he
door hettytromp May 2, 2004 om 20:56
Geldzaken & recht

Telefonisch verkoop van tijdschriften aan kinderen

onlangs is mijn thuiswonende 18-jarige dochter telefonisch benaderd door het blad starstyle voor een abonnement. de eerste keer was zij nog 17 en schoolgaand. nu is zij ondertussen 18 en werkend. er wordt niet naar de hoofdbewoner gevraagd, dus als zij bv. 13 zou zijn, zouden zij dezelfde vraag stellen. mijn dochter zei dat zij het blad wel wilde hebben, maar mijn man en ik waren het hier niet mee eens. dus ik heb meteen een mail gestuurd, dat ik niet met hun werkwijze eens ben. wie heeft hier ook zo een moeite mee, met dit soort verkoop, ik ben oud en wijs genoeg om over zo een aanbod na te denken, maar ik vind dat zo een tijdschrift niet telefonisch verkopen aan kinderen (ook al zijn ze ondertussen 18)

hetty tromp

2118 11 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - May 2, 2004 om 21:50
763 Antwoorden / 1 Vragen

Callcenters worden steeds agressiever in hun verkoop methodes, als iemand enigsins over is te halen zullen niet schromen dat te doen voor deze verkopers is een naam en adres voldoende de rest interreseert ze niet elke klant is er weer een. bent u niet meer gedient van telefonische verkoop dan kunt u via http://www.szdm.nl (door op deze site u telefoonnr. op te geven) een infofilter op u telefoonlijn plaatsen zodat u niet meer lastig gevallen wordt met telefonische verkooppraatjes.

dubbel d
door dubbel d - Jul 16, 2012 om 16:37
7 Antwoorden / 1 Vragen

Nu moeten we een beetje normaal doen hoor. We leven onderhand in 2012. Over alles moet je grappen kunnen maken.

Het reclame filmpje is slecht, gewoon omdat het niet grappig is; dus het is niet anders dan de gemiddelde reclame, maar dat is niet zozeer te danken doordat "de spot" gedreven werd met religieuzen.

krisda
door krisda - Jul 16, 2012 om 17:33
8 Antwoorden / 3 Vragen

@dubbel d. Ook in 2012 zijn er nog heel veel mensen die geloven in God (net als ikzelf). Er zijn zoveel manieren om een reclame leuk te maken (en zoals je terecht al noemde, deze is alles behalve grappig) maar waarom moet er dan perse iets in waarmee God en/of godsdienst voor gek worden gezet...

pa
door patio - Jul 16, 2012 om 18:24
20 Antwoorden / 9 Vragen

Ik vind het zeer ongepast, spotten met God, dat kwetst hen die geloven in de God
van de Bijbel. Ik vind het in ieder geval zeer pijnlijk, dat God al gebruikt/misbruikkt gaat worden voor reclamedoeleinden.
Daar is Hij toch te heilig voor. We moeten ons niet proberen gelijk te schakelen met Hem die alles heeft gemaakt/geschapen. Graag stoppen hiermee. En wat betreft dubbel d betreft, hem roep ik op om respect te tonen voor de principes van anderen en niet zo lichtzinnig daarmee om te springen.

hj
door hjsteenstra_1 - Jul 17, 2012 om 13:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Is het nu echt nodig om onderwerpen te tonen in reclame's als men weet dat het kwetsend is voor bepaalde bevolkings groepen?! De NEM zou hier slimmer mee om kunnen gaan. Dit zou ook kunnen betekenen dat men juist klanten gaan verliezen omdat ze deze groepen kwetsen. Het is gewoon zo, in Nederland wonen nog veel christenen die hier gewoon moeite mee hebben. Handig? Nee. Stop gewoon met het beledigen van elkaars meningen of overtuigingen.

fe
door festinger - Jul 18, 2012 om 03:07
410 Antwoorden / 18 Vragen

Ik ben niet van god en kan 1001 redenen hier meegeven waarom niet. Maar dat is nu niet zo belangrijk. Wil enkel een wedervraag stellen. Weet u wel hoe kwetsend het is als heiden door het leven te gaan. Je bent bijvoorbaat minder waardig. Je kunt bewijzen wat je wilt maar nooit is er erkenning. Ik zie dagelijks en elke minuut anno 2012 dood en verderf met geloof als basisexcuus.

Misgun mensen hun geloof niet immers het staat in onze grondwet. Voor mij mag die anders maar 75 % van de bevolking denken er vertegenwoordigd anders over.

En die meerderheid sjoemelt en kiest waarna gelang de behoefte is .

En voor het topic hier.Iedereen mag van mij God belachelijk maken. En klaag als je dat niet wilt bij de instanties.

jo
door josty - Aug 3, 2012 om 11:28
26 Antwoorden / 3 Vragen

Mensen die dit soort grapjes niet kunnen verdragen zijn een beetje zielig. Kennelijk is hun god ook niet zo solide dat dit soort "spot" [wat een groot woord voor zoiets kleins] langs de rug van deze god afgleidt.
Ik denk dat een aantal dominees die ik vroeger kend hiermee wel hadden kunnen lachen. Maar deze zwaar depressieve gelovigen natuurlijk niet.
Alles bij elkaar genomen heeft dit spotje er voor gezorgd dat door de comotie de adverteerder heel veel gratis publiciteit heeft gekregen [met dank aan die depressieve zwarte kousen lui]
Overigens vind ik persoonlijk die adverteerder onderdeel uitmaken van een soort energie maffia, maar dat is mijn mening.
Het is hier al gezegd, menig bloedbad vind zijn oorsprong in geloofsstrijd. Mijn god is beter dan de jouwe.
Er zijn geloven die de "christen honden en ongelovigen" aan het mes willen rijgen en ook onze eigen zwarte kerklui roepen hel en verderf af over ongelovigen.
Voorbeiden zijn juist de ongelovigen het ergste soort.
En wij maar tolerant moeten zijn met de intoleranten.

pw
door pwester - Aug 3, 2012 om 13:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind reclames met God in elk geval minder ergerniswekkend dan die met Johan Derksen of Frans Bauer.

ma
door marly18 - Aug 3, 2012 om 13:57
27 Antwoorden / 0 Vragen

Is er nu niemand die ziet dat NME in dit spotje aan de haal gaat met de Monty Python-animaties uit Monty Python's Flying Circus uit de jaren '70? Het gaat hier helemaal niet om god, maar om het op een ontzettend onleuke manier hergebruiken (en daarbij volkomen uit z'n verband trekken) van legendarische tv! Graham Chapman draait zich om in z'n graf...

fe
door festinger - Aug 4, 2012 om 02:24
410 Antwoorden / 18 Vragen

Ben gelukkig bewust heiden. Nog niet zo lang geleden mocht ik dat onmogelijk en straffeloos zijn. Nog geen 30 jaar geleden was er moord en totale verderf in Noord Ierland met geloof als excuus. Nu zie je dagelijks de islamellende waarbij mensen zich moeiteloos opofferen met doel zoveel mogelijk schade bij de vijand te maken.

Constateer enkel in mijn gemeente 34 verschillende overtuigingen met aanbidgebouwen en blijkbaar volgers.

Ik kan en wil hier helemaal niets mee.Al de heiligheden zijn al bewezen onwaar en toch blijft men doden en geloven uit naam van overtuiging. Wat een teleurstelling en wat een schande.

tenormin
door tenormin - Aug 4, 2012 om 02:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Niet alleen deze reclame met god was niet leuk, ik vond geen enkele reclame van de nem leuk. Maurice de Hond, Karin Bloemen, Frans Bauer, Johan Derksen en Natasja Froger. Aan de andere kant, 't is maar reclame, net als toiletpapier, je trekt het door of je vergeet het á la minute. Van mij mag iedereen zijn wat hij is, gelovig, ongelovig, heiden, vrijmetselaar, islamiet, maar de ellende met deze dingen is: ze worden zo fanatiek en dat is sowieso al een teken van onverdraagzaamheid en dus belijden ze hun gekoof niet naar de letter van de bijbel of koran. Ik geloof dat het vlees beter is dan de benen, dat is mijn vrijheid en ik doe er niemand kwaad mee. Dat is het verschil met de dwang van de meeste geloven.