spe1973
door spe1973 Sep 10, 2005 om 13:14
Geldzaken & recht

Verkeerd adres

Sinds een paar dagen wordt de zakelijke post van de Postbank bezorgd op mijn adres. Van dat bedrijf heb ik nog nooit gehoord en ik weet 100% zeker dat ik niemand toestemming heb gegeven om mijn adres te gebruiken. Ik heb de poststuk voorzien van opschrift "RETOUR AFZENDER" en "ADRES ONJUIST", maar vandaag kreeg ik weer eentje. Mijn vraag is wat ik het beste hiermee kan doen en is het zinvol om met Postbank Zakelijk te bellen en probleem uit te leggen. En ja, dat bedrijf staat niet bij KvK geregistreerd dus ik vermoed dat hier misbruik van mijn woonadres wordt gemaakt.

2137 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het bedrijf niet bij de KvK bekend is, dan zou ik die poststukken
eens open maken en kijken wat er inzit. Dat moet u toch, omdat u zonder
rekeningnummer niet verder komt bij de Postbank.

Straks koopt dat bedrijf goederen en laat de rekening naar u sturen,
dan kunt u een hoop gezeur krijgen. Met een postbankafschrift waar geld
op staat en een adres lukt het mooipraters om goederen zonder betaling
mee te krijgen.

In ieder geval terugsturen met een brief aan de postbank dat dat
bedrijf onbekend is en dat u ook geen inschrijving bij de KvK kunt
achterhalen om achter het goede adres te komen. En verzoeken om verdere
toezending te staken.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie Vladja.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Post openen die niet op uw naam staat, is volgens mij schending van het briefgeheim en dus strafbaar. Niet aan beginnen dus.

U zou eens kunnen kijken op het bedrijf een vermelding heeft in de telefoongids. Wanneer er geen vermelding in uw woonplaats is, kunt u ook nog op regio zoeken.  Of anders via Google proberen de website te vinden en zo achter het juiste adres komen.

Ook kunt u de post in een ongefrankeerde envelop aan de Postbank sturen en melden dat u, ondanks herhaald terugzenden met "adres onjuist" etc., nog altijd de niet voor u bestemde post ontvangt. Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja,

Je schijft: Met een postbankafschrift waar geld op staat en een adres lukt het mooipraters om goederen zonder betaling mee te krijgen. Maar dat afschrift is toch helemaal niet bij hen, maar bij de vraagsteller bezorgd? Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Priewjet,

Dat klopt, maar eerdere afschriften heeft hij wel en als ie een beetje
slim is, krijgt hij de teruggestuurde afschriften met het valse adres
alsnog van de Postbank toegestuurd. Ze gaan die niet opnieuw uitdraaien
met weer zijn nieuwe adres erop.

Het niet openen en terugsturen post is de correcte oplossing. Maar als
je thuiskomt en er hangt een envelop op de deur dat de inboedel in
beslag is genomen en geveild gaat, omdat een spookbewoner zijn
rekeningen niet betaald, open je de volgende keer gewoon de post. Ik
heb een spookbewoner gehad. Iemand die zich niet liet uitschrijven,
nadat ik hem tijdelijk onderdak had verleend. Om die uitgeschreven te
krijgen ben je een jaar (en de ombudsman) verder, terwijl ondertussen
de deurwaarders en andere schuldeisers voor m'n deur "nummertjes
moesten trekken".

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

m/z niet betaald heeft.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Post openen van al dan niet bij de KvK geregistreerde bedrijven is inderdaad strafbaar maar nog altijd een stuk sjieker dan weggooien omdat het je de keel gaat uithangen. Dus als het uit twee kwade kiezen gaat......   Groeten -  E.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja, in jouw geval heeft de gemeente niet juist gehandeld. Vanaf het moment dat je bij Burgerzaken aangeeft dat een inschrijving niet meer actueel is, dient die inschrijving te worden beëindigd en is het adres "in onderzoek". Laatstgenoemde status wordt aan deurwaarders etc. gemeld wanneer zij adresinformatie opvragen, Het is echt van de gekke dat je er een jaar over moet doen om de inschrijving ongedaan te maken en daarbij ook nog de Ombudsman in stelling moet brengen. Groet, M@rtin

(Ik krijg trouwens geen meldingen meer gemaild dat er reacties op gegeven antwoorden zijn. Heeft iedereen daar last van??)

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon het bewijs opeten, wie maakt je wat ;-)

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat de gemeente daar moeilijk over doet is niet zo vreemd. Als iemand zich op een adres laat inschrijven waar al iemand woont, moet de hoofdbewoner daarvoor toestemming geven. Als die persoon dan weer verhuist moet hij zelf een nieuw adres doorgeven bij de gemeente. Anders zou de hoofdbewoner die persoon eruit kunnen gooien zodra er problemen ontstaan. Als hoofdbewoner moet je dan ook goed uitkijken wie je in huis haalt. Dit klinkt misschien erg cru, maar iemand die vanwege huur- of andere schulden op straat komt te staan, kun je dus beter niet in huis nemen, ook al is het nog zo'n goede vriend.

De deurwaarder kan alleen beslag leggen op goederen die worden aangetroffen op het adres waar de schuldenaar staat ingeschreven. Daarom is het misschien wel nuttig om bij de gemeente te informeren of iemand zich op uw adres heeft gevestigd zonder uw toestemming. Ook ambtenaren maken weleens fouten. Als dit het geval is, kunt u de gemeente direct verzoeken de vestiging in onderzoek te zetten omdat het hun fout is wanneer u geen toestemming hebt gegeven.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt zeer waarschijnlijk misbruik gemaakt van dit adres. De post is, denk ik, niet aangetekend verstuurd, dus (en ik weet het: briefgeheim... strafbaar....) openen, kijken, je voordeel er mee doen, en dan in de vuilnisbak gooien, niemand die je wat maken kan, want niemand weet het..... ja, ik weet het, dit klopt niet, maar je moet toch wat, of niet..

Hutch

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ergens moet deze zakelijke klant ingeschreven staan bij de KvK, anders kun je geen zakelijke rekening openen. Ik denk dat de KvK in heel Nederland moet kijken en ook moet kijken onder oude namen. Ik denk dat er een resultaat uitkomt. Louis

ve
door verwijderd - Oct 8, 2005 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je post ontvangt van Postbank Zakelijk dan kun je ven bellen naar 020 565 5010. Dit kan op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.

De post niet terugsturen, want dat is een weg die weinig resultaat heeft. Je zegt dat je ten onrechte post ontvangt van het betreffende bedrijf. Vraag of ze het adres van dat bedrijf willen omzetten in 'onbestelbaar'. Deze handeling kan zo worden uitgevoerd.

Alle post die dan verstuurd wordt, gaat daarna retour Postbank zonder dat u er mee lastig gevallen wordt. Ik denk dat het in het algemeen witte enveloppen zijn die u krijgt. Dit gaat over bankproducten die worden aangeboden. De bekende groene envelop met afrekeningen zult u denk ik niet krijgen.

Het hoeft geen nep B.V oid te zijn. En niet alle bedrijven hoeven ingeschreven te zijn bij de KvK