ma
door marco92 Aug 26, 2008 om 19:45
Geldzaken & recht

Telefonische overeenkomst UPC

Goedenavond,

Ik heb al ongeveer 25 jaar een abonnement van de upc op televisie en sinds beschikbaar op internet.

Tot voor kort had ik een internet Light abonnement afgesloten, in verband met de vele aanbiedingen op tv ben ik gaan bellen of het niet goedkoper kan.

Ik kreeg iemand aan de telefoon die zij dat ik (als ik een voordeelpakket nam) goedkoper uit zou zijn met een snellere internet verbinding in plaats van 50 euro 44 euro moeten betalen.

Het voordeelpakket bestond uit internet en bellen. Van het bellen maak ik geen gebruik alleen dat zou geen probleem zijn.

Ik kreeg laatst een rekening van 61 euro die ik gewoon betaald heb omdat ik dacht dat daar misschien nog andere kosten inbegrepen waren.

De laatste rekening die ik heb gekregen was 57 euro dat is dus 7 euro duurder als eerst en 13 euro duurder als beloofd.

Ik heb gebeld naar de UPC en zij vertelden mij dat ze er niks aan konden doen op dit moment, ik moest een klachtenbrief schrijven en dus volgende maand weer teveel betalen.

De vraag is dus eigenlijk kunnen hun het abonnement eventueel terugdraaien of wel hun beloofde afspraak nakomen ik heb namelijk nergens voor getekend.

Bij de prijzen die ik heb genoemd zit ook nog 13 euro televisie kosten bij.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Vriendelijke groet,

 Marco Veenendaal

806 12 Rapporteer

kiran
door kiran - Aug 26, 2008 om 20:29
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@marco

Ook een telefonische overeenkomst is, dus zonder handtekening een geldige overeenkomst.

U heeft, als ik het goed lees, een voordeelpakket afgesloten van Internet en Bellen voor €44,- U maakt geen gebruik van het bellen, maar zit in het pakket, dus moet u betalen. Plus €13,- voor televisie = €57,- (waar die rekening van €61,- vandaan komt, kan ik verder ook niet verklaren.

m.i. lijkt het te kloppen of misschien mis ik iets?

m.vr.gr.

gsm
door gsm - Aug 26, 2008 om 21:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Internet+Bellen zou volgens de website €35,- mogen kosten.

Eenmalig komt daar waarschijnlijk nog iets bij.
Administratiekosten: €9,95,-
en
Borg voor het kabelmodem: €45,-
Het eerste bedrag zou dus €54,95 moeten zijn.

Daarnaast nog maandelijks €13,- voor de kabel/analoge TV
Dus het tweede bedrag is €48,- (ook voor alle volgende maanden).

Als hier nog eens BTW over betaald wordt, wat ten onrechte is, dan kom je aan de bedragen op de rekening.

Deze bedragen staan op de website niet als excl. BTW vermeld.
Let dus op dat je niet nog een keer BTW er overheen moet betalen.
In de voorwaarden staat volgens mij dat de bedragen incl. BTW zijn.

Citaat
5.8.          De door UPC Nederland gehanteerde tarieven zijn in euro’s, inclusief BTW en overige ingevolge de wet verschuldigde belastingen, heffingen en rechten.

Je betaalt dus twee keer BTW en, naar ik vrees, velen met jou.

GSM

edwardus
door edwardus - Aug 26, 2008 om 22:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Borg moet je (nou ok, niks moet) als bestaande klant weigeren, want die heb je al eens betaald.

gsm
door gsm - Aug 26, 2008 om 22:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Edwardus, Dat is ook een goeie. Ik kan me wel voorstellen dat er misschien een ander modem nodig is. Maar dan moet de borg voor het oude modem (na inleveren) teruggestort worden door UPC.

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat omdat ik ook UPC IPB overweeg, mede om van ISDN los te komen. Ik ben dus echter niet voor niets huiverig vanwege de ondoorzichtige administratie van UPC.

GSM

edwardus
door edwardus - Aug 26, 2008 om 23:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja het modem dat je voor VoIP gebruikt is een ander modem, hoewel die in de loop der jaren bij heel veel klanten toch allang al waren vervangen. Bij verhuizing UPC gevraagd wat te doen met dat witte geval aan de muur, "wij hebben er geen belangstelling voor, u kunt het laten hangen of weggooien". Overigens wel vreemd dat er in het doe-het-zelf verhuispakket geen coax-snoer zat met een F-connector die het modem nodig heeft. Was geen probleem, ze zouden wel even nog een verhuisset sturen. Nooit gekomen natuurlijk. Gelukkig maar dat ik zelf wel een kabeltje kan knutselen. Kwamen de onderdelen uit dat witte mormel toch nog van pas. :)

Sorry vraagsteller, dit laatste was een beetje bezijden het onderwerp.

ma
door marco92 - Aug 27, 2008 om 13:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Maar over de telefoon is mij 44 euro beloofd inclusief btw en tv.

Het bedrag wat ik nu moet betalen is dus hoger.

Kan ik daar niks aan doen?

Vriendelijke groet Marco Veenendaal

sanvw
door sanvw - Aug 27, 2008 om 13:52
32 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Marco,

Zoals je zelf al hebt gezegt: Het voordeelpakket bestond uit internet en bellen. (dus geen tv).

gsm
door gsm - Aug 28, 2008 om 21:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij UPC heb je altijd het standaard TV abonnement (analoog) nodig.
Digitale TV is een extra abonnement, dat er in dit geval niet bij genomen is.

GSM

ma
door marco92 - Aug 29, 2008 om 09:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

Maar er is iets anders aan de telefoon beloofd dan nu de werkelijkheid is en ze zeggen nu dat ik er dus niet vanaf kan...

Hier moet toch iets tegen te doen zijn?

Vriendelijke groet Marco Veenendaal

edwardus
door edwardus - Aug 29, 2008 om 19:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Daarover kan geen van ons oordelen, wij kennen de inhoud van het gesprek niet. Je zou de voice-log kunnen opvragen, die ze ongetwijfeld hebben gemaakt.

edwardus
door edwardus - Aug 29, 2008 om 22:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Weet je wat ik nou niet snap, dat die prijzen altijd zo wisselen. Als ik nu op upc.nl ga kijken, dan kan ik helemaal niks vinden voor €44. Wel €42 (=Internet 10Mbps + bellen Avond&weekend + dtv Starter met DVR) of €43 (=Internet 10Mbps + bellen Avond&weekend + dtv Royaal met DVR) of €45 (=Internet 10Mbps + bellen Onbeperkt + dtv Royaal met DVR) of €35 (=Internet 6Mbps + bellen Onbeperkt) bijvoorbeeld. Die bedragen zijn allemaal exclusief het (analoge) basistarief voor kabel, waar je niet omheen kunt. Was dat niet al ruim €16 tegenwoordig (afhankelijk van welke gemeente)?

ma
door marco92 - Aug 29, 2008 om 22:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

Deze ga ik opvragen hartstikke bedankt!

Vriendelijke groet Marco Veenendaal