th
door thunder_1 Nov 3, 2003 om 18:28
Geldzaken & recht

Slechte kwaliteit fiets

Wij hebben een set fietsen gekocht bij Neckermann. Al heel snel trad er slijtage op bij beide fietsen van de trappers en krenk. Het schroefdraad van de trapper en krenk was al heel snel bijna weggesleten vanwege de slechte kwaliteit van het materiaal. Terwijl de fietsen niet een s vaak worden gebruikt! Neckermann wil alleen de fietsen telkens repareren, maar niet zorgen voor een blijvende oplossing. Dit moet echter wel, want met dit materiaal treedt slijtage onherroepelijk weer op. Wie weet hoe je een oplossing kan afdwingen ?

1766 8 Rapporteer

ro
door rob_v - Apr 16, 2004 om 11:52
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat kan.
Een leverancier moet de gelegenheid krijgen om het produkt te herstellen. Gebeurt dat niet, dan kan je de koop laten ontbinden.
Wat een redelijk termijn is, weet ik even niet. (Ik denk dat het iets in de richting van 3 keer is).

Ik hoop dat je eindelijk krijgt waar je voor betaald hebt.
Succes.
Groetjes, Rob

ro
door rob_v - Apr 16, 2004 om 11:52
8 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn eerste reactie was: "Fietsen koop te bij de vakman". Los daarvan zal bekeken moeten worden of de verhouding tussen prijs en kwaliteit in orde is. Mocht u voor die prijs een goed product verwachten? Wat schreef de aanbieder over de kwaliteit van het product?
Dit zijn zaken die eerst beantwoord moeten worden alvorens een oplossing geforceerd kan worden. Los daarvan is het wellicht mogelijk met de aanbieder tot een minnelijke scikking te komen.

si
door six10again - Apr 16, 2004 om 11:52
27 Antwoorden / 1 Vragen

Schroefdraad hoort NIET te slijten!
m.b.v. schroefdraad wordt iets eenmalig blijvend vastgezet, en alle beweging tijdens het normale gebruik komt wordt daarna verzorgd door kogellagers. Als ik uw verhaal lees betwijfel ik of de "monteur" alles wel voldoende stevig vast draait bij het in elkaar zetten.

ju
door juridifix - Apr 16, 2004 om 11:52
20 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben benieuwd hoe neckermann repareert, want zoals al is aangegeven, mag, nee KAN dit niet slijten, mits het allemaal goed is bevestigd. Ik adviseer om even langs te gaan bij een fietsenmaken om te informeren naar het probleem en vervolgens Neckermann dit goed te laten repareren. Ontbinden is wat overdreven voor dit gebrek; maar uiteindelijk zou je het kunnen laten repareren door een vakman, op kosten van Neckermann. Succes.

zafira_1
door zafira_1 - Apr 16, 2004 om 11:52
9 Antwoorden / 5 Vragen

De kwaliteit van fietsen die gekocht worden bij Gamma, Karwei, Neckermann, Otto en nog vele anderen te wensen over. Echter wordt de uiteindelijke prijs van de fiets bepaald door de materialen welke op de fiets worden gemonteerd als; Slot , crankstel, kogellagers, stuurpen, assen en kleinmateriaal (schroefjes, boutjes etc.) Het "afmonteren" in de fabriek is een massaal proces en gebeurt veelal in de "goedkope landen". Wat betreft de crank en pedalen is dit eigenlijk het zelfde: Zeer goedkoop metaal met een ruime passing van schroefdraad. Dus ga maar na: Goedkoop metaal en een ruime passing van schroefdraad is uiteindelijk het loswerken bij een draaiende beweging (trappen) In principe adviseer ik op dit moment om bij Neckermann de vraag neer te leggen of een erkende fietsenmaker het complete crankstel mag vervangen, en de rekening hiervan opsturen naar de vrienden van Neckermann. Als Neckermann dit niet accepteerd, zou ik nogmaals Neckermann de kans geven om dit te repareren. Nadat je de fiets van reparatie heb teruggekregen adviseer ik je het volgende: Demonteer je pedalen (dit is apart schroefdraad) Vervolgens draai je om het schroefdraad van je pedalen 2 of 3 laagjes aluminiumfolie. Daarna smeer je de schroefdraad met folie in met een goede klodder vet. Monteer vervolgens je pedalen weer (let op je linker en rechter pedaal: meestal zie je een "R" staan op de kop van je schroefdraad, dit is dus uiteraard de rechtse, en dus bij de linkse een "L") Draai deze pedalen echt stevig aan. Je moet dus met je sleutel richting de voorkant van je fiets draaien. Zo.....het klusje is in principe nu geklaard. En...als je pedalen nog een keer los moeten, zitten ze tenminste niet vastgeroest omdat er vet tussen zit. Laatste tip: controleer sowieso even alle boutjes en schroefjes op je fiets, ook je trapasbouten (verbinding tussen cranck en trapas) en.....koop in het vervolg de fiets bij: de vakhandel ? succes ermee!

acjzr1
door acjzr1 - Apr 16, 2004 om 11:52
295 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens de wet heeft ieder artikel een te verwachten "levensduur" .Voor een fiets is dit uiteraard langer een jaar of twee.Neckermann is wettelijk verplicht om als leverancier uw probleem op te lossen.Het fabrikaat van de fiets is daarbij niet belangrijk.Neckermann heeft U de fiets verkocht,zij dinen hetb probleem op te lossen! Doen zij dit niet , laat dit dan overal weten!mISSCHIEN DAT NEGATIEVE RECLAME werkt.

s.
door s.c.h.vos - Apr 17, 2013 om 08:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

wij hebben een fiets gekocht bij een speciaal zaak profile mohren in brunssum, goede fiets volgens hun , maar wel na 7 maanden zoveel aan de fiets een reperatie van 398,30, ja volgens hun heel normaal als je elke dag 25 kilometer fiets, dus met andere woorden ieder jaar 800 euro reperatie.
Dus een goede fietsenzaak met goede garantie waar ze mee schermen heeft ook helemaal geen zin schandalig gewoon hoe winkels met mensen omgaan, ik heb er geen woorden voor.

de eelco
door de eelco - Apr 17, 2013 om 08:27
607 Antwoorden / 92 Vragen

nee dit heeft lekker veel nut om een topic van 10 JAAR oud op te rakelen