diumenge
door diumenge May 9, 2021 om 11:10
Geldzaken & recht

Slotje op vraag over bankfraude

Wat vreemd dat de vraag (tip) over bankfraude een slotje heeft gekregen: "We sluiten dit topic, het forum is bedoeld voor consumentenvragen.".

Is dat dan omdat in het letterlijke zin inderdaad geen vraag is? Zo ja, dan kan de helft van topics hier wel een slotje krijgen.

Of omdat het geen consumenten onderwerp betreft? Dat lijkt mij sterk...

Nu zal deze vraag ook wel niet lang blijven staan, maar ik vind het zeer apart.

3295 16 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 9, 2021 om 11:14
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, ik deed al navraag bij de redactie omdat ik dit ook merkwaardig vind. De reden kan zijn dat het een opmerking was meer bestemd voor de redactie. Opvallend is dat ik zelf de door deze vraagsteller genoemde methode benut om nooit veel geld op een rekening met betaalpas te hebben die ik benut. Er staat vrijwel nooit meer op dan dat ik op die dag denk te besteden.

Donuts
door Donuts May 9, 2021 om 11:48
1203 Antwoorden / 2 Vragen

"Er staat vrijwel nooit meer op dan dat ik op die dag denk te besteden." Jeetje wat een onhandig gedoe.

tijger1
door tijger1 May 9, 2021 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onhandig gedoe.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 9, 2021 om 11:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zal wel komen omdat er volgens mij kritiek werd geuit op het programma. Want als dat al geen consumentenvraag is met al die sufferds, dan weet ik het niet meer.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - May 9, 2021 om 11:18
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je link verwijst wel naar een heel antiek topic.;-))

marita5
door marita5 May 9, 2021 om 11:20
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Ik dacht dat ik de enige was , de link verwijst naar een topic uit 2010

tijger1
door tijger1 May 9, 2021 om 11:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mij wijst die link naar : Niet gevonden.

marita5
door marita5 May 9, 2021 om 11:26
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Nu krijg ik ook de melding : Pagina niet gevonden

diumenge
door diumenge May 9, 2021 om 11:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt en klopt. Ik had de juiste link opgenomen, maar die verwees inderdaad naar een ander topic. Toch maar een poging gedaan om dat te corrigeren, maar dat maakte het alleen maar erger. Kennelijk kan je op deze website in het openingstopic niet verwijzen naar een ander topic binnen deze website.

diumenge
door diumenge - May 9, 2021 om 11:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is de link: kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/eenvoudige-manier-om-bankfraude-te-minimaliseren

En hier een link voor als ze 'm helemaal verwijderen... imgur.com/2VkpZhe

Een werkende link plaatsen is op deze brakke website kennelijk ook niet mogelijk in een openings-topic, want de link was correct.

Donuts
door Donuts May 9, 2021 om 11:46
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Gezien de huidige plannen zou het zomaar kunnen dat Kassa helemaal verdwijnt, zo ook dit forum. Hoeven ze dit forum ook niet meer te onderhouden (als dat al gebeurde...)

tijger1
door tijger1 May 9, 2021 om 12:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou ja, Radar wordt ook al zowat gehalveerd. Blijft voor de zielige consumenten alleen nog Max meldpunt over.:-))

Donuts
door Donuts May 9, 2021 om 12:47
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat jongeren niet kijken naar Max Meldpunt. Ook niet naar Radar en Kassa trouwens. Enige waar ik graag on demand naar kijk is Andere Tijden, informatief en leuk gebracht. Kwa leeftijd val ik nog net in de nieuwe doelgroep van de NPO t.w. 20 - 50 jaar.

tenormin
door tenormin May 9, 2021 om 13:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Maar Andere Tijden is of gaat ook van de buis. Ik ken geen jongeren meer die televisie kijken. Zij hebben andere wegen en voorkeuren.

Donuts
door Donuts May 9, 2021 om 13:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@tenormin, weet ik vandaar dat ik het noem.

aurora1
door aurora1 May 9, 2021 om 16:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha ha: terug naar deze tijd....

aurora1
door aurora1 May 9, 2021 om 16:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met Max meldpunt is het alsof ze daar de melders steeds eerst vreselijk op hun kop geven. Zó streng klinken ze als ik ze hoor... met die boze mevrouw....

tijger1
door tijger1 May 9, 2021 om 17:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, heel onplezierig om naar te luisteren. Doe ik dus ook niet meer.

Donuts
door Donuts May 10, 2021 om 01:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Gaat fantastisch hoor met die nieuwe programma's op NPO1... De ouderen wegjagen lukt prima, maar helaas pindakaas, ook de nieuwe doelgroep blijft weg.
https://www.mediacourant.nl/2021/05/blamage-voor-npo-1-rutger-s (Overigens is dit zeker geen pleidooi voor behoud van die consumenten programma's.)

Topantwoord

Donuts
door Donuts - May 9, 2021 om 11:44
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad belachelijk dat er een slotje op zit. Tip was duidelijk NIET bedoeld voor de redactie, maar voor de consument. Als de redactie dan zo consequent wil zijn, dan ook maar al die gedumpte klachten en reviews op slot gooien.

Quote @diumenge: "Overigens kan je eenvoudig de veiligheid een stuk verhogen door spaargeld bij een andere bank onder te brengen en voor die spaarrekening heb je ook helemaal geen bankpas nodig."

Ook ik heb een spaarrekening bij een heel andere bank. Wel zo makkelijk. Mijn betaalrekening krijg ik altijd nog sneller leeg dan oplichters.;-)))

tijger1
door tijger1 May 9, 2021 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb dat al jaren en jaren. Betaalrekening en daarbij flutje spaar voor reserve en overig spaar elders.

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 9, 2021 om 11:56
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Diumenge,

Ik vind het ook vreemd en best jammer omdat er belangrijke argumenten werden besproken.

tijger1
door tijger1 May 9, 2021 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

X

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 9, 2021 om 12:05
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als Kassa  & Radar weg gaan  en nog Meldpunt?

De jongeren komen er echt niet mee terug!
En de ouderen moeten nu vaak online omdat naast Kassa ook  Randland over Groningen werd uitgezonden!
Een van deze online gekeken.

Bij elke omroep kun je nog  opzeggen en andere nemen.
De NPO  is lompe met manager die hoopt dat het zo beter ging worden.

Elke omroep heeft recht op bestaan, maar de NPO, weg ermee...
Ook de vele wisselingen en dan is de Vara Gids of Tros Kompas ook oud papier!

En het slotje, na de uitzending is  veel duidelijk geworden,
ik dacht dat ik bij ASN goed zat,  maar van ooit €5000,- naar €25.000,- heb ik nooit om gevraagd!

Dat  aanpassen en volgende dag  overboeken ging prima.
Ook de  andere banken hadden limiet  die redelijk was ooit.

Ze veroorzaken met een slotje juist dat er meer dezelfde topics terug zullen komen dus bereikte niets.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 9, 2021 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat hebben de in rekening te brengen kosten bij meer contante opnamen dan € 10.000 te maken met bankfraude?

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - May 9, 2021 om 16:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Natuurlijk is het apart en raar dat dat topic gesloten is.
Ze weten zeker niet wat een consumentenvraag is?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 9, 2021 om 20:19
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Banken maken misbruik van hun monopoliepositie door steeds meer geld te vragen voor hun diensten.

Ook proberen de banken hun klanten te dwingen om zoveel mogelijk betalingen online te doen.

Hierdoor is de kans op fraude bij internetbankieren groter.

Dit is mijn idee :

Het wordt tijd voor een Nationale Bank, waarbij je BSN nummer je banknummer is.

Deze Nationale Bank biedt dan betaalrekeningen gratis aan, die worden bekostigd via de belastingen.

Het personeel bestaat uit belastingambtenaren.

Iedere gemeente in Nederland heeft minimaal 1 Nationale Bank filiaal met pinautomaat binnen.

Grote gemeentes hebben er meerdere.

Voor internetbankieren kun je terecht bij de commerciële banken.

Het overschrijven van geld naar je commerciële bankrekening gebeurt schriftelijk.

tijger1
door tijger1 May 9, 2021 om 20:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 9, 2021 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat schriftelijk overschrijven gebeurt op perkament met een ganzenveer, brief bezorgd door een postkoets of postduif?

Strak plan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 9, 2021 om 21:47
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1, zie hieronder.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 9, 2021 om 21:43
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Het overschrijven van geld van je gratis betaalrekening bij de Nationale Bank kan met de overschrijvingskaarten uit  het gratis  "ouderwetse" overschrijvingsboekje.

Deze overschrijvingskaart kun je kosteloos in de speciale brievenbus gooien op het filiaal van de Nationale Bank.

tijger1
door tijger1 May 9, 2021 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 9, 2021 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Ik vind het heel triest voor u dat u over uw contante opnamen per jaar van meer dan € 10,000 extra kosten moet gaan betalen.

Is natuurlijk wel heel simpel te ondervangen, maar dan moet u gewoon even nadenken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 9, 2021 om 23:51
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Zie hieronder.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 9, 2021 om 23:57
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Jammer, dat u dit serieuze probleem zo bagatelliseert.

tijger1
door tijger1 May 10, 2021 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 10, 2021 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Serieus probleem?

laat me niet lachen. Hoeveel gewone mensen zullen jaarlijks meer dan
€ 10.000 contant opnemen?

Stel u niet zo aan. En als u een en/of rekening hem, mag mevrouw ook nog
€ 10.000 kostenloos opnemen.

Wilt u meer contant opnemen? Neem een bankrekening bij een andere bank erbij.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 10, 2021 om 03:18
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Zie hieronder.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 10, 2021 om 03:22
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Waarom het gaat is, dat de banken steeds meer geld vragen voor hun diensten.

De service wordt echter steeds slechter zoals de kans op fraude.