Thuisbezorgd.nl betaalt niet terug
Wij hebben 4 weken geleden een bestelling geplaatst via genoemde site.
Om een lang verhaal kort te maken; de zaak waar wij eten van zouden krijgen bleek failliet. Kontakt opgenomen met thuisbezorgd.nl via e-mail en zij schreven dat wij binnen 10 dagen ons geld zouden terugkrijgen. Inmiddels is het dus 3 weken verder en zij antwoorden nu in het geheel niet meer op onze mails. Er is geen telefoonnummer bekend. Wat kan ik nu het beste doen? Het was "slechts" 33 euro maar het gaat mij om het principe.
Hoi,
Nou ik zou mn principe maar laten voor wat het is in dit geval, want dat is echt verspilde tijd / energie/ (bel)kosten.
Als het bedrijf failliet is kun je fluiten naar je geld helaas.......
Als er nog wat te halen valt dan is de belastingdienst altijd de 1e die wat krijgt, klant is altijd laatste in de rij.........en dan is het allang op..
Succes,
Je zou je dan wel moeten aanmelden bij de curator als schuldeiser wil je zowieso kans maken op geld retour trouwens.
Ik heb het iets verkeerd geformuleerd denk ik. Thuisbezorgd.nl is de overkoepelende organisatie van bezorgrestaurants. Zij hebben al toegezegd het geld te zullen terugstorten omdat het geld ook bij hen binnenkomt.
--Zij hebben al toegezegd het geld te zullen terugstorten omdat het geld ook bij hen binnenkomt.--
Welk geld komt bij hun binnen ? Via jouw of via (failliet) bedrijf.
Als zij het geld van (failliet) bedrijf moeten ontvangen zullen zij het (ook) nu niet ontvangen/terugkrijgen, als zij jouw betaling doorbetalen(den) aan (failliet) bedrijf hetzelfde probleem.
Staan ze garant dan voor al de bedrijven die aangesloten zijn ?
Het geld komt idd bij thuisbezorgd.nl binnen. ZIj verrekenen dit met het bedrijf die de bestelling bezorgd. In de mail die ik van hen gekregen heb staat dit:
"Geachte heer/mevrouw,
Thuisbezorgd.NL betreurt het ten zeerste dat Urban Food niet bereikbaar
was. Uit onze administratie is gebleken dat u uw bestelling op 30-05 om
16:34:16 op onze site heeft gedaan. Helaas heeft de eigenaar van het
Urban Food niet aan ons doorgegeven dat zij gesloten zijn, en heeft hij
ook de fax aan laten staan. Hierdoor kreeg Thuisbezorgd.NL om 16:35:50
een ontvangstsignaal terug van de fax van Urban Food, als bevestiging
van ontvangst van uw bestelling.
Uiteraard krijgt u het door u betaalde bedrag teruggestort. Per
ommegaande zal het bedrag worden teruggeboekt. U kunt het dan binnen 10
dagen verwachten op uw rekening.
Onze welgemeende excuses voor deze situatie en het ontstane ongemak".
Lijkt me duidelijk. Maar goed, hoe dus nu verder?
Mailen en bellen zou ik nu niet meer doen, het werkt duidelijk niet (meer).
Schrijf ze een brief (op poten) met vermelding van de door hun gedane toezegging dat je het geld binnen 10 dagen retour zou krijgen en dat dit tot op heden niet is gebeurd.
Vermeld dat je dit nu per omgaande geregeld wilt zien en dat je anders verdere stappen zult ondernemen
( laat maar even in het midden wat dat dan zal zijn) of vermeld dat je je klacht gaat melden bij Kassa of Radar (vinden ze veelal ook niet echt leuk ;-)
Ik zou het Niet aangetekend versturen gezien het bedrag waar het om gaat.
Het (lage ) bedrag is een beetje in je nadeel nu vrees ik, kost meer om het terug te krijgen/je recht te halen ,dus dan is het wellicht niet erg haalbaar als ze het gewoon vertikken terug te storten om ze daartoe te dwingen ;-(
althans niet zonder dat het je (bijna) eenzelfde bedrag of meer kost dan je tegoed hebt….
Hou ons op de hoogte , Succes
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer