ja
door jacqueline345 Jul 12, 2016 om 21:32
Geldzaken & recht
Shurguard stort mijn betaling terug om later meer geld te kunnen vragen

Ik ben door een verhuizing die wat langer is gaan duren terecht gekomen bij een nood oplossing huren bij Shurguard in Alexandrium.
Na enke maanden begin het steeds minder soepel te lopen .
Door de verhuizing liepen mijn inkomsten wat vertraging op en heb ik ze dat ook aangegeven .
Gewoon bellen wanneer een probleem zich voordoet ...nou mevr moet voor de 13e betaald hebben...(maarja achteraf is dat  aan de telefoon afgesproken en niet schriftelijk.
Later krijg ik ineens verhogingen terwijl het voor deze datum betaald is.
later betaal ik een keer via een betaal funtie in mijn mailbox via (ideal)
Ik ben zelf een startende ondernemer met ook een ideal.
ik boek de bedrag naar het nummer wat ook eens gebruikt is voor de ideal-die het bedrijf als rekening nummer gebruikt(van Shurguard).
wordt het terug geboekt ..NOT PROVITED staat er op ...
ik bel met shurguard over een boeking die terug geboekt word.
Krijg ik snel een mail van shurguard met niet een bedrag van 75,- te betalen maar van 95,- euro omdat de datum door die terugboeking ik de verhoging moet betalen omdat ik te laat betaal.
kort om ik weet wat errorcodes van ideal zijn en die staat niet aangegeven...
nieuwste vorm om extra geld te verdienen en klanten te treiteren..

Dus als ik geld boek..wordt het terug gestort om te rekken voor extra 20 euro..in de tijd dat ik ermee bezig ben.is de toegang tot mijn spullen ontzecht..mijn pincode voor mijn opslag is geblokeerd...en kan ik dus ook niet bij mijn spullen...
kortom ik betaal nu tot 2x toe 95 ,- euro en ben in geen maanden bij mijn spullen geweest in mijn opslag..
ik wilde aangifte doen en ben ik op het bureau geweest..maar deze vrouw is niet zo handig met ideal functie en kan het dus ook niet helemaal snappen.
En weigerd mijn aangifte in behandeling te nemen .
Ik denk tijd voor kassa en kijken wat deze voor mij kan betekenen.

 mijn vraag ...hebben ze het recht om mij de toegang te ontzeggen  tot mijn spullen?
Terwijl ze zelf terug boeken?
Of wordt het langsgaan met meneer de politie agent?
iemand een idee???
ik loop nu wel 75,- achter door de terug storting en is er een andere rekening van mijn bank met dat geld afgeschreven.

4134 21 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 12, 2016 om 21:42
251 Antwoorden / Vragen

Na lezing van de site: Ik kan er geen algemene voorwaarden vinden, die heeft u zelf gekregen bij het huren.
Het is niet vreemd dat ze bij een niet dan wel te laat betalen u geen toegang tot uw box geven. Op tv zie je geregeld Starage Wars en soortgelijke programma's dus na een bepaalde periode zal "men" uw box veilen. Neem contact met ze op via de email, dan heb je bewijs.

ja
door jackyh Jul 12, 2016 om 21:56
953 Antwoorden / 4 Vragen

Bij storage wars gaat het om een achterstand van een jaar en dan ook nog na veel aanschrijvingen. Canadees en Amerikaans recht. Of dit ook mag volgens Nederlands recht daar zou ik niet zo zeker van zijn. Veilen gaat zo maar niet. Zou ze schriftelijk benaderen eventueel via e-mail of brief zodat u iets zwart op wit heeft.

ja
door jacqueline345 Jul 13, 2016 om 21:06
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ze de boeking gestuurd via printscreen en via emailverzonden .
Ik krijg ook geen reactie terug dat er iets niet klopt .
Ik heb ze ook de copie van de terug boeking notprovited text toe gezonden .
ik krijg geen krimp van reactie van shurguard.
Wel blijven zehameren op een verhoogd bedrag elke keer van 75.- naar 95.- euro .

ja
door jacqueline345 - Jul 12, 2016 om 21:50
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb dat contract er ook bij gepakt..
maar daar werken ze omheen..
als ik boek op tijd wat in het contact staat ..storten ze het terug ..en zetten me neer als wan betaler op dezemanier..

ha
door halex - Jul 12, 2016 om 21:54
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hebt u betaald op het nummer wat u van Shurguard gehad hebt om de huur op te storten, of hebt u zelf een rekeningnummer van Shurguard gevonden en op goed geluk betaald?
Als ideal de betaling aan u terugboekt, dan is de betaling nooit gedaan. Niet Shurguard maar ideal heeft uw onjuiste overboeking geweigerd en het bedrag weer bijgeschreven.
Aangifte doen lijkt niet veel zin te hebben. Betalen wat u verschuldigd bent (inclusief de overeengekomen verhoging omdat u te laat was) is de snelste oplossing om weer bij uw spullen te komen.

ja
door jacqueline345 - Jul 12, 2016 om 22:00
15 Antwoorden / 2 Vragen

NOT PROVITED is niet een ideal text van afkeuring van betaling .
Deze ideal funtie heb ik heel de middag na gelopen..om te kijken waar het fout gaat..
En ik heb geen geldboom ..en ben ik ook niet...
Maar kortom ik kan me betalen in de ronte  en kan ik nog mijn opslag niet in als hun even zin hebben om te treiteren..

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2016 om 22:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon zorgen dat u op tijd betaalt en op het juiste rekeningnummer, dan is er geen probleem en kunt u bij uw spullen.

ja
door jacqueline345 - Jul 12, 2016 om 22:19
15 Antwoorden / 2 Vragen

Voor iDEAL-betalingen kan een webwinkel/organisatie gebruik maken van een tussenrekening van een bank of een Collecterende Payment Service Provider. U kunt er daarom niet vanuit gaan dat het rekeningnummer waar de iDEAL-betaling naar toe gegaan is, ook het rekeningnummer van de webwinkel/organisatie is. Over het algemeen wordt deze reguliere overboeking binnen een aantal dagen teruggeboekt. Mocht dit niet het geval zijn dan adviseren wij u om contact met uw eigen bank op te nemen.

Uw bank kan op basis van het 16-cijferig iDEAL-transactienummer die bij uw betaling staat vermeld uitzoeken waar uw betaling is gebleven.

dit haal ik net van de ideal site...
mogelijk zit er een tussen rekening dus..???

ja
door jacqueline345 - Jul 12, 2016 om 22:21
15 Antwoorden / 2 Vragen

was het maar zo simpel...
zoals ik al zei..
ik betaal en kan niet bij mijn opslag...het gaat alleeen nu om de laste maand dat net fout gaat..

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2016 om 22:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een gezeur. Vraag aan Shurguard op welk nummer ze het willen hebben en betaal daarop.

ja
door jacqueline345 - Jul 12, 2016 om 22:22
15 Antwoorden / 2 Vragen

ik hab ook al 2 x een betaling verzoek via ideal van 170,- euro gehad terwijl ik maar 65.70 hoefde te betalen...

diumenge
door diumenge - Jul 12, 2016 om 22:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus.... u bent zelf te laat met betalen én als u wel kan betalen dan gaat u zelf een beetje aanklooien met een iDEAL-rekeningnummer dat ooit gebruikt is. U vindt dat dat wel kan omdat u als startende ondernemer wel meent te weten hoe het werkt. En dan de schuld bij hen leggen als het fout gaat. Briljant!

Overigens. HAAL DIE SCHERMPRINT WEG, U GEEFT VEEL PERSOONLIJKE INFORMATIE PRIJS.

ja
door jacqueline345 - Jul 12, 2016 om 22:35
15 Antwoorden / 2 Vragen

ja ik weet dat ik geweldig ben...dank je

ja
door jacqueline345 - Jul 12, 2016 om 22:39
15 Antwoorden / 2 Vragen

nou goed techneut...
ik heb betaald via ideal...
ik heb deze uitgeprint..voor boekhouding...
daar op dt formulier is te zien naar welke rekeningnummer de ideal funtie het heeft over geboekt.
het maakt dan toch niet uit of het ideal is of via bank....???
Kwa betaling

ja
door jacqueline345 - Jul 12, 2016 om 22:49
15 Antwoorden / 2 Vragen

nou als je het zo belangrijk vind dat ik probeer me op te hemelen ..van kijk ns ik ben ondernemer...
die is goed...
ik noem het alleen op omdat ik zelf ook bekend met met ideal door een eigen ideal te hebben...
de rest maak jij ervan...
wat ik bedoel met NOT PROVITED is geen error code van ideal funtie...
maar goed...
weer een hoop omheen gelul om niks dus...
poeh poeh...

diumenge
door diumenge Jul 13, 2016 om 06:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Not provided" houdt in dat de betalende partij geen (betaal)omschrijving (referentie / reference) heeft meegegeven. Dat is een (bekende) (fout)code in het betalingsverkeer. Dus een bepaalde omschrijving is niet meegegeven / verstrekt (not provided).

ja
door jacqueline345 Jul 13, 2016 om 09:05
15 Antwoorden / 2 Vragen

ik kan ook de error codes hier plakken van ideal...
Ik heb ze op mn pc staan..
maar leek me onzin om hier neer te zetten...
maar nu komen we ergens...
ik dag t ook error code ..
maar als ik betaal naar de zelfde rekening ..voorbeeld :stel...28 april.betaal ik 67.50 euro..gaat daar 5 dagen overheen...-een boeking is 2 a 3 dagen...maar geen 6 of 7 dagen....maar goed ik stort de 28 april..deze komt na 6 dagen terug op de rekening....op de volgende dag aangesloten krijg ik een mail...mevr u ben te laat met betalen..even 20,- euro erbij...gebruik ik de zelfde link ....met het verhoogde bedrag en boek ik deze...pakt ie deze wel...
zo gaat het al een tijdje..maar tergelijk met de mail van de verhoging is gelijk hoppa opslag geblokeerd.en als de betalingen over en weer gaan hebben hun ook zo de manier gevonden om mij toegang tot de ruimte van opslag te ontzeggen..

tenormin
door tenormin - Jul 12, 2016 om 23:04
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Nou nou, hoop dat je als startende ondernemer geen "pratende klanten" hebt, behoorlijk kort lontje, gezien je reacties. Je hebt het gewoon fout aangepakt, zo simpel is het. Zou ook maar niet langsgaan bij meneer de politie agent.

marita5
door marita5 - Jul 12, 2016 om 23:24
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Jacqueline345 ,

Als u een ondernemer bent dan heeft u een zakelijk probleem en bent u op het verkeerde forum , dit forum is voor consumenten .
Voor zakelijke problemen kunt u op dit forum terecht , klik op de rode regel .

https://www.higherlevel.nl/

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2016 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ideal stuurt helemaal geen betalingsverzoeken.

ph
door philip36 - Jul 12, 2016 om 23:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik uw verhaal en antwoorden lees is mijn advies aan u om geen ondernemer te worden.

marita5
door marita5 Jul 13, 2016 om 00:01
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Is voor Ts beter deze cursus te volgen , vooral tip 13 "https://sochicken.nl/sociale_vaardigheden_verbeteren_15_tips"

tenormin
door tenormin Jul 13, 2016 om 00:21
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Helemaal mee eens @marita. ;-) @philip, ze IS het al. ;-((

tenormin
door tenormin - Jul 13, 2016 om 05:33
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@marita, heb je link van 0.01 uur nog eens doorgelezen. Is een goede, bestemd voor iedereen op een forum, zowel vragers als antwoordgevenden. Cynische antwoorden lijken te scoren (+-jes) maar eigenlijk doen we er bijna allemaal aan mee. Bewust, onbewust? En om maar meteen eerlijk te zijn (1 van de punten); je linkt veel; dit was een heel goede waking up call. Zou ook voor @jaqueline345 moeten gelden. Totaal niet negatief bedoelt dus.

marita5
door marita5 Jul 13, 2016 om 07:23
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , ja ik link veel , maar om eerlijk te zijn het boeit mij niet . Het plussysteem mogen ze voor mij afschaffen klopt voor geen meter ik merk er niks van . u schrijft totaal niet negatief bedoeld maar ondertussen blijft u hameren op het linken van mij , verspilde energie :-)

Cookies
door Cookies Jul 13, 2016 om 16:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@marita: geen idee of die plusjes wel of niet werken. Ik kijk er nooit naar. Al tig x is er door veel 'vaste' gebruikers gevraagd om met dat niets voorstellende/niets toevoegende plus gedoe te stoppen, maar Kassa vindt dat blijkbaar ERG belangrijk.

marita5
door marita5 Jul 13, 2016 om 18:00
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83 , die plusjes werken voor geen meter , ik kwam erachter toen ik er op ging letten . Word ik door een vraagsteller met èèn topantwoord geplust krijg ik de 10 punten niet . ik heb de redactie een tijdje geleden daar èèn vraag over gesteld , tot op heden geen antwoord .
Dat plussen hoeft voor mij ook niet , heeft geen toegevoegde waarde het belangrijkste is dat een vraagsteller word geholpen .

ne
door neodutchio - Jul 13, 2016 om 09:17
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik het goed begrijp heeft u de eerste keer aangegeven financiele problemen te hebben en een maand later betaald, maar voor de nieuwe datum van de 13de. Kan het niet zijn dat uw betaling en de brief/mail van shurgard elkaar gekruist hebben? Zal ongetwijfelt in de tekst gestaan hebben dat u dan de brief als niet verzonden kan beschouwen.

Een maand later betaald u weer te laat en doet dat via een dubieuze aktie vie Ideal. Via een nummer dat u nog heeft liggen probeert u geld over te schrijven wat door Ideal tegengehouden wordt omdat het niet kloppend is. Vervolgens gaat u om u heen slaan om te roepen dat niemand weet hoe Ideal werkt en zelf de politie snapt het niet. Kan het niet gewoon zijn dat de fout bij u ligt?

Tip, heel snel de openstaande facturen betalen, gewoon via een bankoverschrijving. En als u toch al in de financiele problemen zit zoek dan een goedkopere oplossing dan Shurgard.

reflecs
door reflecs - Jul 13, 2016 om 10:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

jacqueline345 schrijft:

ja
door jacqueline345 - 12 jul. 2016 om 22:19
8 Antwoorden / 1 Vragen

Voor iDEAL-betalingen kan een webwinkel/organisatie gebruik maken van een tussenrekening van een bank of een Collecterende Payment Service Provider. U kunt er daarom niet vanuit gaan dat het rekeningnummer waar de iDEAL-betaling naar toe gegaan is, ook het rekeningnummer van de webwinkel/organisatie is. Over het algemeen wordt deze reguliere overboeking binnen een aantal dagen teruggeboekt. Mocht dit niet het geval zijn dan adviseren wij u om contact met uw eigen bank op te nemen.

Uw bank kan op basis van het 16-cijferig iDEAL-transactienummer die bij uw betaling staat vermeld uitzoeken waar uw betaling is gebleven.

dit haal ik net van de ideal site...
mogelijk zit er een tussen rekening dus..???

De vraag stellen is hem beantwoorden. Zij , Shurgard, boeken het niet terug; ze hebben het niet ontvangen.

racingweirdo
door racingweirdo - Jul 13, 2016 om 20:03
23 Antwoorden / 6 Vragen

Als ik het goed lees, heeft hij de eerste keer overgemaakt via ideal, en de tweede keer overgemaakt via internetbankieren naar hetzelfde nummer.

waarschijnlijk heeft hij de tweede keer geen of een verkeerd betalingskenmerk ingevoerd, waardoor shurgard noch de payment service provider het thuis kunnen brengen en het hele zooitjes is terug gestort.

eigen schuld.