f.
door f.menger May 25, 2022 om 11:04
Geldzaken & recht

Voegbedrijf komt niet herstellen ,wat kan ik nog ondernemen?

Eind vorig jaar huis laten voegen + renovatie schoorsteen. Nu last van lekkage gekregen. Bij checken schoorsteen zit lood niet overal ingevoegd. Bij 1e contact hierover zou hij diezelfde week nog langskomen. Niet dus.Contact met Voegbedrijf loopt zeer moeizaam( tel/email/app) Vorige week heeft hij nog iemand langsgestuurd, maar die kon dit werk niet uitvoeren. Wat kan ik nog ondernemen om dit geregeld te krijgen?

1235 6 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - May 25, 2022 om 11:08
883 Antwoorden / 3 Vragen

Stuur een brief, zowel aangetekend als met reguliere post, waarin je ze 14 dagen de tijd geeft om het euvel van de lekkage te verhelpen. Doen ze dat niet dan zou ik eens naar de juridisch te bewandelende weg gaan kijken.

Verstuur de aangetekende brief met de opdracht tot het tekenen voor ontvangst, dan heb je altijd je bewijs dat ze de brief gekregen hebben.

marita5
door marita5 - May 25, 2022 om 13:06
11559 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo F.Menger ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen

Heeft u geen rechtsbijstandsverzekering , neem dan contact op met het Juridisch Loket .

https://www.juridischloket.nl/contact/

sira
door sira - May 25, 2022 om 14:41
2408 Antwoorden / 24 Vragen

Bij welk voegbedrijf heeft u dit laten doen? Is dat een erkend voegbedrijf geweest dat ergens bij aangesloten is?

Stuur ze inderdaad, zoals Thecla58 aangeeft een brief.
Ik stuur, indien nodig, meestal eerst een brief en een mailtje met identieke tekst, waarin u ook aangeeft dat het schrijven zowel per brief als per mail is verzonden en geef ze 14 dagen na dagtekening de tijd om te reageren.

Indien op dat alles geen enkele reactie komt, stuurt u de brief nogmaals, maar dan aangetekend, waarin u ook refereert naar de 1e brief en de email en waarin u aangeeft, indien zij weer niet binnen 14 dagen reageren, u juridische stappen zult ondernemen, waarbij u hun aansprakelijk stelt voor deze kosten, maar ook de kosten voor de mogelijk ontstane schade zoals lekkage en dat hier in rechte geen beroep op kan worden gedaan.

Alles goed bewaren, eventueel uitprinten voor het geval de pc het begeeft.

Bent u geen lid van Vereniging Eigen Huis?
U kunt de lekkage eventueel ook nog doorgeven aan uw opstalverzekeraar, maar is er ook schade aan inboedel door de lekkage, dan uiteraard ook de inboedelverzekeraar op de hoogte stellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 25, 2022 om 16:27
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Bent u lid van de Vereniging Eigen Huis, dan kunt u de jridische dienst daarvan ook benaderen. U kunt altijd zelf het bedrijf in gebreke stellen en zie dan deze info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  en kunu u deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  benutten. Of Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

panter22
door panter22 - May 25, 2022 om 18:47
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je zelf geconstateerd dat de schoorsteen niet goed gevoegd is? Op de ladder?
Zonder hoogwerker komt er niet iemand bij de schoorsteen kijken.
Ik zou er even achteraan mailen wat nu de plannen zijn met die schoorsteen.

ik
door ikedwin1960 - Jun 1, 2022 om 16:48
4 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar is het werk door de aannemer niet volgens de regels van het vak uitgevoerd. U heeft dan recht op herstel. U kunt de aanemer sommeren het herstel binnnen een redelijke termijn uit te voeren. Doen zij dat niet, dan kunt u de herstel door een ander bedrijf laten uitvoeren en de kosten daarvan vorderen bij het oorspronkelijke voegbedrijf. Zorg wel voor voldoende bewijs van het gebrek en uw sommatiebrief. Schakel zonodig een bouwrechtadvocaat in.