fi
door fishman1964 Jun 23, 2008 om 14:13
Geldzaken & recht

Thuisbezorgd.nl betaalt niet terug

Wij hebben 4 weken geleden een bestelling geplaatst via genoemde site.
Om een lang verhaal kort te maken; de zaak waar wij eten van zouden krijgen bleek failliet. Kontakt opgenomen met thuisbezorgd.nl via e-mail en zij schreven dat wij binnen 10 dagen ons geld zouden terugkrijgen. Inmiddels is het dus 3 weken verder en zij antwoorden nu in het geheel niet meer op onze mails. Er is geen telefoonnummer bekend. Wat kan ik nu het beste doen? Het was "slechts" 33 euro maar het gaat mij om het principe.


7849 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Jun 23, 2008 om 16:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Nou ik zou mn principe maar laten voor wat het is in dit geval, want dat is echt verspilde tijd / energie/ (bel)kosten.


Als het bedrijf failliet is kun je fluiten naar je geld helaas.......


Als er nog wat te halen valt dan is de belastingdienst altijd de 1e die wat krijgt, klant is altijd laatste in de rij.........en dan is het allang op..


Succes,

stacey
door stacey - Jun 23, 2008 om 16:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Je zou je dan wel moeten aanmelden bij de curator als schuldeiser wil je zowieso kans maken op geld retour trouwens.

fi
door fishman1964 - Jun 23, 2008 om 18:02
33 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ik heb het iets verkeerd geformuleerd denk ik. Thuisbezorgd.nl is de overkoepelende organisatie van bezorgrestaurants. Zij hebben al toegezegd het geld te zullen terugstorten omdat het geld ook bij hen binnenkomt.


stacey
door stacey - Jun 23, 2008 om 18:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--Zij hebben al toegezegd het geld te zullen terugstorten omdat het geld ook bij hen binnenkomt.--


Welk geld komt bij hun binnen ? Via jouw of via (failliet) bedrijf.


Als zij het geld van (failliet) bedrijf moeten ontvangen  zullen zij het (ook) nu niet ontvangen/terugkrijgen, als zij jouw betaling doorbetalen(den) aan (failliet) bedrijf hetzelfde probleem.


Staan ze garant dan voor al de bedrijven die aangesloten zijn ?

fi
door fishman1964 - Jun 24, 2008 om 08:12
33 Antwoorden / 7 Vragen
0

Het geld komt idd bij thuisbezorgd.nl binnen. ZIj verrekenen dit met het bedrijf die de bestelling bezorgd. In de mail die ik van hen gekregen heb staat dit:


"Geachte heer/mevrouw,



Thuisbezorgd.NL betreurt het ten zeerste dat Urban Food niet bereikbaar
was. Uit onze administratie is gebleken dat u uw bestelling op 30-05 om
16:34:16 op onze site heeft gedaan. Helaas heeft de eigenaar van het
Urban Food niet aan ons doorgegeven dat zij gesloten zijn, en heeft hij
ook de fax aan laten staan. Hierdoor kreeg Thuisbezorgd.NL om 16:35:50
een ontvangstsignaal terug van de fax van Urban Food, als bevestiging
van ontvangst van uw bestelling.

Uiteraard krijgt u het door u betaalde bedrag teruggestort. Per
ommegaande zal het bedrag worden teruggeboekt. U kunt het dan binnen 10
dagen verwachten op uw rekening.

Onze welgemeende excuses voor deze situatie en het ontstane ongemak".

Lijkt me duidelijk. Maar goed, hoe dus nu verder?


stacey
door stacey - Jun 24, 2008 om 20:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Mailen en bellen zou ik nu niet meer doen, het werkt duidelijk niet (meer).


Schrijf ze een brief (op poten) met vermelding van de door hun gedane toezegging dat je het geld binnen 10 dagen retour zou krijgen en dat dit tot op heden niet is gebeurd.


Vermeld dat je dit nu per omgaande geregeld wilt zien en dat je anders verdere stappen zult ondernemen


( laat maar even in het midden wat dat dan zal zijn) of  vermeld dat je je klacht gaat melden bij Kassa of Radar (vinden ze veelal ook niet echt leuk ;-)


Ik zou het Niet aangetekend versturen gezien het bedrag waar het om gaat.


Het (lage ) bedrag is een beetje in je nadeel nu vrees ik, kost meer om het terug te krijgen/je recht te halen ,dus dan is het wellicht niet erg haalbaar als ze het gewoon vertikken terug te storten om ze daartoe te dwingen ;-(


althans niet zonder dat het je (bijna) eenzelfde  bedrag of meer kost dan je tegoed hebt….


 


Hou ons op de hoogte , Succes

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer