ab
door abmannetje Mar 17, 2011 om 13:29
Geldzaken & recht

Stijgende energiekosten door stilleggen kerncentrale in Japan

Wij zouden hier minder elektriciteit hebben omdat in, notabene, Japan de kerncentrales stoppen.

Dat is toch echt wel de aller-aller-allergrootste flauwekul smoes die ooit is aangekondigd in de historie van de elektriciteit. Als er een prijs voor oplichting zou zijn, zou deze zeker genomineerd moeten worden.

Net als prijsstijgingen voor brandstof na een koude wiinter (meer vraag, dus duurder) en na een warme winter (minder vraag maar meer opslagkosten, dus duurder).

Alsof we zijn aangesloten op het energienetwerk van Japan.

644 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben wel met je eens dat er onder het mom van allerlei smoesjes de prijzen steeds
maar verhoogd worden. Benzine prijs - gas prijs - elektriciteits prijs en misschien
nog wel wat meer dingen te noemen. En iedere keer zijn wij als consument maar weer de klos. We kunnen er helaas toch niets aan doen. En zeggen dan iedereen bijv. een week of langer geen gebruik maken van bijv. auto of dergelijke dat word in de praktijk toch niet gedaan. Dus het blijkt bij het mopperen en kankeren, maar er wordt toch maar weer gewoon betaald.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje : Dus het blijkt bij, moet zijn Dus het blijft bij .......

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar er zijn ook in europa atoomcetrales extra stil gezet i.v.bi met controle misschien daropm wat minder electra

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar er zijn ook in europa atoomcentrales extra stil gezet i.v.b met controle misschien daarom wat minder electra geleverd.
Sorry verbetering fouten

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Minder energie wordt opgewekt door kerncentrales => meer vraag naar olie en gas. Lijkt me vrij logisch.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

gelukkig waait het flink, of zou de prijs van stroom ook omhoog gaan als het duurder wordt om wind te vinden?

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste experts,

Wij hebben een aantal off-topic berichten verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

abmannetje

Uiteindelijk betaalt de consument de rekening. Gaat het niet linksom, dan gaat het wel rechtsom en visa versa.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zeg niets!!

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op donderdag 17 mrt 2011, 14:18: Minder energie wordt opgewekt door kerncentrales => meer vraag naar olie en gas. Lijkt me vrij logisch.

Ja alleen al het idee dat er daardoor meer vraag naar olie en gas komt is al voldoende om dan maar meteen de prijzen te verhogen. En wij zeggen dan maar weer, ja het zal wel weer waar zijn.En als ze volgende week dan zeggen, er is nu inderdaad meer gas en olie nodig dus gaan we daarom maar weer de prijzen verhogen, zeggen wij maar weer , ja dat zal wel weer. En zo gaat het maar door.
Lekker makkelijk voor die grote bedrijven dat wij toch zo lekker meegaand zijn.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Het blijft een feit, dat dit kikkerland er met zijn aardgasbel warmpjes bij zit. Wel zullen de gemiddelde energiekosten in juli 2011 de 2000 euro op jaarbasis overschrijden. Een verhoging van de termijnprijs ligt dus voor de hand.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. past dit prima in het algemene pluk ze beleid van diverse stroomleveranciers.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

De overheid had nooit, nooit de energie markt moeten privatiseren. Daar komt nu het schrapen en zakkenvullen vandaan. Zo krijg je bedrijven die rijker zijn dan het land waarin ze gevestigd zijn en vervolgens hebben ze het daar te vertellen.
Krijgen we hier ook nog wel.
Regeren blijft vooruitzien: met je ogen dicht en nooit verder dan je neus lang is.
Hoe gaat de FMA deze illegale prijsafspraken aanpakken?
Waarschijnlijk niet.