si
door sider Oct 14, 2019 om 13:36
Geldzaken & recht

Termijn laatste betaling

in 2015 hebben wij kunstof kozijnen laten plaatsen. Hierover erg tevreden. begin dit jaar erachter gekomen dat de verf van een eindkap los laat.
Hierover een  mail gestuurd, reactie hierop gekregen dat het probleem bij hun toeleverancier is neergelegd.
Nieuwe kappen inmiddels binnen. Na veel contact helaas.
Nu kreeg ik deze week een rekening van de laatste 5% welke nog openstond. Bijna 5 jaar later.
Ik heb hier nu een vreemd gevoel aan over gehouden.

Afwikkeling van de garantie gaat erg moeizaam. Het word geregeld maar geen bericht of minimaal.
inplannen om de garantie af te handelen gaat lastig.
vervolgens komen ze er achter dat er nog een bedrag van 5% openstaat.

gezien de afhandeling van de garantie, en zeer late afhandeling voelt het vreemd het bedrag over te moeten maken.

heeft iemand tips hoe dit evt op te pakken. of zie ik het verkeerd?

866 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2019 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik houd hier ook een vreemd gevoel aan over. Waarom hebt u die 5% niet al lang en breed betaald, als u zo tevreden bent over de kozijnen?

Nu hebt u een probleempje, waarvan de afwikkeling weliswaar lang duurt, maar het is de vraag nog maar of dat aan de leverancier te wijten is, wat wordt opgelost, en nu gaat u twijfelen of die 5 procent?

Wanneer was u dan van plan dat te betalen?

ro
door ron503 - Oct 14, 2019 om 14:43
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou maar zo kunnen zijn dat rekening verjaard is maar om daar zeker van te zijn is het raaplegen van het juridisch loket o.i.d. de meest voor de hand liggende optie.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2019 om 14:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom heeft u die verschuldigde 5% nooit betaald? En waarom twijfelt u nu of u die achterstallige betaling nog wel zult voldoen? U had de rekening toch nog niet volledig voldaan? Heel apart.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 14, 2019 om 15:09
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Gewoon betalen. Men is de verplichting, ook m.b.t. levering nieuwe kappen nagekomen? U heeft dan geen enkele wettige reden om de laatste 5% niet te betalen en binnen 5 jaar is er ook geen sprake van verjaring.

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2019 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

gezien de afhandeling van de garantie, en zeer late afhandeling voelt het vreemd het bedrag over te moeten maken.

Raar hoor. Er is iets geleverd en dat dient betaald te worden.
En je wist zelf niet dat de rekening nog niet voor 100% voldaan was? Of dacht je een voordeeltje te hebben?
En nu zagen ze dat er nog 5% open stond toen je garantie claimde.
De nieuwe kappen zijn toch netjes geleverd?
Gewoon betalen zou ik zeggen!

si
door sider - Oct 16, 2019 om 06:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties