mo
door moos Jun 29, 2004 om 09:01
Geldzaken & recht

UPC - incassobureau en afgesloten !

Ik kreeg op 12 mei j.l. een brief van een incassoburea op mijn deurmat. Of ik even de facturen van 2003 en 2004 wilde betalen met extra kosten van 50 euro ! Maar ik heb de facturen betaald ! Alle kopie facturen en betaalbewijzen opgestuurd en gefaxt naar de deurwaarder maar nog geen reactie !

Afgelopen dinsdag 22 juni kom ik thuis ben ik ook nog eens AFGESLOTEN !! Ik UPC bellen ja mevrouw u heeft uw facturen niet betaald, nee jullie hebben een vordering uit handen gegeven, moet u bij de deurwaarder zijn !!! Ik woensdagmorgen de deurwaarder bellen voor de status van mijn dossier....... sorry mevrouw ik heb wel een bedrag voor u maar ik kan niet de status zien. Moet u maar even een e-mail of fax sturen. Heb ik gedaan maar GEEN reactie.

Ben zelfs bij de rechtswinkel geweest en op hun advies heb ik een fax verzonden aan UPC dat ze onrechtmatig hebben gehandeld en mij per direct weer moeten aansluiten, je raad het al GEEN reactie.

Ook heb ik de zaak aangemeld bij de geschillencommissie voor antenne inrichtingen maar dat duurt natuurlijk ook even.

Maar ondertussen zit ik al een week zonder tv en radio !!!

Heeft iemand nog een idee wat te doen of hier ook ervaring mee ??

447 4 Rapporteer

mrsempel
door mrsempel - Jun 29, 2004 om 10:18
57 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn ervaring met UPC is dat het enige dat nog helpt is om te bellen met de "helpdesk" (het mag de naam niet hebben eigenlijk...) en daar eens flink tekeer te gaan! Laat u vooral niet afschepen en eis dat u door iemand te woord gestaand wordt met verstand van zaken, iemand die ook wat te vertellen heeft.

Maak ze goed duidelijk dat zij een fout hebben gemaakt en dat u daar nou de dupe van bent. Eis wanneer het niet anders kan direct een manager aan de lijn te krijgen.

Verder is mijn ervaring dat ze vrij snel reageren op een correct opgestelde brief via de fax. Maar daarin kort en bondig het probleem duidelijk en geef aan dat u betaald hebt. Stuur zoveel mogelijk bewijsmateriaal mee. Eis in uw fax binnen bijvoorbeeld 3 dagen een reactie en binnen 5 dagen herstel van uw aansluiting. Zorg dat u een verzendbewijs krijgt van die fax en bewaar dat goed! Altijd handig voor later! Overigens zou ik dezelfde fax in afschrift ook aan de deurwaarder sturen.

Succes!  Marco

user123
door user123 - Jul 7, 2004 om 23:07
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Gaatje boren in de muur naar de buren. Kabeltje trekken. Klaar. Kunt u rustig tv kijken terwijl UPC verder slaapt.

Als u de kosten deelt met de buren bent u ook nog eens goedkoper uit !

pr
door presau - Jul 16, 2004 om 12:54
12 Antwoorden / 0 Vragen

Indeze wil ik u graag antwoorden wat u o.a kunt doen daar ik  iemand anders hetzelfde advies heb gegeven een u neemt even telefonisch contact op met de deurwaarder deze zit dacht ik in Leeuwarden leg deze de situatie nogmaals uit noteer daarbij tijd datum en met wie u heeft gesproken. Deel zemede dat u gezien de situatie dit gesprek per e'mail of  per aangetekende brief alsmede bewijs retour afzender aan hun bevestigd. ( zij moeten u een bewijs van ontvangst mee geven aan de postbode )  Tevens deelt u mede datU UPC met onmiddelijke ingang ingebreke stelt daar zij inhoudelijk niet hebben gereageerd op u fax Dit kunt u schriftelijk doen aan de deurwaarder hij zal hier in deze op moeten antwoorden daarbij eist u dat zij u per onmiddelijke ingang moeten aansluiten.

vervolgens deelt u mede dat u na u telefoon gesprek telefonisch contact op neemt met de afdeling informatie van het kanton gerecht om de zaak voor te laten komen waarbij alle daaruit voortkomende kosten voor rekening van UPC komen. Indien u het juist heeft wint u deze zaak en heeft u zelfs geen advocaat nodig om u gelijk te halen ( dat heb ik namelijk zelf bij de hand gehad met een edrijf dat mij nota's stuurde voor dingen die ik nooit heb ontvangen gewonnen dus einde verhaal voor de deurwaarder van dat bedrijf en het berijf die alle gerechtelijke kosten moest betalen van de rechter.) Ps laat het me even weten en misschien kan ik meer tips geven Mvr.gr

mo
door moos - Aug 1, 2004 om 13:32
1 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo allemaal,
Ik wil iedereen die op mijn vraag heeft geantwoord hartelijk danken voor de moeite.

Als laatste redmiddel heb ik de hele zaak aangemeld bij de "Geschillencommissie voor Centrale Antenne inrichting" (www.sgc.nl).

Via hun zijn alle papieren die UPC slecht reeds 4x in bezit moet hebben gehad, ook doorgestuurd en krijgt UPC een maand de tijd om te reageren.
NOu afgelopen week kreeg ik een schrijven van UPC en ze geven de fout toe !!!! Ik heb per omgaande weer kabelsignaal (na 5 weken zonder te hebben gezeten) en ze egevn wel een maand gratis kabelsignaal........

Nou ja het is geen vetpot maar ik ben blij dat ik na 3,5 jaar eindelijk mijn gelijk krijg en weer televisie kan kijken.
Het is alleen een beetje abnormaal dat er eerst een Geschillencommissie aan te pas moet komen.
Maar ja misschien een goeie tip voor meer UPC-probleemgevallen ??!!