de wc pot en aanbelende kosten moet betalen. Het is door uw toedoen kapot gegaan.

tijger1
door tijger1 Nov 25, 2016 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De AVP dekt geen gehuurde spullen.

me
door mein33 - Nov 25, 2016 om 13:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@fokjeminke,

De veroorzaker van de schade betaald, simpeler kan het niet gezegd lijkt mij.
U bent toch hopelijk niet de mening toegedaan dat de verhuurder voor de door u veroorzaakte schade moet opdraaien.

Groetjes  ;-))

lenyenfred
door lenyenfred - Nov 25, 2016 om 14:17
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste FOKJEMINKE,
Neem contact met de verzekeringsmaatschappij op.
Sinds vorig jaar januari zit bij onze inboedelverzekering ook ineens de extra verzekering, dat we per ongeluk zelf veroorzaakte schade ook vergoed krijgen.
Een WC pot maak je toch niet met opzet kapot?
Je kunt dus verzekerd zijn hiervoor, of hier tegen, zonder dat je het weet.
Veel succes.
p.s. mocht het ook weigeren, hoop dat je dat dan niet gedaan hebt.

audb
door audb - Nov 25, 2016 om 15:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Of u heeft een stuk zwaar mentaal gegeten of er is een zwaar voorwerp zoals een zware hamer in gevallen.

Maar het is wel normaal dat als u zelf schade aanbrengt dat u de vervanging zelf moet betalen maar net wat er al wordt geschreven zelf een wc halen bij de bouwmarkt en zelf plaatsen is het goedkoopst.

Ook kan u de wc pok in een vuilnis container gooien door deze met een hamer flink klein te maken.

re
door red1 - Nov 25, 2016 om 15:52
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, wasbakken e/d eigen rekening als het door een ongelukje is ontstaan

sa
door sarash - Nov 25, 2016 om 20:55
10 Antwoorden / 2 Vragen

Wij moesten ook een nieuwe wc pot toen wij pas in ons huis kwamen. Hij was ontzettend smerig van de eerdere bewoners en bij verhuizen was de hamer uit de hand gevallen precies op de rand. Dus er was een stuk van af.
Omdat hij er nog geen 30 jaar oud wa
s moesten wij een deel zelf betalen.
Wij kregen toen een
soort mini wc pot terug trouwens. Voor lange visite erg onhandig.
Maar daar hadden we toen geen keuze in.
Zelf een wc in een huurhui
s zetten mag niet zonder toestemming. Dan kunnen ze als ze vervelend willen zijn bij verhuizen als nog een nieuwe plaatsen , die je dan betalen moet.
Moet je bij on
s tenminste altijd schriftelijk overleggen.